Pientyökalujen valmistajat ja laatutaso

Nuori raksamies

Tässä nuorena timpurina työskentelevänä olen hiljalleen kerännyt pientyökaluja kun ei niitä koskaan ole kerralla tarvinnut suurempaa pompsia, ja toisaalta vaatimattomammista hommista on aloitettukin, joissa lähinnä tarvi lapiota ja puukkoa. Alussa toki oli kynä, mitta, vasara ja puukko mukana, mutta siinä oli sitten kaikki.

Nyt alkaa olla jo työkaluja mm., kirvesmiehen saha (Bahco), rullamittoja (3-10m mittoja useampia, 3m joku, 5m Stanley, 5m Würth, 7.5m Biltema, 8m Retu, 8m Assist, 10m Assist, 10m Biltema), vasaroita (Bahco, Vaughan, Leijona), meisselisarja Oranki Finbullet (Hong Kong?), sitten on kiinalaisen Assistin mattoveitseä, suorakulma (Magnum), 20mm jakoavain (Bahco), räpsylanka, kärkisarja akkukoneeseen jne. Ja mitä sitä pakissa yleensä on, paljon sieltä vielä puuttuu, kuten peltisakset, pitemmät passit (600mm löytyy), tänään katselin just MittaX 1200mm passia joka ois maksanu 42e ja joka vaikutti laadukkaalta. Sitten puuttuu kaikkea sellaista näppärää mitä kokeneilla timpureilla monesti on, mutta joita harvemmin tarvii, riippuen siitä mitä työtä tekee.

Stanleyn, Bahcon ja Magnumin uskon itse laadukkaaksi. Assistin tiedän olevan kiinalainen mutta välttävä mitoissa yms pikkutyökaluissa, Finbulletilla on useaa sorttia työkalua mutta laadusta en juuri puhuisi, samaa sarjaa Assistin kanssa. GeeTeekin näkyy tekevän työkaluja, liekö suomalainen, mutta en ole pitänyt laadusta mitä olen niitä kaupoissa hypistellyt, halvahkoja ja hieman lelumaisia. Ironsiden voisin varmaan vielä liittää laatusarjaan. Laittakaapa muita merkkejä tulemaan mitkä on raksakäyttöön soveltuvia ja voipi kommentoida esim noita Magnumin, Stanleyn ja Bahcon valintojani.

4

4994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran ostanut

kuule ironside ei tosiaankaan ole mikään laatu tuote

• jahvetti 50

Itse olen ostellut Bilteman niitä työkaluja joilla on 10v. takuu enkä pääse moittimaan.

• 338lm

Metrimittaa voisi kommentoida että meillä töissä käytetään monen merrkkisiä lähinnä niin että mitä käteen sattuu mutta muutama käyttää (itselläkin käytössä) Facomin mitta ja muutama huomio siitä.

-Koottu viidellä ruuvilla kun muut yleensä 1-3
      -päätyklipsi neljällä niitillä kiinni mutta liikkuu silti tosi nätisti.
      -Mittanauha kuluu alapuolelta ei numeropuolelta
      -Voi vetää nauhan täysin ulos ja ei hajoa siihen
      -Edellinen mitta kesti minulla AMMATTIkäytössä reilut kaksi vuotta ja sitten heitin pois kun nauhan kelausheikkeni KESKITAPIN KULUMISEN takia.

Otin tämän esimerkiki sen takia että mitta maksaa sen mitä kolme-viisi "honkkari" mallia mutta käyttömukavuus on USKOMATON.

Olen muutamaa Facomin avainta käyttänyt ja mieleen jää "siro mutta vahva rakenne"

• kaksi kättä ja DW

Finbullet oranki sorkkarauta semmonen litteä malli pesee Fiskarssin pyöreän mennen tullen ja palatessa. Ja niitä saa melkein neljä Fiskarssin hinnalla. DeWaltin puukkosahalla ja saneerausterällä oli kiva purkaa lautatalo ei paljon naulat hidastellu. Sitten koitin Kiinalaista vastaavaa (en muista merkkiä) homma eteni kuin kärpäsellä hunajapurkissa. Ei siitä mitään tullu. Sitten terä irti DW:stä ja kiinalaiseen kiinni (on samanlainen kiinnitys ) niin jopa heräs Kiinatarkin henkiin, se tuli melkein yhtänopeeksi kuin DW. Se jäi testaamatta olisko Kiinalainen kestänyt koko talon purkamisen ajan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe