Minua ei ole vielä pyydetty bestmaniksi, mutta onko soveliasta kieltäytyä jos pyydetään?
Se vaan on niin, etten oikein ole sitä tyyppiä joka osaa kehitellä sulholle jotain hurjaa ja hauskaa tekemistä (muuta kun sen humalaan juottaminen).
sopiiko kieltäytyä?
4
1247
Vastaukset
- sitä
sanotaan, että vain kaksi on pakkoa. Syntymä ja kuolema. Kumpiko näistä se bestman-pesti sitten lie???
- k_k*
Itse olen pohtinut samaa sillä "pelkään" että ystäväni pyytää minua kaasoksi. Olen kerran ollut kaasona ja oikein hävettää kun tiedän olleeni huono kaaso. Olen päättänyt että jos minua vielä pyydetään kaasoksi niin kiitän kohteliaasti mutta kerron, että olisin huono kaaso, koska en osaa järjestää mitään kivaa, en osaa askarrella saati pitää puheita tai muutoinkaan esiintyä. Mukana käytännön järjestelyissä voisin olla esim. juhlapaikan siivouksissa yms. mutta en missään sellaisessa jossa pitäisi kyetä vähän vaativampiin juttuihin. Uskon, että kun selittää nämä asiat niin se saa pyytäjän pohtimaan asiaa tarkemmin ja voitte päätyä kaikkia tyydyttävään ratkaisuun.
- Nimetön
Jos sinua kysytään, niin keskustele pyytäjän kanssa.
Mitä hän odottaa bestmanilta. Ihan oikeasti.
Kaason tehtävä on tukea morsianta hääpäivänä. Eikö bestmanin tehtävä ole tukea sulhasta?
Mitä se tuki on? Ystävä on rinnalla, kun hermostuttaa. Ystävä auttaa pienissä tehtävissä. Ystävä tuntee tulevan morsion/yljän. Ei tarvitse niin paljon jännittää, kun voi sanoa, mitä ajattelee tai olla hiljaa vaan.
Käytännössä kaasolla ja bestmanilla on kuljetustehtäviä, huolehtimistä päähenkilöiden asuista, pikkuasioiden hoitoa hääpäivän aikana ja huolehtia, että sormus on mukana.
Häissä on jonkun verran ohjelmaa. Kykyjen mukaan sitä vetää bestman/kaaso tai hääpari on voinut valita erillisen seremoniamestarin.
Polttareita kaikki vihittävät eivät halua. Polttareita ei tarvitse järjestää yksin. Polttareiden talous kannattaa miettiä ja suunnitella tarkasti. Polttareiden järjestäminen voidaan sopia jonkun toisen kuin bestmanin tai kaason tehtäväksi.
Bestmania harvoin käytetään orjana, kuten kaasoa, mutta asiat kannattaa keskustella, ennen kuin lupautuu tehtävään. - siltä,
että pelkäät eniten / eniten arveluttaa polttareiden järjestely?
Jos se tuntuu isoimmalta kompastuskiveltä, ei sen takia tarvitse pestistä kieltäytyä.
Polttareita ei kukaan järjestä yksin - kootaan ryhmä sulhasen läheisiä ystäviä kokoon ja ideoidaan yhdessä. Riittää siis, että kokoat yhteen ja annat sitten virran viedä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895