Löytyykö enää mistään uusien Zetorien hintoja?
Aikaisemmin oli netissä,nyt uuden maahantuojan myötä hintatietoja ei ole näkyvissä.
Huhut kertoo että Zetorin hinta olis hieman nousussa,kipuaa lähemmäs länsi traktoreita jo.
Uuden Zetorin hinta?
89
24425
Vastaukset
- ingenjöör
On tunnettua, että edullisessa tavarassa on hinta aina esillä. Kalliissa sitä pimitetään, kuten setorissa nyt kun Nummella ollut maahantuoja maksettiin pihalle.
Huoltoasemillakin kalleimmat bensat on niillä, joilla hinnan näkee pienellä tekstillä vasta mittarille ajettuaan.
Halvimmat näkyvät 500 m:n päästäkin.- mörkömajuri
Ihan totta kirjoitat. Edellinen maahantuoja piti hinnat hyvin esillä, pienellä mutta erittäin toimivalla organisaatiolla (asiantuntemus) pystyivät toimimaan vähillä kuluilla joka tarkoittaa halpoja raktoreita asiakkaille. Sääli että lopettivat ja Zetorin hinnat nousivat, nyt niissä ei enää paljoa järkeä ole. Varaosienkin hinnat ovat kuulemma nyt nousseet jo reilusti, ei ole zetori enää halpa huoltaa tai korjata.
- zeeetorimiiies
mörkömajuri kirjoitti:
Ihan totta kirjoitat. Edellinen maahantuoja piti hinnat hyvin esillä, pienellä mutta erittäin toimivalla organisaatiolla (asiantuntemus) pystyivät toimimaan vähillä kuluilla joka tarkoittaa halpoja raktoreita asiakkaille. Sääli että lopettivat ja Zetorin hinnat nousivat, nyt niissä ei enää paljoa järkeä ole. Varaosienkin hinnat ovat kuulemma nyt nousseet jo reilusti, ei ole zetori enää halpa huoltaa tai korjata.
entinen maahantuoja toi zetoreita 2000-3000e halvemmalla mutta ei ollut mitään varusteita ja ei ottanut vaihtokoneita ollenkaa/ mielellään.
nykyisellä maahantuojalla on hyvät varusteet joka pitää hinnan melkein samana. ja ottaa vaihtokoneitakin vastaan.
saman hevosvoimanen belarus on zetoria halvempi 5000-7000e mutta ergonomia ihan eri kuin zetorissa. - mörkömajuri
zeeetorimiiies kirjoitti:
entinen maahantuoja toi zetoreita 2000-3000e halvemmalla mutta ei ollut mitään varusteita ja ei ottanut vaihtokoneita ollenkaa/ mielellään.
nykyisellä maahantuojalla on hyvät varusteet joka pitää hinnan melkein samana. ja ottaa vaihtokoneitakin vastaan.
saman hevosvoimanen belarus on zetoria halvempi 5000-7000e mutta ergonomia ihan eri kuin zetorissa.No, halvimmissa malleissa hintaero nykyiselleen varusteltuna oli 2000e-3000e mikä tarkoittaa noin 10%. Mun mielestäni se on aika palajon. Nykyiset ovat tosiaan vähän paremmin varusteltuja mutta nykyisissä on monille turhia varusteita joista maksaa turhaa.
Kyllä ainakin mun kaverin visioni kelpasi vaihdossa heille, ja itse sain Vorterrasta noin 2000e suoran kaupan alennuksen.
- kuka maksaa
On kuule samantekevää, onko noussu vai laskeeko,
Ei sitä tarvitse itse kuitenkaan maksaa.... - zetka90
Zetorin hinta on vähän noussut viime vuodesta, mutta varuste taso on noussut hyvään suuntaan. tässä suomenmaahantuojan sivu.. www.zetor.fi ja sit tässä hinnasto. http://www.trv.fi/hinnasto.html
- zetka90
lisäys viellä. Zetor on teho/vääntö on todella korkea! ja varuste taso hyvä. Zetor on noin 10000-20000€ halvempi riippuu koneesta.
- olemassa..
zetka90 kirjoitti:
lisäys viellä. Zetor on teho/vääntö on todella korkea! ja varuste taso hyvä. Zetor on noin 10000-20000€ halvempi riippuu koneesta.
oikeesti, hyvää ja halpaa.
- zetooori
olemassa.. kirjoitti:
oikeesti, hyvää ja halpaa.
oli mikä traktori merkki tahansa valtra tai vaikka john deere.. monet suomalaiset ostaa valtran koska se on kotimainen ja hajoilee joskus. samoin jonh deerel. en ole kuullut kovin moneltakaan että olis mennyt zetori poikki,moottori hajalla ja suuria sähkö ongelmia.
itselläni oli (zetor 9145 Turbo) 20v aikana meni vain (3kertaa kytkin, 2 starttilaturia,2 laturia ja kerran tuulettimet. sit takuu aikana meni nostolaite joka meni takuuseen ja sit toimis ihan moitteettomasti. ja renkaat kesti 20v (barum) tunteja noin 6000-7000h. - zetorissa
Ei oo mitään järkeä ostaa enää Zetoria: hinnat näyttävät olevan traktorien tasolla ja aidon, laadukkaan länsitraktorin saa aivan samaan rahaan - paljon paremmilla varusteilla! Mutta Zetorismi taitaa olla saiaus, samaten kuin Valtra-tautikin on...
- ole edullisia
zetorissa kirjoitti:
Ei oo mitään järkeä ostaa enää Zetoria: hinnat näyttävät olevan traktorien tasolla ja aidon, laadukkaan länsitraktorin saa aivan samaan rahaan - paljon paremmilla varusteilla! Mutta Zetorismi taitaa olla saiaus, samaten kuin Valtra-tautikin on...
Suurin Zetori hieman yli 50 tonnia. Vastaavan kokoinen Valtra 100 tonnia? Olenko oikeassa?
- Nimetön
zetooori kirjoitti:
oli mikä traktori merkki tahansa valtra tai vaikka john deere.. monet suomalaiset ostaa valtran koska se on kotimainen ja hajoilee joskus. samoin jonh deerel. en ole kuullut kovin moneltakaan että olis mennyt zetori poikki,moottori hajalla ja suuria sähkö ongelmia.
itselläni oli (zetor 9145 Turbo) 20v aikana meni vain (3kertaa kytkin, 2 starttilaturia,2 laturia ja kerran tuulettimet. sit takuu aikana meni nostolaite joka meni takuuseen ja sit toimis ihan moitteettomasti. ja renkaat kesti 20v (barum) tunteja noin 6000-7000h.Itselläni on kokemusta mallista 6045 vm. -81. Uutena tilalle hankittu. Kyllä siinä oli paljon hyvääkin. Esimerkiksi kokoisekseen käsittämättömän suuri vetoteho pelkillä ristikudos-Barumeillakin. Kolmisiipisestä kyntöaurasta ei ollut minkäänlaista vastusta näillä pääosin keveähköillä maillani, eikä kyllä edes niillä raskaimmillakaan. Se huonompi puoli oli sitten epätarkkuus sovituksissa ja toleransseissa. Moottorissa oli liian tiukka sovitus mäntien ja sylinteriputkien välillä. Kiertokangen yläpään puslien ja kiertokangen välinen sovitus oli väljä, pistepuikolla, jo tehtaalla lukittu. Nostolaitteessa oli myös nostomännänvarren lukituksessa väljyysongelma. Taka-akselin alennuspyörästön, tai siis koko ronkkien kiinnitys oli heppoinen. Pultit pyörivät itsekseen auki. Onneksi huomasin ennen kuin repeytyivät irti kokonaan. Nostolaitteen vetovarsien kiinnitys oli lapsellinen, yksipuolinen tappi, vaikka vetovastustunnustelu oli työntövarressa. Jäähdyttäjä oli alitehoinen ja järkyttävän ahdas ja herkästi tukkeutuva lamellirakenteeltansa. Ruiskutuspumppu vei voiteluöljynsä jonnekin sisälle päin aivan liian nopeasti. Oli toki monenlaista muutakin remppaa, mutta onhan sitä länsimaisissakin kovassa työssä. Etuakseli oli kylläkin ikuinen. Enpä tainnut tehdä rasvausten ja öljynvaihtojen lisäksi mitään sille niiden n. 5000 tunnin aikana, jotka Zetka minua palveli.
Ei Zetor pelkästään huono ollut siis kuitenkaan, mutta kouluarvosana ei kyllä minulta yllä edes seitsemään asti kovassa työssä, jossa Zetor minulla oli. Kutosen huitteille, tai vähän yli se jää. - tukipelle
zetorissa kirjoitti:
Ei oo mitään järkeä ostaa enää Zetoria: hinnat näyttävät olevan traktorien tasolla ja aidon, laadukkaan länsitraktorin saa aivan samaan rahaan - paljon paremmilla varusteilla! Mutta Zetorismi taitaa olla saiaus, samaten kuin Valtra-tautikin on...
zetka/vallu sairaus juuh, mitä sitten on ferkusonisti/johhon teeri kysympä vaan ?
- minäkään
zetooori kirjoitti:
oli mikä traktori merkki tahansa valtra tai vaikka john deere.. monet suomalaiset ostaa valtran koska se on kotimainen ja hajoilee joskus. samoin jonh deerel. en ole kuullut kovin moneltakaan että olis mennyt zetori poikki,moottori hajalla ja suuria sähkö ongelmia.
itselläni oli (zetor 9145 Turbo) 20v aikana meni vain (3kertaa kytkin, 2 starttilaturia,2 laturia ja kerran tuulettimet. sit takuu aikana meni nostolaite joka meni takuuseen ja sit toimis ihan moitteettomasti. ja renkaat kesti 20v (barum) tunteja noin 6000-7000h.kuullu että setka oes poekki männy,ihan oot oikeessa. Vaan kun meillä täällä päin ei niitä ees ookkaan. Aikonaan oli vaan nii on tainnu loppua usko into ja aatekin kyseiseen raktorimerkkiin.
- mörkömajuri
zetooori kirjoitti:
oli mikä traktori merkki tahansa valtra tai vaikka john deere.. monet suomalaiset ostaa valtran koska se on kotimainen ja hajoilee joskus. samoin jonh deerel. en ole kuullut kovin moneltakaan että olis mennyt zetori poikki,moottori hajalla ja suuria sähkö ongelmia.
itselläni oli (zetor 9145 Turbo) 20v aikana meni vain (3kertaa kytkin, 2 starttilaturia,2 laturia ja kerran tuulettimet. sit takuu aikana meni nostolaite joka meni takuuseen ja sit toimis ihan moitteettomasti. ja renkaat kesti 20v (barum) tunteja noin 6000-7000h.Ei montaa setkaa ole katkennut juu, mutta eipä niitä montaa nykyään ole urakkakäytössäkään. Jos koneen täytyy olla luotettava, kuljettajaystävällinen, tehokas ja kyetä raskaaseen työhön päivittäin, niin zetorinki ei ole oikia valinta.
- traktoriman
zetka90 kirjoitti:
lisäys viellä. Zetor on teho/vääntö on todella korkea! ja varuste taso hyvä. Zetor on noin 10000-20000€ halvempi riippuu koneesta.
on mennyt poikki. yhdeltä meni uusi jonnu pihassa rikki kun kävi kahveella ja moottori leikkas sit tietenkin kiinni. ja on mennyt voimansiirtoja rikki.nykyajan valtroissa on aika paljon sähköongelmia ollut.
zetor on tarkoitettu niille jotka arvostaa varmaa ja luotettavaa tekniikkaa sekä hinta/teho suhdetta joka on kohdallaan. ei ole tietokoneita niinkuin muissa traktoreissa melkein on se on zetorille plussaa ei tarvii sohlailla niitten kanssa. katselin samen laturia joka maksoi 600-700e ja zetorilla 130-200e että on jokin hinta ero varaosissa. - Taesto
zetka90 kirjoitti:
lisäys viellä. Zetor on teho/vääntö on todella korkea! ja varuste taso hyvä. Zetor on noin 10000-20000€ halvempi riippuu koneesta.
Että mitä halavempi ni sen parempi vehe(ainakii jos tätä palstaa uskominen)
- edullisia,sanoisin halpoja
122hp ja n.46200euroo!!!
Mistä edullisempia heppoja?- belarus
kaiken lisäks belaruspollet on kaks kertaa voimakkaampia!
- ulkomailailija
Riteistä hakeen 2-5 vuotias MF 5465. 6-kone ja 120hv. Tunteja 600-2000, eli Massikalle ei paljon mitään. On vielä enemmän aikaa jäljellä kuin uudella zekkirämistimellä. Hintaa pyytävät näin halvan punnan aikaan 30-35 k€. Pari tonnii rahtii sun muita matkakuluja päälle.
- Enpä tiedä
ulkomailailija kirjoitti:
Riteistä hakeen 2-5 vuotias MF 5465. 6-kone ja 120hv. Tunteja 600-2000, eli Massikalle ei paljon mitään. On vielä enemmän aikaa jäljellä kuin uudella zekkirämistimellä. Hintaa pyytävät näin halvan punnan aikaan 30-35 k€. Pari tonnii rahtii sun muita matkakuluja päälle.
tuosta massikasta, onko parempi vai huonompi. Oli 3000 ja 3600 sarjan massikoita ajussa ennen, ja huonompia olivat kuin zetorit. Zetkut kesti poikkeuksetta yli kymmenentuhatta tuntia raskaassakin urakkatouhussa, massikat oli vaihtoiässä jo 7000 tunnin paikkeilla. 3600 sarja oli hieman luotettavampi kuin 3000 sarja.
Lisäksi massikka täytyy olla paljon isompi kuin zetku että sillä saa saman työn tehdyksi. Massikan 180 heppainen vastasi käytännön työssä lähinnä 140 heppaista zetkua. Työssä jossa tarvittiin tehoa kierrosten laskiessa, 120 heppainen ahtamaton zetku päihitti tuon 180 heppaisen massikan.
Ja kyllä se uusi zetku on edelleenkin edullinen muihin koneisiin verrattuna. Eipä taida rahalleen muussa merkissä saada parempaa vastinetta. Ja jos rahasta ei sitten kertakaikkiaan ole pulaa, kannattaa varmaan ostaa is Fentti. Eikös se ole tällä hetkellä kallein sarjavalmisteinen traktori? Ottaa varmuuden vuoksi kaikki lisävarusteet mitä saa, niin ei kukaan tule kehumaan kuinka on kalliimpi kone.
Se olis kiva sitten vertailla kuinka paljon paremmin se Fentti vetää sitä 5 tonnin tuhtia tai pyörittää japan klapisirkkeliä. Tulee varmaan monta mottia päivässä enemmän halkoja sillä Fenttillä??? - Niin kyllä se setkan voittaa
Enpä tiedä kirjoitti:
tuosta massikasta, onko parempi vai huonompi. Oli 3000 ja 3600 sarjan massikoita ajussa ennen, ja huonompia olivat kuin zetorit. Zetkut kesti poikkeuksetta yli kymmenentuhatta tuntia raskaassakin urakkatouhussa, massikat oli vaihtoiässä jo 7000 tunnin paikkeilla. 3600 sarja oli hieman luotettavampi kuin 3000 sarja.
Lisäksi massikka täytyy olla paljon isompi kuin zetku että sillä saa saman työn tehdyksi. Massikan 180 heppainen vastasi käytännön työssä lähinnä 140 heppaista zetkua. Työssä jossa tarvittiin tehoa kierrosten laskiessa, 120 heppainen ahtamaton zetku päihitti tuon 180 heppaisen massikan.
Ja kyllä se uusi zetku on edelleenkin edullinen muihin koneisiin verrattuna. Eipä taida rahalleen muussa merkissä saada parempaa vastinetta. Ja jos rahasta ei sitten kertakaikkiaan ole pulaa, kannattaa varmaan ostaa is Fentti. Eikös se ole tällä hetkellä kallein sarjavalmisteinen traktori? Ottaa varmuuden vuoksi kaikki lisävarusteet mitä saa, niin ei kukaan tule kehumaan kuinka on kalliimpi kone.
Se olis kiva sitten vertailla kuinka paljon paremmin se Fentti vetää sitä 5 tonnin tuhtia tai pyörittää japan klapisirkkeliä. Tulee varmaan monta mottia päivässä enemmän halkoja sillä Fenttillä???Kestävyydessäkin, ja käyttöominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan uudetkin setorit 100-0.
- Sehän on selvä
Niin kyllä se setkan voittaa kirjoitti:
Kestävyydessäkin, ja käyttöominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan uudetkin setorit 100-0.
Hytti on uusissa zetkuissa varsin mukava, jos vertaa mf ohjaamoon ei suuria eroja ole. Vaihteisto, niin mekaaninen kuin pikavaihde toimii pehmeästi, ja nostolaite samaa boshia kuin massikassakin. Ja vakiona ilmastointi sähköpeilit ym ym!
Ja siitä ajomäärästä, Zetkut on osoittaneet ainakin meillä käytössä olevansa vahvoja koneita. Moottoritkin kestävät ihan eri tuntilukemia kuin esimerkiksi perkinsin loistavat A4.248 moottorit, jotka huohottavat öljyt pihalle jo heti ensimmäisen 5000 tunnin jälkeen!!!
Kyllä mf on sitten belaruksen jälkeen se surkein tekele, ennen valmetti oli huonoin beöaruksen jälkeen, mutta valtralla on sittemmin petrattu. - Tai sitten
Sehän on selvä kirjoitti:
Hytti on uusissa zetkuissa varsin mukava, jos vertaa mf ohjaamoon ei suuria eroja ole. Vaihteisto, niin mekaaninen kuin pikavaihde toimii pehmeästi, ja nostolaite samaa boshia kuin massikassakin. Ja vakiona ilmastointi sähköpeilit ym ym!
Ja siitä ajomäärästä, Zetkut on osoittaneet ainakin meillä käytössä olevansa vahvoja koneita. Moottoritkin kestävät ihan eri tuntilukemia kuin esimerkiksi perkinsin loistavat A4.248 moottorit, jotka huohottavat öljyt pihalle jo heti ensimmäisen 5000 tunnin jälkeen!!!
Kyllä mf on sitten belaruksen jälkeen se surkein tekele, ennen valmetti oli huonoin beöaruksen jälkeen, mutta valtralla on sittemmin petrattu.Paskanpuhuja.
- Nimetön
Sehän on selvä kirjoitti:
Hytti on uusissa zetkuissa varsin mukava, jos vertaa mf ohjaamoon ei suuria eroja ole. Vaihteisto, niin mekaaninen kuin pikavaihde toimii pehmeästi, ja nostolaite samaa boshia kuin massikassakin. Ja vakiona ilmastointi sähköpeilit ym ym!
Ja siitä ajomäärästä, Zetkut on osoittaneet ainakin meillä käytössä olevansa vahvoja koneita. Moottoritkin kestävät ihan eri tuntilukemia kuin esimerkiksi perkinsin loistavat A4.248 moottorit, jotka huohottavat öljyt pihalle jo heti ensimmäisen 5000 tunnin jälkeen!!!
Kyllä mf on sitten belaruksen jälkeen se surkein tekele, ennen valmetti oli huonoin beöaruksen jälkeen, mutta valtralla on sittemmin petrattu.Vuonna 1981 oli ainakin Zetorin moottorin suunniteltu peruskorjausraja maksimissaan 8000 h. Länsimaisissa oli silloin vastaava 10 000- 12 000 h. Minulla ei ole kokemusta uudemmista Zetoreista, mutta -81 oli tilanne aivan oikeasti tuollainen. Noin olivat viisaat itämaan insinöörit koneen suunnitelleet.
Peruskorjausraja tarkoittaa sitä, että moottori on syytä käyttää auki, vaihtaa männänrenkaat, hoonata sylinterit ja todennäköisesti vaihtaa laakeriliuskat. Saattavathan putki-mäntäsysteemitkin tietenkin mennä uusiksi. Mittaamalla ja silmämääräiselläkin tarkastelulla tuo selviää. Totta kai kansi kaikkine värkkeineen tarkastetaan samalla.
Ainakaan reilut 20-vuotta takaperin ei ollut minkäänlaista perustetta väittää Zetorin peruskorjausrajaa länsimaisia koneita pidemmäksi. Belaruksen peruskorjausrajaksi oli muistaakseni laskettu sama 8000 h, ei ainakaan yhtään enempää! - mutta 80-luvulla
Nimetön kirjoitti:
Vuonna 1981 oli ainakin Zetorin moottorin suunniteltu peruskorjausraja maksimissaan 8000 h. Länsimaisissa oli silloin vastaava 10 000- 12 000 h. Minulla ei ole kokemusta uudemmista Zetoreista, mutta -81 oli tilanne aivan oikeasti tuollainen. Noin olivat viisaat itämaan insinöörit koneen suunnitelleet.
Peruskorjausraja tarkoittaa sitä, että moottori on syytä käyttää auki, vaihtaa männänrenkaat, hoonata sylinterit ja todennäköisesti vaihtaa laakeriliuskat. Saattavathan putki-mäntäsysteemitkin tietenkin mennä uusiksi. Mittaamalla ja silmämääräiselläkin tarkastelulla tuo selviää. Totta kai kansi kaikkine värkkeineen tarkastetaan samalla.
Ainakaan reilut 20-vuotta takaperin ei ollut minkäänlaista perustetta väittää Zetorin peruskorjausrajaa länsimaisia koneita pidemmäksi. Belaruksen peruskorjausrajaksi oli muistaakseni laskettu sama 8000 h, ei ainakaan yhtään enempää!zetorin peruskunnostusväli (huomaa oikea, tehtaan käyttämä termi) oli määritelty 12 000 tuntiin. Käyttötuntimäärä täydellä teholla oli siitä puolet, eli 6000 tuntia.
Vrt. esim 80 luvun valmet, jonka käyttötuntimääräksi täydellä teholla oli laskettu 1500 tuntia......
Molemmat tiedot olen saanut tehtaiden suunnitteluosastolta.............. - Nimetön
mutta 80-luvulla kirjoitti:
zetorin peruskunnostusväli (huomaa oikea, tehtaan käyttämä termi) oli määritelty 12 000 tuntiin. Käyttötuntimäärä täydellä teholla oli siitä puolet, eli 6000 tuntia.
Vrt. esim 80 luvun valmet, jonka käyttötuntimääräksi täydellä teholla oli laskettu 1500 tuntia......
Molemmat tiedot olen saanut tehtaiden suunnitteluosastolta..............1500 tuntiako Valmetilla silloin? Vähän uskomattomalta tuntuu. Käyttämäsi termi on luultavasti oikea. Minä sain tietoni silloiselta huoltomieheltä Zetorin osalta ja se alempi tuntiraja oli tosiaan se 6000, mutta maksimiksi minulle mainittiin 8000 h. Itse jouduin peruskorjaamaan Zetor 6045: n koneen jossakin 3000 h:n paikkeilla. Kovassa käytössä minulla tuo Zetor oli. Liian pieni kone isoissa, raskaissa töissä, eli varsalla emohevosen valjaat. Männät rupesivat hakkaamaan sylinterikanteen, kun kiertokangen yläpään puslan sovitus kankeen oli väljä jo tehtaan jäljeltä ja pusla liukui siis väärältä sivultansa. Oli siinä jo muutakin korjattavaa moottorissa silloin.
Valmetin koneita on minulla ollut lähinnä puimureissa viime vuosikymmeninä. Niihin ei tule tunteja kovinkaan nopeasti. Traktoreissa olen suosinut Ivecoa, eli siis esihistoriallisilla Fiateilla ajan yhä. Niissä näyttäisi ensimmäinen koneen aukaisu tulevan 10 000- 12 000 tunnin kohdille minunkin käytössäni. Selkeät väljyyden oireet ilmenevät siis silloin. Hienouksia ei ole, mutta ei ole sitä painajaismaista elekroniikkaakaan työntekoa estämässä. Minulle riittää yhä perustekniikka, luultavasti eläkeikään asti.
- vaihtohyvitys vaikuttaa
Oleellinen tekijä on tietysti paljonko kukin hyvittää vaihtokoneesta.
Saakohan 7341:stä paremman hyvityksen Zetorilta vai Valtralta?- zeeetorimiiies
vaihoimme vanhan zetorin jonka hinta oli nettikoneessa 10000e. zetor jälleenmyyjä lupas sen mitä pyysimme nettikoneessa!. valtra lupas puolet vähemmän niin sit osas valita minkä koneen ottaa selvästi.
Zetor 7341 saa varmasti hyvän vaihdon uuteen zetoriin kuin valtralta. - zeeetorimiiies
zeeetorimiiies kirjoitti:
vaihoimme vanhan zetorin jonka hinta oli nettikoneessa 10000e. zetor jälleenmyyjä lupas sen mitä pyysimme nettikoneessa!. valtra lupas puolet vähemmän niin sit osas valita minkä koneen ottaa selvästi.
Zetor 7341 saa varmasti hyvän vaihdon uuteen zetoriin kuin valtralta.zetoriin tulee 2009 hydraulinen suunnanvaihtaja, forterraan tulee 4portainen pikavaide, proxima plus tulee 3portainen pikavaihde. ja uusi malli zetorin omalla 6 koneella maxterra 140-180hv kyllä zetori tehdas rupee nousemaan.
- niitä
zeeetorimiiies kirjoitti:
vaihoimme vanhan zetorin jonka hinta oli nettikoneessa 10000e. zetor jälleenmyyjä lupas sen mitä pyysimme nettikoneessa!. valtra lupas puolet vähemmän niin sit osas valita minkä koneen ottaa selvästi.
Zetor 7341 saa varmasti hyvän vaihdon uuteen zetoriin kuin valtralta.heleposti ota nurkillee seisomaan ovat siinä kuitennii melkopitkän ajan.
- omat tietosi
niitä kirjoitti:
heleposti ota nurkillee seisomaan ovat siinä kuitennii melkopitkän ajan.
Et ole "asiantuntija" Zetori asioissa,kun tuollasia väität.
Yksi ehkä kysytyimpiä vaihtokoneita 7341:set.
Seuraappa montako Vision mallista konetta on nyt myynnissä ympäri nettiä ja kato viikon päästä uudelleen. - tuota...
omat tietosi kirjoitti:
Et ole "asiantuntija" Zetori asioissa,kun tuollasia väität.
Yksi ehkä kysytyimpiä vaihtokoneita 7341:set.
Seuraappa montako Vision mallista konetta on nyt myynnissä ympäri nettiä ja kato viikon päästä uudelleen.kehtoo,suomessa kun seon vielä semmone markinaali merkki. Sielä jossai tilaston osassa,muut.Kyllähä sillä ajeloo minä oon ajanna pelaruksellai 10 vuotta. Vaen nii se vain on vähä on ja johan tuon itekii myönsit jos niitä jonku verta oes ee niitä lehistä tarttis jahata. Kyllä minäkii oon kerran vähä aekoo semmosta harkinna.
- tulee ???
zeeetorimiiies kirjoitti:
zetoriin tulee 2009 hydraulinen suunnanvaihtaja, forterraan tulee 4portainen pikavaide, proxima plus tulee 3portainen pikavaihde. ja uusi malli zetorin omalla 6 koneella maxterra 140-180hv kyllä zetori tehdas rupee nousemaan.
Niin nytkö sitten laitetaan työmaat seisomaan ja joukolla ODOTTAMAAN niitä mainioita Zetoreita ja ominaisuuksia vuodelle 2009 ???
- zetkuuu
omat tietosi kirjoitti:
Et ole "asiantuntija" Zetori asioissa,kun tuollasia väität.
Yksi ehkä kysytyimpiä vaihtokoneita 7341:set.
Seuraappa montako Vision mallista konetta on nyt myynnissä ympäri nettiä ja kato viikon päästä uudelleen.zetorei näkyy aika vähän kyllä vaihtokoneissa miksiköhän? kestäviä ja vahvoja ja sopivat yhtä hyvin maa/metsä hommiiin. turvesuolla aivan ehdottomia pelejä. painoluokassa zetorit ovat suhteelisen kevyitä.
vahtokone listoissa valtroi on monta kymmentäsivua... ongelmia koneissa?? kun uusiakin näkyy monta vaihdokkina.samoin muitakin merkkei on monta sivua... monia koneita on ajettu loppuun 10000-15000h näkyy ja pyydetään ihan hulluja hintoja. - näin....
zetkuuu kirjoitti:
zetorei näkyy aika vähän kyllä vaihtokoneissa miksiköhän? kestäviä ja vahvoja ja sopivat yhtä hyvin maa/metsä hommiiin. turvesuolla aivan ehdottomia pelejä. painoluokassa zetorit ovat suhteelisen kevyitä.
vahtokone listoissa valtroi on monta kymmentäsivua... ongelmia koneissa?? kun uusiakin näkyy monta vaihdokkina.samoin muitakin merkkei on monta sivua... monia koneita on ajettu loppuun 10000-15000h näkyy ja pyydetään ihan hulluja hintoja.Monet muut merkit ajettu tosiaankin 10000-15000tuntia ja pyynnit ihan tolokuttomia,vertaa uuteen/uudehkoon Zetoriin.
Ei tarvii miettiä kauan kumman ottaa uuden Zetorin vai 10000tuntia ajetun Valtran.Samoilla varustuksilla ja samaa kokoluokkaa.
Viimeiset Valtran tunnit on ajettu tyyliin "kohta vaihtoon",ei paranna asiaa.
Ei voi unohtaa myöskään uuden takuuta,uusi on aina uusi. - Arto Kal
näin.... kirjoitti:
Monet muut merkit ajettu tosiaankin 10000-15000tuntia ja pyynnit ihan tolokuttomia,vertaa uuteen/uudehkoon Zetoriin.
Ei tarvii miettiä kauan kumman ottaa uuden Zetorin vai 10000tuntia ajetun Valtran.Samoilla varustuksilla ja samaa kokoluokkaa.
Viimeiset Valtran tunnit on ajettu tyyliin "kohta vaihtoon",ei paranna asiaa.
Ei voi unohtaa myöskään uuden takuuta,uusi on aina uusi.Ei näy setkoja vaihtokonelistoilla, koska aktiivikäyttäjät (urakkamiehet ja eturivin viljelijät) eivät niillä aja. Lisäksi valtran kokonaismyynti Suomessda on ollut 2000-luvulla yli 100 kertainen zetoriin verrattuna. Ei ihme jos niitä tulee vaihtoonkin.
Itse en ole enää setkumies, vaikka vanha pelasikin joten kuten niin ei kyllä ole muutaman valtravuoden jälkeen ikävä... - setori..
zetkuuu kirjoitti:
zetorei näkyy aika vähän kyllä vaihtokoneissa miksiköhän? kestäviä ja vahvoja ja sopivat yhtä hyvin maa/metsä hommiiin. turvesuolla aivan ehdottomia pelejä. painoluokassa zetorit ovat suhteelisen kevyitä.
vahtokone listoissa valtroi on monta kymmentäsivua... ongelmia koneissa?? kun uusiakin näkyy monta vaihdokkina.samoin muitakin merkkei on monta sivua... monia koneita on ajettu loppuun 10000-15000h näkyy ja pyydetään ihan hulluja hintoja.aattee mies et ni et tajua miks valtroja on vaihhokkeina enempi kaikenikäsiä. Tuossa alla kaveri syyn sanoo hyvin. Kun niitä ei myyvvä ainakaan vielä juur ollenkaan.
- tarvii yhtenään
zetkuuu kirjoitti:
zetorei näkyy aika vähän kyllä vaihtokoneissa miksiköhän? kestäviä ja vahvoja ja sopivat yhtä hyvin maa/metsä hommiiin. turvesuolla aivan ehdottomia pelejä. painoluokassa zetorit ovat suhteelisen kevyitä.
vahtokone listoissa valtroi on monta kymmentäsivua... ongelmia koneissa?? kun uusiakin näkyy monta vaihdokkina.samoin muitakin merkkei on monta sivua... monia koneita on ajettu loppuun 10000-15000h näkyy ja pyydetään ihan hulluja hintoja.vaihdellakaan, kuten muita merkkejä. Täälläpäin yks urakkamies on ajanut isolla setorillaan (talvet kalkkivaunua, kesät nevalla) yli kakskyt tuhatta tuntia (kellotuntimittariin olis tullut varmaankin jo melkein nelkyt tuhatta) ja toinen ajoi urakkaa pienemmällä koneella tielaitokselle kuustoista tuhatta tuntia ja vaihtoi viimekesänä vähän tuoreempaan.
Minäkin ajelin joskus setoreilla vallan, mutta kun aloin tarvita 200 hp koneita oli pakko vaihtaa deerinkiin. Mutta kyllä mä vielä ostan kokeeks nurkkahommiin yhden forterran, kun saan ensin tuon vanhan 10540 mallin ajettua loppuun.
Ihmettelen muuten suuresti millaista aatteen paloa nuo setorit ihmisissä aiheuttaa! Yleensä etupäässä vastaan, ja sellaisten henkilöiden kohdalta jotka eivät ikuna ole ko merkillä töitä tehneet. Sodan jälkeen suomi rakennettiinkin noilla koneilla, harmikit oli siinä vähän apuna. Niin ja oli muutama majorin mallikin joilla töitä yriteltiin. Sittemmin nuo ferkusonit ja siniset koneet muuttuneet ihan kelvottomiksi, setori lienee noista ainut millä enää tänä päivänä mitään tekee.
Taitaa tuo setori keskittymä olla tuolla pohjanmaan suunnalla nykyisin suurimmillaan. Vaan sieltä ne miehet on aina lähtenee, kun on pitänyt jotain valmista tulla. Suurimmat setorin vihaajat ovat kokemusteni mukaan itäisessä suomessa. Itäsuomalaiset nyt taas ei koskaan ole oikein mitään merkittävää aikaiseksi saaneet. Taitaa sielläpäin olla suurin saavutus kyltymätön paskanpuhuminen ja puunmyyntikirjoihin nimien kirjoittaminen.
Voidaan siis tehdä johtopäätös: Zetoria käyttää miehet jotka haluavat saada työnsä tehdyksi. Muut taas ostavat merkkejä, joilla yrittävät brassailla naapureille. No, voihan siitäkin tyydytyksen saada.... - turiset
Arto Kal kirjoitti:
Ei näy setkoja vaihtokonelistoilla, koska aktiivikäyttäjät (urakkamiehet ja eturivin viljelijät) eivät niillä aja. Lisäksi valtran kokonaismyynti Suomessda on ollut 2000-luvulla yli 100 kertainen zetoriin verrattuna. Ei ihme jos niitä tulee vaihtoonkin.
Itse en ole enää setkumies, vaikka vanha pelasikin joten kuten niin ei kyllä ole muutaman valtravuoden jälkeen ikävä...Valtraa myydään ihan toisella volyymilla kuin Zetoria,siitä nämä vaihdokkien määrä.
Mutta itse asiaan mitä edellä kirjoitettiin.
Hirvittävän kovat pyynnit PALJON käytetyissä Valtroissa.
Varmasti huolettomampia tunteja on edessä uudessa Zetorissa kuin 15000tuntia ajetussa Valtrassa.
Valtran kanssa joutuu menemään remonteissa noilla tunneilla jo "pintaa syvemmälle",ja se maksaa ihan varmasti. - nii...
tarvii yhtenään kirjoitti:
vaihdellakaan, kuten muita merkkejä. Täälläpäin yks urakkamies on ajanut isolla setorillaan (talvet kalkkivaunua, kesät nevalla) yli kakskyt tuhatta tuntia (kellotuntimittariin olis tullut varmaankin jo melkein nelkyt tuhatta) ja toinen ajoi urakkaa pienemmällä koneella tielaitokselle kuustoista tuhatta tuntia ja vaihtoi viimekesänä vähän tuoreempaan.
Minäkin ajelin joskus setoreilla vallan, mutta kun aloin tarvita 200 hp koneita oli pakko vaihtaa deerinkiin. Mutta kyllä mä vielä ostan kokeeks nurkkahommiin yhden forterran, kun saan ensin tuon vanhan 10540 mallin ajettua loppuun.
Ihmettelen muuten suuresti millaista aatteen paloa nuo setorit ihmisissä aiheuttaa! Yleensä etupäässä vastaan, ja sellaisten henkilöiden kohdalta jotka eivät ikuna ole ko merkillä töitä tehneet. Sodan jälkeen suomi rakennettiinkin noilla koneilla, harmikit oli siinä vähän apuna. Niin ja oli muutama majorin mallikin joilla töitä yriteltiin. Sittemmin nuo ferkusonit ja siniset koneet muuttuneet ihan kelvottomiksi, setori lienee noista ainut millä enää tänä päivänä mitään tekee.
Taitaa tuo setori keskittymä olla tuolla pohjanmaan suunnalla nykyisin suurimmillaan. Vaan sieltä ne miehet on aina lähtenee, kun on pitänyt jotain valmista tulla. Suurimmat setorin vihaajat ovat kokemusteni mukaan itäisessä suomessa. Itäsuomalaiset nyt taas ei koskaan ole oikein mitään merkittävää aikaiseksi saaneet. Taitaa sielläpäin olla suurin saavutus kyltymätön paskanpuhuminen ja puunmyyntikirjoihin nimien kirjoittaminen.
Voidaan siis tehdä johtopäätös: Zetoria käyttää miehet jotka haluavat saada työnsä tehdyksi. Muut taas ostavat merkkejä, joilla yrittävät brassailla naapureille. No, voihan siitäkin tyydytyksen saada....Varmaa kun tuo kirjotit ni piälle sauna lämmitit.
Kyllä hyvä tavara ja muute käypänen on kaupaks käyny jos on toella ollu sitä ja niinku sinäkii oot toiseen merkkii siirtyny kertoo se jottain.Vaikka nyt nii kovin keuhkootkin asiasta. - savolaisena
nii... kirjoitti:
Varmaa kun tuo kirjotit ni piälle sauna lämmitit.
Kyllä hyvä tavara ja muute käypänen on kaupaks käyny jos on toella ollu sitä ja niinku sinäkii oot toiseen merkkii siirtyny kertoo se jottain.Vaikka nyt nii kovin keuhkootkin asiasta.pohjalainen ei oo suanna savosta muuta kuin turpaasa
- karjalaiset koskaan
savolaisena kirjoitti:
pohjalainen ei oo suanna savosta muuta kuin turpaasa
antaneet kellekään turpiin, kun korkeintaan kännipäissään omille eukoilleen. Pohjanmaalla taas ei ole tapana hakkailla naisia..... täällä jos annetaan turpiin, niin lyödään vain miestä ja sitäkin vain aiheesta.
t. tyttö pohjanmaalta - kevyitä?
zetkuuu kirjoitti:
zetorei näkyy aika vähän kyllä vaihtokoneissa miksiköhän? kestäviä ja vahvoja ja sopivat yhtä hyvin maa/metsä hommiiin. turvesuolla aivan ehdottomia pelejä. painoluokassa zetorit ovat suhteelisen kevyitä.
vahtokone listoissa valtroi on monta kymmentäsivua... ongelmia koneissa?? kun uusiakin näkyy monta vaihdokkina.samoin muitakin merkkei on monta sivua... monia koneita on ajettu loppuun 10000-15000h näkyy ja pyydetään ihan hulluja hintoja.Minä taas olen nuori ikäisekseni ja suuri kokoisekseni.
- zeeetorimiiies
Arto Kal kirjoitti:
Ei näy setkoja vaihtokonelistoilla, koska aktiivikäyttäjät (urakkamiehet ja eturivin viljelijät) eivät niillä aja. Lisäksi valtran kokonaismyynti Suomessda on ollut 2000-luvulla yli 100 kertainen zetoriin verrattuna. Ei ihme jos niitä tulee vaihtoonkin.
Itse en ole enää setkumies, vaikka vanha pelasikin joten kuten niin ei kyllä ole muutaman valtravuoden jälkeen ikävä...aika moni suomalaisista arvostaa kotimaista traktoria valtraa.. toisilla on rahaa ostaa kalliimpia mutta halvemmallakin saa samantyön tehtyy varmasti. eikä niitä hienouksia ole ennenkään tarvittu ja on keritty työt tehdä silti. nykyään paljon sähkötekniikkaa traktoreissa mitä ei ihan kaikki osaa käyttää. on hyvä juttu että myös myydään traktoreita ilman hienouksia...zetor on myös hyvä siitä että varaosat ovat edullisia... samoin tunnitkin...
- hupsimata
karjalaiset koskaan kirjoitti:
antaneet kellekään turpiin, kun korkeintaan kännipäissään omille eukoilleen. Pohjanmaalla taas ei ole tapana hakkailla naisia..... täällä jos annetaan turpiin, niin lyödään vain miestä ja sitäkin vain aiheesta.
t. tyttö pohjanmaaltaSamanlaesta on mämö sieläe jos vähä lehtiä lukkoo kirkkoja pallaa ja latoja. Ei oo nii reilua kyllä naesta lyyvvään niinku muuvallae ja naeset takasi.Minä oon savolaenen ja meillon paljo sukulaisia siellä pohjanmualla tosin pohjospuolella. Hyvin toimeen tullaan. Jos vanahoelle miehille tuon sanosit ne naoras sinulle aeka makkeesti. Kaikenlaista paskoo tiälä suolletaannii. Ja kaekki siitä setori hinna noususta vaen mikä alussa oli.
- hintoja.....
Hyvin Zetoritkin vaihtomarkkinoilla hintansa pitää.
Jokin sukupolvenvaihdos Vision mallien myötä.
Kovia ja hintansa pitäviä vaihdokkeja näkyy olevan,eikä todellakaan kauvaa kerkiä rivissä seistä. - Entinen Zetorimies
Ajoin Visionilla melkein kymmenen vuotta. Aika hyvin se pelasi, ainoat viat laturi, kytkimen pääsylinteri ja lämppärin hana. Huonoa koneessa oli melu ja tärinä, pitkät vaihteiden välit ja nopea muoviosien rapistuminen vähistä tunneista huolimatta.Hyvää oli nelipyöräjarrut, tehokas nostolaite, iso hytti ja asiallinen apumiehen istuin.
Päätin vaihtaa koneen uuteen ja vaihtoehdot olivat A85, Proxima Plus 8541, JD 5720. Kaikki muut vastaavat olivat italialaisia, joten ne jätin väliin. Valtra sai mennä vanhanaikaisena samaan kasaan. Joten kahdesta valitsin. Tinkikierroksen lopuksi välirahat olivat 21000 ja 23000 sis.alv 22%zetorin hyväksi. Silti valitsin JD:n. Teinkö oikein? Haluaisin kommenteja niiltä,jotka puhuvat kokemuksesta.- oikeinkos
5820 jd ajoin 4600 tuntia ei remonttia ja nyt samanlainen 5820 ajettu 640 tuntia ei vielä onge¨lmia kummatkin pumput penkissa uutena ja tehot ulos otossa 125 hv ja kyllä lähtee eikä vikise. valintasi sieltä parhaasta piästä. onnittelen.
- zetkuuu
kyl zetor 8541 proxima plus on hyvä.. edulliset varaosat pitää merkin kunnossa ja uudenkoneen varustelu ja hinta. ensivuonna 2009 tulee hydraulinen suunanvaihtaja ja suurempaa mallia eiköhän kerro jotain zetorin hyvästä myynnistä jos isoja koneita ruvetaan tehdä...?
- Mauri Kivi
zetkuuu kirjoitti:
kyl zetor 8541 proxima plus on hyvä.. edulliset varaosat pitää merkin kunnossa ja uudenkoneen varustelu ja hinta. ensivuonna 2009 tulee hydraulinen suunanvaihtaja ja suurempaa mallia eiköhän kerro jotain zetorin hyvästä myynnistä jos isoja koneita ruvetaan tehdä...?
varaosien hinnat ovat jo nousseet ja tulevat nousemaan kun ulkolainen maahantuoja ottaa kaiken irti suomesta olis vaan ollu parempi kun olis pysyny sakun omistuksessa varaosat ja suomalaisilla maahantuonti
- konemiies
Mauri Kivi kirjoitti:
varaosien hinnat ovat jo nousseet ja tulevat nousemaan kun ulkolainen maahantuoja ottaa kaiken irti suomesta olis vaan ollu parempi kun olis pysyny sakun omistuksessa varaosat ja suomalaisilla maahantuonti
hinta nousee koska metallin/raudan hinta on kohonnut ylemmäs. varaosat on vielä tr-varaosat omistuksessa mutta traktorin maahantuonnin tuo ulkomaalainen...
- jikow
konemiies kirjoitti:
hinta nousee koska metallin/raudan hinta on kohonnut ylemmäs. varaosat on vielä tr-varaosat omistuksessa mutta traktorin maahantuonnin tuo ulkomaalainen...
Ensi vuoden alusta lähtien kaikki A-sarjan Valtra traktorit Agco valmistuttaa Turkissa.
Pystyvät Turkissa Valtran tiedotuksen mukaan
yhtä hyvään laatuun kuin Suomessa.
Enemmin kyllä luotan Zetor Brnon osaamiseen ja laatuun. - lkwpf
jikow kirjoitti:
Ensi vuoden alusta lähtien kaikki A-sarjan Valtra traktorit Agco valmistuttaa Turkissa.
Pystyvät Turkissa Valtran tiedotuksen mukaan
yhtä hyvään laatuun kuin Suomessa.
Enemmin kyllä luotan Zetor Brnon osaamiseen ja laatuun.Tuli juuri tänään kiertokanki lohkosta läpi pikku 4wd Zetorista. Nettikoneessa oli samanlainen myyty hitsatulla lohkolla, varmaan sama ongelma. Kannattaa miettiä onko halpa hinta riskin arvoinen.
- zetkuuuu
jikow kirjoitti:
Ensi vuoden alusta lähtien kaikki A-sarjan Valtra traktorit Agco valmistuttaa Turkissa.
Pystyvät Turkissa Valtran tiedotuksen mukaan
yhtä hyvään laatuun kuin Suomessa.
Enemmin kyllä luotan Zetor Brnon osaamiseen ja laatuun.Kyl nykyajan Zetorit ovat kehittyneet viimeisen 20v aikana todella paljon ja rupevat olla länsimaisella tasolla tai ovatkin jo. Nyt suomessa myydään Zetor Proxima, Proxima plussaa ja Forterraa sekä uusin tulokas on Zetor Proxima Power, jossa on sähköhydraulinen suunanvaihtaja, 24 24 vaihteisto, Nappikytkin, Ilmastointi... ym varusteita...
- on ...
zetkuuuu kirjoitti:
Kyl nykyajan Zetorit ovat kehittyneet viimeisen 20v aikana todella paljon ja rupevat olla länsimaisella tasolla tai ovatkin jo. Nyt suomessa myydään Zetor Proxima, Proxima plussaa ja Forterraa sekä uusin tulokas on Zetor Proxima Power, jossa on sähköhydraulinen suunanvaihtaja, 24 24 vaihteisto, Nappikytkin, Ilmastointi... ym varusteita...
Että setorit on semmosia niinku sitsontiaiset. Ne kulkee jos on tasata . Nähty on.
- zetkuuuuu
on ... kirjoitti:
Että setorit on semmosia niinku sitsontiaiset. Ne kulkee jos on tasata . Nähty on.
Kyl ne tasaisessa ja epätaisessakin maassa kulkee... niin kuin muutkin traktorit... Nykyajan traktoreihin on vaan laitettu kaikenlaisia hienouksia jotta traktoreita saataisiin helpommin / paremmin myytyä... mutta kyllä niissä sitten vikojakin on ollut... joillakin voi olla maanantai kappaleita ja joillakin toiste päin... Zetorissa on tarpeelliset varusteet mitä koneessa tarvitaan... on sitä ennenkin vanhemmilla traktoreilla pärjätty. Zetor 25A ja 25K ovat pitäneet suomea pystyssä maataloudessa.. sodan jälkeen...
- pärjännä
zetkuuuuu kirjoitti:
Kyl ne tasaisessa ja epätaisessakin maassa kulkee... niin kuin muutkin traktorit... Nykyajan traktoreihin on vaan laitettu kaikenlaisia hienouksia jotta traktoreita saataisiin helpommin / paremmin myytyä... mutta kyllä niissä sitten vikojakin on ollut... joillakin voi olla maanantai kappaleita ja joillakin toiste päin... Zetorissa on tarpeelliset varusteet mitä koneessa tarvitaan... on sitä ennenkin vanhemmilla traktoreilla pärjätty. Zetor 25A ja 25K ovat pitäneet suomea pystyssä maataloudessa.. sodan jälkeen...
Höyrykonneillakii vaa ei ne oo tyytyväisiä olleet sillonkaan niinku ei nuihin mainihtemiis setoriinkaa. Kuka niillä ennee tuommosilla ruppeis muutaku jossain veteraanikonepäivillä tai vastaavissa ajelemmaan. Ja hyvä käyp kaupaks paremmin kun huono.
- Valtra---
pärjännä kirjoitti:
Höyrykonneillakii vaa ei ne oo tyytyväisiä olleet sillonkaan niinku ei nuihin mainihtemiis setoriinkaa. Kuka niillä ennee tuommosilla ruppeis muutaku jossain veteraanikonepäivillä tai vastaavissa ajelemmaan. Ja hyvä käyp kaupaks paremmin kun huono.
Kyllä kaikissa traktoreissa on joitankin vikoja / murheita.... Ei ole vielä simmosta traktoria keksitty mikä ei hajoais... Erimerkkisiä traktoreita on sitä varten että ihmisille löytyy juuri haluamansa suosikki menopeli, jolla meinaa pärjää monia vuosia ja saada koneeseen satoja / tuhansia tyydyttäviä tunteja... Toiset arvostaa halpamaisuutta ja toiset kalliimpaan, mutta ei se aina kato onko kallis hyvä, Halpakin voi olla parempi. Traktoreitten osalta Huonoa ei ole... Kaikilla traktoreilla pystyy tekee työn kuin työn. Toiset osaavat / tykkäävät käyttää karumpaa konetta toiset tykkäväät sitten taas nykyajan hienouksista... joissa on kaikki elektroniikkaan liittyviä osia... jotka voivat sitten hajotakkin ja tulla kalliimpi remontti... Toiset arvostavat traktorin Hinta,laatu sekä varaosien edullisuutta... Toiset sitten toisten päin... Toiset pitävät yleisimmistä merkeistä kuin toiset...
----> Jokaisella ihmisellä on oma traktori merkki mistä pitää / tykkää, joten turha on valittaa mikä on hyvä / huono. - Simppax
Valtra--- kirjoitti:
Kyllä kaikissa traktoreissa on joitankin vikoja / murheita.... Ei ole vielä simmosta traktoria keksitty mikä ei hajoais... Erimerkkisiä traktoreita on sitä varten että ihmisille löytyy juuri haluamansa suosikki menopeli, jolla meinaa pärjää monia vuosia ja saada koneeseen satoja / tuhansia tyydyttäviä tunteja... Toiset arvostaa halpamaisuutta ja toiset kalliimpaan, mutta ei se aina kato onko kallis hyvä, Halpakin voi olla parempi. Traktoreitten osalta Huonoa ei ole... Kaikilla traktoreilla pystyy tekee työn kuin työn. Toiset osaavat / tykkäävät käyttää karumpaa konetta toiset tykkäväät sitten taas nykyajan hienouksista... joissa on kaikki elektroniikkaan liittyviä osia... jotka voivat sitten hajotakkin ja tulla kalliimpi remontti... Toiset arvostavat traktorin Hinta,laatu sekä varaosien edullisuutta... Toiset sitten toisten päin... Toiset pitävät yleisimmistä merkeistä kuin toiset...
----> Jokaisella ihmisellä on oma traktori merkki mistä pitää / tykkää, joten turha on valittaa mikä on hyvä / huono.Ei ole muita traktoreita kuin VALTRA! Näkeehän sen tästä kuvastakin: http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-36604
Muuta vehettä tuskin saisi edes näin syvälle. - P.Ölvästi
Simppax kirjoitti:
Ei ole muita traktoreita kuin VALTRA! Näkeehän sen tästä kuvastakin: http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-36604
Muuta vehettä tuskin saisi edes näin syvälle.taikka rahamiehet eivät viitsi ryvettää konettaan syvälle. Tietävät mitä siitä seuraa. Tuollainen touhu on lähinnä valmetti ja foortti/nh kuskeille tyypillistä toimintaa.
- jss 80
P.Ölvästi kirjoitti:
taikka rahamiehet eivät viitsi ryvettää konettaan syvälle. Tietävät mitä siitä seuraa. Tuollainen touhu on lähinnä valmetti ja foortti/nh kuskeille tyypillistä toimintaa.
näköjään keskustelu hyytyny! meillä 7745 retohka se turbo malli,tunteja kohta 7000 maa ja metsätalousajoa. hyvin on toiminu öljypumppu on ko käytössä hieman alamittaine mutta kuormaus vakavuus on aivan yllättävä ottaen huomioon kuormaimen 6.5 m ulottuvuuden! eli hyvää:iso hytti ja lämmin, pinellä konstailulla pyörähtävä istuin,erittäin korkea maavara,vähän suojattavia kohteita,erin omainen painojakauma sitkeä moottori.Traktori kuume on kova setka on seuraavakin vaan ei taida vastaavaa jokapaikan höylää saada!..mutta jos maatalous ominaisuudet löytys ilman turhia sähköjä!
- seeppoo
jss 80 kirjoitti:
näköjään keskustelu hyytyny! meillä 7745 retohka se turbo malli,tunteja kohta 7000 maa ja metsätalousajoa. hyvin on toiminu öljypumppu on ko käytössä hieman alamittaine mutta kuormaus vakavuus on aivan yllättävä ottaen huomioon kuormaimen 6.5 m ulottuvuuden! eli hyvää:iso hytti ja lämmin, pinellä konstailulla pyörähtävä istuin,erittäin korkea maavara,vähän suojattavia kohteita,erin omainen painojakauma sitkeä moottori.Traktori kuume on kova setka on seuraavakin vaan ei taida vastaavaa jokapaikan höylää saada!..mutta jos maatalous ominaisuudet löytys ilman turhia sähköjä!
Eli hinta ei ole tärkein vaan huoltojen helppous täälä jänkhällä! Ja ei siitä proximasta oo paljoa huonoa kuulunu! Ei kun kaupoille jss 80! ainoo on että 7745tä ei paihitä mikään nykykampe metsärassina älä hävitä jos ei pakko!
- Kaltsup
seeppoo kirjoitti:
Eli hinta ei ole tärkein vaan huoltojen helppous täälä jänkhällä! Ja ei siitä proximasta oo paljoa huonoa kuulunu! Ei kun kaupoille jss 80! ainoo on että 7745tä ei paihitä mikään nykykampe metsärassina älä hävitä jos ei pakko!
Kun yhistettään maetolava ja raktor= Seon setor
- pepii
Kaltsup kirjoitti:
Kun yhistettään maetolava ja raktor= Seon setor
pitänee ymärtää että huippu vehkeitä lähellä suomalaista maaseutua! zetor maitokoppi, maaseutu, meijeritili, no kaikkeahan ei voi tuoda ulkoa! Ja valtra se polveutuu keskuslämmityskttilasta luovuttaa lämpöä mutta ei tehoa!
- Jouni vaan
pepii kirjoitti:
pitänee ymärtää että huippu vehkeitä lähellä suomalaista maaseutua! zetor maitokoppi, maaseutu, meijeritili, no kaikkeahan ei voi tuoda ulkoa! Ja valtra se polveutuu keskuslämmityskttilasta luovuttaa lämpöä mutta ei tehoa!
olipas ikävästi sanottu kaverin vallusta mikäli ymmärsin oiken että kattilasta!!!!! onpa tuo kuulemma tottakin näissä yli virtetyissä nelosissa!
- Kaltsup
pepii kirjoitti:
pitänee ymärtää että huippu vehkeitä lähellä suomalaista maaseutua! zetor maitokoppi, maaseutu, meijeritili, no kaikkeahan ei voi tuoda ulkoa! Ja valtra se polveutuu keskuslämmityskttilasta luovuttaa lämpöä mutta ei tehoa!
On pakkasilla silti olla semmosissa kopissa niinku valtrassa siellä tarkenoo vaan kyllä ne rystaalit on jo näöltäännii niinku jäenen tunkio.
- Jouni vaan
Kaltsup kirjoitti:
On pakkasilla silti olla semmosissa kopissa niinku valtrassa siellä tarkenoo vaan kyllä ne rystaalit on jo näöltäännii niinku jäenen tunkio.
ai peijuuna tais valtteri kaltsup hepata ku vähän puhutaan tosia!..hinaisko rattori isoa vekseliä! Valtran kammet sekkiläistä tekoa!..heitä se pihalle jos harmittaa!
- virailija 48
Jouni vaan kirjoitti:
ai peijuuna tais valtteri kaltsup hepata ku vähän puhutaan tosia!..hinaisko rattori isoa vekseliä! Valtran kammet sekkiläistä tekoa!..heitä se pihalle jos harmittaa!
kyllä zetori vastaa taatusti nykyään kaikkiin käyttäjän tarpeisiin. kun ei ne aikasemminkaan aivan huonoja ole olleet fiksuja laitteita. suoritus kykyisillä koneilla
- papparaien jo61v
virailija 48 kirjoitti:
kyllä zetori vastaa taatusti nykyään kaikkiin käyttäjän tarpeisiin. kun ei ne aikasemminkaan aivan huonoja ole olleet fiksuja laitteita. suoritus kykyisillä koneilla
Mitä te poijat täälä zetorin mainetta yritättä yllä pitää. Se on kuulkaas paska. Isä-erkki päästi sellaasella joskus 60-luvulla ja minä seurasin vierestä sitä konetta ja ku itte pääsin ajmaann niin paskahan se oli ja ninpä paskoin isäni naamalla ja haistatin paskat ja lähdin isoolle kirkoolle bordelliin naisiin. Sellaanen mun kotoa lähtö tarina. Eihän tää nyky nuorisio mihin kää kykene. Perkeles kylllä jämtti on niin..
- vierailija 48
papparaien jo61v kirjoitti:
Mitä te poijat täälä zetorin mainetta yritättä yllä pitää. Se on kuulkaas paska. Isä-erkki päästi sellaasella joskus 60-luvulla ja minä seurasin vierestä sitä konetta ja ku itte pääsin ajmaann niin paskahan se oli ja ninpä paskoin isäni naamalla ja haistatin paskat ja lähdin isoolle kirkoolle bordelliin naisiin. Sellaanen mun kotoa lähtö tarina. Eihän tää nyky nuorisio mihin kää kykene. Perkeles kylllä jämtti on niin..
Eli toisin sanoen maitojunalla pois töistä! on se kuule rahtori mikä tahansa 60 luvulta niin ei se herkkua oo ja vallankaan jos ei oo kuski luonnostaan lahjakas kyseisiin toihin ei sitä satoa saa ees miljoonan rattorilla! toiset puhuu paskaa eikä muuta osaakkaan!..toiset o miehiä ja ne o miehiä vaikka ajais setorilla ja osasta eturivin viljelijoitä ei raktori tee ammatti taitoseksi viljelijäksi! Parempi pysyä portellissa jos ei kerran muuten ees nää naista oliko ees ainut kontakti?
- Repakka
vierailija 48 kirjoitti:
Eli toisin sanoen maitojunalla pois töistä! on se kuule rahtori mikä tahansa 60 luvulta niin ei se herkkua oo ja vallankaan jos ei oo kuski luonnostaan lahjakas kyseisiin toihin ei sitä satoa saa ees miljoonan rattorilla! toiset puhuu paskaa eikä muuta osaakkaan!..toiset o miehiä ja ne o miehiä vaikka ajais setorilla ja osasta eturivin viljelijoitä ei raktori tee ammatti taitoseksi viljelijäksi! Parempi pysyä portellissa jos ei kerran muuten ees nää naista oliko ees ainut kontakti?
No onko tuo uusi zetori koeajon väärtti ? Kävin vaihattaan valamettia ferkuun ni ei edes huolinu sitä vaihdossa... Ikäni olen vallulla ajellu mut nykyään on kaikki valmetikin niin ulkomaista ettei enää voi edes suosia kotimaista.
- konemieees
Repakka kirjoitti:
No onko tuo uusi zetori koeajon väärtti ? Kävin vaihattaan valamettia ferkuun ni ei edes huolinu sitä vaihdossa... Ikäni olen vallulla ajellu mut nykyään on kaikki valmetikin niin ulkomaista ettei enää voi edes suosia kotimaista.
Uusi nykyajan Zetor Proxima Power on suuniteltu karja/hevos ja maatila käyttöön sekä urakointiinkin soveltuva peli. Sähköinen suunnanvaihtaja ja nappikytkin tekee ajamisesta nautinnollista, kytkimeen ei periaattessa tarvii kertaakaan koskea. 3-portainen pikavaihde, josta löytyy sopivat peltovaihteet. Sähköinen neliveto, sähköinen lukko ja sähköinen voimanotto, jossa on 3 erinlaista nopeus vaihtoehtoa, sekä Ajovoimanotto. Zetoreissa on vanhaan tapaan kompura, jotta saa ilmaa renkaisiin hädän tarpeessa. Trac-Lift etukuormaaja tekee Zetorista täydellisen työkoneen jossa hinta ja laatu kohtaavat toisensa. Zetorin laadukkaat omat Zetor moottorit joissa on huikean korkeat väännöt teho suhteeseen nähden. Edulliset varaosat tekee koneesta mainion pelin ja varaosia saat Zetoriin jopa seuraavana päivänä Tr-Varaosista. http://www.zetor.fi
- iiiiiiiop
konemieees kirjoitti:
Uusi nykyajan Zetor Proxima Power on suuniteltu karja/hevos ja maatila käyttöön sekä urakointiinkin soveltuva peli. Sähköinen suunnanvaihtaja ja nappikytkin tekee ajamisesta nautinnollista, kytkimeen ei periaattessa tarvii kertaakaan koskea. 3-portainen pikavaihde, josta löytyy sopivat peltovaihteet. Sähköinen neliveto, sähköinen lukko ja sähköinen voimanotto, jossa on 3 erinlaista nopeus vaihtoehtoa, sekä Ajovoimanotto. Zetoreissa on vanhaan tapaan kompura, jotta saa ilmaa renkaisiin hädän tarpeessa. Trac-Lift etukuormaaja tekee Zetorista täydellisen työkoneen jossa hinta ja laatu kohtaavat toisensa. Zetorin laadukkaat omat Zetor moottorit joissa on huikean korkeat väännöt teho suhteeseen nähden. Edulliset varaosat tekee koneesta mainion pelin ja varaosia saat Zetoriin jopa seuraavana päivänä Tr-Varaosista. http://www.zetor.fi
...setori-kauppiaan tietoisku,tai sitten mainos.
- Forxet
iiiiiiiop kirjoitti:
...setori-kauppiaan tietoisku,tai sitten mainos.
Kyl ne muutkin merkit ihan mainostelevat / kaupittelevat. Kuten ns. Valtra, Suomalainen traktori. Ei enää pidä paikkaansa. Valtra A-sarjaa valmistetaan Turkissa, Ranskasta tulee suuri S-sarja ja kohta Venäjällä ruvetaan tekee N-sarjaa. Että kotimaisuus rupee olemaan jo kaukana. Kyl niitä muitakin merkkejä tehdään, myös halvemmissa maissa, muttei niitä kerrota. Zetorit tunnetaan paukku raudoista parhaiten, jotka ovat nykyään huudettua tavaraa markkinoilla. Kaikki Zetor mallit tehdään Tshekeissä, joissa kuuleman mukaan käytetään laadukkaita ja vahvoja osia. Nykyään melkeen jokaisessa traktorissa on Carraro etuakseli paitsi (itä koneissa). Joihin saa automaatti ohjauksen / ajo-opastimen.
- sdgtrwergwhtee
Forxet kirjoitti:
Kyl ne muutkin merkit ihan mainostelevat / kaupittelevat. Kuten ns. Valtra, Suomalainen traktori. Ei enää pidä paikkaansa. Valtra A-sarjaa valmistetaan Turkissa, Ranskasta tulee suuri S-sarja ja kohta Venäjällä ruvetaan tekee N-sarjaa. Että kotimaisuus rupee olemaan jo kaukana. Kyl niitä muitakin merkkejä tehdään, myös halvemmissa maissa, muttei niitä kerrota. Zetorit tunnetaan paukku raudoista parhaiten, jotka ovat nykyään huudettua tavaraa markkinoilla. Kaikki Zetor mallit tehdään Tshekeissä, joissa kuuleman mukaan käytetään laadukkaita ja vahvoja osia. Nykyään melkeen jokaisessa traktorissa on Carraro etuakseli paitsi (itä koneissa). Joihin saa automaatti ohjauksen / ajo-opastimen.
Kyllä nämä uudet Zetorit on hieman kakkaa, perusidea ihan kunnossa, mutta laatu pilattu muutamilla halvoilla komponenteilla. Ja kone tuntuu vanhentuvan ihan käsiin, maalaus on huono, etukuormaajasta ruostuu pultit tosi nopeasti. Näyttää siistiltä ja kiiltävältä uutena, mutta totuus paljastuu pian.
Ja hinnat alkavat olla jo niin korkeat, että saa jo arvon pitävän länsikoneen samaan rahaan - kantapään kautta
sdgtrwergwhtee kirjoitti:
Kyllä nämä uudet Zetorit on hieman kakkaa, perusidea ihan kunnossa, mutta laatu pilattu muutamilla halvoilla komponenteilla. Ja kone tuntuu vanhentuvan ihan käsiin, maalaus on huono, etukuormaajasta ruostuu pultit tosi nopeasti. Näyttää siistiltä ja kiiltävältä uutena, mutta totuus paljastuu pian.
Ja hinnat alkavat olla jo niin korkeat, että saa jo arvon pitävän länsikoneen samaan rahaanomistan v.98 6341 vsionin ja v.06 tl 90 a new holland traktorit ja vanhan 165 verkun, verkun jälkeen setka on paras . setkalla lähes 8000h vieläkin varmempi kui new hgolland 3000h ajettu
varaosat halvemmat ja saatavuus 1vrk tilauksesta, new holland saa jos sattuu viikon tai kk. kuluttua. setkalla metsässsä ajo pyhän pitoa verrattuna muihin merkkeihin. TR osasta saa myös neuvot tarvittaessa, eikä niistä, veloiteta. Jos nyt ostaisin uuden traktorin ostaisin setkan, maatalous lomituksessa huomannut muiden merkkien heikkoudet. Kokemusta eri trakroreista vuodesta 1964 ( 361 valmetti) - VVV...
Forxet kirjoitti:
Kyl ne muutkin merkit ihan mainostelevat / kaupittelevat. Kuten ns. Valtra, Suomalainen traktori. Ei enää pidä paikkaansa. Valtra A-sarjaa valmistetaan Turkissa, Ranskasta tulee suuri S-sarja ja kohta Venäjällä ruvetaan tekee N-sarjaa. Että kotimaisuus rupee olemaan jo kaukana. Kyl niitä muitakin merkkejä tehdään, myös halvemmissa maissa, muttei niitä kerrota. Zetorit tunnetaan paukku raudoista parhaiten, jotka ovat nykyään huudettua tavaraa markkinoilla. Kaikki Zetor mallit tehdään Tshekeissä, joissa kuuleman mukaan käytetään laadukkaita ja vahvoja osia. Nykyään melkeen jokaisessa traktorissa on Carraro etuakseli paitsi (itä koneissa). Joihin saa automaatti ohjauksen / ajo-opastimen.
Vastaanpa vanhaan ketjuun: A-sarjan Valtrat ei tule turkista, eikä mf4400 sarja vaan suolahdesta, iso s-sarja on fergu eli tulee ranskasta! Ostin meinaan keväällä A-sajalaisen ja kävin suolahdessa katsomassa kun sitä tehtiin. Vaihtoehtona oli myös zetka, kävin myös koeajamassa, mutta eipä iskenny. Zetka oli kalliimpi ja vieläkin äänekkäämpi hytti kuin A-sarjalaisessa. Itsellä ollut aiemmin kolme valmettia ja zetor 9145. Zetkalla kun ajelee, ei tarvi punttisalilla käydä, ihmeellinen nostolaite, ohjaus, vaihteet, öljyvuodot, jarrut ja sähköviat, onhan siinä hyvääkin: pieniruokainen ja iso perhehytti.
ps. myyntimäärätkin kertoo jotakin... - tahtoo tietoa!
VVV... kirjoitti:
Vastaanpa vanhaan ketjuun: A-sarjan Valtrat ei tule turkista, eikä mf4400 sarja vaan suolahdesta, iso s-sarja on fergu eli tulee ranskasta! Ostin meinaan keväällä A-sajalaisen ja kävin suolahdessa katsomassa kun sitä tehtiin. Vaihtoehtona oli myös zetka, kävin myös koeajamassa, mutta eipä iskenny. Zetka oli kalliimpi ja vieläkin äänekkäämpi hytti kuin A-sarjalaisessa. Itsellä ollut aiemmin kolme valmettia ja zetor 9145. Zetkalla kun ajelee, ei tarvi punttisalilla käydä, ihmeellinen nostolaite, ohjaus, vaihteet, öljyvuodot, jarrut ja sähköviat, onhan siinä hyvääkin: pieniruokainen ja iso perhehytti.
ps. myyntimäärätkin kertoo jotakin...Joko jollain on tietoa mitä uusi tuliterä zetor proxima mahtaa maksaa???
- koneh
tahtoo tietoa! kirjoitti:
Joko jollain on tietoa mitä uusi tuliterä zetor proxima mahtaa maksaa???
Zetor Proxima Power 115, (117hv ja 480nm) Sähköhydraulisella suunnanvaihdolla, 24 24 vaihdetta, 3-portainen pikavaihde. Nappikytkin, Sähköinen neliveto,lukko ja voimanotto kytkentä kolmella eri tarttumis nopeudella. ym muilla herkuilla. Ilman kuormaajaa 42000e ja kuormaajalla 48000e. Koneessa on 4 vuoden takuu!
- uudentraktrorin kats
koneh kirjoitti:
Zetor Proxima Power 115, (117hv ja 480nm) Sähköhydraulisella suunnanvaihdolla, 24 24 vaihdetta, 3-portainen pikavaihde. Nappikytkin, Sähköinen neliveto,lukko ja voimanotto kytkentä kolmella eri tarttumis nopeudella. ym muilla herkuilla. Ilman kuormaajaa 42000e ja kuormaajalla 48000e. Koneessa on 4 vuoden takuu!
Valtra A93 etukuormaajalla 42900 €, hydr. suunnanvaihto, sähköneliveto, voimanotto jne. Kuormaaja siihen n. 6000 € päälle.
Varmasti paan 5000€ lisää ja ostan länsikoneen, kotimaisen sellaisen kuin että ostaisin itätraktorin. Zetor olisi vaihtoehto jos ovh hinta lähtisi ilman kuormaajaa 35 000 €urosta ja jäisi n. 40 000 kuormaajineen. Nyt aivan sairaan kallis itätraktoriksi, lisäksi ei saa sähkönostolaitetta edes rahalla. - Nyykky
uudentraktrorin kats kirjoitti:
Valtra A93 etukuormaajalla 42900 €, hydr. suunnanvaihto, sähköneliveto, voimanotto jne. Kuormaaja siihen n. 6000 € päälle.
Varmasti paan 5000€ lisää ja ostan länsikoneen, kotimaisen sellaisen kuin että ostaisin itätraktorin. Zetor olisi vaihtoehto jos ovh hinta lähtisi ilman kuormaajaa 35 000 €urosta ja jäisi n. 40 000 kuormaajineen. Nyt aivan sairaan kallis itätraktoriksi, lisäksi ei saa sähkönostolaitetta edes rahalla.Uudessa A-sarjan Hitech koneessa ei ole pikavaihteita ja ajovoimanottoa sekä niissä on vaan 3.3l 3-pyttynen mylly. Vääntö on nykypäivä tärkeintä mitä koneesta pitäisi löytyä, eikä valtra ole niissäkään paljookaan edistynyt. Vain 70l polttoaine tankki, saa kolme kertaa päivässä käydä konetta tankkaamassa. A-sarjan ohjaamo on hyvinkin ahdas. En tiedä mitä länsimaista laatua siinä näkee. Zetoriin ei tarvitse kun Valtra merkki pistää kylkeen niin varmasti menee kaupaksi täälläkin. Traktorien laatu on nykyään aivan toista luokkaa kuin ennen 60-70 luvulla. Deutzit ne vasta ylihinnoiteltuja ovat niin kuin laatuun nähden. Viimevuoden loppu puolella Zetor Proxima Cabrio:ta (avomallia) sai alk. 20000e alv. Että aika edullisesti Zetoreita saa, jos lehtiä lukee. Koneviesti ja urakointi uutissa on paljon mainoksia Zetoreista ja joskus muissakin lehdissä.
- valteemilasit silmil
Nyykky kirjoitti:
Uudessa A-sarjan Hitech koneessa ei ole pikavaihteita ja ajovoimanottoa sekä niissä on vaan 3.3l 3-pyttynen mylly. Vääntö on nykypäivä tärkeintä mitä koneesta pitäisi löytyä, eikä valtra ole niissäkään paljookaan edistynyt. Vain 70l polttoaine tankki, saa kolme kertaa päivässä käydä konetta tankkaamassa. A-sarjan ohjaamo on hyvinkin ahdas. En tiedä mitä länsimaista laatua siinä näkee. Zetoriin ei tarvitse kun Valtra merkki pistää kylkeen niin varmasti menee kaupaksi täälläkin. Traktorien laatu on nykyään aivan toista luokkaa kuin ennen 60-70 luvulla. Deutzit ne vasta ylihinnoiteltuja ovat niin kuin laatuun nähden. Viimevuoden loppu puolella Zetor Proxima Cabrio:ta (avomallia) sai alk. 20000e alv. Että aika edullisesti Zetoreita saa, jos lehtiä lukee. Koneviesti ja urakointi uutissa on paljon mainoksia Zetoreista ja joskus muissakin lehdissä.
Se 3.3 kone on vääntävämpi mitä vanha 4 kone. Nykyisellä CR-tekniikalla saadaan "vanhasta" moottorikonstruktiosta varsin miellyttävä peli aikaan.
Uudessa valmetissa on yli 90 litran säiliö, ja 4-7 litran tuntikulutuksella sillä pärjää vallan mainiosti päivän. (vertaan lukuja N121:een joka kuluttaa seka-ajossa n. 7-8 litraa tunnissa)
Uudessa aassa on isompi ohjaamo mitä ennen. Ei se mezzo sarjalle pärjää, mutta on aivan riittävä. Zetor on ohjaamoltaan karkeakuuloisempi, ainakin omaan korvaan moottoriäänet tulevat tulipellistä läpi.
- 13371337
itse kyllä ostaisin mieluummin käytetyn valtran kuin uuven setorin
- Fentti820
No ei siihen kyl vääntöä juurikaan ole tullut lisää A-sarjalaiseen. 3-pyttynen kone on aina huonompi kuin nelonen ja varsinkin 6 on aivan toistaluokkaa. Kiskoppa jotain raskasta työkonetta kolme ja neljä pyttysel koneel, niin kyl siinä suuren eron huomaa. Ei kolme pyttysestä parempaa moottoria saa tekemälläkään neloseen verrattuna.
Kyl A-sarjalainen on huomattavasti karumpi uudempaa Zetor mallia nähden ja pitää yhtä kovaa meteliä alkukierroksilla. Kun kone pääsee töihin niin melutaso pienenee huomattavasti alaspäin- Iso hinta ero on
Virosta saa saman Zetorin kuin suomesta uutena ja 4v tehdastakuulla paljon halvemmalla. Ja kun sen ostaa EU maasta takuuasiat hoituvat kaikissa EU maissa. 50000€: suomen hinta 30000€ viron hinta samanlaisella traktorilla. Laitan tänne myöhemmin linkin josta näkee etten puhu paskaa.
- Deuuutz
Ota huomioon, että Suomesta ostetusta koneesta saa alvii vähännyksen 23%, kun ulkomaasta ostat koneen ja tuot suomen puolelle se on verovapaa. Jolloin hinnat ovat täysin samanlaiset kun suomen markkinoilla oleva uusi kone. Vero vaan tekee hämäystä koneessa.
- Juppe234
Uus setka tilaukses ja vanha siirtyy mettätöihin, hienosti pelaa!
Setor laatua jo 13 000h =) - 10
Zetor jatkaa kehittelyään hurjaa vauhtia, mm ensivuoden alusta lähtien tulee Tier 3b-päästömääräyksiset moottorit jotka on suuniteltu 16-ventiillin tekniikalla. Myös Traktori puolella tulee todella paljon uudistuksia varsinki Forterran puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187