sairaanhoitaja

...

Pääsenköhän ikinä mihinkään kouluun sisälle opiskelemaan sairaanhoitajaksi.. Lukion päättöarvosanat ja yo-tulokset on melko heikoit; ka 7 pintaan ja yo:t abbcc. Mitään mahdollisuuksia päästä yhteenkään kouluun? Mihin?
Aikeissa olisi hakea ensi keväänä. Myös yo-arvosanoja aion mennä korottamaan keväällä, jotta sisäänpääsy olisi todennäköisempää.
Kovasti oon tota koulutusnettiä selaillut läpi, mutta kaikkien koulujen kohdalla se ei kerro aikasempien vuosien sisäänpääsy-tilastoja..

Kiitos

24

5291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan

mä oo päässy (vielä) mihinkään kouluun.Kirjoitin jouluna '07 yo:ksi. Mulla kutakuinkin samanlaiset arvosanat kuin sulla. Tässä yritän vielä täydennyshaussa jonnekin pyrkiä, kun en päässyt keväänhaussa minnekään...

• Hoitoalan opiskelija

Kyllä noilla arvosanoilla voi sairaanhoitajapuolella päästä, mutta se tarkoittaa sitä, että pääsykokeissa pitää onnistua melkoisen hyvin. Kannattaa hakea ei-niin-suosittuihin kouluihin, jossa pisterajat on alempana.

• näin minä tein!

Jos oikeasti haluat hoitoalalle ja lukion paperit eivät riitä edes kutsuun pääsykokeisiin, niin kannattaa hakea lähihoitaja kouluun. Sen saat suoritettua 2vuodessa ja luultavasti loistavin arvosanoin jos edes vähän jaksat tsempata. Ja haet sitten niillä papereilla sinne AMK:hon mihin haluat. Lähihoitajalle on takuulla myös töitä sitten AMK opiskelujen aikana..eli ei tarvitse edes kituuttaa pelkällä opintotuella tai mennä kaupan kassalle töihin :)

• sillä mullakin

oli ka 3,24 lähihoitajakoulusta ja pääsin hamk.iin :) tsemppiä!!!

• Poksi

Hae opiskelemaan Sairaanhoitajaksi johonkin pienemään kaupunkiin, kuten vaikka Forssaan tai Saloon. Paljon helpompi päästä sisälle kuin esim. Tampereelle.

• --.--.-.---.-

Pääsin itse Oulun Diakiin ja aloitan tässä kuussa

kirjoitin yo:ksi 06, EMCCB ja ka. 7,7

pääsykoe meni kait aika hyvin :)

• tdp

Kannattaa tosiaan hakea opiskelemaan pienempiin kaupunkeihin, esim. Forssaan pääsevät lähes kaikki, jotka sinne hakevat.

• aloittaja

Kiitos vinkeistä kaikille!
        Tonne Forssaan ei nähtävästi ole ensi keväänä hakua? Eli se ei sitten käy.. Mites Laurea, onko esim. Porvooseen, Hyvinkäälle tai Lohjalle vaikea päästä?

• oikeasti..
        aloittaja kirjoitti:

Kiitos vinkeistä kaikille!
        Tonne Forssaan ei nähtävästi ole ensi keväänä hakua? Eli se ei sitten käy.. Mites Laurea, onko esim. Porvooseen, Hyvinkäälle tai Lohjalle vaikea päästä?

sitä lähihoitajan tutkintoa..siitä ei varmasti ole ainakaan haittaa tulevaisuudessa ja varsinkin jos forssaan ei ole keväällä hakua niin sitä suuremmalla syyllä! Kuinka vanha muuten olet?

• ...
        oikeasti.. kirjoitti:

sitä lähihoitajan tutkintoa..siitä ei varmasti ole ainakaan haittaa tulevaisuudessa ja varsinkin jos forssaan ei ole keväällä hakua niin sitä suuremmalla syyllä! Kuinka vanha muuten olet?

Syksyllä tulee 20 täyteen, eli on vielä aikaa opiskella :D. Toi lähihoitaja-koulun käyminen kuulostaa hyvältä idealta, mutta ollaanko me lähihoitajat ja ylioppilaat sitten ihan samalla viivalla, kun opikelijat valitaan kouluun? Eli onko niillä esim. mitään kiintiöitä että he ottavat 5 amiksesta ja 20 ylioppilasta?
        Olin aikasemminkin miettinyt tota lähihoitaja-koulua, mutta ajatus palaamisesta sinne "teinien" pariin jotenkin kauhistutti, mutta toisaalta siellähän on eri linjat lukiosta ja peruskoulusta tuleville..

• Poksi
        ... kirjoitti:

Syksyllä tulee 20 täyteen, eli on vielä aikaa opiskella :D. Toi lähihoitaja-koulun käyminen kuulostaa hyvältä idealta, mutta ollaanko me lähihoitajat ja ylioppilaat sitten ihan samalla viivalla, kun opikelijat valitaan kouluun? Eli onko niillä esim. mitään kiintiöitä että he ottavat 5 amiksesta ja 20 ylioppilasta?
        Olin aikasemminkin miettinyt tota lähihoitaja-koulua, mutta ajatus palaamisesta sinne "teinien" pariin jotenkin kauhistutti, mutta toisaalta siellähän on eri linjat lukiosta ja peruskoulusta tuleville..

Voithan tehdä niin, että haet sekä sairaanhoitajaksi että lähihoitajaksi ja katsot sitten kumpaan pääset. Eipä siinä mitään häviä.

• hyvä :)
        ... kirjoitti:

Se on kyllä totta, että ammattikorkeilla on kiintiöt ylioppilaille ja ammattikoulun käyneille. Asia on kuitenkin niin, että lukion käyneenä selviydyt luultavasti lähihoitajakoulusta niin hyvin arvosanoin, että sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Ehdotus hakea molempiin kouluihin ja katsoa sitten miten käy kuulostaa myös ihan hyvältä idealta, silloinhan sinulla on kaikki ovet avoinna :)

• ...
        hyvä :) kirjoitti:

Se on kyllä totta, että ammattikorkeilla on kiintiöt ylioppilaille ja ammattikoulun käyneille. Asia on kuitenkin niin, että lukion käyneenä selviydyt luultavasti lähihoitajakoulusta niin hyvin arvosanoin, että sinulla ei pitäisi olla mitään hätää. Ehdotus hakea molempiin kouluihin ja katsoa sitten miten käy kuulostaa myös ihan hyvältä idealta, silloinhan sinulla on kaikki ovet avoinna :)

Itekkin amitsun lukion jälkeen käyneenä pääsin AMK:n ekalla kertaa, linjalle jolle hyväksyttiin 300 hakijasta 40, toisena sisään. Pisteitä yhteensä 75, tekniikan alalle hain.

Lukiosta en olisi pisteitä todistusten perusteella saanut paljoakaan, mut amitsun todistuksella melkein täydet :D

• lähihoitajakoulutkseen
        ... kirjoitti:

ja olen huomattavasti vanhempi kuin sinä. Asenne siinä ratkaisee, älä anna tuollaisten tekijöiden häiritä. Lähihoitajaksi opiskelevat monet myös vanhemmalla iällä, en ollut todellakaan ainoa "vanhus" pääsykokeissa. Pääsin kuitenkin toiseen kouluun, mutta sielläkin on suurin osa minua nuorempia. Mutta mua se ei haittaa :)

• Hecu

Eli Lohjan Laurea AMK:uun pääset takuulla. Sinne on joka vuosi päässyt melkein kaikki hakijat (paikkoja yleensä ollut enemmän kuin hakijoita). Samoin Porvoon Laurea AMK:uun pääsee helposti. Mulla yo-arvosanat A,B,B ja C. Ka 6,8. Olisin päässyt tuonne Porvooseen opiskelemaan terveydenhoitajaksi, mutta tulin siihen tulokseen, ettei se ole mua varten. Opiskelin lähihoitajaksi kiitettävin arvosanoin ja nyt pääsin opiskelemaan sosionomiksi!

Voithan tehdä niin, että pyrit opiskelemaan sellaiseen kouluun , jonne vähän hakijoita, esim. Lohja, Porvoo ja ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen anot koulun vaihtoa (vuosi pitää vähint. opiskella ko koulussa!)

• Tuleva hoitsu88

Pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi toisella yrittämällä. Ka 7.5 ja yo arvosanat ABBE

Neuvo:
        1. Kannattaa hakea sellaiseen paikkaan, jonne vähän hakijoita
        2. Valitse paikka, jonne kutsutaan hakijat koulumenestyksen perusteella (uskon, että pääset 1. vaihtoehtoon) MUTTA paikka, jonka lopullisessa valinnassa ei oteta huomioon ollenkaan koulumenestystä. ELi ratkaisevaa on vain soveltuvuuskoe! :)

Tsemppiä!

• aloittaja
        Tuleva hoitsu88 kirjoitti:

Pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi toisella yrittämällä. Ka 7.5 ja yo arvosanat ABBE

Neuvo:
        1. Kannattaa hakea sellaiseen paikkaan, jonne vähän hakijoita
        2. Valitse paikka, jonne kutsutaan hakijat koulumenestyksen perusteella (uskon, että pääset 1. vaihtoehtoon) MUTTA paikka, jonka lopullisessa valinnassa ei oteta huomioon ollenkaan koulumenestystä. ELi ratkaisevaa on vain soveltuvuuskoe! :)

Tsemppiä!

En tiennytkään, että joissain kouluissa pelkästään se valintakoe-menestys vaikuttaa. Osaatko sanoa kouluja missä näin on, tai missä koulussa itse nyt opikelet? :) Onkohan esim. Laureassa tää käytäntö? Koitin heidän sivuilta etsiä tietoa, mutta siellä ei tunnu mikään linkki toimivan :O

• Laureassa
        aloittaja kirjoitti:

En tiennytkään, että joissain kouluissa pelkästään se valintakoe-menestys vaikuttaa. Osaatko sanoa kouluja missä näin on, tai missä koulussa itse nyt opikelet? :) Onkohan esim. Laureassa tää käytäntö? Koitin heidän sivuilta etsiä tietoa, mutta siellä ei tunnu mikään linkki toimivan :O

Laureassa sisäänpääsyyn vaikuttaa niin koulumenestys kuin myös valintakoekin.

• hakua

nyt syksyllä kyamk:hon. sielä alkaa tammikuussa terkkarin opinnot kuusankoskella.
      itse pääsin ekalla sisään aikoinaan ja arvosanat olivat heikot.
      mukava koulu.

• tuleva hoitsu88

Lahden amk:ssa vain soveltuvuuskokeella on merkitystä lopullisessa valinnassa! Muita tälläisia kouluja ei nyt tule mieleen, mutta niitäkin on :)

• aloittaja

Hain vuosi sitten syksyllä tonne Kyamk:iin terveydenhoitaja-linjalle; en päässyt sisään. Täytyy kyllä myöntää, että en kaikkeani antanut pääsykokeessa ja se varmasti näky..
        Nyt syksyllä en voi hakea vielä mihinkään kouluun, koska olen ulkomailla ensi vuoden puolelle asti.
        Oon nyt päättänyt, että haen sekä sinne lähihoitaja-kouluun, että ammattikorkeeseen.. Saa nähä miten käy :)

• Mallukiini

Savonlinnaan on syksyn haussa 40 paikkaa nuorille, viime keväänä sama juttu ja kaikki psykologisen soveltuvuuskokeen läpäisseet hyväksyttiin, pääsykokeeseen pääsi kaikki.
      Nyt syksyllä siellä ei aloita sairaanhoitajia.
      Koulu on mukava ja hyvä ilmapiiri, kursseille ei tarvitse jonottaa.
      Ja nythän on täydennyshaut kai menossa, katsokaahan onko vapaata, viime vuonna oli vain Forssassa mutta pystyi hakemaan keväällä muuallakin suoritetulla valintakokeella :)

• asfasfa

Kirjoitin lukiosta masennuksen vuoksi täysin surkeet paperit: yo-arvosanoista b:t ja ka 7. pääsykoe meni todella hyvin siks sainkin opiskelupaikan. Nytpä ei enää masenna:D

• aloittaja

Saanko kysyä mihin kouluun pääsit? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67