Se oli sit viimeinen

rokotus..

Koira herrani on 9 vuotias,ja lekuri sanoi et sitä ei enää tarvitse rokottaa.
Moniko teistä rokottaa koira vanhukset??

32

1965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siel päin :)

      minusta ylipäätään on aivan turhaa rokotella koiria jatkuvasti.ei mitään järkeä. jos ramppaat näyttelyissä,tai asut keskel mettää petojen kynsissä ni ymmärrettävää mutta muuten aivan tyhjänpäiväst rahan heittoa.. lensin koiralle antaa päisvystäjällä rabieksen kun huomasin ettei ollu voimassa, ni makso 66 egee..vitttt... sanon minä.plus matkakulut n. 60km ajomatkalle..huhhuhh.ja sakki maksaa..

      • on totta, kuten moni eläinlääkärikin myöntää, että aika iso osa rokotusohjelmasta on rahastusta.


    • Pikku-Hukka

      Nii joo, ku tässä ketjussa nyt roikun, ni voisin tietysti vastatakkin kysymykseesi.

      En rokota vanhoja koiriani, en ole vuosiin tehnyt niin.

      • n.sorsa

        koiraa ja rotua dalluja, kyllä rokottaisin viellä 11.v ikäsenä vikan kerran tietäen rodun keski- iän, mutta jotkut elää pitempää ja jotkut lyhyempää, roduissa. Ihmisilläkin on keski-ikä noh, mutta ei todista, ettei ihmiset eläisi pitempään.


      • vaivaa?????
        n.sorsa kirjoitti:

        koiraa ja rotua dalluja, kyllä rokottaisin viellä 11.v ikäsenä vikan kerran tietäen rodun keski- iän, mutta jotkut elää pitempää ja jotkut lyhyempää, roduissa. Ihmisilläkin on keski-ikä noh, mutta ei todista, ettei ihmiset eläisi pitempään.

        Ei ne sun dallut ole sen kummoisempia kuin muutkaan koira rodut!!
        Jos eläinlääkärit ovat sitä mieltä et vanhoja koiria ei tarvitse rokottaa niin en kyllä rokota.
        Vaikka mikä kirja,tieto keski- ijästä kertookin että koirasi elää vain esim. 14 vuotiaaksi niin ei se mikään ennustus ole.
        koirasi voi vaikka elää yli 20 vuotiaaksi kuten todisteena.
        labradorinnoutaja 29 vuotias Bella.
        Hänellä vain ei ollut virallisia papereita enää jotenka häntä ei hyväksytty guinesin ennätyksen kirjaan.
        maailman vanhinkoira on jenkki butch joka menehtyi 28 vuotiaana.
        sorry sorsa kummatkaan ei ollut dalluja.
        eli se siitä.


      • n.sorsa
        vaivaa????? kirjoitti:

        Ei ne sun dallut ole sen kummoisempia kuin muutkaan koira rodut!!
        Jos eläinlääkärit ovat sitä mieltä et vanhoja koiria ei tarvitse rokottaa niin en kyllä rokota.
        Vaikka mikä kirja,tieto keski- ijästä kertookin että koirasi elää vain esim. 14 vuotiaaksi niin ei se mikään ennustus ole.
        koirasi voi vaikka elää yli 20 vuotiaaksi kuten todisteena.
        labradorinnoutaja 29 vuotias Bella.
        Hänellä vain ei ollut virallisia papereita enää jotenka häntä ei hyväksytty guinesin ennätyksen kirjaan.
        maailman vanhinkoira on jenkki butch joka menehtyi 28 vuotiaana.
        sorry sorsa kummatkaan ei ollut dalluja.
        eli se siitä.

        VIKAA, NOH EI VOI MITÄÄN JOS KIRJOITAN ROKOTTAVANI VIIMEISEN KERRAN 11.V KOIRAN KUULUUKOS SINUN ASIOIHIN MITENKÄÄN?


      • sinulle,,,
        n.sorsa kirjoitti:

        VIKAA, NOH EI VOI MITÄÄN JOS KIRJOITAN ROKOTTAVANI VIIMEISEN KERRAN 11.V KOIRAN KUULUUKOS SINUN ASIOIHIN MITENKÄÄN?

        sitten kuuluu Uman asiat?


      • n.sorsa
        sinulle,,, kirjoitti:

        sitten kuuluu Uman asiat?

        jäsen umasta jos haluat olla kiltti hänelle kirjoita vaikka runo hänestä, siitä hän tykkää tai kehu vähän häntä.


      • ymmärtänyt
        n.sorsa kirjoitti:

        jäsen umasta jos haluat olla kiltti hänelle kirjoita vaikka runo hänestä, siitä hän tykkää tai kehu vähän häntä.

        yksinkertaista, simppeliä, muutaman sanan mittaista kysymystä?


      • issu56
        n.sorsa kirjoitti:

        jäsen umasta jos haluat olla kiltti hänelle kirjoita vaikka runo hänestä, siitä hän tykkää tai kehu vähän häntä.

        voisi hyvinkin sopia omakehu :)).


      • Pikku-Hukka
        n.sorsa kirjoitti:

        koiraa ja rotua dalluja, kyllä rokottaisin viellä 11.v ikäsenä vikan kerran tietäen rodun keski- iän, mutta jotkut elää pitempää ja jotkut lyhyempää, roduissa. Ihmisilläkin on keski-ikä noh, mutta ei todista, ettei ihmiset eläisi pitempään.

        Vastasin aloittajan kysymykseen, rokotanko koirani. Oliko sinun minulle kohdistama viesti todellakin mulle?

        En meinaan ihan nyt ymmärrä?

        Tiedän kyllä, että sulla on Dalmatiankoira. Sehän näkyy kortistasi.


    • issu56

      vanhuksia... Ell mielestä se on turhaa, jos ja kun niiden kanssa ei näyttelyissä käydä. Eri juttu oli silloin, kun vielä vetskujakin näyttelytin...nyt en enää pysty.

      • n.sorsa

        en mollaa tosiaakaan tietoasi rodustasi ja sen iästä, mutta omalta osaltani rokotan viellä 11.v vikan kerran, tietäen rodun keski- iän ja vanhemmatkaan ei harvinaisuus rodussa, ei varmaan sinullakaan.


      • issu56
        n.sorsa kirjoitti:

        en mollaa tosiaakaan tietoasi rodustasi ja sen iästä, mutta omalta osaltani rokotan viellä 11.v vikan kerran, tietäen rodun keski- iän ja vanhemmatkaan ei harvinaisuus rodussa, ei varmaan sinullakaan.

        viimeisin menehtyi aivoverenvuotoon muutama viikko takaperin kunnioitettavassa 15-vuoden iässä ja onhan jopa 17-vuotiaitakin kultaisia...


      • n.sorsa
        issu56 kirjoitti:

        viimeisin menehtyi aivoverenvuotoon muutama viikko takaperin kunnioitettavassa 15-vuoden iässä ja onhan jopa 17-vuotiaitakin kultaisia...

        jos tykkää "pehmeistä" koirista, noh jokaisella luonteensa ja ikänsä ja tosiaakaan en aliarvio sinua kasvattajana ikinä vs, eräs kasvattaja ja taas joku kuvittelee näkevänsä itsensä. Minä tiedän, että olet joutunnut käymään jopa koulutuksissa, mitä ei kaikille kasvattajille vaadita aina, esim Sikrakin on enemmän käynnyt kokeissa ja kisoissa, kun useampi muu rekattu täällä ja se on tosi ja nostan teille hattua.


      • issu56
        n.sorsa kirjoitti:

        jos tykkää "pehmeistä" koirista, noh jokaisella luonteensa ja ikänsä ja tosiaakaan en aliarvio sinua kasvattajana ikinä vs, eräs kasvattaja ja taas joku kuvittelee näkevänsä itsensä. Minä tiedän, että olet joutunnut käymään jopa koulutuksissa, mitä ei kaikille kasvattajille vaadita aina, esim Sikrakin on enemmän käynnyt kokeissa ja kisoissa, kun useampi muu rekattu täällä ja se on tosi ja nostan teille hattua.

        kyllä kasvatteihini ihan tyytyväinen, mutta sikran saavutuksille minä nostan kyllä hattua ja niihin nähden minä en ole saavuttanut oikeastaan yhtään mitään...vain muutaman inttivalion...


      • totta,
        issu56 kirjoitti:

        kyllä kasvatteihini ihan tyytyväinen, mutta sikran saavutuksille minä nostan kyllä hattua ja niihin nähden minä en ole saavuttanut oikeastaan yhtään mitään...vain muutaman inttivalion...

        tasan kaks.


      • issu56
        totta, kirjoitti:

        tasan kaks.

        joskus jotain muuta väittänyt...en mielestäni, joten pysyhän nahoissas nyt vain!


    • rokoteta enään? siis meinaako el.lääkäri että on jo se elinikäinen suoja jo saatu?
      vai niinkuin joku täällä vihjaa siihen suuntaan ettei koira elä enää kauan kuitenkaan?
      siis nyt en tarkoita henkilökohtaista mielipidettä vaan el.lääkärin.

      • se meidän eläinlääkäri vihjaillut ollenkaan siihen suuntaan, että olisi arvellut koiran olevan nukkumassa pois vielä pitkään pitkään aikaan, vaan tosiaankin että se elinikäinen suoja on siihen mennessä saatu, rokotukset sen jälkeen olisivat olleet täysin turhaa rahanmenoa josta ei olisi ollut koiralle mitään hyötyä.


      • Ursa kirjoitti:

        se meidän eläinlääkäri vihjaillut ollenkaan siihen suuntaan, että olisi arvellut koiran olevan nukkumassa pois vielä pitkään pitkään aikaan, vaan tosiaankin että se elinikäinen suoja on siihen mennessä saatu, rokotukset sen jälkeen olisivat olleet täysin turhaa rahanmenoa josta ei olisi ollut koiralle mitään hyötyä.

        mutta luulisi kuitenkin noin yleisesti el. lääkäreillä olevan saman ikärajan milloin se rokotus-suoja on saatu.
        minä olen toistaiseksi madotellut ja rokottanut kaikkien sääntöjen mukaisesti.
        Apolloa ei ollut koskaan madotettu kun me se haettiin. omistaja oli el.lääkärin kanssa jutellut ja el.lääkäri oli sitä mieltä että madotus on lääketehtaan keksintöjä. rokotuksen oli kyllä saanut.
        madotin sitten Apollon kuitenkin heti. mutta olen kyllä samaa mieltä että nämä madotuksetkin on varmaan ihan lääketehtaitten keksintöä.
        rokotuksista kyllä pitäisi löytää myöskin vaihtoehtoja sellaisiin jotka kestävät kauemmin.
        mutta sehän ei tuota rahaa yhtä paljon.

        olihan ennenkin varmaan koirllakin matoja. mutta kun niitä matoja löydettiin niin sitten matolääkkeet. eihän ihmisiäkään hoideta varmuuden vuoksi?


      • majorica kirjoitti:

        mutta luulisi kuitenkin noin yleisesti el. lääkäreillä olevan saman ikärajan milloin se rokotus-suoja on saatu.
        minä olen toistaiseksi madotellut ja rokottanut kaikkien sääntöjen mukaisesti.
        Apolloa ei ollut koskaan madotettu kun me se haettiin. omistaja oli el.lääkärin kanssa jutellut ja el.lääkäri oli sitä mieltä että madotus on lääketehtaan keksintöjä. rokotuksen oli kyllä saanut.
        madotin sitten Apollon kuitenkin heti. mutta olen kyllä samaa mieltä että nämä madotuksetkin on varmaan ihan lääketehtaitten keksintöä.
        rokotuksista kyllä pitäisi löytää myöskin vaihtoehtoja sellaisiin jotka kestävät kauemmin.
        mutta sehän ei tuota rahaa yhtä paljon.

        olihan ennenkin varmaan koirllakin matoja. mutta kun niitä matoja löydettiin niin sitten matolääkkeet. eihän ihmisiäkään hoideta varmuuden vuoksi?

        Ei lekureilla mitään samoja rajoja ole.Rahaahan se tuo,mitä enemmän rokotetaan,ja mitä enemmän keksitään uusia rokotuksia.

        Madotus on siinä mielessä hankala juttu,että jos ollaan jo siinä pisteessä,että niitä matoja rupeaa näkymään,niin koira usein jo oirehtii.Ja taas siinä vaiheessa on sen verran kova tilanne,ettei niistä madoista helposti pääsekkään eroon.Ja pahimmillaan koira voi mennä huonoon kuntoon.
        Myöskin vastasyntyneille on pahaksisaada matoja.
        Itse kannatan ehdottomasti madotusta,mutta en kovin usein.Välillä korvaan myös kemiallisen madotuksen homeopaattisella aineella.


      • molossi kirjoitti:

        Ei lekureilla mitään samoja rajoja ole.Rahaahan se tuo,mitä enemmän rokotetaan,ja mitä enemmän keksitään uusia rokotuksia.

        Madotus on siinä mielessä hankala juttu,että jos ollaan jo siinä pisteessä,että niitä matoja rupeaa näkymään,niin koira usein jo oirehtii.Ja taas siinä vaiheessa on sen verran kova tilanne,ettei niistä madoista helposti pääsekkään eroon.Ja pahimmillaan koira voi mennä huonoon kuntoon.
        Myöskin vastasyntyneille on pahaksisaada matoja.
        Itse kannatan ehdottomasti madotusta,mutta en kovin usein.Välillä korvaan myös kemiallisen madotuksen homeopaattisella aineella.

        sinä madotat koiriasi? Ja mitä se homeopaattinen aine on, saako sitä jostain luontaistuotekaupasta vai mistä? (Oli varmaan tyhmä kysymys, mutta kun en tiedä noista mitään.) Olen madottanut suunnilleen kerran vuodessa nuo minun koirat, ennen rokotusta...


      • Ursa kirjoitti:

        sinä madotat koiriasi? Ja mitä se homeopaattinen aine on, saako sitä jostain luontaistuotekaupasta vai mistä? (Oli varmaan tyhmä kysymys, mutta kun en tiedä noista mitään.) Olen madottanut suunnilleen kerran vuodessa nuo minun koirat, ennen rokotusta...

        Normisti kerran vuodessa myös minäkin,paitsi jos on vauvasia,niin sitten madotan samalla aina kaikki.

        Homeopaattinen aine,jota olen käyttänyt on Spado 10.Se on "monikirjoinen".Suolinkaisiin voi käyttää myös Chenopodium 3-6 tai Cina 3-6.Tosin noita jälkimmäisiä en ole itse käyttänyt.

        Aineita voi saada hyvinvarustetuista luontaistuotekaupoista,jossa on homeopaattisia aineita.Myös jotkut tilaa,kun pyytää.Mutta kaikissa niitä ei ole.Jossain kaupungeissa on omat liikkeensä noille homeopaattisille aineille myös.Täällä meilläkin on kaksi putiikkia,mistä saa sitten mitä vaan :)


      • molossi kirjoitti:

        Normisti kerran vuodessa myös minäkin,paitsi jos on vauvasia,niin sitten madotan samalla aina kaikki.

        Homeopaattinen aine,jota olen käyttänyt on Spado 10.Se on "monikirjoinen".Suolinkaisiin voi käyttää myös Chenopodium 3-6 tai Cina 3-6.Tosin noita jälkimmäisiä en ole itse käyttänyt.

        Aineita voi saada hyvinvarustetuista luontaistuotekaupoista,jossa on homeopaattisia aineita.Myös jotkut tilaa,kun pyytää.Mutta kaikissa niitä ei ole.Jossain kaupungeissa on omat liikkeensä noille homeopaattisille aineille myös.Täällä meilläkin on kaksi putiikkia,mistä saa sitten mitä vaan :)

        No yritänpä kysellä tuota nyt kun ajellaan vähän isommissa paikoissa missä luulisi olevan enemmän tarjontaa kuin täällä meillä. :) Ja jos ei löydy, niin pyydän tilaamaan tänne. Jos vain voi luonnonmukaisilla valmisteilla korvata noita juttuja, niin mieluusti jätän kemiallisen lääkevalmisteen antamatta terveelle koiralle. ;)


      • Ursa kirjoitti:

        No yritänpä kysellä tuota nyt kun ajellaan vähän isommissa paikoissa missä luulisi olevan enemmän tarjontaa kuin täällä meillä. :) Ja jos ei löydy, niin pyydän tilaamaan tänne. Jos vain voi luonnonmukaisilla valmisteilla korvata noita juttuja, niin mieluusti jätän kemiallisen lääkevalmisteen antamatta terveelle koiralle. ;)

        Eipä kestä :)

        Tuli vielä mieleen,että saisikohan netin kautta jostain aineita tilattua?
        Eli jos googletat,niin ehkä tietoa löytyy.
        Itse en ole kokeillut,kun ei ole tarvis,mutta tulipahan nyt mieleen.


      • molossi kirjoitti:

        Normisti kerran vuodessa myös minäkin,paitsi jos on vauvasia,niin sitten madotan samalla aina kaikki.

        Homeopaattinen aine,jota olen käyttänyt on Spado 10.Se on "monikirjoinen".Suolinkaisiin voi käyttää myös Chenopodium 3-6 tai Cina 3-6.Tosin noita jälkimmäisiä en ole itse käyttänyt.

        Aineita voi saada hyvinvarustetuista luontaistuotekaupoista,jossa on homeopaattisia aineita.Myös jotkut tilaa,kun pyytää.Mutta kaikissa niitä ei ole.Jossain kaupungeissa on omat liikkeensä noille homeopaattisille aineille myös.Täällä meilläkin on kaksi putiikkia,mistä saa sitten mitä vaan :)

        Mites kuule toi annostus näille suurille pedoille joita meiltä löytyy olisi noilla.?


      • molossi,joka unohti rekata
        umalehtinen kirjoitti:

        Mites kuule toi annostus näille suurille pedoille joita meiltä löytyy olisi noilla.?

        Kun ei ole ollut nyt jonkun aikaan tuota ainetta,pitäiskin taas hankkia,niin en uskalla tarkkaan sanoa muuta kuin kahdesti olen antanut n.viikon.Mutta käypä kysäsemästä sieltä turkkusen torin laidalta erikoisliikkeestä,niin ne varmaan tietää.
        Jonkun tippasen (on nestemäistä)noille sun jättipedoille suunnilleen annetaan :)


      • molossi,joka unohti rekata kirjoitti:

        Kun ei ole ollut nyt jonkun aikaan tuota ainetta,pitäiskin taas hankkia,niin en uskalla tarkkaan sanoa muuta kuin kahdesti olen antanut n.viikon.Mutta käypä kysäsemästä sieltä turkkusen torin laidalta erikoisliikkeestä,niin ne varmaan tietää.
        Jonkun tippasen (on nestemäistä)noille sun jättipedoille suunnilleen annetaan :)

        kun muutenkin siellä laukkaan,,,tarkoitit varmasti sita kauppiaskadun liikettä. Ovat muuttaneet hieman ylemmäs.


      • molossi kirjoitti:

        Ei lekureilla mitään samoja rajoja ole.Rahaahan se tuo,mitä enemmän rokotetaan,ja mitä enemmän keksitään uusia rokotuksia.

        Madotus on siinä mielessä hankala juttu,että jos ollaan jo siinä pisteessä,että niitä matoja rupeaa näkymään,niin koira usein jo oirehtii.Ja taas siinä vaiheessa on sen verran kova tilanne,ettei niistä madoista helposti pääsekkään eroon.Ja pahimmillaan koira voi mennä huonoon kuntoon.
        Myöskin vastasyntyneille on pahaksisaada matoja.
        Itse kannatan ehdottomasti madotusta,mutta en kovin usein.Välillä korvaan myös kemiallisen madotuksen homeopaattisella aineella.

        parikyt vuotta sitten oli täällä alueella koirilla matoja.(siis toisten koirien omistajat kertoivat). katsoin myös itse kökkäreitä ja kerran olin huomaavinani matoja. silloin annoin matokuurin koiralle. en kyllä koiralla ollut huomannut mitään oireita.


    • myös minun syntymäkaupunkini kokenut eläinlääkäri, en tiedä onko sitten sillä jotain merkitystä, missä koira on ja missä päin sen kanssa mahdollisesti reissataan jne. Perheen schäfer kun eli lähinnä savolaisessa metsässä ja lomamatkat sen kanssa suuntautuivat aina Lappiin, niin ell sanoi ettei sitä todellakaan ole mitään tarvetta enää tuossa iässä rokottaa.

      Omille koirille nyt on pakko antaa ne pakolliset koirapassiin tarvittavat rokotukset niin kauan kuin ne suinkin pystyvät olemaan mukana matkassa, mutta muuten uskoisin eläinlääkäriä tuossa asiassa. :)

    • Viiminen rokotus annetaan seitsenvanhana,ellei enää näytelmiin tai muihin pakollisiin mennä.
      En halua yhtään ylimääräisiä myrkkyjä tunkea vanhuksille,kun immuniteetti muutenkin alkaa heiketä iän myötä.

      ps.Fiksu lekuri teillä.Ei ainakaan turhan rahanahne ;)

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe