Bilia / Malmi

salmiakkilogo

Ai että otin lämpöä käydessäni tuossa puljussa.

Kesärenkaani ovat alumiinivanteilla, mutta talvirenkaat peltisillä. Niiden kanssa käytettävät alkuperäiset pölykapselit ovat kovaa muovia ja pysyvät hyvin paikoillaan, mutta niiden huolimaton irroittaminen ja kiinnittäminen saattaa saada palan lohkeamaan, ja niin kävi keväällä.

Merkkiliikkeen ohi ajaessani mieleen juolahti hakea uusi kapseli valmiiksi, ja niin marssin varaosatiskille. Tiskillä ei ollut ketään, eikä mitään lappua tyyliin "palaan pian". Viereisillä huollon tiskeillä oli enimmillään neljä (4) miestä istuskelemassa, ja kukaan heistä ei kiinnittänyt meihin mitään huomiota, ei myöskään kassaneiti. Seisoskelimme siinä aikamme ja kun kerran mitään ei tapahtunut, päätimme mennä liikkeeseen jossa ASIAKASPALVELU ja käytöstavat vielä tunnetaan.

Matkalla ulos kävimme vielä katsastamassa uuden Lagunan ja päivittelimme miten halvat penkkikankaat 30 tuhannen euron autossa onkaan. Ruuma vaikutti kyllä passelilta. Tässä vaiheessa automyyjä valpastui, ja tuli kysymään voisiko olla avuksi. Rouvalla vähän kuohahti ja hän tokaisi, että itseasiassa yritimme asioida varaosatiskillä, mutta kun siellä emme palvelua saaneet, viemme rahamme muualle. Automyyjä ei pahoitellut tilannetta mietenkään, eikä tehnyt elettäkään hakeakseen varaosamyyjää paikalle. Kertoi vain mistä esitteitä voisi hakea..

Noh, emme me enää Renaultia ole ostamassakaan, joten en voi sanoa että he olisivat asiakasta menettäneet, mutta ties vaikka joku ottaa niin nokkiinsa, että oikeasti ostaa jonkun muun merkkisen.

Samasta puljusta on aikaisempiakin huonoja kokemuksia, enkä ole yhden kerran jälkeen autoani siellä korjauttanut.

Bilia vähentää toimipisteitään, enkä ihmeemmin yllättäyisi josko Malmi lopetettaisiin. Syytäkin voisi olla...

8

2222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanska

      Just tätä, just tätä. Arvaas kuinka monta kertaa olen lähtenyt sieltä ovet paukkuen ulos???!!!?? Siksi katselen jo muun merkkistä autoa, paitsi Volvoa.

      • salmiakkilogo

        Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

        Kylläpä sattui korvaan... Itse olisin ehkä vastaavassa tilanteessa teititellyt.

        Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

        Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

        Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.


      • rellunpippana
        salmiakkilogo kirjoitti:

        Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

        Kylläpä sattui korvaan... Itse olisin ehkä vastaavassa tilanteessa teititellyt.

        Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

        Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

        Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.

        Asiakaspalvelua on todellakin monenlaista. Kajaanin Wetterillä on Renault-asiakastakin kohdeltu yhtä hyvin kuin Volvo-miestä. Samoin Ylivieskan Mobilassa olen saanut hyvää palvelua. Näillä pikku paikkakunnilla ei ehkä ole varaa olla niin ylimielisiä. Tosin jos Malmin Bilia lopetetaan, niin ei olisi ollut varaa niilläkään...


      • Hanska
        salmiakkilogo kirjoitti:

        Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

        Kylläpä sattui korvaan... Itse olisin ehkä vastaavassa tilanteessa teititellyt.

        Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

        Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

        Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.

        Muistan hyvin tuon speksi-stoorisi, että meikäläistä nauratti! Toi Rinta-Joupin case tuo mieleen 80-luvun puolivälin jälkeisen ajan. Joskus törmäsi tuolla tavalla pukeutuneisiin myyjiin niihin aikoihin; silloin kyllä yleensä poistuin takavasemmalle.


      • salmiakkilogo kirjoitti:

        Edellisellä kerralla siellä käydessäni nuori pojankloppi oli myymässä vanhemmalle herrasmiehelle isompaa Volvoa. Kielenkäyttö oli aivan tolkuttoman tuttavallista tyyliin "mitkäs ne sun speksit nyt sitten olikaan, mitä siinä autossa pitäis olla."

        Kylläpä sattui korvaan... Itse olisin ehkä vastaavassa tilanteessa teititellyt.

        Eipä ole muissakaan liikkeissä välttämättä asiat sen paremmin. Auto Serviassa käydessäni piipahdin mielenkiinnosta samalla alakerran Rinta-Joupilla, ja hämmästelin nuoren automyyjän vaatepartta. Yläosassa oli pinkki kauluspaita ja kravatti, mutta alhaalla bermudashortsit. Ei aivan ammattimaista pukeutumista ehkä?

        Sen pölykapselin hain sitten Auto Serviasta, ja kappas kun se löytyikin samantien hyllystä. Sen tiedon sain, että Malmi todellakin lopetetaan.

        Mainittakoon, että olemme rouvan kanssa molemmat olleet töissä hyvinkin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä, joskin olen siirtynyt toisaalle. Olemme vaativia asiakkaita ja tiedämme miten pienillä asioilla on merkitystä.

        Mulle kävi aikoinaan myös lähes kuvaamaasi tilanne. Olin vaihtamassa autoa ja katselin vähän ajettua vaihtopeliä Malmilla. Myyjä oli ihan asiallinen kunnes ovesta pölähti sisään pari reipasta miestä, joista toinen oli ns. pöllyssä. He huusivat jo ovelta, että "missä se raato on mikä meidän pitäis fiksata myyntikuntoon". Myyjän mielenkiinto minuun loppui hei ja hän siirtyi näiden reippaiden poikien seuraan.Katosin paikalta vähin äänin.


    • Relluilija

      Joo, kyllä pääkaupunkiseudun liepeillä on muitakin Renault-liikkeitä ja -huoltoja kuin Bilia. Esim. Autosalpa Keravalla ja Porvoossa, Lohjalla ja Hyvinkäälläkin on omat liikkeensä. Itse tilasin uuden Rellun Keravalta. Hyvitys vaihtoautosta oli toiselta planeetalta kuin Biliassa. Ero oli nelinumeroinen määrä euroja! Suurin osa muistakin pääkaupunkiseudun liikkeistä tarjosi vaihtoautosta (myös Renault) huomattavasti enemmän kuin Bilia. Vaikuttaa todella siltä, että Bilian tavoitteena on Renaultin myynnin lopettaminen ainakin pääkaupunkiseudulta.

      • diipa daapa

        Tuonne en enää autoani huoltoon vie; tuntiveloitus on kyllä hulppeat 73 euroa mutta kun kysyy mitä autolle on tehty tulee vastaus että asentaja on jo lähtenyt kotiin että me soitellaan huomenna mitä sille tehtiin.Voi prkl..Edellisellä kerralla auton korjaus venähti 5 päivää asentajan rikkoessa auton osia...Ei saat..a
        En suosittele kenellekkään...


      • Autosalva
        diipa daapa kirjoitti:

        Tuonne en enää autoani huoltoon vie; tuntiveloitus on kyllä hulppeat 73 euroa mutta kun kysyy mitä autolle on tehty tulee vastaus että asentaja on jo lähtenyt kotiin että me soitellaan huomenna mitä sille tehtiin.Voi prkl..Edellisellä kerralla auton korjaus venähti 5 päivää asentajan rikkoessa auton osia...Ei saat..a
        En suosittele kenellekkään...

        Olen saanut samoja kokemuksia ko. Auto Salvaus Oy:stä. Tarjosi Keravan Autosalpa Volvo 244 GL:stä V70:een vaihdossa 500 EUR. Oli juuri ollut "huollossa" samassa liikkeessä, huolto maksoi 600 EUR.
        Laittoivat lohkolämmitintä kolme kertaa ennen kuin se oli joten kuten oikein. Huoltotiskillä on "reipas"
        Uneliukseksi ristimäni seisahtunut jolppi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe