sopiiko kieltäytyä?

bästmän

Minua ei ole vielä pyydetty bestmaniksi, mutta onko soveliasta kieltäytyä jos pyydetään?

Se vaan on niin, etten oikein ole sitä tyyppiä joka osaa kehitellä sulholle jotain hurjaa ja hauskaa tekemistä (muuta kun sen humalaan juottaminen).

4

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

      sanotaan, että vain kaksi on pakkoa. Syntymä ja kuolema. Kumpiko näistä se bestman-pesti sitten lie???

    • k_k*

      Itse olen pohtinut samaa sillä "pelkään" että ystäväni pyytää minua kaasoksi. Olen kerran ollut kaasona ja oikein hävettää kun tiedän olleeni huono kaaso. Olen päättänyt että jos minua vielä pyydetään kaasoksi niin kiitän kohteliaasti mutta kerron, että olisin huono kaaso, koska en osaa järjestää mitään kivaa, en osaa askarrella saati pitää puheita tai muutoinkaan esiintyä. Mukana käytännön järjestelyissä voisin olla esim. juhlapaikan siivouksissa yms. mutta en missään sellaisessa jossa pitäisi kyetä vähän vaativampiin juttuihin. Uskon, että kun selittää nämä asiat niin se saa pyytäjän pohtimaan asiaa tarkemmin ja voitte päätyä kaikkia tyydyttävään ratkaisuun.

    • Nimetön

      Jos sinua kysytään, niin keskustele pyytäjän kanssa.
      Mitä hän odottaa bestmanilta. Ihan oikeasti.

      Kaason tehtävä on tukea morsianta hääpäivänä. Eikö bestmanin tehtävä ole tukea sulhasta?

      Mitä se tuki on? Ystävä on rinnalla, kun hermostuttaa. Ystävä auttaa pienissä tehtävissä. Ystävä tuntee tulevan morsion/yljän. Ei tarvitse niin paljon jännittää, kun voi sanoa, mitä ajattelee tai olla hiljaa vaan.

      Käytännössä kaasolla ja bestmanilla on kuljetustehtäviä, huolehtimistä päähenkilöiden asuista, pikkuasioiden hoitoa hääpäivän aikana ja huolehtia, että sormus on mukana.

      Häissä on jonkun verran ohjelmaa. Kykyjen mukaan sitä vetää bestman/kaaso tai hääpari on voinut valita erillisen seremoniamestarin.

      Polttareita kaikki vihittävät eivät halua. Polttareita ei tarvitse järjestää yksin. Polttareiden talous kannattaa miettiä ja suunnitella tarkasti. Polttareiden järjestäminen voidaan sopia jonkun toisen kuin bestmanin tai kaason tehtäväksi.

      Bestmania harvoin käytetään orjana, kuten kaasoa, mutta asiat kannattaa keskustella, ennen kuin lupautuu tehtävään.

    • siltä,

      että pelkäät eniten / eniten arveluttaa polttareiden järjestely?
      Jos se tuntuu isoimmalta kompastuskiveltä, ei sen takia tarvitse pestistä kieltäytyä.
      Polttareita ei kukaan järjestä yksin - kootaan ryhmä sulhasen läheisiä ystäviä kokoon ja ideoidaan yhdessä. Riittää siis, että kokoat yhteen ja annat sitten virran viedä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe