4kk pennun ruokinta

stormy winds

Iteppähän oman pentuni parhaiten tunnen, mutta kaipailisin järkeviä mielipiteitä:

Voiko 4kk koiranpentua ruokkia 2 krt/päivä

Kyseessä n. 65-70 -senttiseksi kasvavan rodun urospentu, ja tuntuu, että nykyisillään 3 krt/päivä ruokintatahti tuntuu sille liian paljolta

On tiedossa nämä tämmöset, että ruokintakertojen määrää tärkeämpää on päivittäisen ruoan määrä, ja että jos maistuu heikonlaisesti, vähennetään annoksen kokoa, ei ruokintakertoja

Tulipahan mieleen, että josko jo voisi vähentää kahteen

Pentu on terve ja hyväkroppanen, eli ei lihava eikä mikään luuviulu

5

6280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kans ollu ruokinnan kanssa vähä ongelmia ja jo pienenä aloin antaa 2kertaa päivässä ruuan ku ei meinannu millää maistua, ennemmin syö illalla ku aamulla tai päivällä mutta nykyää meillä saa kaikki koirat 2kertaa päivässä ruuan..

      mutta jos ruoka ei maistu nii meillä alako eväs maistumaan ku vaihettiin ruoja rasvasempaan nii joha alko uppomanaa :)

      • stormy winds

        Meilläkin tuolla vesselillä tökkii aamusin tuon sapuskan naamariin kiskominen, mut päivällä ja illalla uppoo yleensä paremmin..

        Ku joskus tuntuu, että ku kutut syömään tuota nassuu, ni se katsahtaa tylsistyneenä että "häh, joko taas, onko iha pakko?"

        Ja toisinaan sitte juoksee matot umpisolmussa luokse, että "ruokaa heti mulle tänne kaikki"

        Tuntus, että kahiste päivään riittäs... =)


      • stormy winds kirjoitti:

        Meilläkin tuolla vesselillä tökkii aamusin tuon sapuskan naamariin kiskominen, mut päivällä ja illalla uppoo yleensä paremmin..

        Ku joskus tuntuu, että ku kutut syömään tuota nassuu, ni se katsahtaa tylsistyneenä että "häh, joko taas, onko iha pakko?"

        Ja toisinaan sitte juoksee matot umpisolmussa luokse, että "ruokaa heti mulle tänne kaikki"

        Tuntus, että kahiste päivään riittäs... =)

        ei auta muuta ku vähentää, jos ei maistu nii ei maistu, minkäs sille sitte teet :)


    • ulkopuolinen kesk

      Meilläpä samanlainen nelikuinen suureksi kasvava vaavi ja ongelma päinvastainen, herra söisi niiiiin paljon kun kippoon laittaisi. Ohjeet saatiin kasvattajalta, että kolme kertaa päivässä niin paljon kun jaksaa niin saa syödä. Nyt kuitenkin meitin herra söi itsensä todellakin TÄYTEEN. Maha ihan pinkeenä. Nyt oon alkanu määrällisesti rajottaa ja lisätä puuroa (ei varmaan niin energiaa sisältävää kun nappulat?). Muutenkin näistä sanotaan, et pentuna ois parempi olla solakka kuin pönäkkä... Joten oon kanssa miettinny sitä kahteen ruokintakertaan pudottamista, mutta ottaisin myös asiantuntevia neuvoja mieluusti vastaan!

      Rakkautta ruokaan kuvaa myös se että tälle käy ihan kaikki: multa, muurahaiset, mansikat ja erityisesti herneenpalot. Syö suoraan maasta, kylässä söi myös herneen versot ja tyhjensi mansikkamaan itsenäisesti! Ja 17vk noin 22kg ja säkä noin 50cm.

      • No tuota,vähän hurjalta kuulostaa,etä saa syödä niin paljon kuin haluaa.Meinaan jos on ahneesta pennusta kyse,niin kyllä se itsensä äkkiä paksuksi söisi.Mikä sitten olisikin huono homma luuston kannalta.

        Itse kannatan pennuille (vielä enemmän suureksi kasvaville)sen kolmasti päivässä.Tasaisemmin ja pienemmissä erissä.Varsinkin kasvavat ahneet vetää ruokansa vauhdilla,niin pienempi määrä kerralla syötynä on silloin terveellisempää,kuin nopeasti ihan ähkyksi.
        Ja jos jotain makupaloja annetaan,esim.koulutuksen yhteydessä,niin muistetaan ne huomioida ruokinnassa.Ne kun paljon annettuna voi vähentää nälän tunnetta,varsinkin jos ei taas olekkaan ahne koira ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe