Bangkok-Laos-Hanoi bussilla/junalla

Kokemuksia?

Olen suunnittelemassa omatoimireissua kaakkois-Aasiaan. Onko kellään kokemuksia reissaamisesta junalla/bussilla/muulla kuin lentokoneella välillä Bangkok-Laos-Vietnamin rannikko pohjoisesta etelään-Kamputsea-Bangkok?

8

3715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtoja

      Kyllä olen mennyt tuon reitin. Bangkokista menin Chiang Maihin. Hyvä kaupunki pohjois-Thaimaassa. Siellä kannattaa tutustua elefanttien koulutukseen Ma Saissa. Ainoa paikka, jossa elefantit maalaavat tauluja. Chiang Maista menin rajan yli Laosiin ja Mekong-jokea pitkin veneellä Luang Prabangiin. Mini-van rajalle, ei kestä montaa tuntia. Matkaan sisältyi yksi yo rajakaupungissa ja aamiainen. Siellä ne heti haluavat, että vaihtaisit mahdollisimman paljon rahaa huonoon kurssiin. Kusettavat kun ihmiset eivät vielä tunne kurssia.

      Seuraavan yon piti itse maksaa. Sain huoneen 100 bahtilla. Ja vastakolmannen päivän iltana myohään olimme Luang Prabangissa. Voi myos valita speed-boatin, jolloin matka menee nopeammin. Mutta mihin sitä olisi kiire. Kokee enemmän.

      Sieltä menin bussilla Vang Vieniin. Mukava pieni rauhallinen paikka. Kaikki pitävät siitä. Sieltä Viantianeen bussilla. Sieltä ostin bussimatkan Vietnamiin. Kaupunin nimi taisi olla Van? Rannikolla. Nukuimme ennen rajaa Laosin puolella bussissa ja siellä vuorilla oli kylmä mutta minulla oli untuvatakki.

      Ja sieltä menin junalla Saigoniin, josta taas bussilla Pnom Penhiin. Ja takaisin Thaimaahan.

      Voi mennä suoraan Bangkokista Viantianeen. Kannattaisi ostaa junamatkan rajakaupunkiin, Kon Khaen. Sieltä voi mennä rajanylityspaikkaan taksilla. Vientiane on ihan muutaman kilometrin päässä rajalta. Sieltä voisi myos mennä etelään ja ylittää raja Vietnamiin sieltä. En muista kaupungin nimeä. Olen ollut sielläkin joskus.

      Varaudu, että Vietnamissa rajaviranomaiset haluavat 1$ jostain lomakkeesta ja 1$ siitä että ottavat lomakkeen käsiteltäväksi. Ei kannata panna vastaan, koska viisumi on ilmainen ja kaikki sujuu joutuisasti, jos ei kiukuttele. Vietnamissa siis käytetään US $, samoin Kambodjassa, jossa pankkiautomaatistakin saa taaloja.

      • vastauksesta!

        Kiitos vastauksesta, oli mukava kuulla, että matkailu ja rajojen ylitys noilla seuduilla onnistuu muutenkin kuin ilmateitse. Rinkka selkään ja matkaan!


      • leppänen39

        Olimme juusi Phuketissa, jossa norsut myöskin maalaavat, tanssivat, soittavat ja taputtelevat takapuolelle. Pitelimme myös krokotiiliä hännästä.Reissussa oli mukavaa ja ihmiset ystävällisiä. Kyllä siellä muuallakin kuin Chiang Maissa norsut temppuilee.


      • taputtaa
        leppänen39 kirjoitti:

        Olimme juusi Phuketissa, jossa norsut myöskin maalaavat, tanssivat, soittavat ja taputtelevat takapuolelle. Pitelimme myös krokotiiliä hännästä.Reissussa oli mukavaa ja ihmiset ystävällisiä. Kyllä siellä muuallakin kuin Chiang Maissa norsut temppuilee.

        kun laskeuduit sinne..


      • ..työtuolilta..
        taputtaa kirjoitti:

        kun laskeuduit sinne..

        ..viimeisten kommenttien kohdalla! :D

        Sitten asiaan; kiitos kattavasta vinkkipaketista. Marraskuussa lennot Bangkokiin josta matka jatkuu etelä-Vietnamiin.. selvittelen tässä juuri miten sinne kannattaisi parhaiten suoriutua maateitse - junalla, bussilla, pakulla vai millä... Ainahan sitä toki voi meriteitäkin käyttää!

        Onko kellään kokemusta moisesta?


      • Hanna112
        ..työtuolilta.. kirjoitti:

        ..viimeisten kommenttien kohdalla! :D

        Sitten asiaan; kiitos kattavasta vinkkipaketista. Marraskuussa lennot Bangkokiin josta matka jatkuu etelä-Vietnamiin.. selvittelen tässä juuri miten sinne kannattaisi parhaiten suoriutua maateitse - junalla, bussilla, pakulla vai millä... Ainahan sitä toki voi meriteitäkin käyttää!

        Onko kellään kokemusta moisesta?

        Pallontallaajista löytyy paljon infoa, jos sinne jakselet surffailla (www.pallontallaajat.net) :)


      • antti175
        ..työtuolilta.. kirjoitti:

        ..viimeisten kommenttien kohdalla! :D

        Sitten asiaan; kiitos kattavasta vinkkipaketista. Marraskuussa lennot Bangkokiin josta matka jatkuu etelä-Vietnamiin.. selvittelen tässä juuri miten sinne kannattaisi parhaiten suoriutua maateitse - junalla, bussilla, pakulla vai millä... Ainahan sitä toki voi meriteitäkin käyttää!

        Onko kellään kokemusta moisesta?

        Olen itsekin lähdössä samalla suunnalle ja vielä samaan aikaankin.
        Kelpaisiko matkaseura - olen ihan kunnon mies 41 v.
        -antti


      • sama suunta?
        antti175 kirjoitti:

        Olen itsekin lähdössä samalla suunnalle ja vielä samaan aikaankin.
        Kelpaisiko matkaseura - olen ihan kunnon mies 41 v.
        -antti

        Millos se Antti on matkaan lähdössä? Täällä yksi matkalainen suuntaamassa ainakin Laosiin ja Kambodzaan marraskuun puolen välin tietämillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe