Meillä on avioehto. Asunto on miehen. Irtain omaisuus on hänen ostamaansa, verotussyistä. Hänellä on metallia-alan yritys.
Olen tehnyt kolme alle rippikouluikäistä lasta. Töissä olen ollut lasten välissä ja nyt jo liki kymmenen vuotta.
Saanko mitään muuta, kun pienen yksiön mikä minulla oli ennen avioliittoa.
Onko merkitystä osituksen kannalta kummalla on lapset.
MITEN MINUN
3
617
Vastaukset
Oletan ettet ole ollut miehesi firmassa töissä.... vuosia....
Kumpikin pitää oman omaisuutensa, tasingolla EI tasata nettovarallisuuksianne (omaisuus miinus velat) koska teillä se avioehto. Pidät asuntosi, jos edelleen omistat yksiösi.
Lienee vastaus kysymykseesi.
Ositukseen ei ole merkitystä kumpi on lähivanhempi. Ositus on puolisoiden välinen kuvio.- on nolla
Tsemppiä sulle. Tänäpäivänä tulee sellainen olo, että kun nainen vanhenee, on tehnyt lapset ja ne saatu omatoimisiksi niin vaimo saa mennä. Nyt avioehtojen aikana nainen saa lähteä tyhjin käsin jos ei ole ymmärtänyt laittaa rahaa sivuun miehen tietämättä.
Naisen arvo on just niinkuin vanhan tavaran se siirretään sivuun kun sillä ei ole enää uutuudenviehätystä. Uusia kumppaneita on tyrkyllä vanhoillekin äijille vaikka kuinka. Miksei olisi perhe on valmiina uusi tulokas voi keskittyä pelkästään miehen viihdyttämiseen. KEHUMISEEN. - nix nax
>>Meillä on avioehto. Asunto on miehen.//Olen tehnyt kolme alle rippikouluikäistä lasta. Töissä olen ollut lasten välissä ja nyt jo liki kymmenen vuotta.>>
Jos asunto oli (velattomana) miehen jo ennen avioliittoanne, sinulla tuskin on mahdollisuutta avioliittolain 103 b §:ssä tarkoitettuun osituksen sovitteluun. Mutta jos ko. asunto on hankittu/rahoitettu avioliittonne aikana, sovittelu saattaa tulla kysymykseen. Sellainen osituksen lopputulos, jossa sinä, joka kuitenkin olet toiminnallasi omalta osaltasi mahdollistanut miehen varallisuuden karttumisen, jäisit tästä karttumisesta kokonaan osattomaksi, saattaisi olla mainitussa säännöksessä tarkoitetulla tavalla kannaltasi kohtuuton.
Sovittelusta löydät mm. M36:n laatimia selvityksiä seuraavasta osoitteesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=AL 103&conference=&poster=M36&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2007&ed=3&em=8&ey=2008&hpp=25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933283
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232772Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092384- 401784
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201296- 951191