Kuinka pian tehoaa kortisonikuuri?

Minulle määrättiin kuukauden kuuri seretideä. Kuinka pian voisi olettaa vaikutuksia olevan? Tällä hetkellä pienikin pölymäärä, tupakansavu yms laukaisee järkyttävän yskimiskohtauksen, en yksinkertaisesti kykene elämään normaalisti.

Ja toinen kysymys. Onko normaalia, että tuo lääke ja buventol aiheuttavat sormien ja jalkojen turvotusta?
41257
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Vaikuttaa siltä, että et ole vielä aloittanut kun mainitset vain määrätyn,joten sinulla ei ole noita turvotuksia. Kortisoni suurina määrinä voi aiheuttaa turvotuksia, jos niitä tulee kuurin loputtua menevät pois. Kaikille ei tule mitään.
Buventolistaen tiedä.

Minulla ei ole ollut kuukauden kuureja kuin aivan alussa,sen jälkeen vain 10 päivän,joten en osaa sanoa vaikutuksen alkua tarkemmin. Riippuuhan se oireiden laadusta ja määrästä. Turvotuksia ei ole koskaan ollut.

Äänestä
  • Siis olen aloittanut sekä seretiden että buventolin muutaman päivä sitten. Minulla on sormet ja jalat omituisen turvonneet, en keksi tähän turvotukseen mitään muuta syytä kuin jompi kumpi noista lääkkeistä.

    Äänestä

  • Luin ja vastasin huolimattomasti. Olit kirjoittanut Seretide,mutta vastasin Prednisolon-tablettiin,koska sitä yleensä ja usein astmaatikot kayttävät kuureina.

    Olen Seretideä 50/250 tai 50/500 käyttänyt vuositolkulla,ainakin sen teho on ollut hyvä ja heti vaikuttavan (salmetorolin) avaavan osuus siinä.
    En enää tiedä/muista/osaa sanoa kuinka pian aloitettaessa kortikosteroidin vaikutus tuli. Tuon pitkävaikutteisen avaavan teho alkaa toimia melkoisen heti ja kestää 12 tuntia. - Budesonidihan on apuna tarvittaessa,oletan. Sorry,en osaa paremmin vastata.
    Minulla ei ole koskaan ollut erityisiä turvotuksia tiedossa juuri tämän lääkkeen vaikutuksesta.

    Äänestä

jopa sekunneissa ja lääke turvottaa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Köhä kirjoitti:

Minulle määrättiin kuukauden kuuri seretideä. Kuinka pian voisi olettaa vaikutuksia olevan? Tällä hetkellä pienikin pölymäärä, tupakansavu yms laukaisee järkyttävän yskimiskohtauksen, en yksinkertaisesti kykene elämään normaalisti.

Ja toinen kysymys. Onko normaalia, että tuo lääke ja buventol aiheuttavat sormien ja jalkojen turvotusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu