Koska S-typeen on tullut facelift, ja mitä muutoksia autoon tuli. On meinaan ruvennut jagge himottamaan ja tarvis osata päättää uuden ja käytetyn väliltä.
Myös tämä 2.5 / 3.0 litraa aiheuttaa päänvaivaa, onko tuo 2.5 litrainen nuhapumppu vai riittävä.
FaceLift
8
1247
Vastaukset
- Tuamas
Ensinnäkin tehontarve on ihan itse päätettävissäsi, kolmelitrainen on ainakin täysin riittävä. Kakspuolikas oli pirteä ainakin äksän nokalla, kun sitä joskus koeajoin.
Facelift tuli 2002 kesällä, ensimmäiset uuden mallin autot tulivat suomeen kesäkuun alussa. Jaguarin mukaan 70% osista on vaihdettu verrattuna vanhaan malliin, päälle sitä ei juuri huomaa, paitsi sisustuksesta joka on tehty selkeästi jaguarimmaksi ja omasta mielestäni tyylikkäämmäksi uudessa mallissa. Itse en tuosta vanhan korimallin konsolista pitänyt.
Ajettavuus on myös oman kokemukseni mukaan parantunut tuossa uudessa, tehdas vakuutti koko alustan olevan uusi, alusta on käytännössä "Cats"-järjestelmää lukuunottamatta yhtä hyvä kuin S-Type R:ssä.
Paras ratkaisu olisi ehdottomasti käytetty uuden korimallin S-Type, sitten ehkä jos rahat riittävät, niin uusi ja vasta sitten ottaisin tuon vanhemman korimallin. Tyyppivikojakaan ei ole vielä oikein löytynyt kun päälle vuosi on tuota uuden korin S-typeä ajanut. Takajarruissa oli jotakin pientä hämminkiä, mutta sekin meni takuuseen. - S-type
Vanhan ja edelleen uuden S-typen omistajana suosittelen ehdottomasti facelift-mallin hankkimista (eli '02 huhti/toukokuusta, julkistettiin '02 tammikuussa) ellei sitten budjetti paina pre-facelift mallin puolelle.
Faceliftatun 6-lovinen ZF:n laatikko on sen verran hyvä että uusi 2.5l on huomattavasti miellyttävämpi ja reippaampi ajaa kuin vanha 3.0l. V8:it ovat sitten oma lukunsa.
Faceliftin osalta olennaisin näkyvä muutos on tietysti konsoli, joka ei näytä enää amerikkalaiselta Fordilta ja materiaalien laatu on parantunut merkittävästi. Tuntuman osalta ohjaus, alusta, jne parani merkittävästi ja amerikkalainen "sohvamaisuus" poistui.
S-type on nyt auto, joka sen olisi pitänyt olla alunperinkin. (Voitti muuten Autocarin vertailussa hiljattain 3.0l mallina sekä uuden BMW 530:n että vastaavan uuden E-mersun! Ihmettelivät itsekin..) - S Type
Kiitos tiedoista, olin jo hankkimassa edellistä mallia. Nyt hakuseen menee uusi...tai 2002 ->
- Tosionnellinen
Joo! Kyllä tämä uudempi malli on monessa suhteessa parempi.
Sen huomaa lukuisista pienistä yksityiskohdista ohjaamossa ja ajaessa.
Ajoin v6:lla ensin noin 22000 ja nyt olen ajanut tällä uudella v8:lla 17000.
Teknisesti tuollaiset matkat hoitui kiitettävästi molemmilla.
Ajo-ominaisuuksia näin pe.-tuntumalta pidän selvästi parempana.
Kaiketi tämä ESD, vai mikä ominaisuus se onkin, pitää talvikelillä auton huomattavasti paremmin hallinnassa ikään kuin itsestään. Nopeat kaistanvaihdot (luokiteltavissa hätätilanteeseen) onnistuu tosi vakavasti. Oma uskallus on kokeillessa tullut ensin eteen.
Suuriakin nopeuksia olen kokeillut Saksassa ja 220 – 230 on vielä nopeus, jossa vaimo pitää menoa turvallisena (ellei näe mittaria) 258 nopeus oman mittarin mukaan rupeaa jo tuntumaan. Liekö omien kykyjen rajoittuneisuudesta oleva tieto eniten vaikuttava asia. Tästä nopeudesta pudotettaessa 220, voin melkein taata, että perhesopu säilyy tulevaisuudessakin.
Saksassa Hollannin rajan tuntumassa on etelä – pohjoissuunnassa todella hiljainen autobaana, jossa uskalsin testata. Tällöin vaimostani kehittyi ”salamavalokuvaaja”. Nopeuden ollessa em. huipussaan, pyysin häntä ottamaan mittarista valokuvan. Koska hän oli vähän närkästynyt moisesta nopeudesta, niin tokaisi, että ”enkä ota!”. Äänensävy oli tulkittavissa närkästyneen ja syyttävän informaation sisältäväksi (esim. lasten isän ei ole niin väliä, mutta tässä menee äitikin).
No. Totesin, että ei sinun kultaseni tarvitse ottaa sitä kuvaa, käyhän se minultakin tässä rauhallisen ajon yhteydessä.
Koskaan en ole nähnyt kenenkään ottavan kuvaa niin nopeasti, ettei salama kunnolla ehtynyt välähtämään.
Penkit ovat selvästi parantuneet ja niiden säädöt saan nyt mielekseni ja mikä parasta, myös vaimo on säätöihin tyytyväinen.
Pieni, mutta todella mukava lisä on tuo sähköinen käsijarrunappula.
Kuusivaihteinen automaatti myös miellyttää.
Voisiko joku viisaampi kertoa tuosta vaihteiston toiminnasta/ohjelmoinnista, että miten se oikein näissä yleisimmissä tilanteissa ne vaihteet ”arpoo”?
Siinä tuntuu olevan jonkinlainen sumea logiikka pelissä. ?
Onko se jotenkin ”oppivaa” sorttia ja miten?
Lisäksi nämä viiksihommat kytkimineen ovat mukavammat käyttää ja jotenkin ”jämptimpiä” toiminnaltaa (jotain varmaan Fordilta lainattua)
Avain ja kauko-ohjain toiminnot paremmat/mukavammat.
Yleensä tuo sisustus on ainakin minun mielestäni paljon fiksumpi.
Vanhemmassa mallissa olin kuulevinani usein joitain ääniä ja natinoita, jonka tyyppisiä tässä uudemmassa ei ole. Korvakuulomuistilta tuntuu uusi olevan yleensäkin hälyttömämpi.
Tässä enstex pulpahtavat asiat kerrottuna.
Onnea vaan kulkupelin hankinnassa!
Ter. Tosionnellinen - Tuamas
Tosionnellinen kirjoitti:
Joo! Kyllä tämä uudempi malli on monessa suhteessa parempi.
Sen huomaa lukuisista pienistä yksityiskohdista ohjaamossa ja ajaessa.
Ajoin v6:lla ensin noin 22000 ja nyt olen ajanut tällä uudella v8:lla 17000.
Teknisesti tuollaiset matkat hoitui kiitettävästi molemmilla.
Ajo-ominaisuuksia näin pe.-tuntumalta pidän selvästi parempana.
Kaiketi tämä ESD, vai mikä ominaisuus se onkin, pitää talvikelillä auton huomattavasti paremmin hallinnassa ikään kuin itsestään. Nopeat kaistanvaihdot (luokiteltavissa hätätilanteeseen) onnistuu tosi vakavasti. Oma uskallus on kokeillessa tullut ensin eteen.
Suuriakin nopeuksia olen kokeillut Saksassa ja 220 – 230 on vielä nopeus, jossa vaimo pitää menoa turvallisena (ellei näe mittaria) 258 nopeus oman mittarin mukaan rupeaa jo tuntumaan. Liekö omien kykyjen rajoittuneisuudesta oleva tieto eniten vaikuttava asia. Tästä nopeudesta pudotettaessa 220, voin melkein taata, että perhesopu säilyy tulevaisuudessakin.
Saksassa Hollannin rajan tuntumassa on etelä – pohjoissuunnassa todella hiljainen autobaana, jossa uskalsin testata. Tällöin vaimostani kehittyi ”salamavalokuvaaja”. Nopeuden ollessa em. huipussaan, pyysin häntä ottamaan mittarista valokuvan. Koska hän oli vähän närkästynyt moisesta nopeudesta, niin tokaisi, että ”enkä ota!”. Äänensävy oli tulkittavissa närkästyneen ja syyttävän informaation sisältäväksi (esim. lasten isän ei ole niin väliä, mutta tässä menee äitikin).
No. Totesin, että ei sinun kultaseni tarvitse ottaa sitä kuvaa, käyhän se minultakin tässä rauhallisen ajon yhteydessä.
Koskaan en ole nähnyt kenenkään ottavan kuvaa niin nopeasti, ettei salama kunnolla ehtynyt välähtämään.
Penkit ovat selvästi parantuneet ja niiden säädöt saan nyt mielekseni ja mikä parasta, myös vaimo on säätöihin tyytyväinen.
Pieni, mutta todella mukava lisä on tuo sähköinen käsijarrunappula.
Kuusivaihteinen automaatti myös miellyttää.
Voisiko joku viisaampi kertoa tuosta vaihteiston toiminnasta/ohjelmoinnista, että miten se oikein näissä yleisimmissä tilanteissa ne vaihteet ”arpoo”?
Siinä tuntuu olevan jonkinlainen sumea logiikka pelissä. ?
Onko se jotenkin ”oppivaa” sorttia ja miten?
Lisäksi nämä viiksihommat kytkimineen ovat mukavammat käyttää ja jotenkin ”jämptimpiä” toiminnaltaa (jotain varmaan Fordilta lainattua)
Avain ja kauko-ohjain toiminnot paremmat/mukavammat.
Yleensä tuo sisustus on ainakin minun mielestäni paljon fiksumpi.
Vanhemmassa mallissa olin kuulevinani usein joitain ääniä ja natinoita, jonka tyyppisiä tässä uudemmassa ei ole. Korvakuulomuistilta tuntuu uusi olevan yleensäkin hälyttömämpi.
Tässä enstex pulpahtavat asiat kerrottuna.
Onnea vaan kulkupelin hankinnassa!
Ter. TosionnellinenSiis on ns.oppivaa laatua. Täysin tietokoneen ohjaama itseasiassa, nyt on tulossa juuri uusi ohjelmisto siihen, joka parantaa toimivuutta vielä reippaasti.
Vaihdelaatikko "oppii" ajotyylistä, jos et kauhean agressiivisesti aja, niin laatikko vaihtaa aina pikkuhiljaa eikä lyö välttämättä niin paljoa pienempää sisään. Kun taas jos ajat agressiivisemmin ja isolla kaasulla, niin laatikkokin seuraa ensimmäisten kaasutusten jälkeen hyvin mukana... - S-type
Tosionnellinen kirjoitti:
Joo! Kyllä tämä uudempi malli on monessa suhteessa parempi.
Sen huomaa lukuisista pienistä yksityiskohdista ohjaamossa ja ajaessa.
Ajoin v6:lla ensin noin 22000 ja nyt olen ajanut tällä uudella v8:lla 17000.
Teknisesti tuollaiset matkat hoitui kiitettävästi molemmilla.
Ajo-ominaisuuksia näin pe.-tuntumalta pidän selvästi parempana.
Kaiketi tämä ESD, vai mikä ominaisuus se onkin, pitää talvikelillä auton huomattavasti paremmin hallinnassa ikään kuin itsestään. Nopeat kaistanvaihdot (luokiteltavissa hätätilanteeseen) onnistuu tosi vakavasti. Oma uskallus on kokeillessa tullut ensin eteen.
Suuriakin nopeuksia olen kokeillut Saksassa ja 220 – 230 on vielä nopeus, jossa vaimo pitää menoa turvallisena (ellei näe mittaria) 258 nopeus oman mittarin mukaan rupeaa jo tuntumaan. Liekö omien kykyjen rajoittuneisuudesta oleva tieto eniten vaikuttava asia. Tästä nopeudesta pudotettaessa 220, voin melkein taata, että perhesopu säilyy tulevaisuudessakin.
Saksassa Hollannin rajan tuntumassa on etelä – pohjoissuunnassa todella hiljainen autobaana, jossa uskalsin testata. Tällöin vaimostani kehittyi ”salamavalokuvaaja”. Nopeuden ollessa em. huipussaan, pyysin häntä ottamaan mittarista valokuvan. Koska hän oli vähän närkästynyt moisesta nopeudesta, niin tokaisi, että ”enkä ota!”. Äänensävy oli tulkittavissa närkästyneen ja syyttävän informaation sisältäväksi (esim. lasten isän ei ole niin väliä, mutta tässä menee äitikin).
No. Totesin, että ei sinun kultaseni tarvitse ottaa sitä kuvaa, käyhän se minultakin tässä rauhallisen ajon yhteydessä.
Koskaan en ole nähnyt kenenkään ottavan kuvaa niin nopeasti, ettei salama kunnolla ehtynyt välähtämään.
Penkit ovat selvästi parantuneet ja niiden säädöt saan nyt mielekseni ja mikä parasta, myös vaimo on säätöihin tyytyväinen.
Pieni, mutta todella mukava lisä on tuo sähköinen käsijarrunappula.
Kuusivaihteinen automaatti myös miellyttää.
Voisiko joku viisaampi kertoa tuosta vaihteiston toiminnasta/ohjelmoinnista, että miten se oikein näissä yleisimmissä tilanteissa ne vaihteet ”arpoo”?
Siinä tuntuu olevan jonkinlainen sumea logiikka pelissä. ?
Onko se jotenkin ”oppivaa” sorttia ja miten?
Lisäksi nämä viiksihommat kytkimineen ovat mukavammat käyttää ja jotenkin ”jämptimpiä” toiminnaltaa (jotain varmaan Fordilta lainattua)
Avain ja kauko-ohjain toiminnot paremmat/mukavammat.
Yleensä tuo sisustus on ainakin minun mielestäni paljon fiksumpi.
Vanhemmassa mallissa olin kuulevinani usein joitain ääniä ja natinoita, jonka tyyppisiä tässä uudemmassa ei ole. Korvakuulomuistilta tuntuu uusi olevan yleensäkin hälyttömämpi.
Tässä enstex pulpahtavat asiat kerrottuna.
Onnea vaan kulkupelin hankinnassa!
Ter. TosionnellinenPekkarisen Antti Jaguar Espoosta kertoi että laatikon voi "opettaa" seuraavasti Jaguar/ZF:n mukaan:
Ajetaan 0 -> 100 km/h (vai olikohan se 80 km/h) käyttäen kaasua siten, että kierrokset eivät nouse yli 1500. Tämän jälkeen hellitetään kaasu ja annetaan auton vauhdin hidastua (liki) nollaan. Laatikko oppii näin eri vaihteiden väliset viiveet ja muut sisäiset parametrinsa.
Vastaava oppiminen tapahtuu käytännössä myös normaalissa ajossa.
Tuttu oli tehnyt 2.5l V6 mallilla tuon ja väitti huomanneensa eron. Itse en ole tuota vielä ehtinyt kokeilla, vaatii hiukan järjestelyjä löytää sopiva tie.
Sama ZF:n vaihdelaatikko on käytössä mm. BMW:n 7-sarjassa ja uudessa Audi A8:ssa, BMW:n uudesta 5-sarjalaisesta en nyt suoralta kädeltä muista. Jos miettii missä hintaluokassa 2.5l V6 S-type pyörii, saa ko. autossa melkoisen yläkanttiin olevan vaihteiston.
- S Type
Nyt on sitten uusi S 3l koneella koeajossa. Ensi vaikutelma ajettavuudesta mahtava. Tautisen hieno ajaa, ja autom.laatikko toimii kuin unelma. Pienempi 2.5 litrainen on varmasti alitehoinen, kun tämäkään ei mikään raketti ole. Koneen ääni on pettymys: karkea ja isoilla kierroksilla kovaääninen. Myös rengasäänet kuuluvat yllättävän kovin. Penkkiin en sopivaa ajoasentoa löydä, polkimet tuntuvat jäävän liian kauas (180cm kuski). Pelkääjän paikalla ei penkin etureunaa saa nostettua ja siitä tuntuu valuvan jalkatilaan. Muutamista puutteista huolimatta hieno peli. Itselle ei kuitenkaan tunnu kolahtavan niin paljon että ostaisin. Saa sitten nähdä kun palaan oman väyrysen puikkoihin, silloinhan se ero vasta tuntuu.. jos on tuntuakseen
- S-type
Jos on tottunut saksalaisiin niin kannattaa tutustua S-typen Sport-malleihin, ne ovat lähempänä kuin pehmeämpään ajoon tehdyt Executive-mallit.
Eihän mikään ns. vajaasylinterinen eli V6-auto ole mikään raketti. S-type on melko painava, jonka takia liike ei ole niin rajua kuin kevyemmissä tai pienemmissä autoissa. Esimerkiksi S-type R ja M5 ovat suorituskyvyltään (osaavissa käsissä M5:n osalta) samassa luokassa mutta siinä missä M5 tuntuu 400 hv autolta, S-type R tuntuu vain 350 hv autolta. Jos kelloa katsoo niin luvut ovat kuitenkin vastaavat.
Istuinten osalta kannattaa tehdä vertailua eri mallien (Classic/Sport) osalta, R:n istuimet ottavat syleilyynsä erinomaisesti. 10- tai 16-säätöisenä ajoasennon pitäisi onnistua sirkuskääpiöstä koripalloilijaan, bonuksena voi ottaa sähkösäätöiset polkimet. Meillä R:ssä istuu sekä 190 cm että 165 cm ongelmitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628