Matkalle yksin lasten kanssa ?

Entinen reppureissaaja

Oletko ollut ulkomailla yksin pienten ( alle 10v) lasten kanssa ? Mistä paikoista olet tykännyt ? Miten olet (tai oletko) löytänyt matkaseuraa ? Itse olen käynyt molempien muksujen kanssa Kanariansaarilla heidän täyttäessään 5v ja nyt oltiin valmiilla bussimatkalla (3yötä) Vimmerbyssä ja Kolmkårdenissa. Varsinkin viimeinen oli tosi positiivinen yllätys, vaikka en ole ennen valmismatkoista ja turistikohteista niin piitannut.Lapset saivat bussissa kivasti heti uusia kavereita.
Mitä matkakohteita suosittelisit jatkossa varsinkin silloin, jos ei ole etukäteen aikuista matkaseuraa itselle ?

12

4308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika7 äiti46

      samanmoisen aatokset minullakin. En kylläkään ole koskaan ennen matkaillut oikein missään. En osaa englantia enkä edes ruotsia, joten kaksin lähemiseen iso kynnys. Viime kesänä minun sisarten ja heidän lapsien kanssa risteiltiin Tukholmaan, ja olikin hyvä reissu. Asun Oulun lähellä, joten lähdöt on tod. näk. Helsingistä. Olen ajatellut, että olisi mukavaa, jos löytyisi muutama vanhempi lapsen kanssa, joilla on sama ongelma kuin minulla ja kerättäisiin matkaporukka, ja joku enemmän reissannut lähtisi oppaaksi?!

      • poika 6, äiti 38

        Minä olen reissannut paljon 6-vuotiaan pojan kanssa kotimaassa ja kerran ulkomailla. Yksin olen käynyt sitten aika monessa paikassa ulkomailla.
        Olen ajatellut lähteä tammikuussa tuonne pojan kanssa
        http://www.tjareborg.fi/book/bookMatrix.aspx?hotelid=23120&resortid=19573&itemId=23120

        Lähtö on Vaasasta, mutta näytti olevan lähtöjä paljon muualtakin.
        Jos kiinnostaa lähteä matkaseuraksi, laita jokin sähköpostiosoite tänne, niin vastailen siihen


      • entinen reppureissaaja
        poika 6, äiti 38 kirjoitti:

        Minä olen reissannut paljon 6-vuotiaan pojan kanssa kotimaassa ja kerran ulkomailla. Yksin olen käynyt sitten aika monessa paikassa ulkomailla.
        Olen ajatellut lähteä tammikuussa tuonne pojan kanssa
        http://www.tjareborg.fi/book/bookMatrix.aspx?hotelid=23120&resortid=19573&itemId=23120

        Lähtö on Vaasasta, mutta näytti olevan lähtöjä paljon muualtakin.
        Jos kiinnostaa lähteä matkaseuraksi, laita jokin sähköpostiosoite tänne, niin vastailen siihen

        Viime syksyn Kanarianreissulle yritin huhuilla hyvissä ajoin seuraa suomi24:n ja matkaopas sivustojen matkaseuraa palstoilla ja molemmista sainkin yhden vastauksen, mutta ajankohdat/lasten iät eivät oikein täsmänneet. Uskoisin kuitenkin, etten ole ainoa, joka tuskailee sopivan seuran puutteen vuoksi.
        Minullakin 40 just täynnä ja matkassa mukana tyttö 5v, joka löytää kaverin mistä vaan ja poika 7v, joka huomattavasti hitaammin tutustuvaa sorttia.
        Tän syksyn matka ( matkaseura) on jo buukattu, mutta jatkoa ajatellen olis kiva pitää yhteyttä erityisesti sellasten kans, joilta löytys seuraa 7v pojalle ellei sitt joku tiedä/perusta rinkiä, josta vois helposti löytää matkaseuraa itselle lapsille minne vaan ja milloin vaan...:)
        Ennen muksuja olen reissannut paljon ja jos seuraa löytyy mua kiinnostais lähteä esim ens kesänä vaikka Tanskaan, Baltiaan, Gotlantiin, Puolaan, Keski-Eurooppaan ja syysloman aikoihin aurinkoon ( esim Turkki, Egypti, Tunisia) myös kotimaanreissut koulujen loma-aikoina kiinnostavat.
        Niin ja olen valmis harkitsemaan myös kaikkia muita kohteita - suurimpana rajoitteena nuo koulujen lomat...


      • poika 6, äiti 38
        entinen reppureissaaja kirjoitti:

        Viime syksyn Kanarianreissulle yritin huhuilla hyvissä ajoin seuraa suomi24:n ja matkaopas sivustojen matkaseuraa palstoilla ja molemmista sainkin yhden vastauksen, mutta ajankohdat/lasten iät eivät oikein täsmänneet. Uskoisin kuitenkin, etten ole ainoa, joka tuskailee sopivan seuran puutteen vuoksi.
        Minullakin 40 just täynnä ja matkassa mukana tyttö 5v, joka löytää kaverin mistä vaan ja poika 7v, joka huomattavasti hitaammin tutustuvaa sorttia.
        Tän syksyn matka ( matkaseura) on jo buukattu, mutta jatkoa ajatellen olis kiva pitää yhteyttä erityisesti sellasten kans, joilta löytys seuraa 7v pojalle ellei sitt joku tiedä/perusta rinkiä, josta vois helposti löytää matkaseuraa itselle lapsille minne vaan ja milloin vaan...:)
        Ennen muksuja olen reissannut paljon ja jos seuraa löytyy mua kiinnostais lähteä esim ens kesänä vaikka Tanskaan, Baltiaan, Gotlantiin, Puolaan, Keski-Eurooppaan ja syysloman aikoihin aurinkoon ( esim Turkki, Egypti, Tunisia) myös kotimaanreissut koulujen loma-aikoina kiinnostavat.
        Niin ja olen valmis harkitsemaan myös kaikkia muita kohteita - suurimpana rajoitteena nuo koulujen lomat...

        löytyä sellaista palstaa.
        Minäkin vastasin tuolla matkaseuraa palstalla jonkun aloitukseen, mutta edes aloittaja ei uskaltanut vastata sitten itse :)
        En tiedä sitten mitä haki aloituksellaan...yh:ta kun kyseli
        http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4500000000000165&posting=22000000036637521

        No joo, olen vähäsen allerginen tuolle yh-räkätykselle, mitä esimerkiksi tämän foorumin yh-palstalta olen joskus käynyt lukemassa.

        Me olemme pojan kanssa molemmat aika rauhallisia ja itse tykkään lomalla loikoilla altaalla tai rannalla aika paljon, mutta tietysti käyn pojan ehdoilla erilaisiin paikkoihin tutustumassa. Ei käydä kuitenkaan esimerkiksi missään museoissa, eikä patikkaretkillä, koska se ei olisi kuitenkaan pojalle mieluista.
        Sellaista rentouttavaa lomaa vaan.
        (eläinpuistoissa, vesipuistoissa ym. ja pojan kauhistukseksi myös shoppailemassa)
        Ja lomaretket suuntautuu aina aurinkorannoille, vuoden päästä täytyy myös alkaa ajattelemaan koulujen loma-aikoja.

        Voin huomenissa tehdä jonnekin sähköposti osoitteen itselleni ja laittaa tänne, niin jos kiinnostaa, laittakaa mailia.
        Mulle ei ole iällä väliä, kunhan ei tarvitse mitään kauheaa nipottajaa tai ärhentelijää katsella koko loman aikaa :)


      • poika 6, äiti 38
        entinen reppureissaaja kirjoitti:

        Viime syksyn Kanarianreissulle yritin huhuilla hyvissä ajoin seuraa suomi24:n ja matkaopas sivustojen matkaseuraa palstoilla ja molemmista sainkin yhden vastauksen, mutta ajankohdat/lasten iät eivät oikein täsmänneet. Uskoisin kuitenkin, etten ole ainoa, joka tuskailee sopivan seuran puutteen vuoksi.
        Minullakin 40 just täynnä ja matkassa mukana tyttö 5v, joka löytää kaverin mistä vaan ja poika 7v, joka huomattavasti hitaammin tutustuvaa sorttia.
        Tän syksyn matka ( matkaseura) on jo buukattu, mutta jatkoa ajatellen olis kiva pitää yhteyttä erityisesti sellasten kans, joilta löytys seuraa 7v pojalle ellei sitt joku tiedä/perusta rinkiä, josta vois helposti löytää matkaseuraa itselle lapsille minne vaan ja milloin vaan...:)
        Ennen muksuja olen reissannut paljon ja jos seuraa löytyy mua kiinnostais lähteä esim ens kesänä vaikka Tanskaan, Baltiaan, Gotlantiin, Puolaan, Keski-Eurooppaan ja syysloman aikoihin aurinkoon ( esim Turkki, Egypti, Tunisia) myös kotimaanreissut koulujen loma-aikoina kiinnostavat.
        Niin ja olen valmis harkitsemaan myös kaikkia muita kohteita - suurimpana rajoitteena nuo koulujen lomat...

        tässä on mun sähköpostiosoite. Jos jotakin äitiä, (miksei isääkin) lasten kanssa kiinnostaa matkaseura talvella tai tulevaisuudessa, laittakaa viestiä.
        [email protected]

        Tuolla Facebookissahan on myös matkaseuraa sovellus, mutta en ehtinyt sen kummemmin siihen vielä tutustumaan


      • tiituu2
        entinen reppureissaaja kirjoitti:

        Viime syksyn Kanarianreissulle yritin huhuilla hyvissä ajoin seuraa suomi24:n ja matkaopas sivustojen matkaseuraa palstoilla ja molemmista sainkin yhden vastauksen, mutta ajankohdat/lasten iät eivät oikein täsmänneet. Uskoisin kuitenkin, etten ole ainoa, joka tuskailee sopivan seuran puutteen vuoksi.
        Minullakin 40 just täynnä ja matkassa mukana tyttö 5v, joka löytää kaverin mistä vaan ja poika 7v, joka huomattavasti hitaammin tutustuvaa sorttia.
        Tän syksyn matka ( matkaseura) on jo buukattu, mutta jatkoa ajatellen olis kiva pitää yhteyttä erityisesti sellasten kans, joilta löytys seuraa 7v pojalle ellei sitt joku tiedä/perusta rinkiä, josta vois helposti löytää matkaseuraa itselle lapsille minne vaan ja milloin vaan...:)
        Ennen muksuja olen reissannut paljon ja jos seuraa löytyy mua kiinnostais lähteä esim ens kesänä vaikka Tanskaan, Baltiaan, Gotlantiin, Puolaan, Keski-Eurooppaan ja syysloman aikoihin aurinkoon ( esim Turkki, Egypti, Tunisia) myös kotimaanreissut koulujen loma-aikoina kiinnostavat.
        Niin ja olen valmis harkitsemaan myös kaikkia muita kohteita - suurimpana rajoitteena nuo koulujen lomat...

        Olen minäkin vailla. Just 40 tuli täyteen ja mukana kulkee eskari-ikäinen tyttö. Ollaan oltu aika mukavasti liikekannalla, mutta mummin seura ei aina oikein nappaa ;) Viime kesänä oltiin tytön kanssa kahden Kreikassa ja tosi kivasti meni, mutta olis ihan kiva saada seuraa ainakin silloin tällöin, vaikka ei ihan 24/7 oltaiskaan.
        Voitaisko vaikka vaihtaa ajatuksia vaikka s-postilla??
        [email protected]


    • Ruotsissa

      Kävin kanssa tänä kesänä lapsen kanssa kahdestaan Vimmerby/Kolmärden -bussireissulla ja tykättiin molemmat kovasti. Sopivasti oli aikaa varattu molemmissa kohteissa. Matkajärjestelyt toimi muutenkin hyvin matkan aikana, joten sai olla huoleti ja nauttia itsekin matkasta.

    • poika 6, äiti 38

      pojan kanssa Kreetalla Geranissa Finnmatkojen BlueStar Caldera Beach hotellissa, mikä on nimenomaan suunnattu lapsiperheille.
      Poika tutustui joka päivä uusiin kavereihin ja itsekin tutustuin sitten hänen kauttaan lapsien vanhempiin.
      Poika leikki pääasiassa suomalaisten lasten kanssa, mutta oli hänellä yksi saksalainen ja yksi tanskalainen kaverikin. Vaikka he eivät ymmärtäneet mitään toistensa puheesta, se heitä haitannut yhtään.

      Olen itse kielitaitoinen ja juttelin paljon myös näiden erikielisten lasten vanhempien kanssa.
      Parhaiten kuitenkin tutustuin samalla kohdebussilla tulleeseen pariskuntaan sekä yksien poikani kavereiden mummoon ja isään.
      Heidän kanssa tuli juteltua ja vietettyä aikaa joka päivä, mutta nämä viimeeksi mainitut lähtivät harmillisesti sitten kotiin jo 4 päivää ennen meitä.

      Olen itse aika rohkea menemään juttusiin jos kuulen ulkomailla joidenkin puhuvan suomea ja siksi tuleekin tutustuttua aika helposti. Olen reissannut ulkomailla lähes 20 kertaa ja siellä on oppinut menemään rohkeasti muiden puheille.

      Tuota kohdetta ainakin voisin suositella sinulle, kallishan se on kuin mikä ja se varsinkin ottaa päähän kun lapsialennusta ei saa, kun ei ole toista vanhempaa mukana, mutta itse säästän aina ahkerasti pari vuotta, että pääsee sitten viikoksi pariksi rentoutumaan kunnolla :)

      Mallorca on taas paikka, mitä en suosittele jos etsii suomalaista seuraa. Pari kertaa käynyt ja lähes kaikki pölöttävät vain saksaa...

      • sijaisäiti 48v+lapsi

        Olen reissannut paljon itseksenikin ja lasten kanssa. Kreetalla Plataniaksessa, Kyproksella, Mallorcalla, Gran Canarialla Puerto Ricossa ja Inglesissä, Teneriffalla Los Gigantesissa ja Sveitsissä olen lasten kanssa lomaillut. Kyproksen AyaNapa oli huono valinta, muissa viihdyttiin kyllä.
        Lasten kerhot ovat huippujuttu, niitä on vain aika harvassa kohteessa.
        Ensi pääsiäisenä menen 5v pojan kanssa viikoksi Amadoresiin ja perään viikoksi BahiaFeliziin jossa on Bamse-kerho.
        Lapset ovat kyllä viihtyneet kohteissa mutta oma oleminen on joskus niin ja näin. Siksi olen joskus etsinyt ja löytänytkin keskustelupalstoilta äitejä ja lapsia matkakavereiksi. Hauskaa on silloin ollut kaikilla. Paras ratkaisu silloin on iso huvila tai ainakin omat huoneet perheille.
        Viime kesänä oltiin Mallorcalla ja meidän hotellissa oli enimmäkseen saksalaisia. Tutustuin siellä saksalaisperheeseen ja sönkkäsin saksaa jotenkin ja lapsemme leikkivät yhdessä hienosti ilman yhteistä kieltä. Tosin esim Aurinkomatkoilla oli sielläkin lapsiperheille suunnattu hotelli Palma Novassa johon meni paljon suomalaisperheitä.
        Itse puhun monia kieliä joten en usein etsi suomalaisseuraa lomilla.


      • sikuriina27
        sijaisäiti 48v+lapsi kirjoitti:

        Olen reissannut paljon itseksenikin ja lasten kanssa. Kreetalla Plataniaksessa, Kyproksella, Mallorcalla, Gran Canarialla Puerto Ricossa ja Inglesissä, Teneriffalla Los Gigantesissa ja Sveitsissä olen lasten kanssa lomaillut. Kyproksen AyaNapa oli huono valinta, muissa viihdyttiin kyllä.
        Lasten kerhot ovat huippujuttu, niitä on vain aika harvassa kohteessa.
        Ensi pääsiäisenä menen 5v pojan kanssa viikoksi Amadoresiin ja perään viikoksi BahiaFeliziin jossa on Bamse-kerho.
        Lapset ovat kyllä viihtyneet kohteissa mutta oma oleminen on joskus niin ja näin. Siksi olen joskus etsinyt ja löytänytkin keskustelupalstoilta äitejä ja lapsia matkakavereiksi. Hauskaa on silloin ollut kaikilla. Paras ratkaisu silloin on iso huvila tai ainakin omat huoneet perheille.
        Viime kesänä oltiin Mallorcalla ja meidän hotellissa oli enimmäkseen saksalaisia. Tutustuin siellä saksalaisperheeseen ja sönkkäsin saksaa jotenkin ja lapsemme leikkivät yhdessä hienosti ilman yhteistä kieltä. Tosin esim Aurinkomatkoilla oli sielläkin lapsiperheille suunnattu hotelli Palma Novassa johon meni paljon suomalaisperheitä.
        Itse puhun monia kieliä joten en usein etsi suomalaisseuraa lomilla.

        Täällä äiti 30v ja lapset 8, 6 ja kohta 3. Haluaisin kovasti matkustella ulkomailla ja Suomessa lasteni kanssa, mutta yksin koko konkkaronkan kanssa tuntuu vähän hullulta lähteä, joskus voi tulla tilanne, että tarvitsee toisen aikuisen (äkillinen sairastapaus tms). Eli jos joku innostuu lähtee vaikka äkkilähdöillä touko-kesäkuussa, niin laitelkaa viestiä! Olen katellut interhomen talojakin, niissäkin olis kiva viettää joskus viikko tai pari, mutta yksin sitten nököttää jossain syrjässä...


      • härkä00
        sikuriina27 kirjoitti:

        Täällä äiti 30v ja lapset 8, 6 ja kohta 3. Haluaisin kovasti matkustella ulkomailla ja Suomessa lasteni kanssa, mutta yksin koko konkkaronkan kanssa tuntuu vähän hullulta lähteä, joskus voi tulla tilanne, että tarvitsee toisen aikuisen (äkillinen sairastapaus tms). Eli jos joku innostuu lähtee vaikka äkkilähdöillä touko-kesäkuussa, niin laitelkaa viestiä! Olen katellut interhomen talojakin, niissäkin olis kiva viettää joskus viikko tai pari, mutta yksin sitten nököttää jossain syrjässä...

        Hei,

        Itselläni on kohta 4 v täyttävä tyttö,ja olisi kiva reissata jonkun muunkin kanssa kenellä on lapsia.
        Itse olen ajatellut lähinnä heinäkuussa lähtöä kun koulusta n.vko vapaata.Mutta ehkä muukin ajankohta
        sovittavissa.


    • .....

      Mielestäni on helpompi matkustaa yksin, kun vain toinen lapsista on mukana. Toki ikäkin vaikuttaa, tytär oli 9 v, kun oltiin kahdestaan Egyptissä, ja kaikki meni todella hyvin. Yhden lapsen kanssa matkustaessa on aina käsi vapaana lasta varten, mutta nyt ikää tullut lisää (myös lapsille, tietty), joten kahden kanssa lähtisin yksin ainakin semmoisiin paikkoihin, joissa ollaan ennenkin oltu: Egypti, Turkki, Kreikka, Espanja. Kaukomatkoja ei olla koskaan tehty, joten niistä en osaa sanoa mitään. Pärjään englannilla ja ruotsilla, ja loput käsillä hosuen, joten yhteisen kielen puute noissa maissa ei ole ongelma. En ole pieni hento vaalea barbinukke, vaan iso muhkea amatsooni, joten saan olla rauhassa kaikenlaisilta ehdotuksilta. Yleensä matkustetaan yhdessä koko perhe, mutta mies ei tykkää kovin aurinkoisesta, ja sanoikin että seuraavan rantaloman saan tehdä lasten kanssa, hän ei lähde mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe