Pinella

Heinäkuussa kävimme Turussa ja kummastelimme joen rannassa alennustilassa olevaa pylväikköä. Sattumalta jostain viime päivien lehtijutusta sattui silmiin nimi Pinella.

Google vei Turun kaupungin sivuilla olevaan 18.4.2006 päivättyyn juttuun, jonka mukaan "Korjaustyöt aloitetaan kuluvan vuoden syksyllä ja valmiiksi ne saadaan vajaassa kahdessa vuodessa."

Paikan päällä näytti vahvasti siltä, että tuota päätöstä vielä vitkutellaan. Tuo kuluva pitää ilmeisesti ottaa ihan kirjaimellisesti.

10

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50 vuotta

      Kauppatorin uudistamisen suunnittelu alkoi 60-luvulla, nyt on mahdollista että uusi siistimpi tori valmistuu 2010-luvun lopulla...

      • on aivan

        hyvä ei ole valittamista.


      • torissa on

        ei Turun torissa mitään vikaa ole, se on Suomen paras tori, muut torit eivät ole toria nähneetkään

        se on aivan oikea tori ja siellä sentään myydään sitä, mitä torilla kuluukin myydä


    • ja mistäs kaukaa

      Näyttää taas olevan jonkun katkeran raisiolaisen kirjoitus. Ota lääkkeesi, ja lepää vähän.

      Voisit muuten käydä jossain muussakin kaupungissa välillä. Monenlaista rötiskää löytyy ja googletettavaa riittää. Meneehän se sun elämäsi niinkin.......

      • pitää säilyttää

        Toivottavasti uusitusta Pinellasta tulee ihan samanlainen kuin vanhasta, ei mikään ylikallis paikka, vaan sellainen, johon opiskelijoillakin on varaa mennä syömään silloin joskus, kun haluaa syödä illalla, eikä rellestää, kun opiskelijaruokalat on suljettu - kun Piispankadun Domuksenkin ruokapaikka on jo aikoja sitten suljettu


    • tarjoukset jätetään viime t...

      ongelmana on kuulemma, että joutuu aika lailla remontoimaan

      onhan se surullista, että niin upealla ja keskeisellä paikalla oleva ravintola on kiinni

    • ettei siitä tehtäisi

      oisiko se sopiva paikka pizzapaikaksi, kuten aikaisemminkin

    • mahdollista kuvitella

      Olisiko mahdollista kuvitella, että se annettaisiin joksikin etniseksi paikaksi.

    • taavetti t

      Tarjouskilpailun ravintolatoiminnasta voitti Sunbirn Saga eli Naantalin kylpylä yms.

      Kun valtuusto sitten päättikin myydä kiinteistön, niin nyt on tarjouspyynnöt ulkona ja odotetaan niiden valmistumista. Kyllä se siitä sitten lähtee toteutumaan. Valtuusto ja hallitus vaan vekslas edes takas myydäänkö, vuokrataanko tai jos myytäis tai... Nyt on tehty päätös myydä.

      Remonttia ei saa tehdä miten vaan. Maakuntamuseo vahtii kaikkea.

      • myyntiin vaan...

        Ravintoloiden ylläpito ei kuulu kaupungin velvollisuuksiin - kuten ei myöskään käyttökelvottomien tuulimyllyjen paikkailu.

        Tilalaitoksen tehtävänä on omalla hallinnonlalallaan valvoa, ettei kaupungin rahoja käytetä tuottamattomiin puuhasteluihin! On epävarmaa saataisiinko kummankaan mainitun kohteen paikkailusta yhtä suurta voittoa kuin esimerkiksi vuokra-asuntojen myynnistä saatavien voittojen viisaasta sijoittelusta?

        Parasta mitä tilalaitos voi kaupunkilaisten etua ajatellen tehdä, on myydä mahdollisimman paljon omistuksiaan yksityisille voitontavoittelijoille! Se on taatusti riskittömämpää... ellei nyt sitten "yllätykseksi" ilmaannu home- tai maaperänsaastumisongelmia, joiden hoidot jäisivät kaupungin pussista maksettaviksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe