Semmoisen konstin tarvitsisin jolla pystyy tietystä sarakkeesta laskemaan kaikki "ei"-vastaukset. Hankalaksi homman tekee se, että funktion pitäisi toimia siten että kun osa riveistä on suodatuksen tai muun syyn takia pois näkyvistä, niitä ei huomioida laskussa.
Eli tavallaan välisumma funktiosta pitäisi olla laske.jos vaihtoehto, mitä ei ainakaan minun excel2003 tunne.
Välisumma ja laske.jos
3
2659
Vastaukset
- vaikka näin
=SUBTOTAL(3;A2:A17)
laskee minun Excel 2003:ssa näkyvien lukumäärän...- Pölö2
Kiitos avusta, mutta tuo ei ole se mitä tarvitsen. Selitin ongelmani vähän huonosti, eli sen funktion pitäisi laskea vain ne tietyt sanat, ei kaikkia tekstejä.
Eli jos ruuduissa on vaikka kolmenlaisia vastauksia kuten: "kivi", "paperi" ja "sakset", niin siitä tulisi pystyä laskemaan "sakset" ruutujen määrä ja vielä siten että piilotetut ruudut ei tule laskuun mukaan. - ...
Pölö2 kirjoitti:
Kiitos avusta, mutta tuo ei ole se mitä tarvitsen. Selitin ongelmani vähän huonosti, eli sen funktion pitäisi laskea vain ne tietyt sanat, ei kaikkia tekstejä.
Eli jos ruuduissa on vaikka kolmenlaisia vastauksia kuten: "kivi", "paperi" ja "sakset", niin siitä tulisi pystyä laskemaan "sakset" ruutujen määrä ja vielä siten että piilotetut ruudut ei tule laskuun mukaan.=SUMPRODUCT(SUBTOTAL(3,OFFSET(A1:A10,ROW(A1:A10)-MIN(ROW(A1:A10)),,1)), --(A1:A10="kivi"))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876