Katkeruuteni

Päähänpotkittu

Olen elämäni aikana tavannut hyvin vähän ihmisiä, jotka ovat ymmärtäneet ja ikäänkuin hyväksyneet katkeruuteni. Olen heille kertonut kärsimyksillä kyllästetystä elämästäni.
Kuitenkin on sellaisia ihmisiä, läheisiäni eritoten,jotka eivät hyväksy katkeruuttani...tuomitsevat sen. :(
Itse ymmärrän kaikkia katkeria ihmisiä tietysti sen takia kun itsekin olen katkera.
En ajattele katkeruuttani koko ajan...en jaksaisi elää muuten, mutta kyllä se tunne aktivoituu ja ilmoittaa itsestään eri tilanteissa.
Tiedän, etten parane siitä, jos elämänlaatuni ei parane tästä. Voin itsekin vaikuttaa sen paranemiseen, sen tiedän, mutta kaikkeen ei voi aina itse vaikuttaa.

4

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päähänpotkittu

Kirjoitukseni loppuosa oli vähän kömpelösti muotoiltu. Puhuin siinä siis katkeruudesta parantumisesta.

• Kaikestapahasta

Menneisyydessä on niin paljon tapahtunut ikävää asiaa että olen joka päivä katkera ja víhainen niille ketkä se aiheutti. Toki itseänikin syytän osittain. Mutta tää syö ihmistä, kun ei ole positiivisia tunteita paljoa ollenkaan. Somaattisia oireita on. Odotan milloin tulisi jotain välittämistä ja hoivaamista elämääni.

• katkeraa

Tiedän tunteen. Mutta tosi seikka on, että katkeruus ei vahingoita muita vain itseäni. Joten pyrin pääsemään eroon katkeruudesta ja antamaan anteeksi. Kannattaa lukea Pekka Hämäläisen Elämä on epäreilua. Hyväksy ja anna anteeksi. Myös tommy Helsteenin kirjat on tutustumisen arvoisia.

• kaivain

Kuullosti niin tutulta. Kirjoitin tuntemuksia tuohon päälle. Kyllä katkeruudesta pääsee yli, täytyy tehdä vain oikeita valintoja, ja jättää oman onnensa varaan, jos asialle ei voi mitään. Tehdä parhaansa ja siitä ainakin saa olla hyvillä mielin. Jos katkeruutta on tullut repullinen kannettavaksi, niitä ei kerkeä purkaa ja taakka käy raskaaksi. Olen jättänyt taaksenisuuremmaksi osaksi kaikki ihmiset, jotka ei kanna ns. oikeaa hedelmää. Toivon sinulle VOIMIA! Osamme ei ole helppo ja jos näytämme olevamme satutettuja, joku huomaa sen, ja ampuu nuolella ja se ei välttämättä aole amorin nuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      76
      5670
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3161
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2788
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2092
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2075
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1879
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1864
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1805
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1488
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1278
    Aihe