KÄÄNNYN ADVENTISTIT TEIDÄN PUOLEENNE KOSKA TEILLÄ ON PARAS TUTKITUIN TIETO ILMESTYSKIRJAN PEDOSTA
1. Peto on erämaassa --- miksi erämaassa?
2. Peto on punainen --- mitä tarkoittaa punaisuus?
3. Pedon selässä istuu nainen --- mikä nainen?
4. Peto on täynnä pilkkaavia nimiä --- mitä nimiä?
5. Seitsemän päätä --- mitä tarkoittaa?
6. Kymmenen sarvea ---- mitä tarkoittaa?
Ilm. 17:3
Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Adventismi kaatuu jos E. White on väärä profeetta ja sunnuntai ei olekaan pedonmerkki
18
320
Vastaukset
- profeettaan uskoville
Miten pedonmerkistä = sunnuntaista lasketaan pedon luku 666?
- UnaFortuna
Luku: Tämä luku on Käännettynä Suomeksi. Jumalan pojan viransijainen. Latinaksi sama nimi on Vicarius vilii dei!
- Dylex
UnaFortuna kirjoitti:
Luku: Tämä luku on Käännettynä Suomeksi. Jumalan pojan viransijainen. Latinaksi sama nimi on Vicarius vilii dei!
löydön teki ihan itse: Protestantit vain kopioivat Lutheria. Tällä löydöllähän luther aloitti tuntemamme usk0n puhdistuksen ja tämä merkki oli aikoinaan voimakas voima voittoisaan uskon puhdistukseen!
- jos
UnaFortuna kirjoitti:
se peto onkin "neljännen käskyn sapatin" antaja, jonka nimestä myös voi laskea luvun 666. Kuvauskin sopisi paremmin!
13:2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. Dylex kirjoitti:
löydön teki ihan itse: Protestantit vain kopioivat Lutheria. Tällä löydöllähän luther aloitti tuntemamme usk0n puhdistuksen ja tämä merkki oli aikoinaan voimakas voima voittoisaan uskon puhdistukseen!
Paavin leimaaminen ilmestyskirjan pedoksi ei ollut Lutherin keksintö, vaan samaa olivat ehdottaneet useat kriittiset ryhmät ennen häntä.
Ilmestyskirjan peto oli suosittu leimakirves kristinuskon eri haarojen välisissä kiistoissa jo varsin varhaisessa vaiheessa.
Lutherin julkisuuteen tuoma laskutapa sanoista "Vicarivs Filii Dei" ei myöskään ollut Lutherin, vaan jonkun hänen tuntemattomaksi jääneen kannattajansa keksimä. Paavin tiarassa tuota tekstiä ei ole koskaan ollut. Sanamuoto esiintyy niinsanotussa Konstantinuksen lahjakirjassa, jonka Katolinen kirkko itsekin myöntää nykyään väärennökseksi. Sen lisäksi se oli katolilaisen lehden artikkelissa, joka julkaistiin vuonna 1915. Siinä kirjoittaja väitti, että sanat ovat paavin kruunussa. Myöhemmin hän kuitenkin myönsi julkisesti erehtyneensä. Oikaisu julkaistiin samassa lehdessä vuonna 1922.
Luku 666 on onnistuttu laskemaan useista eri teksteistä. Näistä kenties kömpelöin ja hullunkurisin yritys on nimestä Ellen Gould White. Siinä kirjain W on vastoin sääntöjä laskettu kahdeksi v-kirjaimeksi ja siis sen numeroarvoksi kymmenen.
- väistävät Raamatunkin
Adventismi ei kaadu
Kirjoittanut: mahdotonta 30.7.2008 klo 19.57
Adventtisanoma on totuutta. Totuus ei kaadu epäilijöiden epäilyyn. Raamattua on epäilty satoja vuosia, mutta sen sanoma on vain vahvistunut ja yhä useampi tulee uskoon. Ellen White on Jumalan profeetta ja sunnuntai on pedon merkki. Nämä asiat ovat yhtä varmoja kuin Kristus kallio!Ja tuhansien vuosien ajan on myös voitu havaita
Raamatun paikkansapitävyys historioitsijana,
ajankohtaista opetusta antavana ja tulevaiset
tietävänä. Kuten esim Israelin valtion synty 1948
EGW:n opetukset ovat niin vihreitä, ettei
niistä mitään vakavaa vielä voi sanoakaan.
Ainakin ennustukset ovat menneet pieleen ja
opetuksesta eivät saa selvää adventtitohtoritkaan!
Sana pitää
Voinen adventistina, eikä
pedon odottajana, vastata, etenkin, kun minusta
on annettu kuva, että olen adventisti, jota
oikeasti olenkin - Jeesuksen odottaja.
Se tulee erämaasta, tulee Babyloniasta, se peto.(Iran-Irak).
Siinä sanotaan myös, että että yksi kuningas on sellainen,
että sitä ei nyt ole, mutta kun se tulee, se on
yksi noista seitsemästä, vaikka onkin kahdeksas.
On ksye Babylonian vaiheista (Edenin seutu, Irak-
Iran). Saddam Hussein uskoi ja toitotti olevansa
usui Nebukadnessar ja niin onkin, että nyky-Irak
yhdessä Iranin kanssa - sieltä nousee peto.
Babylonian maine ja henki herätetään uudelleen.
Helakanpunaisen pois heittäminen tarkoittaa sitä,
että uskonnon varjolla, mutta lopulta uskonto
heitetään pois ja alkaa puhtaasti hirmuhallinto,
koko maailman kahlitseminen.
Edellinen näky - edellinen luku selvittää asiaa.
Kolmen enkelin sanoma vaimenee ja neljäs enkeli
astuu esiin, lopulta seitsemäskin.
On tärkeää ymmärtää, että seitsemäs enkeli
tarkoittaa myös viimeistä enkeliä.
Ilm 16:8-
8
Neljäs enkeli tyhjensi maljansa aurinkoon, ja aurinko sai vallan korventaa ihmisiä tulellaan. [Ilm. 8:12]
9
Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä mutta herjasivat Jumalaa, jonka vallassa nämä vitsaukset olivat. He eivät kääntyneet, eivät antaneet kunniaa Jumalalle. [Dan. 5:22,23; Ilm. 9:20,21]
10
Viides enkeli tyhjensi maljansa pedon valtaistuimelle, ja pedon valtakunta pimeni. Ihmiset purivat tuskissaan kielensä verille
[2. Moos. 10:21; Jes. 8:21,22; Ilm. 9:1,2]
11
mutta herjasivat taivaan Jumalaa tuskansa ja haavojensa tähden. He eivät kääntyneet, eivät luopuneet pahoista teoistaan. [Ilm. 9:21]
12
Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan. Virran vesi kuivui, ja niin aukeni tie idän kuninkaille. [1. Moos. 15:18; Ilm. 9:14 | Jes. 11:15,16]
13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. [1. Kun. 22:23; 1. Joh. 4:1 | Ilm. 12:3, 13:1,11]
14
Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
[Ps. 2:2,3; Hes. 39:21; Sak. 14:1-3; 2. Tess. 2:9]
15
"Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]
16
Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.]
[Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]
17 Seitsemäs enkeli tyhjensi maljansa ilmaan. Silloin kuului temppelin valtaistuimelta mahtava ääni, joka sanoi: "Hetki on tullut." [Ilm. 10:7, 11:15]
Babylonialla on käsitykseni mukaan lopun ajassa 10 sarvea (kuninkuutta) ja 7 päätä (kuningasta).
Saddam Husseinin Babylonia-hegemonia tulee
uudelleen, islamin ja kaupallisuuden voimalla.
Peto ilmaantuu siitä nosteesta. Siten tulkitsen
tuon 17:11 jakeen:
Ilm 17:11
Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu tuhon omaksi.
Ainakin ajattelemisen aihetta, kun maailman
tilanteeseen vertaa.- nro 3:een
on helppo. Portto tarkoittaa luopiokristittyjä.
- Ilm. kirjan mukaan
Nainen on luopio.
Adventistit ovat ihan hyviä uskovia mutta heidän uskonsa on jämähtänyt yhteen lakipykälään ja soijanakkojen syömiseen. - riittäski
Ilm. kirjan mukaan kirjoitti:
Nainen on luopio.
Adventistit ovat ihan hyviä uskovia mutta heidän uskonsa on jämähtänyt yhteen lakipykälään ja soijanakkojen syömiseen.Adventisti on hyvä vain soijanakkoja syödessään, paitsi pyh, joka ei ole hyvä siinäkään.
- ka4rla
EGW on todistettu väärän sanoman tuojaksi .ei advareilla ,muutamaa lukuun ottamatta ole muuta perusteluja ilmestys kirjalle kunEGWharha näyt,ota huomioon sellainen pieni seikka että adv.opettaa että kuolleet ei tidä mitään ,mutta EGW käytti kuolleen miehensä snomia prfetiossaan ja kirjoissa hänen teoksisaan ilmenee yhtenään henkiopas ,siis syvää harhaa .
- Severi*
Aurinko jumaluuden keskeinen henkilö. Hänhänse kunnian sunnuntaista saa ja muistakin voimansa näytöistä! Siunausta Jumaluudelle!
- kjhgfdsa
Vatikaani on pieni ja katoaa 5vn kuluessa.
- E T
Ilmestyskirja 17:...mm 3 jae..näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä ...sillä oli 7 päätä 10 sarvea.Jae 5 ..otsaansa kirjoitettu nimi salaisuus Suuri Baby lon ,maan porttojen ja kauhistuksien äiti.Ja sitten jakeessa 7 mm ..minä sanon sinulle naisen ..ja pedon salaisuuden: Jae 9 mm ne 7 päätä ovat 7 vuorta ja7ku ningasta.Onkohan 7 kukkulaa joilla Rooma ? Ja "nimi salaisuus Babylon" siellä missä se on kartassa.Olen lukenut jostakin tiedon että :"Kaldealaisia(babylonialai sia)päätyi Etelä-Eurooppaan lähinnä Italian alueelle." Ja jostakin tiedon :"Katolilai suus on perinyt monet oppinsa Babyloniasta.Jo kauan sitten kuulin jostakin että Antikristus nousee muinaisen Rooman kulttuurista ja ottaa kymmenvaltioliiton hal tuunsa .Porttokirkko teeskentelee olevansa Kristuksen morsian.Mutta on hengellisessä mielessä avionrikkoja .Mutta tietää en voi .
- hupaisa mies
Kaikenlaista höpötystä :)) ..
Hei !
Miksi adventisti kyselee adventistilta täällä ?
Minäkin olen kyllä kirjat ja kannet lukenut ja osaan noihin vastata, mutta mitäpä jos lukisit omasi tai tilaisit lisää kirjoja taikka kursseja.
Minä olen monen uskonnon jo tutkinut hyvin. Kaiken mitä opettavat.
yst. t. Jari Laurila- peson tunnusmerkit
Peto on vain ja ainoastaan siellä adventistien jalkojen välissä ja välillä se käy reiällä murisemassakin, riippuen hernekeiton, kananmunien, piimän, ruisleivän ja muiden pedon karsastamien ainesten käytöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2319033
- 1206479
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h485944Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324150- 683968
- 333259
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282875Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262873Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252837- 482743