Ostin uuden Renault Meganen automaattivaihteilla,odottelen saavani auton lähiaikoina. Nyt muutamat tuttavat ovat kovasti varoitelleet automaattivaihteistosta juuri Meganessa, että siis menee helposti rikki.
Onko kokemuksia vai onko tää nyt sitten vain kateellisten panettelua ?
Automaatti Megane
14
4391
Vastaukset
- Paavo
meinaat ajaa? Kyllä kai se laatikko sen satatonnia kestää aika vittuilematta jos et vetele paljoa kärryä tai vaunua. Jos aiot ajaa meganellasi alle tuon satkun niin sen jälkeen ongelma ei ole enää sinun, vai onko?
- toimii se
Kyllä uudet rellun rasiat toimii vaikka 300 tkm kunhan ei riko sitä tahallaan t.s jättää rasvat vaihtamatta ja vetää liian bulia kärryä,näi o!!
- R19
toimii se kirjoitti:
Kyllä uudet rellun rasiat toimii vaikka 300 tkm kunhan ei riko sitä tahallaan t.s jättää rasvat vaihtamatta ja vetää liian bulia kärryä,näi o!!
Isomman Nissan dieselin laatikko kestää yli 500,000 ja ilman isompia huoltoja,kyllähän Rellullakin ton 300,000 kestää,kunhan matkalla vaihtaa laatikon pariin kertaan.
- enev
Vanhemmissa (1996-1999)malleissa ollut AD4-tyyppinen vaihteisto taitaa olla huonomaineinen. Itselläni siitä hajosi öljynpaineanturi n. 70 tkm ajettuna. Kustannus oli 506 e. Uusista tyypeistä en tosin tiedä; ovatko enää edes saman tehtaan (Volkswagen) tuotantoa.
- Dejavu
Mulla meni -99 Aut. Lagunasta öljunpaineanturi 65.000km, että taitaa olla ihan tyyppivika. Tuulilasin vikatietopankissa on myös juttua -99 lagunasta jossa samainen anturi mennyt jo kahdesti ja siinäkin maagiset 70.000 mittarissa???
- Kareem
Eniten turhaa(?) maineen mustumista on Renaultin/Volkswagenin automaateille aiheuttanut joidenkin omistajien johdonmukainen huollon laiminlyöminen.
A) vaihteistoöljyt on ehdottomasti vaihdettava ajallaan.
B) samalla on ehdottomasti vaihdettava myös vaihteiston öljynsuodatin!
Vaihteiston sisällä on erittäin pienihalkaisijanen "labyrintti", jonka läpi öljy kiertää. Tuon labyrintin tukkeutumiseen riittää suhteellisen pienikin epäpuhtaus öljyn seassa (tai vanhuuttaan pikeentynyt öljy). Tukkeutumisen jälkeen öljy ei enää kierrä siellä/sinne mihin pitäisi, mistä seurauksena joko vaihteiston epämääräistä toimintaa tai jonkin osan liiallista kulumista.
Raskaassa käytössä (perävaunun veto, nuorison kortteliralli) voi olla aiheellista huoltaa jopa hieman suositusta tiheämmin.
Saattaa olla, että jonkin muun merkkinen vaihteisto ei ole yhtä "hienomekaanista" työtä, ja kestää huolettomammallakin huollolla. Mutta toisaalta, jos kerran ohjekirjassa neuvotaan huoltamaan tietyin välein, niin silloin pitäisi noudattaa sitä neuvoa. Eikä luottaa kaverin neuvoihin tyyliin: "Ja paaskat sitä noin usein tarttee huoltaa, tiisseli-Mekkerin lootassakin riittää ku vaihtaa öljyt kerran 10 vuoteen!" ;)- enev
Niinpä. Kun olen kysynyt vaihtoauton automaattivaihteiston huoltoja automyyjältä, on kommenttina ollut jopa että eihän niitä öljyjä tarvitse nykyään vaihtaa. Onneksi automaatti-Meganeni edellinen omistaja oli teettänyt 60 tkm huollon vaihteiston öljyn- ja suodattimenvaihtoineen.
- Ota edes huoltosopimus
Kahden automaatti-Meganen ja yhden automaatti-Lagunan omistaneena voin sanoa, että aika pehmoisia ovat rellujen laatikot. Mutta onko sillä väliä, kun auto on jo kuitenkin tulossa?
- Renaultar
En ymmärrä ennakkoluuloja Renaulteja kohtaan.
Automaatti toimii loistavasti ja samoin manuaali. Onhan Renault kunnon auto, loistavat ajomukavuudet, turvallinen ja vielä silmää miellyttävä.
Jokaisessa automerkissähän saattaa ilmetä vikoja, sehän on selvä.
Ennakkoluuloton asenne ja jännitystä odottamiseen, kyllä se automaatti on odottamisen arvoinen. Turvallisia ajokilomatrejä!- ToinenTar
Renaultin panettelijat pohjaavat kommenttinsa siihen 90-luvun kokemukseen, tai 2000-luvun alun, heillä ei mitään käsitystä nykyrelluista. Toiset himohaukkujat ovat niitä joilla ei rellua ole edes koskaan ollut...koska elämän ainoa mielenkiinto on trollaus. Minua lähinnä naurattaa nämä kiihkoilijat, itse tiedän että rellut ovat luotettavia ja hyviä, ilman yhtäkään isoa vikaa, pieniäkin ollut erittäin vähän. Perheessä menossa jo viides rellu, ja lisää tulossa.
Hyvä auto kaikenkaikkiaan, ja edullinen ostaa, korjata ja ylläpitää. Toiset ne sit kurvailee jatkeillaan ja seisottaa niitä tien reunassa konepelti pystyssä, hyvin näissä on edustettuna ah niin kuolatut saksalaispaskat bmw ja opel. Naapurin volkkarissakin jäätyy talvella oven lukko niin ettei ajaessa pysy kiinni :D Ja mitä tekee rellu? Se vaan kulkee :)
- Rapeaaranskalaistalaatua
Ei Meganen automaattilaatikko kestä. Onko sillä sitten niin väliäkään kun Meganessa ei kestä kyllä mikään muukaan
- rapeat.japsit
Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija"
- ainajapsiparas
rapeat.japsit kirjoitti:
Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija"
Onkohan yhtään Toyotaa palanut Suomessa? Ja eikös niistä ranskalaisista ole aina sanottu , että ruosteherkimpiä autoja ovat.
Kyllähän automiehet tietävät, että ranskalaisten autojen kuten muidenkin siellä tehtyjen tuotteiden laatu on useimmiten surkeaa. Suunnittelu on puolivillaista, korjaaminen hankalaa ja erittäin kallista ja kun otetaan huomioon, että ranskalaisen auton käyttöikä on ehkä kolmasosa Toyotan ja muiden kestävien japanilaisautojen käyttöiästä, niin todella huono valinta on ostaa tällainen auto.
Ehkä ainoa kohderyhmä ovat varakkaa eläkeläiset, heitä ei niin haittaa, vaikka auto olisikin korjattavana jopa kerran kuussa ja korjaaminen maksaisi maltaita. Työssäkäyvälle aktiivikansalaiselle viisain valinta on Toyota. Sitä eivät viat vaivaa, vaikka olisi jo varsin paljon ajettu, huollot ovat halpoja, samoin ne harvoin vaihdettavat kulutusosat ja eipä ole pelkoa tiellejättämisestä. Toki muutkin japanilaisautot ovat laadussa aivan eri tasolla verrattuna ranskalaisiin epäluotettaviin autoihin. Ja nyttemin jopa saksalaiset autot alkavat olla yhtä epäluotettavia kuin ranskalaiset. - sieltä_se_totuus
ainajapsiparas kirjoitti:
Onkohan yhtään Toyotaa palanut Suomessa? Ja eikös niistä ranskalaisista ole aina sanottu , että ruosteherkimpiä autoja ovat.
Kyllähän automiehet tietävät, että ranskalaisten autojen kuten muidenkin siellä tehtyjen tuotteiden laatu on useimmiten surkeaa. Suunnittelu on puolivillaista, korjaaminen hankalaa ja erittäin kallista ja kun otetaan huomioon, että ranskalaisen auton käyttöikä on ehkä kolmasosa Toyotan ja muiden kestävien japanilaisautojen käyttöiästä, niin todella huono valinta on ostaa tällainen auto.
Ehkä ainoa kohderyhmä ovat varakkaa eläkeläiset, heitä ei niin haittaa, vaikka auto olisikin korjattavana jopa kerran kuussa ja korjaaminen maksaisi maltaita. Työssäkäyvälle aktiivikansalaiselle viisain valinta on Toyota. Sitä eivät viat vaivaa, vaikka olisi jo varsin paljon ajettu, huollot ovat halpoja, samoin ne harvoin vaihdettavat kulutusosat ja eipä ole pelkoa tiellejättämisestä. Toki muutkin japanilaisautot ovat laadussa aivan eri tasolla verrattuna ranskalaisiin epäluotettaviin autoihin. Ja nyttemin jopa saksalaiset autot alkavat olla yhtä epäluotettavia kuin ranskalaiset."Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija""
Eipä tuohon ole mitään lisättävää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882