Sonera Extra, valokuitu

...............

Eli nopea kysymys; toimiiko Sonera Extra ihan normaalilla adsl-modeemilla?

Kun on kyseessä valokuitukaapeli-yhteys.

43

7571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesku_orig

      tekniikasta: jos liittymä tulee Ethernetillä huoneistoon asti (eli nopeusluokat ovat 1/1M, 10/10M tai 100/10M) et tarvitse modeemia vaan kone kytketään suoraan datapistokkeeseen seinässä.

      Jos kyseessä on adsl-tekniikka (nopeudet 1/1M, 2/2M, 10/2M, 24/2M) normaali adsl-modeemi tarvitaan. 10/2 ja 24/2 -luokissa modeemin on oltava adsl2/2 -luokituksen mukainen, kuten uusimmat ovatkin. Vanhatkin voi useimmiten päivittää.

      • tietämätön.

        Taloyhtiössäni on valokuitukaapeli-yhteydellä toimiva Sonera Extra-laajakaista ja omistan 10M/10M nopeuksisen liittymän. Tarvitsenko tällöin vain koneeseen saman piuhan, jonka laittaisin modeemin ja datapistokkeen välille?


    • Säätäjä H:KI

      Vaatii VDSL modeemin.
      Sonera toimittaa.
      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ HANKI !!

      Liittymä ei toimi. Kokeilin kuukauden.
      Pätkii koko ajan, yhteydet poikki.
      Lopuksi hajosi kokonaan.Tekniikka ei valmista Soneralla.
      Keskustelupalstoilta en ole löytänyt mitään
      positiivista ko. liittymästä
      EN SUOSITTELE MISSÄÄN NIMESSÄ !

      • Wirtanen W

        Kokeilin.
        Hermot meni.
        Älä tähän ainakaan vaihda.


      • Mihin tarvitset
        Wirtanen W kirjoitti:

        Kokeilin.
        Hermot meni.
        Älä tähän ainakaan vaihda.

        Työkaveri hankki, ei toiminut ainakaan Soneralla.

        Ei ymmärrettävästi kauheasti kehunut.

        Vaikeuksia saada vanha toimiva liittymä takaisin.

        Vaihtoi operaattoria, kun eivät saaneet mitään yhteyttä
        toimimaan Soneralta valokuidun kytkemisen jälkeen.

        Pari kauhutarinaa näkyy olevan täälläkin.

        Itse en uskaltaisi ottaa jos muuten kaikki toimii.

        Mihin tarvitset valokuitua 100/10 ?.


      • Yxin makuuhuoneessa
        Mihin tarvitset kirjoitti:

        Työkaveri hankki, ei toiminut ainakaan Soneralla.

        Ei ymmärrettävästi kauheasti kehunut.

        Vaikeuksia saada vanha toimiva liittymä takaisin.

        Vaihtoi operaattoria, kun eivät saaneet mitään yhteyttä
        toimimaan Soneralta valokuidun kytkemisen jälkeen.

        Pari kauhutarinaa näkyy olevan täälläkin.

        Itse en uskaltaisi ottaa jos muuten kaikki toimii.

        Mihin tarvitset valokuitua 100/10 ?.

        Mies soneralla asentajana missäköhän se mahtaa olla.

        lähti viime vuonna duuniin ei oo näkyny on kuule vähän kylmä makuuhuoneessa yxin


      • Vantaalla hyvin
        Wirtanen W kirjoitti:

        Kokeilin.
        Hermot meni.
        Älä tähän ainakaan vaihda.

        Itselläni on ollut 24/2 Extra kaksi vuotta ja olen enemmän kun tyytyväinen. Jos netti poikki on se sitten muuallakin, muuten ei edes pätki ja nopeuskin 21 megan luokkaa.


      • Kallis kokeilu
        Vantaalla hyvin kirjoitti:

        Itselläni on ollut 24/2 Extra kaksi vuotta ja olen enemmän kun tyytyväinen. Jos netti poikki on se sitten muuallakin, muuten ei edes pätki ja nopeuskin 21 megan luokkaa.

        mä en saanut eikä sonera toimimaan valokuitua
        mä lähdin toiselle operattorille sonera jäi vielä yrittämään


      • elisan-mies

        äitis tarttee modeemin


      • Modeemi-ilmaiseksi
        Kallis kokeilu kirjoitti:

        mä en saanut eikä sonera toimimaan valokuitua
        mä lähdin toiselle operattorille sonera jäi vielä yrittämään

        Hyvin toimii VANTAALLA Sonera Extra 100/10 27.1 kytkivät vanhan 8/1 Megaisen tilalle ja laite toimitettiin kotiin kuljetettuna 11.1. Asennus oli helppoa seuraat vaan modeemin asennusohjeita ja ekalla kerralla käyt rukkaamassa asetuksia ZTE 931 WLAN mallin asetukset sivuilla. Itselläni oli aikoinaan Telewellin sisäinen ADSL PCI modeemi joka pätki niin pirusti mutta se johtui ihan Windowsista itsestään kun käytti liikaa resursseja koneessa. Suosittelen kaikille ulkoista modeemia joka ei ikinä pätki.


      • helsinkiläinenturus
        Modeemi-ilmaiseksi kirjoitti:

        Hyvin toimii VANTAALLA Sonera Extra 100/10 27.1 kytkivät vanhan 8/1 Megaisen tilalle ja laite toimitettiin kotiin kuljetettuna 11.1. Asennus oli helppoa seuraat vaan modeemin asennusohjeita ja ekalla kerralla käyt rukkaamassa asetuksia ZTE 931 WLAN mallin asetukset sivuilla. Itselläni oli aikoinaan Telewellin sisäinen ADSL PCI modeemi joka pätki niin pirusti mutta se johtui ihan Windowsista itsestään kun käytti liikaa resursseja koneessa. Suosittelen kaikille ulkoista modeemia joka ei ikinä pätki.

        Näin minulla: Sonera laajakaista Extra, valokuitu taloon, kuparia puhelinpistokkeeseen. 24/2 oli käytössä vuoden, ja menneenä syksynä tilasin 10/2M, koska se riittää minulle. Muutamia lyhyitä yhteyden katoamisia on ollut, eli Modeemin ADSL-valo vilkkuu. Nämä kestoltaan sekuntien luokkaa, ehkä puoli minuuttia-minuutin max. Jos pelaisin verkossa, tilanne olisi kiusallinen, mutta nyt se on harmittanut lähinnä periaatetasolla.

        Nettimittarin mukaan nopeudet ovat olleet 20-21M ja nyt 11M. Ulos lähtee 2,4M suunnilleen.

        Ei siis kauhutarinaa minulta. Ai niin. Mun modeemi on A-Link RR24.


      • Voi ei
        elisan-mies kirjoitti:

        äitis tarttee modeemin

        EI TOIMINUT.

        Kokeilin kuukauden ei toiminut, kun laskutus Soneralla


      • Huijausta
        Voi ei kirjoitti:

        EI TOIMINUT.

        Kokeilin kuukauden ei toiminut, kun laskutus Soneralla

        Ei toimi eikä tule toimimaan vähään aikaan
        ainakaan Stadissa, totesi Soneran oma asentaja.
        Tekniikka ei vielä valmista.

        EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN !


      • Kokeilija # 89
        Huijausta kirjoitti:

        Ei toimi eikä tule toimimaan vähään aikaan
        ainakaan Stadissa, totesi Soneran oma asentaja.
        Tekniikka ei vielä valmista.

        EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN !

        En minäkään suosittele.


      • NuubianPressa
        Kokeilija # 89 kirjoitti:

        En minäkään suosittele.

        Jännä homma kun joka ketjussa missä käsitellään Soneran Extra-liittymiä niin joku/jotkut ovat melkein copypastanneet negatiivista palautetta em. tuotteista joka ketjuun. Ihan tuli mieleen että jopa kilpailevan operaattorin dissaus on menossa;). No, kuitenkin itselläni noin vuoden Extra ADSL 10/2 toiminut moitteetta, samoin velipojalla.
        Taitaa muuten tämä dissaaja olla Elisan leivissä kun Elisaa kehuu. Harmi vaan kun Elisalta ei saa moisia nopeuksia kilpailukykyiseen hintaan.


      • Viivi ja Wagner
        NuubianPressa kirjoitti:

        Jännä homma kun joka ketjussa missä käsitellään Soneran Extra-liittymiä niin joku/jotkut ovat melkein copypastanneet negatiivista palautetta em. tuotteista joka ketjuun. Ihan tuli mieleen että jopa kilpailevan operaattorin dissaus on menossa;). No, kuitenkin itselläni noin vuoden Extra ADSL 10/2 toiminut moitteetta, samoin velipojalla.
        Taitaa muuten tämä dissaaja olla Elisan leivissä kun Elisaa kehuu. Harmi vaan kun Elisalta ei saa moisia nopeuksia kilpailukykyiseen hintaan.

        Olkaapa tyytyväisiä jos liittymä pelaa.


      • SärinäSirinäSurina

        Kuulostaa samalta paskalta kuin Welhon viritykset. Mullakin oli Welhon 100 meganen, mutta vaihdoin sen suosiolla 8 megaseen ADSL:n koska käytettävyys on huomattavasti parempi.

        Yhteys voidaan tuoda muuten kuidulla myös kotiin asti, silloin ei tarvita adsl/ethernet/vdsl virityksiä.

        Tarviiko tuohon paveluun vielä jonkun vammaisen kirjautumisen? Olin ymmärtävinäni heidän sivuilta näin.

        Tulee ihan mieleen Soneran,Elisan paskat vuosien takaa. Nimellä ArenaNet.


      • Jep jep sanoi hän

        Haloo? Miten se voisi pätkiä? Ihan samaan verkkoon on kytketty myös GSM ja 3G tukiasemat. Eli jos tuo pätkii, niin silloin pätkii myös puhelut ja mokkulat.


    • huoletonta waretusta

      Itse vaihdoin elisan täysin toimimattoman kaapeliyhteyden muuton yhteydessä noin 4 kk sitten soneran 100/10 megaseen extra liittymään. Vaihdon jälkeen ei ole kertaakaan netti pätkinyt toisinkuin elisan yhteyden aikaan. Olen ollut 100 % tyytyväinen tähän ja suosittelen varauksetta ainaki kaikille niille joilla ethernet kaapelointi asunnossa... :)

      • Homote

      • SärinäSurinaSirinä

        Paljonko tuo maksaa kuussa? Vai maassa. ;)

        Ei kun ihan oikeasti. Hinnat ei näy Soneran sivuilla.


      • Suurikysymysmerkki

        Mitä maksaa?

        Tarviiko kirjautua?

        Noi on asioita joihin ei saa Soneralta järkevää vastausta.


      • Iso HABA
        Suurikysymysmerkki kirjoitti:

        Mitä maksaa?

        Tarviiko kirjautua?

        Noi on asioita joihin ei saa Soneralta järkevää vastausta.

        Onko Sonera Extra saatu jo toimimaan ????.

        Kokemuksia ???


      • duumipeikko
        Iso HABA kirjoitti:

        Onko Sonera Extra saatu jo toimimaan ????.

        Kokemuksia ???

        2338 view

        nyt 2339


    • duumipelkko

      4 457 Lukukertaa

      • Ilmaveivaaja

        Joko pelaa pääkaupunkiseudulla ????


      • Extra Speed
        Ilmaveivaaja kirjoitti:

        Joko pelaa pääkaupunkiseudulla ????

        Kohta selviää, mulle on luvattu toimitus 1.7.2011 katsotaan mitä sitten käy. Modeemi tuli jo.


    • Sonera Extran extrat

      Mulle myytiin puhelimessa Extra tyyliin: "jos sulla on joku modeemi puhelinpistokkeeseen, niin et muuta tarvitse..."
      Asentaja kävi katsomassa ja sanoi ettei tolla toimi.
      Pitäisi siis ostaa joku vähintään 150€ maksava VDSL-modeemi,
      josta ei puhelinmyyjä sen enmpää kertonut,
      vaan lupasi toimivuuden joka tapauksessa???

      Onko tää nyt sitä k-tusta, vai harkittua kierrätystä?

      • Niin_tai_Näin

        Mulle sanoivat että tarvii VDSL2 modeemin ja toivat sen veloituksetta mulle kotiin. Ei mitään valittamista moisesta.


      • Ilmainen oli
        Niin_tai_Näin kirjoitti:

        Mulle sanoivat että tarvii VDSL2 modeemin ja toivat sen veloituksetta mulle kotiin. Ei mitään valittamista moisesta.

        VDSL2 modeemin sain minäkin ja kaksin kappalein kaupanpäälle. Posti toimitti kotiovelle molemmat viime vuoden lopussa. Miksi sain kaksi niin jouduin kahteen kertaan soittelemaan modeemin perään ja ilmeisesti toisen puhelun jälkeen aktivoitui se ensimmäinenkin tilaus. No ompahan varalla kaapissa jos modeemi hajoo :D


    • hhhhhepa

      Eiköhän tää oo sitä k-kusetusta.

    • Unihiekkalapio

      Ilmaiseksi?! Mä soitin sinne äsken ja sanoivat että maksaa toi vdsl2-modeemi niiltä 90 euroo. Liekkö sit siksi, että saisin 10/10 liittymän 10 e/kk

      • ZTE ilmainen

        Meillä sai modeemin ilmaiseksi koska nostivat nopeuden 100 megaan ja entinen ADSL modeemi ei enää toimi sen jälkeen. Itselläni oli aikasemmin 24 meganen joka toimi tavallisella modeemilla. Nopeudennoston jälkeen siirryttiin toiseen VDSL systeemiin.


    • Riippuu ja roikkuu

      Täällä jos ottaa 100 megaisen niin ei enää toimi vaan vaatii VDCL modeemin, mutta jos kelpaa max 24 megainen se menee tavis ADSL2 purkeilla, jossei tosiaan ole asuntoihin asennettu ethrnet pistokkeita. Vanhoihin taloihin ei ainakaan vaihdeta ethernet pistokkeita kun tulee kuulemma niin kalliiksi. Talolle asti valokuitu kuitenkin, mutta ei se ole ihan sama asia eikä missään nimessä saa hyvä kun puolta 100 megasta kuten itselläni on vain max 40 megaa. Muuten on ollut luotettava yhteys. 3 vuotta se nyt ollut ja olen ollut tyytyväinen.

    • Haba.

      Ei ole pätkinyt ainakaan täällä Turun päässä ollenkaan. Mutta kun se nopeus...

      Liittymä on siis Extra 10M/2M ja latausnopeus pysyttelee tiiviisti alle kahden megan. 1,44-1,50 M.

    • VeeDDeesssll

      Kiitos nauroin!

    • tsadilainen

      Mut juuri pakkonaitettiin Soneralle. Aikaisemmin ollut Welhon kaapeli-laajakaista, 10M, eikä mitään ongelmia koskaan. Tämän talon kaapeliosasto siirtyy nyt kuitenkin Soneralle. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin VDSL2, Sonera ei mitään kaapelinettiä sitten enää tarjoa. Ainoa plussa on hinta, 0e/kk (sisältyy vuokraan) saa tuon 2M-liittymän. Modeemi olisi irronnut Soneralta 90 egellä. Mutta Verkkokauppa myi vastaavaa 65eurolla.
      Olisin mielelläni jäänyt Welhon asiakkaaksi, mutta eipä tässä muuta vaihtoehtoa jäänyt. Saapi nähdä, miten yhteys jatkossa toimii, jokunen päivä vielä liittymän asentamiseen.

      • Kerta riitti

        Onkohan sua ns. kusetettu ???????????????????????????????????????????.

        Mua Sonera kusetti kerran ja riitti.


    • Kovaa on kilpailu

      Mitä kusipäiden vaiko Elisalaisten juttuja nuo negatiiviset jutut on. Sonera kytkee talojakamossa valokuidun ja minä pistän piuhat seinään ja huoneiston sähkökaappiin yhteyden jakavan kytkimen, joka jakaa yhteyden jokaiseen huoneeseen ja kaikki videotkin latautuu niin nopeasti, että lävähtää.

      En ymmärrä noita ei toimi juttuja.

    • liittymää ostamassa

      Sonera on kokemuksieni mukaan puhdasverinen kusetusfirma. Kun siis näin ton 19e/kk nettitarjouksen, niin ekana yritin löytä niiden sivuilta lisämaksut, joilla hinta hilataan ylöspäin. Ei löytynyt tällaisia ainakaan suoraan, mutta eipä löydy myöskään liittymien hinnastoa sivuilta ainakaan 30min surffauksella(!) Eli jos haluut joskus nopeamman kuin toi 10M liittymän, niin hinta voi olla mitä tahansa, ja kuitenkin olet pakkonaitettu ko. liittymään 2 vuodeksi. Vitosen halvempi kuin esim. saunalahden 10M adsl, mutta arveluttaa tilata mitään Soneralta...

    • Huijattu

      Moi
      Meillekin myytiin valokuitu netti mutta kuitu jää asuntoalueen alue jakamoon sopimusta ei saada irtisanottua sonerasta. Näinkö toimii SOnera.

    • Pertti Mies

      tääh - eikös Sonera kustanna sen vedon alue-jakamoon asti???

      Siitä eteenpäin se on taloyhtiön päätettävissä.

      Minkä ikäinen oot?

    • jappi5

      nii paljoxe maxaa ei oo rahaa ku 4e kk käytettävissä laajikseen saax sillä jonku yhteyden edes 50/50MBPS tms???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe