Nisäkkäänlapsille, joita ihmisentaimikin edustaa, voi kehittyä matkan varrella
pahojakin pelkotiloja.
Jos ja kun ihminen oppii lukemaan voi kerätä tietoa elämästä jota rämmimme kehdosta hautaan.
Hyvissäajoin ennen 'nahkurin orsia' voimme tieteen jalkauduttua popularisoinnin
myötä oppia kartoittamaan pelon sisintä olemusta.
On terapeuttisia tai farmakologisia keinoja hillitä alitajunnasta nousevia erilaisia pelkoja.
Arvelen, ettei kukaan hoitolaitosten ulkopuolella elävä ole ollut minua pelokkaampi.
Koska laajalle rahvaskaartille ei kirveelläkään löydy yhteiskunnan tarjoamia hoitoja.
itsehän niitä on yötä päivää etsittävä.
Pelkojaan voi työstää henkisellä ja psyykkisellä aavalla niitä kohtaamalla silmästä silmään.
Kaikille aistimuksille löytyy omat fysiologiset keskuksensa. Niin mielellekin.
Mieli on se työkalu, jolla pelkojamme voi tietoisesti lähteä haastamaan.
Meille tosipelkureille projekti on elämänmittainen tehtävä.
Kun kaikki mahdollinen näyttää menneen enemmän tai vähemmän persiilleen meditaatio
näyttäisi tällaiselta 'lopunajanvoideltujen'
työkalulta.
Pelkotiloista
2
393
Vastaukset
- -oo.
kaikkeen väsyy kun liian kauan piinataan. Mun kroppa on alkanut vastustamaan itsensä altistamista pelottaville tilanteille. Siksi oon ajatellu että se on väärä tie. Enkä jaksa enää ajatella ja analysoida , koska mun kuuluis olla vapaa ja saada elää niin kuin muutkin. Peloissa vastuu sysätään kokonaan pelkääjän harteille, paraneminenkin on vain itsestä kiinni. Meitä rangaistaan siitä ettei toimivaa hoitoa ole vielä keksitty.
- pelot
Aikuisena alkoi pelot vaivata. Kun oli suuri vastuu perheestä ja pelko erosta, joka väistämättä oli edessä ja yksi lapsista tosi kerkeäväinen ja tapaturma-altis, aina sai pelätä... Oikein meni sähköiskut käsistä koko kroppaan, kun taas kerran sattui jotain...
Tuli ajokammo (autolla) ja nyt olen kesyttänyt sen vain koskemaan suoria tienpätkiä, jotka edelleen vaivaa. Ja vältän valtateitä... :(
En tiedä onko elämässä jotain mieltä ylipäätään, mutta tällainen pelkojen kanssa kamppailu todella vie voimia ja saa kyseenalaistamaan koko elämän mielekkyyden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602