JÄLJET

KuunKeiju

Jäljet

Ranta tyhjentynyt.
Auringonpalvojat menneet.
Hellepäivän ilta,
hetki ennen auringonlaskua.
Silloin pitenevät varjot,
silloin erottuvat varjot,
joita kirkkaus ei näytä.
Jokainen jalanjälki
painauma pehmeässä hiekassa
on kuin rakkaan ilkeä sana
upottavassa sydämessä.
Jokainen kohouma hiekassa
on kuin rakkaan sanomaton tunnustus.
Sanomaton on suurempi kuin sanottu,
hiljaisuus pahempi kuin ilkeys,
sitä vastaan ei ole aseita,
taistelu on turhaa, mahdotonta.
Yksi ase on: hyvästit.

Sen vuoksi tästä eteenpäin
kuljen vain kirkkaassa paisteessa
kuulen, näen
valoisia sanoja
uuden rakkauden pehmeiltä huulilta.
Tai eksyn kuun hopeoimassa yössä,
missä varjoja ei erota,
lujat käsivartesi ympärilläni.

Tuulen tehtävä on silittää
vanhat jäljet hiekassa, ja niin se tekee,
jos jaksan hiukan odottaa.

http://www.youtube.com/watch?v=lvxAQlpVezM

5

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      upea runo koskettavuudellaan taas Sinulta,
      ja tuo Tauskin biisi - ah !

      Runosi toiseksi viimeinen ja viimeinen säkeistö,
      niissä on kuitenkin toivoa.

      • KuunKeiju

    • Hei...minä saavuin tähän runoosi
      kappaleen myötä...pitäisi ostaa
      tähän erilliset kauittimet,kun
      tämä on eri huoneessa kuin
      muut laitteeni.

      Olen aina pitänyt Sinun sanojen
      syvyydestä,niin että se tavoittaa
      minun maailmani
      koskettavuudessaan.

      Yksi lause joka helmeilee
      runosi joukossa on:

      Yksi ase on:hyvästit.
      Ja kerronnan tarkkuus.
      Ja vielä otsikko ylempänä
      itse runoa...
      ... eletyt on jälkesi
      Runoudessa,johon heti
      silloin kiinnitin
      huomioni.

      Hyvää yön odotusta
      illan siivissä...ja muistuta
      minua edelleen... Hyvä.

      • KuunKeiju

        aloittamalla musiikista, vai mitä? Poimit sen lauseen, joka toimi siltana kahden eri tunnelmaisen osan välissä. Osuit siis ytimeen, kiitos siitä!
        Hyvää huomenta ja päivää; illalla en enää koneella ennättänyt olla öitä toivottamassa.


      • KuunKeiju kirjoitti:

        aloittamalla musiikista, vai mitä? Poimit sen lauseen, joka toimi siltana kahden eri tunnelmaisen osan välissä. Osuit siis ytimeen, kiitos siitä!
        Hyvää huomenta ja päivää; illalla en enää koneella ennättänyt olla öitä toivottamassa.

        Huomenta Elokuulle ja Sinulle.

        Yritetään olla ytimissä
        toisinaan ja saavuttaa
        tietty tunnelma
        joka elää runoin sanoissa.

        Juuri niin kuten kirjoitit
        jos haluaa löytää sen
        -yhdyskäytävän-sydämeen.

        En minäkään aina ehdi,eikä
        sellaista pakonomaista
        olotilaa pitäisi itselleen
        luoda.
        Mutta kun tämä tavallaan
        innostaa,
        toisinaan jopa yhä enemmän
        niin tuntuu jopa sitovana
        tunteena muodostaa tietyt
        tavat.
        Jos ei ehdi,niin alkaa tuntea
        huonoa omaatuntoa siitä.

        Hyvää päivän alkua Sinulle
        kuin myös Kiitän muistutuksista
        kun niitä annat. MOI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe