Kipeä mustamolli

TIIIIPIIIIIIII

Hei!
Minulla on 200 litranen akvaario, jossa on viisi mustamollia (3 naarasta ja 2 urosta) ja näiden lisäksi muutamia poikasia. Akvaariossa on myös miljoonakaloja, naaraita noin 6 ja uroksia 2.
Kalastoon kuuluu myös 2 kuparimonnista, 2 kääpiökynsisammakkoa ja yksi partaimumonni.

Vesiarvot ovat kohdallaan ja vettä on vaihdettu oikein. Veteen ei ole lisätty mitään epämääräistä.

Ongelmanani on yksi mustamolliuros jonka toinen silmä on turvonnut tosi paljon ja näyttää ihan kuin sen pyrstöä olisi nypitty eli se on hieman repaleinen muttei kuitenkaan ole sellaisia liehuvia paloja.

Kaikki muut kalat voivat hyvin eikä samanlaisia merkkejä niissä näy. Kaikki syövät normaalisti ruokaa, myös tämä kipeä kala ja se on hyvin vilkas.
Mikä mustamolliani vaivaa???

4

1111

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Seura akvaarioon ne eivät sovellu, ainoastaan laji paludaarioon.

Sairauden laatua en heti osaa veikata mutta syynä voisin epäillä sammakoiden tujun ulosteen sekä niiden luonteen nyppiä heikkoja ja sairaita kaloja jopa saaliikseen.

Luulempa että muut säästyvät moiselta "sairaudelta" jos siirrät sammakot omaan altaaseensa .. http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/index.html .. tuolta niistä lisää ;)

• vesiarvojen

sopivuudesta mollille en tiedä, kun et kertonut mitä ne ovat. Minulla on ollut samantapaisilla oireilla olevia kaloja ja aina se on tiennyt huonoa sille yksilölle. Eikä tuossa vaiheessa vesiarvojen muuttaminen (siis jos olisi tarvis) enää ehtisi auttamaan kyseistä yksilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      93
      658
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63