Tarkoitus hiotuttaa ammattimiehellä 30m2 parkettilattiaa. Kuinka kauan nykyään kestää lakan kuivuminen? Eli kauanko joutuu olemaan asunnosta pois? Lattia on hiottu aiemminkin ja silloin kesti päivän eli pois piti olla n. 12 tuntia. Haju kyllä oli karmea. Edellinen hiontakerta 3 vuotta sitten. Onko lakat nykyään hajuttomia?
Kiitos.
Parketin laukkauksen kuivumisaika
4
13959
Vastaukset
- mistä se roikkuu
Oma parketti hiottiin ja lakattiin Bonan tuotteilla ja vuorokauden sai viimeisen lakkauskerroksen jälkeen pysytellä poissa, mutta silloin ei vielä saanut levitellä mattoja tai asetella raskaita mööpeleitä, täyteen kovuuteen lakka kovettui viikossa. Lakan tuoksu oli mieto, varsin miellyttävä.
- marjakeiju
Meillä hiottiin ja lakattiin Kiillon lakalla. Kävellä sai vuorokauden päästä ja kokonaiskuivumisaika 6 vrk. Tarkoittaa ettei saa laittaa kalusteita eikä mattoja. Lakka kuivuu kovaksi tuossa ajassa.
Mutta kyllä hieno!!
(Tammimosaiikki parketti).- Anonyymi
Mun lattiat on hiottu ja lakattu, sitä ennen katot korjattu ja maalattu... pois kotoa olen ollut jo kuukauden... listat tulee vielä katon rajaan, hienot koristelistat... iso ja suht kallis remontti, mutta voin sanoa että kyllä kannatti, olen käynyt välillä kurkkimasta ulko-ovelta ja näyttää hyvältä...
- Anonyymi
Vesiohenteiset lakat kuivuvat nopeasti. Eivät ne sitten kestään niin kuin ennen.
Lakkasin muinoin lattian itse Kiillon Championilla. Asuntoa piti tuulettaa viikko. Nyt sitä ei edes myydä. Viimeksi lakkautin parketin vesiohenteisella. Se taas lähti vuodessa astianpesukoneen vierestä, vaikka oli eri huoneessa. Kosteus tuli ilmeisesti kynnyksen yli.
Jos haluaa tehdä kestävän lakkauksen, on pakko hankkia 2-komponentti epoksia. Sen käsittely on sitten PRO homma. Ilmakuplien poisto vaatii "tohon" eikä sovi tolhoille (höhlä polttaa koko talon). Kunnon epoksipinta on sitten lähes ikuinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti8413434Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322430Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori771996Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141825- 991528
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821450Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241326- 541186
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2231165- 311085