Taksillapa niin...

Ei enää!

Taksikyyti satamasta hotellille maksoi reilut 300 kruunua, mutta takaisinpaluu samasta hotellista satamaan parin päivän päästä maksoikin vain hieman yli 100 kruunua.
Matkakin kesti ajallisestikin huomattavasti vähemmän.

Taas finskiä siis vedätettiin! Varokaa Suomi-ihmiset ruottin taksisuhareita!!!

8

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -- -- --

      Ruotsissa, toisin kuin Suomessa, on taksihinnat vapautettu säännöstelystä. Kukaan ei siis päätä hintoja kaikenkattavasti, vaan taksit, jotka ovat kai jollain lailla "ketjuuntuneet", päättävät itsenäisesti hinnat. Aiemmin on ollut keskusteluja, että tietynvärisiä takseja pitää välttää juuri korkeiden hintojen vuoksi. Itse olen ajellut taksilla Tukholmassa viimeksi -85.

    • Steffo

      Mielenkiintoista kuulla että sama ilmiö joka on maailman suurilla lentokentillä esiintyy myös Tukholman satamissa. Uunoina saapuvilta turisteilta huijataan rahat älyttömillä hinnoilla. Kannattaa aina ottaa selvä etukäteen mitä taksikyyti maksaa missäkin paikassa, ja onko halvempia vaihtoehtoja.

      • koko stokiksessa

        Hinnoittelu ongelma on koko stokiksen alueella, kiitos "vapaan kilpailun".


    • Kissus

      kahden kilometrin matka: 149 kruunua.

      Tuo on tapana kun kyyditettävät ovat suomalaisia. Ruotsissa jo vuosikymmenet asunut sukulainen törmää samaan ilmiöön aina kun on taksissa ja puhuu suomea vaikka jokin sukulaisensa kanssa = suomalaista kusetetaan mennen-tullen.

      • Matkustavainen

        149 Kr on n.15 egua.
        Jo pelkkä lähtötaksa Stadissa on yli 5 e.


    • on että

      kysyy ensiksi paljonko se matka maksaa, (ja voisi myös kysyä miten pitkä matka on) ennen kuin hyppää taksiin, eikös niin? Jos ei halua turhia yllätyksiä. Itse olen vain kerran istunut taksissa ja se oli tallinnassa,(se meni hyvin).

      "Jos ei kysy niin sitten ei saa mitään tietää"

    • tukholmatar

      taksimatkaa kannattaa sopia maksetaanko matka kiinteällä hinnalla (fast pris) tai mennäänkö mittarilla. Kannattaa myös katsoa mihin autoon hyppää, itse suosin vain isoja taksifirmoja kuten Taxi Stockholm, TaxiKurir tai 020. Heillä on aina kiinteä hinta jota kannattaa kysyä. Muilla yrittäjillä mittarillakin ajo voi tuottaa yllätyksiä kun siihen voidaan loppujen lopuksi kytkeä mitä tahansa yö-viikonloppu-pyhälisiä loppusummaan. Jos tällaiseen kyytiin päädyt ja ei hintaa sovita aiemmin, kannattaa ilmoittaa minkä verran on valmis kyydistä maksamaan enintään, harva nyt kesken kyytiä kuitenkaan sitten ulos heittää...

    • kusettavat

      Mustahiuksiset karvaranteet, joilla on kultainen kaulakoru rintakarvojen päällä, ovat kovia kusettajia. Muu-uskoisia saa kusettaa aivan vapaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe