Mitä papereita mukaan ensitapaamiseen

tonttikaupassa?

Kiinteistöpuolelle kuuluisi varmaan tämä kysymys varsinaisesti, mutta lienee hyötyä muillekin ,joten

olen myymässä tonttia, joka on vakuutena toisen kiinteistöni lainaan.

mitä papereita tarvitsen mukaan kun menen ensi kertaa tontille välittäjän kanssa? tarvitseeko välittäjä jo ensitapaamisella tai myynti sopimusta tehdessään tiedon siitä, että tontti on toisen kiinteistön laina vakuutena.
Mitä papereita ja mistä saa, tarvitsen, mitä maksavat?
Kiitos neuvoista, aika noviisi näissä myyntiasioissa olen.

2

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • csi049

Kun otat yhteyttä välittäjään, niin tottakai kerrot olennaiset seikat sopimuksen kohteena olevasta kiinteistöstä. Ja se, että kiinteistön panttikirjat ovat lainan vakuutena, on aika olennainen asia.

Välittäjä voi itsekin hankkia kiinteistötietojärjestelmästä rasitustodistuksen, josta ilmenee kiinteistöösi kohdistuvat kiinnitykset. Kerrot välittäjälle, että panttikirjat eivät ole sinulla "vapaina", vaan vakuutena. Voit kysy välittäjältä haluaako hän nähdä myös lainasopimuksen.

Ostajaa ei kiinnosta, missä ne panttikirjat ennen kauppaa ovat, kunhan luovutat ne hänelle velattomina kaupanteon yhteydessä. Käytännössä velkojasi tuo ne paikalle, ja ottaa oman osuutensa suoraan kauppahinnasta.

• MK-vastuu

Tontin myyjällä ei ole muuta vastuuta kuin näyttää oikeuden myydä tonttia .
      Tontin oikeus myydä on omistajakaareen merkitty nimi lainhuudatus merkintä = nimiomistus( viimeisin ostaja ) .
      Mitään rasite asioita ei sinun tarvitse todistella koska ne ovat ostajan itsensä tarkistettava ja siten ostajan vastuita ( maarekisteristä ) .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 51
      707
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      39
      664
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      630
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37