Goretex vai nahka

mp-mies

Olen aloittelemassa moottoripyöräilyä, ja hankinnassa olisivat nyt ajovarusteet. Halauaisin tietää kokeneilta käyttäjiltä, kummat ovat paremmat, nahka vai goretex. Ja mistä ylipäätänsä hyviä ajovarusteita voi hankkia ja mitkä ovat hyvät merkit?

32

13411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n ja g

Osta ehdottomasti molemmat. Itselläni on custom pyörä ja hankin heti alussa molemmat asut. Muista kuitenkin ostaa mahdollisimman laadukkaat, vaikka ne maksavat enemmän, ne myös kestävät ja ovat tyylikkäitä, sekä antavat paremman suojan.

Goreja käytän yleensä aikaisin keväällä ja näi myöhään syksyllä, kun on kylmää ja sataa, tai sateen mahdollisuus on suuri. Kesällä ja muutenkin ajossa - tietysti nahka on ylivoimaisen mukava käytössä, sekä tietysti katu-uskottavuus on aivan eri luokkaa kuin gore :-).

• Julle

Yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että osta gore, jos aiot ostaa yhden puvun.
        Mulla on molemmat, ja täytyy sanoa, että gore on ylivoimainen 95% ajokaudesta. Hyviä merkkejä Rukka ja Yoko.

• Johanna

Se on hyvä jos on varaa ostaa molemmat...siis tosi hieno juttu...mutta mistäs mä revin siihen rahat??
        Kyllä mä ostin goret ja hyvin pelaa...eikä se katu-uskottavuus mihinkää hävii ku kaikki tajuu et "katos,tolla on moottoripyörä!!"

=)

• R 1100 RT

Sinuna ostaisin mustan yksivärisen aidon core-puvun.

Hieman mieluummin vielä Rukan valmistamana, en tiedä onko Yokolla edes yksiväristä corea. Yokon / Rukan laatuero ei ole suuri.
      Sen verran tilavan että verkkarit mahtuu puvun alle niin voi ajella kylmässä säässäkin.

Perusteluni ovat :

1. Musta yksivärinen sopii joka pyörän kanssa customista kyykkyyn.

2. Moni muukin kalvo pitää kyllä sateella vettä, mutta muut kalvot hiostaa kun core hengittää. Nahka hiostaa myös pahasti jos on lämmintä.

• xxx

Musta erottuu kaikkein huonoiten.

• probiker

Tietysti nahkapukua ei voita mikään.

Nahka on laatua, kestävyyttä ja upeaa ulkonäköä.
      Nahka on katu-uskottava ja aito näyttävä materiaali.

Textiilipuvuissa suojat eivät pysy paikoillaan, goren toiminta on epävarmaa. Lisäksi tekstiilipuku saattaa sulaa kaaduttaessa! Ainakin pinta hajoaa yleensä. Lisäksi textiilipuvut näyttävät pilkkihaalareilta =(

Nahka sen sijaan kestää kaatumisen suojaten kantajaansa. Nahka on myös ylellisen mukava pitää päällä.

Lisäksi on olemassa nahkapukuja joissa on goretex-kalvo! Eli ei siis tarvitse ostaa rumaa kangaspukua jos haluaa goretexia.

Nahkapuku siis on paras, mieluummin myös nahkahousut nahkatakki kuin textiilipuku.

• Julle

Nahkapukujakin on monenlaatuisia, kuten myös tekstiilipukuja. Puvut joissa saadaan käyttää goretexkalvoa ovat laadultaan parhaita.
        Kunnon tekstiilipuvussa suojat pysyvät paikoillaan, mutta puvun pitää olla sopiva, eikä kasvuvaralla, sekä kunnon säädöillä. Rukan puvut ovat ylivoimaisia käyttömukavuudeltaan verrattuna nahkapukuun.
        Jos nahkapuku on mukavan notkea, niin silloin se on liian ohuesta nahasta tehty.
        Noita kaadettuja Rukan pukujahan saattoi tutkia viime mp-näyttelyssä.
        Turvallisuutta gorepuvussa on myös se, että sateella ei tarvitse lepattavaa kortsua vetää päälle. Kuivana pysyminen on turvallisuutta. Onhan noita gorenahkapukuja, mutta eivät ole saaneet jalansijaa.

• R 1100 RT

Esimerkiksi ajaessasi vilkkaalla autobaanalla äkkinäisen sateen sattuessa ensimmäinen mahdollinen rastplaz olla kymmenien kilometrien päässä.

Jos nahkapuku kastuu se ei kuivu millään (käyppä kastelemassa vaikka aito säämiskä kokeeksi ; )

Nahka hiostaa joten lämpimillä keleillä se kastuu sisältäpäin! Vettä se ei pidä sateella joten taas kastuu. Katu-uskosta en niin paljon perusta ;)

Rukan parhaissa malleissa suojat pysyvät kohdallaan. Ne ovat verkkoa eli mukavat käytössä. Luulen että ovat silti suojausominaisuuksiltaan kohtalaiset kaatumistilanteessa.

• n ja g
        R 1100 RT kirjoitti:

Esimerkiksi ajaessasi vilkkaalla autobaanalla äkkinäisen sateen sattuessa ensimmäinen mahdollinen rastplaz olla kymmenien kilometrien päässä.

Jos nahkapuku kastuu se ei kuivu millään (käyppä kastelemassa vaikka aito säämiskä kokeeksi ; )

Nahka hiostaa joten lämpimillä keleillä se kastuu sisältäpäin! Vettä se ei pidä sateella joten taas kastuu. Katu-uskosta en niin paljon perusta ;)

Rukan parhaissa malleissa suojat pysyvät kohdallaan. Ne ovat verkkoa eli mukavat käytössä. Luulen että ovat silti suojausominaisuuksiltaan kohtalaiset kaatumistilanteessa.

No, nahka-asu ja säämiskä eivät todellakaan ole lähelläkään samaa asiaa. vaikka edellä oleva motoristi yrittää näin kertoa.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla on molemmat asut ja molemmat todella laadukkaita - txt on Yoko ja nykyinen nahka-asuni on teetetty parhaasta notkeimmasta ja paksuimmasta silloin (3v sitten) saatavilla olevasta nahkasta.
        Vaikka Yokon asut ovat erittäin hyvin istuvia (minun vartalolleni ainakin), niin nahka-asuni mukavuuden lähelle txt ei todellakaan pääse. Sen lisäksi, että nahka-asu on katu-uskottavampi varsinkin Custom-bikerille, nahka-asunkin pystyy tekemään melko hyvin vettä pitäväksi.
        Siihen on käytettävissä erilaisia öljyjä yms sotkuja, itse olen suojannut asuni ns. mehiläisvahatyyppisellä aineella ja nahka-asuni pitääkin erinomaisesti tuollaiset lyhyet sateet ilman kastumista. Kokemusta mm. kolmen edellisen kesän aikana suoritetuissa kesälomareissuissa.
        Nahka-asun ei siis tarvitse olla huonosta ja hoitamattomasta nahasta tehty ns säämiskä, vaan se on myös monikäyttöinen ja tyylikäs tosimotoristin vaikkapa "ympärivuoden" käytettävissä oleva "suoja-asu". Tämän lisäksi nahka-asu on helpommin huollettavissa ja siitä on helppo pyyhkiä itikat ja kurat pois kostealla rievulla.

• nahkaa se olla pitää

OSTIN MUUTAMA VUOSI SITTEN SAKSALAISET nahkahousut, kertaakaan ei ole päästänyt vettä läpi. tosin niiden paino kasvaa, mutta sisäkalvo pitää, eikä olleet edes kalliit.
        Suomessa kuulemma hinta ja laatu kulkee käsikädessä..?
        Saksassa saa hyvää halvalla!

• Gore rules!
        n ja g kirjoitti:

No, nahka-asu ja säämiskä eivät todellakaan ole lähelläkään samaa asiaa. vaikka edellä oleva motoristi yrittää näin kertoa.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla on molemmat asut ja molemmat todella laadukkaita - txt on Yoko ja nykyinen nahka-asuni on teetetty parhaasta notkeimmasta ja paksuimmasta silloin (3v sitten) saatavilla olevasta nahkasta.
        Vaikka Yokon asut ovat erittäin hyvin istuvia (minun vartalolleni ainakin), niin nahka-asuni mukavuuden lähelle txt ei todellakaan pääse. Sen lisäksi, että nahka-asu on katu-uskottavampi varsinkin Custom-bikerille, nahka-asunkin pystyy tekemään melko hyvin vettä pitäväksi.
        Siihen on käytettävissä erilaisia öljyjä yms sotkuja, itse olen suojannut asuni ns. mehiläisvahatyyppisellä aineella ja nahka-asuni pitääkin erinomaisesti tuollaiset lyhyet sateet ilman kastumista. Kokemusta mm. kolmen edellisen kesän aikana suoritetuissa kesälomareissuissa.
        Nahka-asun ei siis tarvitse olla huonosta ja hoitamattomasta nahasta tehty ns säämiskä, vaan se on myös monikäyttöinen ja tyylikäs tosimotoristin vaikkapa "ympärivuoden" käytettävissä oleva "suoja-asu". Tämän lisäksi nahka-asu on helpommin huollettavissa ja siitä on helppo pyyhkiä itikat ja kurat pois kostealla rievulla.

"Siihen on käytettävissä erilaisia öljyjä yms sotkuja, itse olen suojannut asuni ns. mehiläisvahatyyppisellä aineella ja nahka-asuni pitääkin erinomaisesti tuollaiset lyhyet sateet ilman kastumista"
        Voi kiesus! Osta oikea Goretex asu ja voit jättää mehiläiset rauhaan. Pitää kuivana pidemmätkin sateet. Mihin tarvitset katu-uskottavuutta? Kenen takia ajat prätkällä? Omillakin aivoilla saa ajatella....

• n ja g
        Gore rules! kirjoitti:

"Siihen on käytettävissä erilaisia öljyjä yms sotkuja, itse olen suojannut asuni ns. mehiläisvahatyyppisellä aineella ja nahka-asuni pitääkin erinomaisesti tuollaiset lyhyet sateet ilman kastumista"
        Voi kiesus! Osta oikea Goretex asu ja voit jättää mehiläiset rauhaan. Pitää kuivana pidemmätkin sateet. Mihin tarvitset katu-uskottavuutta? Kenen takia ajat prätkällä? Omillakin aivoilla saa ajatella....

Onko pahakin lukihäiriö sinulla?

Älä suinkaan välitä asioista joista kirjoitat, reuhaat vain tuolla tavoin jatkossakin, mistään mitään ymmärtämättä, kyllä me muut yritämme ymmärtää.

• Gore rules!
        n ja g kirjoitti:

Onko pahakin lukihäiriö sinulla?

Älä suinkaan välitä asioista joista kirjoitat, reuhaat vain tuolla tavoin jatkossakin, mistään mitään ymmärtämättä, kyllä me muut yritämme ymmärtää.

Oho, osuiko arkaan paikkaan? Menikö katu-uskottavuus? Entä jos moposi ei enää keulikaan? Jos amiskaverisi saavat tietää ettei sulla ole ikinä prätkää ollutkaan? Ai niin, eihän sulla ole vielä ikääkään tarpeeksi. Sähän voit sillä aikaa katu-uskottavasti kasvattaa mehiläisiä kun me muut ajelemme kuivana ilman mitään sotkuja.

• 330d ja hajis

on hyvät puolensa. itse olen jo 10v ajanut Gore-Tex varusteissa ja en kyllä helpolla siirtyisi enään nahkaan. Mutta jos haluat rataa ajaa, niin muita vaihtoehtoja ei ole. Jos haluat olla lämpöisessä ja et viitsi vetää vesisateella (myös tila kysymys) kortsua päällä, niin Gore on se oikea.

• bikerbabe

Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Kuten aik.mainittu niin nahkassa on katu uskottavuus parempi, siis tyyli!!! Itsellä nahka, miehellä txtiili ja molemmissa olleet hyvät ja huonot puolet. Kylmällä ilmalla txtiili lämmin mutta molemmat täytyy suojata kovassa sateessa(lapin reissussa tuli todettuu) ja pohjoisen kylmyys verotti mun voimia ku alle ei sovi niin paljon lämmintä. Olen vilukissa muutenkin. Taas kuumalla mies oli heti likomärkä suhteessa minuun. Et jos rahaa osta molemmat ja käytä sään mukaan. Reissuun tarvitset kuitenkin sadepuvun ja se toimii myös tuulen suojana. Nahkis oli DAINESE ja txtiili MP-asu..et siihen minkä eka pistää päälle tottuu ja kokee hyväksi!!(on ollut myös itselläni txtiili mutta vanhempaa mallia ja erittäin suojaton. TXtiilit kastuu myös nopeesti kun tulee ämpäristä!!NAhka helppo putsata kaikista hyönteisistä et niissä on niin pirusti etuja molempiin nähden..
        Tsemppiä valintaan!
        Koeilemalla paras!!

JAtkoja motristeille

By: Bikerbabe cbr600

• Kulkuri
        bikerbabe kirjoitti:

Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Kuten aik.mainittu niin nahkassa on katu uskottavuus parempi, siis tyyli!!! Itsellä nahka, miehellä txtiili ja molemmissa olleet hyvät ja huonot puolet. Kylmällä ilmalla txtiili lämmin mutta molemmat täytyy suojata kovassa sateessa(lapin reissussa tuli todettuu) ja pohjoisen kylmyys verotti mun voimia ku alle ei sovi niin paljon lämmintä. Olen vilukissa muutenkin. Taas kuumalla mies oli heti likomärkä suhteessa minuun. Et jos rahaa osta molemmat ja käytä sään mukaan. Reissuun tarvitset kuitenkin sadepuvun ja se toimii myös tuulen suojana. Nahkis oli DAINESE ja txtiili MP-asu..et siihen minkä eka pistää päälle tottuu ja kokee hyväksi!!(on ollut myös itselläni txtiili mutta vanhempaa mallia ja erittäin suojaton. TXtiilit kastuu myös nopeesti kun tulee ämpäristä!!NAhka helppo putsata kaikista hyönteisistä et niissä on niin pirusti etuja molempiin nähden..
        Tsemppiä valintaan!
        Koeilemalla paras!!

JAtkoja motristeille

bikerbabe kirjoitti, että sekä nahka- että txtiiliasut pitää suojata kovassa sateessa! Pieni korjaus koke´muksesta; Jos txtiilin kalvo on coretexia niin sadeasuja ei tarvita. Muut kalvot ovat ja pysyvät enemmän tai vähemmän "korvikkeina" ja tarvitsevat extrasuojaa kovassa sateessa.
        EN ryhdy mainostamaan mitään merkkiä mutta olen kokeillut erilaisia ajopukuja ja -kalvoja, ainoa txtiiliasu jota suosittelen ja joka pitää kantajansa kuivana säällä kuin säällä on coretex!
        Kaikissa txtiiliasuissa kalvo ei ole corea vaan jotain halvempaa.
        Ajan vuosittain 16-20 tuhatta km kaikissa säissä. Matkan päällä ollessani asuni on ehdottomasti txtiili mutta kaupunki/kesämökkikeikat ajelen mielelläni nahassa. Jos ei ole merkkifani niin kelpo nahka-asu ei maltaita maksa! Jos on ollut varaa ostaa prätkäkin niin muutaman satasen uhraus kaupunkiajoon sopivaan nahka-asuun ei ole ekonominen pulma. Sitäpaitsi käytettyjä nahka-asuja saa hyvin edullisesti.

• Goreboy
        bikerbabe kirjoitti:

Tsemppiä valintaan!
        Koeilemalla paras!!

JAtkoja motristeille

Jos joudut suojaamaan/käsittelemään kangaspukua se joko ei ole Goretexia tai sitten se on muuten vaan huono puku.
        Olen käyttänyt Goretex-asuja vuodesta 1987. Molemmat puvut ovat olleet BMW:n asuja ja kummassakaan en ole ikinä kastunut. Enkä kumpaakaan ole mitenkään käsitellyt. Kerran vuodessa koneessa pessyt ja siinä kaikki. Laatua ei saa halvalla, mutta kastuakaan ei tarvitse. Eikä käsitellä kankaita....

• biker

Tietysti nahka-asu.

Ovat upeita toisin kuin kangaspuvut.
      Nahkapuku pitää pientä sadetta. Lisäksi tarvittaessa voi ottaa sadeasun päälle.

Kangaspuvut eivät kestä ja ovat rumia. Nahkapuvun istuvuus / mukavuus täysin on ylivertainen.

Myös nahkapuvun kesto on ylivertainen, kestää parikymmentä vuotta, textiiliä ei kehtaa käyttää ensimmäisen kaatumisen jälkeen.

Nahkapuku on motoristin asu, tekstiilipuku on pilkkihaalari.

• Kulkuri

Tuo oli Sinun mielipiteesi! Kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä mutta ei ole oikein kaupitella sitä siten, ettäö se muka olisi ainoa totuus! Nahkapuku on PAIKASSAAN ihan ok mutta jos pyörällä lähdetään Kontiorallia pidemmälle matkalle, esim vaikka kuukauden matka Euroopassa niin ei kyllä monenkaan kokeneen pyöräilijän valinta ole nahkapuku!! Ei siis ole olemassakaan parasta pukua - kuin ei ole olemassa parasta pyörääkään. Omat tarpeet ja oma makusuuntaus ratkaiskoon mitä päällemme puemmme. Mulla on itselläni molemmat asut; sekä nahka- että coretex. Käytän niitä oman harkintani mukaan ja olen tyytyväinen! Kaatumista varten en ole yhtään asua ostanut ja tietojeni mukaan asu ja kypärä suositellaan AINA vaihdettaviksi kaatumisen yms. sellaisen tapahduttua!
        Hienoja syksyisiä mp-retkiä kaikille! Niin nahkaisille kuin textiileillekin!

• pro
        Kulkuri kirjoitti:

Tuo oli Sinun mielipiteesi! Kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä mutta ei ole oikein kaupitella sitä siten, ettäö se muka olisi ainoa totuus! Nahkapuku on PAIKASSAAN ihan ok mutta jos pyörällä lähdetään Kontiorallia pidemmälle matkalle, esim vaikka kuukauden matka Euroopassa niin ei kyllä monenkaan kokeneen pyöräilijän valinta ole nahkapuku!! Ei siis ole olemassakaan parasta pukua - kuin ei ole olemassa parasta pyörääkään. Omat tarpeet ja oma makusuuntaus ratkaiskoon mitä päällemme puemmme. Mulla on itselläni molemmat asut; sekä nahka- että coretex. Käytän niitä oman harkintani mukaan ja olen tyytyväinen! Kaatumista varten en ole yhtään asua ostanut ja tietojeni mukaan asu ja kypärä suositellaan AINA vaihdettaviksi kaatumisen yms. sellaisen tapahduttua!
        Hienoja syksyisiä mp-retkiä kaikille! Niin nahkaisille kuin textiileillekin!

Nahkapuku kylläkin kestää kaatumiset.

Sitä ei siis tosiaankaan tarvitse vaihtaa, senkun lankkaa vaan naarmun piiloon. Ei nahka kaatumisesta yleensäkään mene miksikään. Textiilien laita taitaa olla huonompi...tosiaan.

JOS on tarjolla ilmaisia kaaduttuja nahkapukuja niin minä voin kyllä ottaa ne vastaan mielelläni =) Eipä taida kukaan luopua omastaan ;)

Tosiasiahan on että nahkapuku kestää helposti 5 vuotta, usein jopa 10-30 vuottakin ja enemmänkin.
        Kukin käyttäkööt mitä haluaa mutta mielestäni nahka on motoristin valinta.

Hyvää syksyä kaikille.

• Kulkuri
        pro kirjoitti:

Sitä ei siis tosiaankaan tarvitse vaihtaa, senkun lankkaa vaan naarmun piiloon. Ei nahka kaatumisesta yleensäkään mene miksikään. Textiilien laita taitaa olla huonompi...tosiaan.

JOS on tarjolla ilmaisia kaaduttuja nahkapukuja niin minä voin kyllä ottaa ne vastaan mielelläni =) Eipä taida kukaan luopua omastaan ;)

Tosiasiahan on että nahkapuku kestää helposti 5 vuotta, usein jopa 10-30 vuottakin ja enemmänkin.

Hyvää syksyä kaikille.

Kirjoitin edellisessä; "Kaatumista varten en ole yhtään asua ostanut ja tietojeni mukaan asu ja kypärä suositellaan AINA vaihdettaviksi kaatumisen yms. sellaisen tapahduttua!"
        Kirjoitin OMISTA kokemuksistani. Ainakin minun vakuutusyhtiöni korvasi minulle kaatumisessa mukana olleet varusteet kypärää myöden vaikka niissä ei todellakaan ollut käyttöä haittaavia NÄKYVIÄ vaurioita! Ymmärsin vakuutusyhtiön käytöksestä, että ajoasu on TURVA-ASU joka ei ole enää turvallinen kolarin jälkeen. Vrt turvatyyny autossa. Ei sitäkään tungeta takaisin "purkkiinsa" ja lisästä paineita huoltoaseman ilmaletkusta!
        Niitä kaipaamiasi kaaduttuja, ilmaisia nahkapukuja voi tiedustella vakuutusyhtiöistä. Sinne ainakin mun pukuni meni!
        Asia alkaa mennä aiheestaan sen verran sivuun ja makuasioiden puolelle että katson sanoneeni tähän jo kaiken minkä yleensä sanoa halusin.
        Iloista syksyä meille kaikille, t-paidoissa, nahoissa ja textiilissä! Kaikki muu - paitsi moottoripyöräily - on turhaa!

• Julle
        pro kirjoitti:

Hyvää syksyä kaikille.

Jos puvulla on kaaduttu siten, että siinä hankautumia, niin ei ole mitään takuita siitä, ovatko saumat enää kunnossa ajatellen seuraavaa kaatumista.

• pro
        Kulkuri kirjoitti:

Kirjoitin edellisessä; "Kaatumista varten en ole yhtään asua ostanut ja tietojeni mukaan asu ja kypärä suositellaan AINA vaihdettaviksi kaatumisen yms. sellaisen tapahduttua!"
        Kirjoitin OMISTA kokemuksistani. Ainakin minun vakuutusyhtiöni korvasi minulle kaatumisessa mukana olleet varusteet kypärää myöden vaikka niissä ei todellakaan ollut käyttöä haittaavia NÄKYVIÄ vaurioita! Ymmärsin vakuutusyhtiön käytöksestä, että ajoasu on TURVA-ASU joka ei ole enää turvallinen kolarin jälkeen. Vrt turvatyyny autossa. Ei sitäkään tungeta takaisin "purkkiinsa" ja lisästä paineita huoltoaseman ilmaletkusta!
        Niitä kaipaamiasi kaaduttuja, ilmaisia nahkapukuja voi tiedustella vakuutusyhtiöistä. Sinne ainakin mun pukuni meni!
        Asia alkaa mennä aiheestaan sen verran sivuun ja makuasioiden puolelle että katson sanoneeni tähän jo kaiken minkä yleensä sanoa halusin.
        Iloista syksyä meille kaikille, t-paidoissa, nahoissa ja textiilissä! Kaikki muu - paitsi moottoripyöräily - on turhaa!

Erittäin outoa verrata ajopuvun vaihtotarvetta verrattuna kypärään tai turvatyynyyn. Mielestäni täysin eri tasaon asioita.

Tietysti kypärä pitää vaihtaa jos kopsahtaa ja tietysti turvatyyny jos se laukeaa.

Ajopuvun vaihtoa ei kyllä voi ymmärtää. Kyllä siitä näkee onko se kunnossa vai ei.
        JOS saa vak.yhtiöltä korvauksen niin käy toki.

• Julle
        pro kirjoitti:

Erittäin outoa verrata ajopuvun vaihtotarvetta verrattuna kypärään tai turvatyynyyn. Mielestäni täysin eri tasaon asioita.

Tietysti kypärä pitää vaihtaa jos kopsahtaa ja tietysti turvatyyny jos se laukeaa.

Ajopuvun vaihtoa ei kyllä voi ymmärtää. Kyllä siitä näkee onko se kunnossa vai ei.
        JOS saa vak.yhtiöltä korvauksen niin käy toki.

kyllä ymmärrän. Et kyllä pysty näkemään, onko se kunnossa.

• wanha pyöräilijä

Kumpi PAREMPI nahka vaiko tekstiili?
      Siinä ikuisuuskysymys, aivan sama kuin kyselisi kumpi on parempi lenkkitossu vai kumisaapas! Paremmuus ratkaistaan käyttötarkoituksissa. Älä mene lenkkitossuilla suolle äläkä kumisaappailla jumpalle. Katu-uskottavuuteen - miten hauska sana jo sananakin - riittää nahka! Jos et muualla ajele kuin kaupungin kaduilla niin älä hyvä ystävä tekstiiliä osta. Jos kuitenkin pääasiassa ajat päiviä tai viikkoja kestäviä matkoja niin osta hyvä ystävä tekstiili.
      Jos joku muuta neuvoo - unohda hänen puheensa.
      Anna tarpeesi ratkaista - älä hilpeitten puheitten!

• r1100rt

Enpä olisi itse osannut paremmin sanoa! Taitaa "wanha pyöräilijä" kuulua meihin 80-luvulla maailmaa kiertäneisiin. Olen itsekin tehnyt kuukauden lomareissuja niin nahkapuvussa (kun muita ei tunnettu) kuin Goretexissäkin eikä valinnassa ole hetkenkään miettimistä. Epäilemättä, jos ajeluni olisi maksimissaan päivän pyrähdyksiä tai kaupungilla elvistelyä, niin nahkakin kelpaisi.

• R 1100 RT

tuntuu tuo valinta olevan ainakin joillekkin.

Kumpi on paremman näköinen on pitkälle ihan makuasia.

Olen varmaan vanha, ehkä en aina ymmärrä "kustomihenkeä" tai "katu-uskottavuutta".

Mielestäni nahka-asut erottuvat joukosta esimerkiksi kokoontumisajossa negatiiviseen suuntaan.

Core asut ovat parhaimmillaan asiallisia, kauniiksi ei kai kukaan järkevä motoristien ajoasuja väitä.

• pro

Mielestäni nahkapuvut ovat todella hienoja.

Varsinkin nämä nykyaikaiset laatumerkit Daineset yms. Upeita värejä, huippusuunnittelua yms. Varsinaisia taideteoksia kertakaikkiaan ja silti käytännöllisiä.

Textiilipuku tosiaan on pilkkihaalari... sen yleisyys SUOMESSA johtunee kansan taipumuksista tuulipukuihin...

• Tero
        pro kirjoitti:

Mielestäni nahkapuvut ovat todella hienoja.

Varsinkin nämä nykyaikaiset laatumerkit Daineset yms. Upeita värejä, huippusuunnittelua yms. Varsinaisia taideteoksia kertakaikkiaan ja silti käytännöllisiä.

Textiilipuku tosiaan on pilkkihaalari... sen yleisyys SUOMESSA johtunee kansan taipumuksista tuulipukuihin...

Nahkapuvut ovat värikkäitä kuin juopon oksennus, liekö tuo liika viinankäyttö syynä toisten ehdottomaan kantaan nahkapuvuista?

• bnm
        Tero kirjoitti:

Nahkapuvut ovat värikkäitä kuin juopon oksennus, liekö tuo liika viinankäyttö syynä toisten ehdottomaan kantaan nahkapuvuista?

Tero sekoilee puheissaan pahasti.

Päätöntä lausumaa kertakaikkiaan.

Terolla alkoholiongelma?

• Tero
        bnm kirjoitti:

Tero sekoilee puheissaan pahasti.

Päätöntä lausumaa kertakaikkiaan.

Terolla alkoholiongelma?

Ei tämä ole puhetta, tämä on kirjoitusta.
        Toi on mun kantani riemun kirjavista nahkapuvuista.
        Mun mielestä moottoripyöräily on muuta kuin makeita kuteita ja kromia.

• gfh

fghfg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66