Lehmuskylässä eräässä suuressa kerrostalossa mustalaiset pesevät hevsoten loimia, eli siis hevosten yllä olevia peittoja yleisissä pesutiloissa olevilla koneilla. Mitähän tähän voisi sanoa.
Lehmuskylän mustalaiset& hevosloimet
13
1944
Vastaukset
- sie, kun mie
haastan! Et sie sitä tiijä, jotta myöhä saahaan tehhä mikä meitä huvittaa, ja meitähän huvittaa kaikki paitsi työnteko. Tai huvittaahan se työnteko meitäkin, monta kertaa ollaan porukalla naurettu ja katteltu, kun valkolaiset tekee töitä.
- pesee...
siellä kaikkea, jos kukaan ei kiellä, launialassa mustalaiset pesi mekkojaan koko päivän, varasivat pesutuvan 7:ksi tunniksi, asukkaat valittivat, siihen loppui koko päivän varaukset
- Nuapuri
Se ei ole enää Lehmuskylää. Ei täällä Lehmuskylässä ole kuin muutama pienkerrostalo ja ihan sovussa ollaan pyykit pesty, kun turkkilaiset muutti pois ja vei kebabpaikan pyykit muulle. Ja muuten olen huomannu, että parempi on suoraan puhua kuin levitellä juttuja koko kansan ihmeteltäväks.
- kebaabb
Nuapuri kirjoitti:
Se ei ole enää Lehmuskylää. Ei täällä Lehmuskylässä ole kuin muutama pienkerrostalo ja ihan sovussa ollaan pyykit pesty, kun turkkilaiset muutti pois ja vei kebabpaikan pyykit muulle. Ja muuten olen huomannu, että parempi on suoraan puhua kuin levitellä juttuja koko kansan ihmeteltäväks.
Minä turkkilainen osta oma koti teidä veroraha, pyykki vara pestä pesula, hyvi pyyhkii.
- LAUNIALAN.....
Nuapuri kirjoitti:
Se ei ole enää Lehmuskylää. Ei täällä Lehmuskylässä ole kuin muutama pienkerrostalo ja ihan sovussa ollaan pyykit pesty, kun turkkilaiset muutti pois ja vei kebabpaikan pyykit muulle. Ja muuten olen huomannu, että parempi on suoraan puhua kuin levitellä juttuja koko kansan ihmeteltäväks.
mustalaisista, lehmuskylä ei ikinä ollut lehmuskylää, launialassa asui n. 10 vuotta sitten mustalaisia, naiset pesivät hameitaan monena päivänä, eivätkä päästäneet muita koko pesuhuoneeseen, asukkaat valitti, siihen loppui varaukset, saivat varata pelkän pesualtaan
- ......................
LAUNIALAN..... kirjoitti:
mustalaisista, lehmuskylä ei ikinä ollut lehmuskylää, launialassa asui n. 10 vuotta sitten mustalaisia, naiset pesivät hameitaan monena päivänä, eivätkä päästäneet muita koko pesuhuoneeseen, asukkaat valitti, siihen loppui varaukset, saivat varata pelkän pesualtaan
Tässä tarkoitetaan nyt Kiiskinmäkeä eli vesitorninkatua se ei ole Lehmuskylää.
- mekkojen määrä?
Tuli mieleen, että kuinka monta hamesysteemiä/romaninainen olemme kustantaneet?
Hameissa käytettävä kangas ei ole kovinkaan ohutta, eli vetää vettä ja tuskin kauheassa linkouksessa hameitaan pitävät.
Eli jos hameita on vain yksi ja sekin pesussa, niin tarkoittaako se sitä, että ko henkilö ei liiku muiden näkyvillä esimerkiksi kaupoissa hyllyjen välissä?
Olipas tyhmä ajatelma/kysymys, mutta minkäs teet kun ene tunne kulttuuria.
- GM-täti
Voiko hevosen lointa yleensä pestä koneessa? Tarkoitan, että jääkö haju seuraavaan pyykkiin? Pitäs pestä nimittäin pari lointa. Onko kokemuksia?
Ei mitään.
Ainoa vaan, että kestääkö kone, että tuleeko liikaa painoa.
Eihän nuo loimet ole yleensä muutaku hikisiä, pikkuse nyt voi hajua olla, mut mitä sit.
Pestäähän koneessaa kaikenlaisis paskoissa(ulosteet,veri,rasva/öljy) olevia vaatteita muutenkin ja siis ihan oikeessa paskassa, varsinkin lapsilla tuppaa jäämään noita jarrutus-jälkiä ;)
Ja kyllähän se kone siinä puhdistuu samalla kuitenkin.- ohikulkija.............
Ajoin tänään kyseisen talon ohi ja siellä niitä loimia roikkui narulla kuivumassa. Kannatta varmaan ilmoittaa isännöitsijälle asiasta. Ei niitä navetta tai talli kamppeita muutenkaan pestä samoilla koneilla missä normaalit vaatteet pestään.
- '''
ette ees tuskin tajuu hevosista mitää juuri te kaikki tietävät..jos joku haluu pastä loimiaan ni mitä sitte,tuskin se kenenkään ongelma jos on ni kantsii ostaa oma kone sitte
- hevos immeine
jossainhan nekin pestävä on kattos.........viittittekin kaikesta keskustella.no huvinsa kullakii
- kyseiset tunteva
sen että älkää puuttuko sellaisiin asioihin mitkä ei teille kuullu!!!! samalla tavalla tekin valittajat voitte pestä/tehdä mikä hyvältä tuntuu. mutta taidatte olla perus kyttääjiä joilla ei ole omaa elämää. Tunnen nimittäin hyvin kyseisen perheen ja voin sanoa että moni suomalainen ei elä sellaistä elämää kuin he. ja sitä paitsi jossakin ne loimetkin on pestävä koska jos itse paskot housuusi niin peset ne paskat pois käsin vai?... epäilen kyllä pahasti asiaa. Etsikää hyvät ihmiset itsellenne elämä niin ei tarvitse elää muitten elämää tai kyttäillä muita.. et sillee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483