Missä asennossa syötätte vauvalle soseita?
Pitääkö sitterin olla "istuma-asennossa" jos syöttää sitterissä? En ole kuullut mitään neuvoja joten olen syöttänyt normaalissa makuuasennossa sitterissä, mutta eilen ohimennen kuulin että ei saisi makuultaan syöttää. Mikä lie sitten oikeaoppinen syöttötapa? Kyseessä vauva joka ei vielä osaa istua.
Missä asennossa syötätte?
9
5328
Vastaukset
- sanottiin
neuvolassa että kannattaa syöttää sylissä..
- dgmghu
...ns. puoli-istuvassa asennossa. Eli ei ihan selälleen eikä istualleen.
Sitten ku ovat istuneet kunnolla ni siirryttiin molempien kans syöttikseen.
Sylissä syöttäminen on hankalaa!
..ainaki meillä kun ovat semmoisia käsillä huitojia/ päänpyörittäjiä olleet molemmat. ;) - epätietoinen mamma
Ai eikö sais syöttää selältään? Mä oon antanu niin, sylissä syöttäminen on niin hankalaa eikä vauva osaa vielä istua syöttötuolissa vaikka onkin jo 7 kk. Sitterissä ei viihdy yhtään, joten siinäkään en voi syöttää. Olen siis antanu soseen niin että vauva makaa selällään lattialla, niin vauva syö itsekin mieluiten. Mutta jos näin ei saa tehdä, niin täytyy sitten miettiä uudestaan..
- kannattaa miettiä
Mun mielestä hyvä lähtökohta on miettiä missä asennossa itse söisi, olisiko helppo syödä selällään? Toisekseen tässä painaa vielä sekin, että aikuinen kuitenkin osaa jo siirtää ruokaa kielellään suussa, kiinteiden syömistä aloitteleva vauva ei vielä tätä hallitse, eli sekin vaikeuttaa takakenossa syömistä, ruoka menee helposti suun takaosaan. En siis itse syöttäisi missään nimessä selällään! Mieluiten mahdollisimman pystyasennossa.
- voit syöttää
lastasi juuri siinä asennossa kun itsestäs tuntuu parhaimmalta.Mielipiteitä on yhtä monta kun äitejäkin.Kyllähän lapsi on aika makuuasennossa kun imetätkin..Minä myös välillä syötän hedelmäsoseen(lapsi 9kk) lattialla makuulteen kun haluaa sen silleen syödä ja nostaa hirveen metelin muuten..
- santtura
nykyään melkein aina syöttötuolissa, mutta aloitettiin soseet ihan sitterissä puoli-istuvassa asennossa. välillä, jos on just menossa nukkumaan, saatan syöttää myös selällään ja hyvin on sujunut. mutta tosiaan nykyisin lähes aina tuolissa. Sylissä ei kyllä oikein onnistu kun kaveri alkaa vikuroimaan, ellei ole jonkun muun sylissä.
- eikös
syöttötuoli ole syömishetkiä varten?
Mun poika istunut siinä vajaasta 6kk alkaen kun neuvolasta näin neuvottiin vaikkei muuten osaakaan vielä istua.
Teinkö väärin, olenko istuttanut liian aikasin/ ymmärtänyt neuvolan ohjeen väärin jotenkin..?Miksi te lattialla ym syötätte ja makuultaan syöminenhän vaarallista tukehtumisriskin takia.Koittakaa ite syödä makuultaan!!! - tyttö 10kk
eikös kirjoitti:
Mun poika istunut siinä vajaasta 6kk alkaen kun neuvolasta näin neuvottiin vaikkei muuten osaakaan vielä istua.
Teinkö väärin, olenko istuttanut liian aikasin/ ymmärtänyt neuvolan ohjeen väärin jotenkin..?Miksi te lattialla ym syötätte ja makuultaan syöminenhän vaarallista tukehtumisriskin takia.Koittakaa ite syödä makuultaan!!!Itse tuossa kirjoitin myös tuosta selällään syöttämisen kummallisuudesta. Olen ajatellut, että jos jostain syystä kiinteät aloitetaan ennen puolen vuoden ikää, niin kaipa sitä silloin täytyy jossain muualla syöttää, kuin syöttötuolissa. Mutta en kyllä itsekään ymmärrä miksi yli puolivuotiasta pitäisi syöttää muualla kuin tuolissa... Meillä kiinteät aloitettiin puolivuotiaana, aluksi (ennen kuin saatiin tuoli hankittua) söi sylissä istuen, mutta taatusti pystyasennossa, en voisi kuvitella antavani lapsen syödä takakenossa...
- santtura
eikös kirjoitti:
Teinkö väärin, olenko istuttanut liian aikasin/ ymmärtänyt neuvolan ohjeen väärin jotenkin..?Miksi te lattialla ym syötätte ja makuultaan syöminenhän vaarallista tukehtumisriskin takia.Koittakaa ite syödä makuultaan!!!syöttötuoli on toki paras paikka kun lapsi siinä malttaa olla. Kyllä meilläkin suurimmaksi osaksi siinä syödään, välillä vaan sitteri on parempi, kun tuolissa tulee liikaa touhuttua, hyörittyä ja pyörittyä, meillä usein väsyneempänä sujuu helpommin sitterissä, ei niin pystyssä. Tuolissa ei oikein malta olla paikallaan...
Ja satunnaisesti makuultaankin saatan syöttää juuri ennen nukkumaan menoa, maidonkin, sen vähän mitä juo. Saa sitten siihen rauhassa nukahtaa. Jos on tarpeeksi väsynyt, mutta nälkäinen, niin ei edes suostu syömään kuin makuultaan.
Hyvin on meillä onnistunut, eikä ole koskaan meinannut tukehtua tai alkanut kakimaan. Tosin kyllä suurimmaksi osaksi tuolissa istuen syö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663