Auto käy kolmella pytyllä ja hc -arvo liian korkea.
Miten on mahdollista että pakoventtiilissä ei ole yhtään välystä(eli kantaa) ja silti hukkaa painetta pytystä? eikö venttiili ole silloin kiinni kun venttiilin painaja/nostaja on ylhäällä?
venttiilissä ei välystä?
7
12892
Vastaukset
- börb
Silloin kun venttiili kantaa, se tarkoittaa sitä, että se ei koskaan sulkeudu ja puristuspaineet menetetään. Venttiili voi ruveta kantamaan sen takia, että kuluminen on päässyt pitkälle ja venttiilivälyksen säätäminen on unohdettu (jos ei oo venttiilivälyksen automaattista tasausta)
Jos ei oo yhtään välystä, se kertoo siitä, että venttiili ei "yllä" sulkeutumaan koskaan.
Kun nostin on painaja (keinuvipu) on ylhäällä, venttiili ei välttämättä sulkeudu siltikään, jos se on väärin säädetty tai säätäminen määräajoin unohdettu.
Venttiilinvälyksen tarkoituksena on varmistaa, että venttiili varmasti sulkeutuu, eli venttiilin pään ja sitä painavan vivun välissä on oltava rako silloin kun nokka ei paina vivun toiseen päähän. Tämän voi tutkia käsin, eli napsahteleeko keinuvipu kun sitä yrittää heiluttaa.- alkup.
Käsitin että venttiili on auki silloin kun välys on suuri eli venttiili alhaalla. Onko siis kansi kulunut siitä kohtaa missä venttiili on?
Mitä mahtaa korjaus maksaa? - börb
alkup. kirjoitti:
Käsitin että venttiili on auki silloin kun välys on suuri eli venttiili alhaalla. Onko siis kansi kulunut siitä kohtaa missä venttiili on?
Mitä mahtaa korjaus maksaa?Venttili jää lopulta kantamaan sellaisissa vanhoissa moottoreissa, missä ei ole venttiilinvälyksen tasausta.
Tämä johtuu siitä, että kannesta (siitä kohtaa mihin venttiilin lautasen reunat koskettaa) kuluu pikkuhiljaa metallia pois ja venttiililautasen reunasta samoin.
Eli kansi on kulunut, samoin venttiili, mutta voi olla, että selviät vain sillä, että säädät välyksen oikeaksi. Korjaus tulee ilmaiseksi, jos sinulla on ruuvimeisseli, avain ja välysliuskat. Huolto-ohje olisi kanssa hyvä olla.
Jos pitkään ajelet niin että venttiili ei kosketa kantta koskaan ja on aina raollaan, ei lämpö pääse johtumaan pois pakoventtiilistä ja se sulaa lopulta. Tämä riski on, jos kyseessä on pakoventtiili.
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000036836008
Voi olla, että pakoventtiili on jo sulanut kuumuuden takia ja puristus puuttuu rikkinäisen venttiilin takia. Mulle kävi niin, että venttiilin välystä ei ollut ollenkaan ja yks pakoventtiili suli. Mutta kuten sanoin, hyvällä tuurilla selviät venttiilinvälystä säätämällä. - ....
börb kirjoitti:
Venttili jää lopulta kantamaan sellaisissa vanhoissa moottoreissa, missä ei ole venttiilinvälyksen tasausta.
Tämä johtuu siitä, että kannesta (siitä kohtaa mihin venttiilin lautasen reunat koskettaa) kuluu pikkuhiljaa metallia pois ja venttiililautasen reunasta samoin.
Eli kansi on kulunut, samoin venttiili, mutta voi olla, että selviät vain sillä, että säädät välyksen oikeaksi. Korjaus tulee ilmaiseksi, jos sinulla on ruuvimeisseli, avain ja välysliuskat. Huolto-ohje olisi kanssa hyvä olla.
Jos pitkään ajelet niin että venttiili ei kosketa kantta koskaan ja on aina raollaan, ei lämpö pääse johtumaan pois pakoventtiilistä ja se sulaa lopulta. Tämä riski on, jos kyseessä on pakoventtiili.
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000036836008
Voi olla, että pakoventtiili on jo sulanut kuumuuden takia ja puristus puuttuu rikkinäisen venttiilin takia. Mulle kävi niin, että venttiilin välystä ei ollut ollenkaan ja yks pakoventtiili suli. Mutta kuten sanoin, hyvällä tuurilla selviät venttiilinvälystä säätämällä.vaikutat niin toopelta ettet saisi edes venttiileitä säädettyä, joten kannattaa viedä korjaamolle.
- asentaja..
Vie korjaamoon ja tee sitä mitä osaat.
- alkup.
Kiitos Börb neuvoista. Nostajissa on valitettavasti alapuolella säätö, joten nokka-akselin joudun irroittamaan kuitenkin.
Ja toopeille sen verran, että olen juuri vaihtanut sen venttiilin ja olisi mukava tietää miksi kone ei tullut kuntoon. alkup. kirjoitti:
Kiitos Börb neuvoista. Nostajissa on valitettavasti alapuolella säätö, joten nokka-akselin joudun irroittamaan kuitenkin.
Ja toopeille sen verran, että olen juuri vaihtanut sen venttiilin ja olisi mukava tietää miksi kone ei tullut kuntoon.olen niin toope, etten selostuksestasi saanut selville, mitä teit väärin kun ei autosi kuntoon tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804