Kasvattajille kyssää

n.sorsa

löytyykö teiltä tervelonkkasia jälkeläisiä. Minulla ainakini oli pentueissani aikoinaan suurin osa kuvatuista tervelonkkasia yhdellä oli C/b lonkat ja loput terveitä ja en halua kehua mitenkää itseäni, vaan mielen kiinon vuoksi ja aina joutuu itse kertomaan ensin gallubeissa itse. Ei tarvii sanoa monellako, mutta onkos teillä yleinsä ollut tervelonkkasia koiria, vai kaikki sairaslonkkasia.

15

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta miten ohjaistatte

      tai minkälaista seulaa pidätte pentujen ostajista??
      Myyttekö kelle tahansa eniten tarjoovalle??
      vai miten teette??

      • n.sorsa

        se kuikuilee vastaapas sinäkin omiesi koirien jälkeläisten lonkista alhaalla en saannut vastausta eräältä kasvattajalta. Minä olen vastuutuntoinen ja tarkka, mutta eräilä raha sokaisee ja ei merkitse mitään mihinkä koirat myy ja en tarkoittannut juuri sinua vaan yleisellä tasolla.


      • Älä nyt kiihdy!!!
        n.sorsa kirjoitti:

        se kuikuilee vastaapas sinäkin omiesi koirien jälkeläisten lonkista alhaalla en saannut vastausta eräältä kasvattajalta. Minä olen vastuutuntoinen ja tarkka, mutta eräilä raha sokaisee ja ei merkitse mitään mihinkä koirat myy ja en tarkoittannut juuri sinua vaan yleisellä tasolla.

        En kasvata koiria.
        vaan olen ostannut koirani sellaiselta kasvattajalta joka vaihtoi puhelin numeroaan heti, kun sai pennut maailmalle.
        Niin minua kiinnostaa miten kunnon kasvattaja toimii?


      • n.sorsa
        Älä nyt kiihdy!!! kirjoitti:

        En kasvata koiria.
        vaan olen ostannut koirani sellaiselta kasvattajalta joka vaihtoi puhelin numeroaan heti, kun sai pennut maailmalle.
        Niin minua kiinnostaa miten kunnon kasvattaja toimii?

        saannut uutta numeroa, meinaa harvoilla ihmisillä on salainen numero, sain todeta sen tänääkin itse. Jotkut kasvattajat eivät aina välitä jälkeläistensä voinnista, kun pennut menee maailmalle ja se on tosi valitettavaa ja ei pidä yhteyttää pentujensa ostajiin koskaan. Minulla on koiramme kasvattajan puhellin numero ja sähköposti ja pidän yhteyttä ja hekin.


      • ex_sakuli

        Kun rodun tunteville ja alan harrastajille,minä en myy epämääräisille mitään!


      • n.sorsa
        ex_sakuli kirjoitti:

        Kun rodun tunteville ja alan harrastajille,minä en myy epämääräisille mitään!

        vilautettiin aikamoista nippua rahaa, mutta en myynnyt henkilölle, vaan sanoin vertauskuvallisesti hänelle ja "hienovaraisesti", mielummin vaikka lopetan koiran, kun myyn huonoon paikaan.


      • maria15
        n.sorsa kirjoitti:

        vilautettiin aikamoista nippua rahaa, mutta en myynnyt henkilölle, vaan sanoin vertauskuvallisesti hänelle ja "hienovaraisesti", mielummin vaikka lopetan koiran, kun myyn huonoon paikaan.

        Hyvä juttu. Inhottaa ihmiset, jotka pitävät lemikkejään huonosti. Kuulin juuri naapurista, joka lähtee mökille antaa koiralle parvekkeelle viikoksi kerrallaan ruokaa. Minusta sellainen ihminen ei ansaitse koiraa tai mitään muutakaan lemmikkiä.


    • ex_sakuli

      Yhtä lukuun ottamatta A/A ja 0/0
      Yhdellä oli A/B 0/0

      Ei ole kasvattajasta kiinni miten koiralle lonkat ja kyynärät periytyy yhdistelmästä A/A ja 0/0 peityitti yhdelle sen B:een!

      Yksikään kasvattaja ei ole ihmeiden tekijä joka pystyy kaikki virheet estämään!

      Kaikilla omilla koirilla ollut A/A ja 0/0 vaikka errään koralla emällä B/C ja 0/0 ...

      • n.sorsa

        kasvattajilla/ koiranomistajilla joilakin, yleisellä tasolla. Kun ensikoirien omistajat ei tiedä aina kaikkea, mutta valitettavaa tietotaitoa ei ole aina kaikilla kasvattajillakaan tarpeeksi. Sitä sopii miettiä jos eräs kasvattaja ei olisi ollut eläinkaupassa ja nähnyt tuttunsa pennun ostajan kaupassa ja ostoksia koiranruoka prosentti 30% proteiini aikuisenkoiran semmoista ja rodussa ei tosiaakaan semmoisia pitoisuuksi edes aikuiselle tarvii antaa. Siinäpäs sitä olisi lonkat mennyt ja pahasti, noh ehkä olisi saannut korjattua, vaihtamalla ruokaa, tai sitten ei.


    • Terrimuori

      sekä että, terveitä ja huonoja lonkkia.

      • Ja noinhan se normaalisti menee,varsinkin jos on useampia ollut.Mitä enemmän on geeneissä huonoa luustoa rodun rasitteena,niin aika taikuri pittää olla,jos pelkkää tervettä saa tehtyä.Kun noihin juttuihin viel lisäksi vaikuttaa niin moni muukin,kuin perimä.Vaikka se vahvin onkin.


      • n.sorsa
        molossi kirjoitti:

        Ja noinhan se normaalisti menee,varsinkin jos on useampia ollut.Mitä enemmän on geeneissä huonoa luustoa rodun rasitteena,niin aika taikuri pittää olla,jos pelkkää tervettä saa tehtyä.Kun noihin juttuihin viel lisäksi vaikuttaa niin moni muukin,kuin perimä.Vaikka se vahvin onkin.

        ja en kirjuittele enempiä kait tänään. Eräs koirankasvataja kertosis minulle nöffensä elänneen 16.v asti pelkällä kotiruualla ja se on taivahan tosi. En halua mollata mitään rotu, mutta bullerot mikä on hieno rotu, niin ihan yhdistyksen sivuilta saa lukea, ensin painotetaan luonteeseen lonkilla ei ole niin väliä ja sen huomaa jalostuskoirista 2007. Jokaisen pitää tehdä parhaimansa rotunsa/ koiransa eteen, noh sieltä tulee todella kaukaaltakin vaikka mitä, esim. ex- bulleroni väritys ei geenitutkimuksien mukaan mitä bulleroista on tehty erään eläinlääkärinkin toimesta vaikka, pitäisi olla edes mahdollista. Kaikki on mahdollista ihmissä kuin koirissakin esim. väritys luin meinaa jostakin, kun kahdelle valkoiselle vanhemmalle syntyi musta lapsi, isä kiivastui siitä ja vaati isyystestiä, jossa todettiin hänen olevan lapsen isä.


      • n.sorsa

        mutta jos samassa pentueessa on samat lähtökohdat, niin syyttäisin ruokintaa huonoista lonkista, jos muilla on terveet lonkat pentueessa, niin jos vanhemmillakin ja suvussakin on terveet lonkat ei voi ihmetellä heittoa, noh onnettomuudetkin yksi syy, ruokinnan lisäksi ja nyt viihteelle.


      • n.sorsa kirjoitti:

        ja en kirjuittele enempiä kait tänään. Eräs koirankasvataja kertosis minulle nöffensä elänneen 16.v asti pelkällä kotiruualla ja se on taivahan tosi. En halua mollata mitään rotu, mutta bullerot mikä on hieno rotu, niin ihan yhdistyksen sivuilta saa lukea, ensin painotetaan luonteeseen lonkilla ei ole niin väliä ja sen huomaa jalostuskoirista 2007. Jokaisen pitää tehdä parhaimansa rotunsa/ koiransa eteen, noh sieltä tulee todella kaukaaltakin vaikka mitä, esim. ex- bulleroni väritys ei geenitutkimuksien mukaan mitä bulleroista on tehty erään eläinlääkärinkin toimesta vaikka, pitäisi olla edes mahdollista. Kaikki on mahdollista ihmissä kuin koirissakin esim. väritys luin meinaa jostakin, kun kahdelle valkoiselle vanhemmalle syntyi musta lapsi, isä kiivastui siitä ja vaati isyystestiä, jossa todettiin hänen olevan lapsen isä.

        Mahtava ikä on tuolla nöhvillä ollut :O)
        Se että on pelkällä kotiruualla elänyt,niin ei ole mitenkään ihmeellistä.Sillähän ne meijän moppet ja kasvatitkin on elänyt pienestä pitäen :O)
        No bulleroitten jalostuksen painopisteistä voi olla montaakin mieltä.Mutta ei siitä sen enempää tällä kertaa...

        Toi olisikin aikas paha juttu,jos "samanvärisistä" vanhemmista tulisi erivärinen mukelo.Kyllä siitä voisi muutama kiivas perheneuvottelu tulla...


    • löydy kunen

      oo lastani kuvauttanu.. ja jos pikkasen viittisit leikkiä jossain muualla jotai tähtireportteria ni olis kiva.. jokainen koira voi sairastua lonkkavikaan myös omistajan ansiosta.se ei ole vaan kasvattajan vika. sitäpaitsi saatko märkiä unia siit ittelles jos jollai niit oliskii?? sekö tekee sinusta parhaan koiran pitäjän?? luulen et koiran hyvinvointi on 99% muusta jojhtuvaa kun lonkista..kysy sun vanhemmilt onko niien jälkeläisil aivovaurioita..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe