Kysymys?

Jos lada olisi auto, niin mikä auto se olisi?

10

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olisi

ja hyvä siihen tarkoitukseen

• Että latoko?

Onko ladasta edes kulkuneuvoksi? Minun kokemuksieni mukaan se ei ole oikein sopiva edes siihen. Kyllä sillä yleensä pääsee sinne minne on menossa ja aika usein myös takaisin, mutta silti sen epäluotettavuus on niin suuri, että ei sitä voi kulkuneuvoksi kutsua. Jonkinlainen harrasteluväline jolla voi myös siirtyä paikasta toiseen mikäli perillepääsyn luotettavuudesta voidaan tinkiä.

Omakohtainen kokemus 80-luvulta kun poika päätti syntyä viikon myöhässä ja tuli keskellä kauneinta kesäyötä lähtö laitokselle. Puolivuotta vanha Siperian Seisoja oli pihassa tankattuna ja kaikin puolin kunnossa, mutta ei inahtanutkaan kun piti lähteä. Naapurin 60-luvun kupla pelasi niin kun pitikin ja ehdittiin ajoissa vaikka tarkalle meni.
        Seuraavana aamuna Se Paska kyllä starttasi ihan kun pitikin. Silloin ajoin ladalla toistaiseksi viimeistä kertaa, suoraan VAG:lle. Poika pääsi telakalta kotiin kunnon kyydillä.

• Poikien syntyessä
        Että latoko? kirjoitti:

Onko ladasta edes kulkuneuvoksi? Minun kokemuksieni mukaan se ei ole oikein sopiva edes siihen. Kyllä sillä yleensä pääsee sinne minne on menossa ja aika usein myös takaisin, mutta silti sen epäluotettavuus on niin suuri, että ei sitä voi kulkuneuvoksi kutsua. Jonkinlainen harrasteluväline jolla voi myös siirtyä paikasta toiseen mikäli perillepääsyn luotettavuudesta voidaan tinkiä.

Omakohtainen kokemus 80-luvulta kun poika päätti syntyä viikon myöhässä ja tuli keskellä kauneinta kesäyötä lähtö laitokselle. Puolivuotta vanha Siperian Seisoja oli pihassa tankattuna ja kaikin puolin kunnossa, mutta ei inahtanutkaan kun piti lähteä. Naapurin 60-luvun kupla pelasi niin kun pitikin ja ehdittiin ajoissa vaikka tarkalle meni.
        Seuraavana aamuna Se Paska kyllä starttasi ihan kun pitikin. Silloin ajoin ladalla toistaiseksi viimeistä kertaa, suoraan VAG:lle. Poika pääsi telakalta kotiin kunnon kyydillä.

Mulla oli silloin 1980 Saab 9000 ems kokeiltavana, ja se ei lähtenyt käyntiin, ei kun akka taksiin ja telakalle. Ja terve poikahan sieltä tuli, eikä Saabismi joka ainakin tuolloin oli kuulemma vakava sairaus tarttunut isään eikä poikaan, terveitä miehiä muutenkin ollaan, koska meillä molemmilla on välistä pahanlaatuinen autokuume akkojen harmiksi. Ensimmäiseksi autoksi poika sitten omillaan osti Ladan sen pyöreälamppuisen, ja sehän vaan pelitti monta vuotta. Nyttemmin ajelee Bemulla. Itse toimin aikonani Ladakauppiaana, ja niissä oli hyviä ja huonoja yksilöitä. Joskus pappa toi vaihtoon paremman vuoden ikäisen Latukan, kuin sai uudesta mukaansa. Ei siitä sen jälkeen meille perheautoa tullut.

• Olikohan vaan
        Poikien syntyessä kirjoitti:

Mulla oli silloin 1980 Saab 9000 ems kokeiltavana, ja se ei lähtenyt käyntiin, ei kun akka taksiin ja telakalle. Ja terve poikahan sieltä tuli, eikä Saabismi joka ainakin tuolloin oli kuulemma vakava sairaus tarttunut isään eikä poikaan, terveitä miehiä muutenkin ollaan, koska meillä molemmilla on välistä pahanlaatuinen autokuume akkojen harmiksi. Ensimmäiseksi autoksi poika sitten omillaan osti Ladan sen pyöreälamppuisen, ja sehän vaan pelitti monta vuotta. Nyttemmin ajelee Bemulla. Itse toimin aikonani Ladakauppiaana, ja niissä oli hyviä ja huonoja yksilöitä. Joskus pappa toi vaihtoon paremman vuoden ikäisen Latukan, kuin sai uudesta mukaansa. Ei siitä sen jälkeen meille perheautoa tullut.

Lieneekö tarinassasi perää edes siteeksi. Saab 9000 ems:ää ei ole ikinä ollutkaan, ei ainakaan vielä vuonna 1980. Enkä tarkoitit Saab 900-mallia, mikä ymmärrettävä kirjoitusvirhe olisikin.

Mutta että olet toiminut Lada kauppiaana on suhteellisen uskomaton väite. Kauppias on henkilö joka omistaa kaupan. Ja ladaa ei Suomessa ole myyneet muut kun Konela ja Delta. Omistitko jommankumman näistä yrityksistä?

Jos tarkoitit olleesi lada-myyjänä, niin luulisi sinun tietävän oletko todella ollut kauppias vaiko vain myyjä

• ja myyjänä
        Poikien syntyessä kirjoitti:

oletko nyt tyytyväinen.

• tietysti

Mosse. Jaa mutta eihän sekään mikään oikea auto ole.

• antai

jos ja kun , taistos on erittäin tyhmä.niin kuinka tyhmä voi olla.noin tyhmä kun tollasia kirjoittelee.

• se olisi

No tietenkin se olisi Fiat 126 vm. -64.
      Mutta kun ei ole.

• tunnistaja

Työtävieroksuva verenimijä joka elää työläisen selkänahassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      70
      2560
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      57
      2420
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      154
      2016
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      59
      1896
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      136
      1718
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1270
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1241
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      85
      1144
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      159
      1090
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      931
    Aihe