Bilia / Malmi

salmiakkilogo

Ai että otin lämpöä käydessäni tuossa puljussa.

Kesärenkaani ovat alumiinivanteilla, mutta talvirenkaat peltisillä. Niiden kanssa käytettävät alkuperäiset pölykapselit ovat kovaa muovia ja pysyvät hyvin paikoillaan, mutta niiden huolimaton irroittaminen ja kiinnittäminen saattaa saada palan lohkeamaan, ja niin kävi keväällä.

Merkkiliikkeen ohi ajaessani mieleen juolahti hakea uusi kapseli valmiiksi, ja niin marssin varaosatiskille. Tiskillä ei ollut ketään, eikä mitään lappua tyyliin "palaan pian". Viereisillä huollon tiskeillä oli enimmillään neljä (4) miestä istuskelemassa, ja kukaan heistä ei kiinnittänyt meihin mitään huomiota, ei myöskään kassaneiti. Seisoskelimme siinä aikamme ja kun kerran mitään ei tapahtunut, päätimme mennä liikkeeseen jossa ASIAKASPALVELU ja käytöstavat vielä tunnetaan.

Matkalla ulos kävimme vielä katsastamassa uuden Lagunan ja päivittelimme miten halvat penkkikankaat 30 tuhannen euron autossa onkaan. Ruuma vaikutti kyllä passelilta. Tässä vaiheessa automyyjä valpastui, ja tuli kysymään voisiko olla avuksi. Rouvalla vähän kuohahti ja hän tokaisi, että itseasiassa yritimme asioida varaosatiskillä, mutta kun siellä emme palvelua saaneet, viemme rahamme muualle. Automyyjä ei pahoitellut tilannetta mietenkään, eikä tehnyt elettäkään hakeakseen varaosamyyjää paikalle. Kertoi vain mistä esitteitä voisi hakea..

Noh, emme me enää Renaultia ole ostamassakaan, joten en voi sanoa että he olisivat asiakasta menettäneet, mutta ties vaikka joku ottaa niin nokkiinsa, että oikeasti ostaa jonkun muun merkkisen.

Samasta puljusta on aikaisempiakin huonoja kokemuksia, enkä ole yhden kerran jälkeen autoani siellä korjauttanut.

Bilia vähentää toimipisteitään, enkä ihmeemmin yllättäyisi josko Malmi lopetettaisiin. Syytäkin voisi olla...

8

2441

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanska

Just tätä, just tätä. Arvaas kuinka monta kertaa olen lähtenyt sieltä ovet paukkuen ulos???!!!?? Siksi katselen jo muun merkkistä autoa, paitsi Volvoa.

• salmiakkilogo

Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

Kylläpä sattui korvaan... Itse olisin ehkä vastaavassa tilanteessa teititellyt.

Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.

• rellunpippana
        salmiakkilogo kirjoitti:

Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.

Asiakaspalvelua on todellakin monenlaista. Kajaanin Wetterillä on Renault-asiakastakin kohdeltu yhtä hyvin kuin Volvo-miestä. Samoin Ylivieskan Mobilassa olen saanut hyvää palvelua. Näillä pikku paikkakunnilla ei ehkä ole varaa olla niin ylimielisiä. Tosin jos Malmin Bilia lopetetaan, niin ei olisi ollut varaa niilläkään...

• Hanska
        salmiakkilogo kirjoitti:

Muistan hyvin tuon speksi-stoorisi, että meikäläistä nauratti! Toi Rinta-Joupin case tuo mieleen 80-luvun puolivälin jälkeisen ajan. Joskus törmäsi tuolla tavalla pukeutuneisiin myyjiin niihin aikoihin; silloin kyllä yleensä poistuin takavasemmalle.

• salmiakkilogo kirjoitti:

Mulle kävi aikoinaan myös lähes kuvaamaasi tilanne. Olin vaihtamassa autoa ja katselin vähän ajettua vaihtopeliä Malmilla. Myyjä oli ihan asiallinen kunnes ovesta pölähti sisään pari reipasta miestä, joista toinen oli ns. pöllyssä. He huusivat jo ovelta, että "missä se raato on mikä meidän pitäis fiksata myyntikuntoon". Myyjän mielenkiinto minuun loppui hei ja hän siirtyi näiden reippaiden poikien seuraan.Katosin paikalta vähin äänin.

• Relluilija

Joo, kyllä pääkaupunkiseudun liepeillä on muitakin Renault-liikkeitä ja -huoltoja kuin Bilia. Esim. Autosalpa Keravalla ja Porvoossa, Lohjalla ja Hyvinkäälläkin on omat liikkeensä. Itse tilasin uuden Rellun Keravalta. Hyvitys vaihtoautosta oli toiselta planeetalta kuin Biliassa. Ero oli nelinumeroinen määrä euroja! Suurin osa muistakin pääkaupunkiseudun liikkeistä tarjosi vaihtoautosta (myös Renault) huomattavasti enemmän kuin Bilia. Vaikuttaa todella siltä, että Bilian tavoitteena on Renaultin myynnin lopettaminen ainakin pääkaupunkiseudulta.

• diipa daapa

Tuonne en enää autoani huoltoon vie; tuntiveloitus on kyllä hulppeat 73 euroa mutta kun kysyy mitä autolle on tehty tulee vastaus että asentaja on jo lähtenyt kotiin että me soitellaan huomenna mitä sille tehtiin.Voi prkl..Edellisellä kerralla auton korjaus venähti 5 päivää asentajan rikkoessa auton osia...Ei saat..a
        En suosittele kenellekkään...

• Autosalva
        diipa daapa kirjoitti:

Tuonne en enää autoani huoltoon vie; tuntiveloitus on kyllä hulppeat 73 euroa mutta kun kysyy mitä autolle on tehty tulee vastaus että asentaja on jo lähtenyt kotiin että me soitellaan huomenna mitä sille tehtiin.Voi prkl..Edellisellä kerralla auton korjaus venähti 5 päivää asentajan rikkoessa auton osia...Ei saat..a
        En suosittele kenellekkään...

Olen saanut samoja kokemuksia ko. Auto Salvaus Oy:stä. Tarjosi Keravan Autosalpa Volvo 244 GL:stä V70:een vaihdossa 500 EUR. Oli juuri ollut "huollossa" samassa liikkeessä, huolto maksoi 600 EUR.
        Laittoivat lohkolämmitintä kolme kertaa ennen kuin se oli joten kuten oikein. Huoltotiskillä on "reipas"
        Uneliukseksi ristimäni seisahtunut jolppi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      99
      939
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      156
      879
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      64
      730
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      692
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      684
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      654
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      49
      623
    8. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      31
      562
    9. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      557
    10. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      37
      536
    11. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      533
    12. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      450
      518
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      496
    15. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      489
    16. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      473
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      471
    18. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      456
    19. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      64
      437
    20. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      424
    Aihe