Automaatti Megane

Pitäisikö huolestua ?

Ostin uuden Renault Meganen automaattivaihteilla,odottelen saavani auton lähiaikoina. Nyt muutamat tuttavat ovat kovasti varoitelleet automaattivaihteistosta juuri Meganessa, että siis menee helposti rikki.
Onko kokemuksia vai onko tää nyt sitten vain kateellisten panettelua ?

14

4945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavo

      meinaat ajaa? Kyllä kai se laatikko sen satatonnia kestää aika vittuilematta jos et vetele paljoa kärryä tai vaunua. Jos aiot ajaa meganellasi alle tuon satkun niin sen jälkeen ongelma ei ole enää sinun, vai onko?

      • toimii se

        Kyllä uudet rellun rasiat toimii vaikka 300 tkm kunhan ei riko sitä tahallaan t.s jättää rasvat vaihtamatta ja vetää liian bulia kärryä,näi o!!


      • R19
        toimii se kirjoitti:

        Kyllä uudet rellun rasiat toimii vaikka 300 tkm kunhan ei riko sitä tahallaan t.s jättää rasvat vaihtamatta ja vetää liian bulia kärryä,näi o!!

        Isomman Nissan dieselin laatikko kestää yli 500,000 ja ilman isompia huoltoja,kyllähän Rellullakin ton 300,000 kestää,kunhan matkalla vaihtaa laatikon pariin kertaan.


    • enev

      Vanhemmissa (1996-1999)malleissa ollut AD4-tyyppinen vaihteisto taitaa olla huonomaineinen. Itselläni siitä hajosi öljynpaineanturi n. 70 tkm ajettuna. Kustannus oli 506 e. Uusista tyypeistä en tosin tiedä; ovatko enää edes saman tehtaan (Volkswagen) tuotantoa.

      • Dejavu

        Mulla meni -99 Aut. Lagunasta öljunpaineanturi 65.000km, että taitaa olla ihan tyyppivika. Tuulilasin vikatietopankissa on myös juttua -99 lagunasta jossa samainen anturi mennyt jo kahdesti ja siinäkin maagiset 70.000 mittarissa???


    • Kareem

      Eniten turhaa(?) maineen mustumista on Renaultin/Volkswagenin automaateille aiheuttanut joidenkin omistajien johdonmukainen huollon laiminlyöminen.

      A) vaihteistoöljyt on ehdottomasti vaihdettava ajallaan.
      B) samalla on ehdottomasti vaihdettava myös vaihteiston öljynsuodatin!

      Vaihteiston sisällä on erittäin pienihalkaisijanen "labyrintti", jonka läpi öljy kiertää. Tuon labyrintin tukkeutumiseen riittää suhteellisen pienikin epäpuhtaus öljyn seassa (tai vanhuuttaan pikeentynyt öljy). Tukkeutumisen jälkeen öljy ei enää kierrä siellä/sinne mihin pitäisi, mistä seurauksena joko vaihteiston epämääräistä toimintaa tai jonkin osan liiallista kulumista.

      Raskaassa käytössä (perävaunun veto, nuorison kortteliralli) voi olla aiheellista huoltaa jopa hieman suositusta tiheämmin.


      Saattaa olla, että jonkin muun merkkinen vaihteisto ei ole yhtä "hienomekaanista" työtä, ja kestää huolettomammallakin huollolla. Mutta toisaalta, jos kerran ohjekirjassa neuvotaan huoltamaan tietyin välein, niin silloin pitäisi noudattaa sitä neuvoa. Eikä luottaa kaverin neuvoihin tyyliin: "Ja paaskat sitä noin usein tarttee huoltaa, tiisseli-Mekkerin lootassakin riittää ku vaihtaa öljyt kerran 10 vuoteen!" ;)

      • enev

        Niinpä. Kun olen kysynyt vaihtoauton automaattivaihteiston huoltoja automyyjältä, on kommenttina ollut jopa että eihän niitä öljyjä tarvitse nykyään vaihtaa. Onneksi automaatti-Meganeni edellinen omistaja oli teettänyt 60 tkm huollon vaihteiston öljyn- ja suodattimenvaihtoineen.


    • Ota edes huoltosopimus

      Kahden automaatti-Meganen ja yhden automaatti-Lagunan omistaneena voin sanoa, että aika pehmoisia ovat rellujen laatikot. Mutta onko sillä väliä, kun auto on jo kuitenkin tulossa?

    • Renaultar

      En ymmärrä ennakkoluuloja Renaulteja kohtaan.
      Automaatti toimii loistavasti ja samoin manuaali. Onhan Renault kunnon auto, loistavat ajomukavuudet, turvallinen ja vielä silmää miellyttävä.
      Jokaisessa automerkissähän saattaa ilmetä vikoja, sehän on selvä.
      Ennakkoluuloton asenne ja jännitystä odottamiseen, kyllä se automaatti on odottamisen arvoinen. Turvallisia ajokilomatrejä!

      • ToinenTar

        Renaultin panettelijat pohjaavat kommenttinsa siihen 90-luvun kokemukseen, tai 2000-luvun alun, heillä ei mitään käsitystä nykyrelluista. Toiset himohaukkujat ovat niitä joilla ei rellua ole edes koskaan ollut...koska elämän ainoa mielenkiinto on trollaus. Minua lähinnä naurattaa nämä kiihkoilijat, itse tiedän että rellut ovat luotettavia ja hyviä, ilman yhtäkään isoa vikaa, pieniäkin ollut erittäin vähän. Perheessä menossa jo viides rellu, ja lisää tulossa.
        Hyvä auto kaikenkaikkiaan, ja edullinen ostaa, korjata ja ylläpitää. Toiset ne sit kurvailee jatkeillaan ja seisottaa niitä tien reunassa konepelti pystyssä, hyvin näissä on edustettuna ah niin kuolatut saksalaispaskat bmw ja opel. Naapurin volkkarissakin jäätyy talvella oven lukko niin ettei ajaessa pysy kiinni :D Ja mitä tekee rellu? Se vaan kulkee :)


    • Rapeaaranskalaistalaatua

      Ei Meganen automaattilaatikko kestä. Onko sillä sitten niin väliäkään kun Meganessa ei kestä kyllä mikään muukaan

      • rapeat.japsit

        Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija"


      • ainajapsiparas
        rapeat.japsit kirjoitti:

        Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija"

        Onkohan yhtään Toyotaa palanut Suomessa? Ja eikös niistä ranskalaisista ole aina sanottu , että ruosteherkimpiä autoja ovat.
        Kyllähän automiehet tietävät, että ranskalaisten autojen kuten muidenkin siellä tehtyjen tuotteiden laatu on useimmiten surkeaa. Suunnittelu on puolivillaista, korjaaminen hankalaa ja erittäin kallista ja kun otetaan huomioon, että ranskalaisen auton käyttöikä on ehkä kolmasosa Toyotan ja muiden kestävien japanilaisautojen käyttöiästä, niin todella huono valinta on ostaa tällainen auto.
        Ehkä ainoa kohderyhmä ovat varakkaa eläkeläiset, heitä ei niin haittaa, vaikka auto olisikin korjattavana jopa kerran kuussa ja korjaaminen maksaisi maltaita. Työssäkäyvälle aktiivikansalaiselle viisain valinta on Toyota. Sitä eivät viat vaivaa, vaikka olisi jo varsin paljon ajettu, huollot ovat halpoja, samoin ne harvoin vaihdettavat kulutusosat ja eipä ole pelkoa tiellejättämisestä. Toki muutkin japanilaisautot ovat laadussa aivan eri tasolla verrattuna ranskalaisiin epäluotettaviin autoihin. Ja nyttemin jopa saksalaiset autot alkavat olla yhtä epäluotettavia kuin ranskalaiset.


      • sieltä_se_totuus
        ainajapsiparas kirjoitti:

        Onkohan yhtään Toyotaa palanut Suomessa? Ja eikös niistä ranskalaisista ole aina sanottu , että ruosteherkimpiä autoja ovat.
        Kyllähän automiehet tietävät, että ranskalaisten autojen kuten muidenkin siellä tehtyjen tuotteiden laatu on useimmiten surkeaa. Suunnittelu on puolivillaista, korjaaminen hankalaa ja erittäin kallista ja kun otetaan huomioon, että ranskalaisen auton käyttöikä on ehkä kolmasosa Toyotan ja muiden kestävien japanilaisautojen käyttöiästä, niin todella huono valinta on ostaa tällainen auto.
        Ehkä ainoa kohderyhmä ovat varakkaa eläkeläiset, heitä ei niin haittaa, vaikka auto olisikin korjattavana jopa kerran kuussa ja korjaaminen maksaisi maltaita. Työssäkäyvälle aktiivikansalaiselle viisain valinta on Toyota. Sitä eivät viat vaivaa, vaikka olisi jo varsin paljon ajettu, huollot ovat halpoja, samoin ne harvoin vaihdettavat kulutusosat ja eipä ole pelkoa tiellejättämisestä. Toki muutkin japanilaisautot ovat laadussa aivan eri tasolla verrattuna ranskalaisiin epäluotettaviin autoihin. Ja nyttemin jopa saksalaiset autot alkavat olla yhtä epäluotettavia kuin ranskalaiset.

        "Sanoo palavalla ja ruostuvalla Toyotalla ajeleva "asiantuntija""
        Eipä tuohon ole mitään lisättävää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      190
      22471
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      84
      9682
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      47
      7645
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      88
      6428
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      190
      6146
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      49
      5142
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      120
      4812
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      107
      4499
    9. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      43
      2738
    10. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      105
      2257
    Aihe