Terve,
Olen tässä mietiskellyt nyrkkeilyn aloittamista, mutta en raaskisi jättää nykyistä harrastustani pois; kilpauinti. Uinnissa sitä kuntoa vasta tuleekin ym., mutta haluaisin taas jotakin uutta..
Nyt uintia on harrastettu n. 2½ vuotta ja ennen uintia harrastin erästä taistelulajia 2 vuotta. Piirimestaruuskisoissa pääsin kolmannelle sijalle eli pronssia tuli.
Lyönti tekniikka on vielä kunnossa ja isoveljen kanssa ostettiin heinäkuussa nyrkkeily hanskat ja muksittiin toisiamme. Vähän kyllä peukalo kärsi, mutta ei se mitään!
Kuitenkin.. Miten tämä nyrkkeilyn alkulämmittely tapahtuu? Juostaan ja venytellää? Minulla on nyt ollut 1½ vuotta OS eli Osgood Schlatter, mutta alkaa olla polvi taas hyvässä kunnossa. Rasittaako nyrkkeily polvia; onko siinä se steppi kokoajan käytössä? (pieni pomppiminen)
Kuntonyrkkeilyä en voi edes harkita, sillä se on tylsää. Kilpanyrkkeily vaikuttaa kivalta.. Niin ja s vielä yksi asia, käyn lukion toista luokkaa ja aikaa riittää todella niukasti harrastukselle (2 krt viikko), joten kelpaako se nyrkkeilyssä?
Nyrkkeily harrastuksena?
4
1571
Vastaukset
- pugilismin ystävä
Juoksu on hyvää lämmittelyä ja hyppynaru tulee varmasti tutuksi jos boxaamaan aiot. Me emme ainakaan treeneissä "pompi" koko ajan..syö vain turhaa energiaa. Polvia kyllä joustetaan liikkuessa ja väistöissä. 2 kertaa viikossa on sopiva määrä, paitsi jos kisoihin tähtäät. Uinti on myös hyvä laji joten eiköhän kunto ainakin riitä, ei muuta kuin salille vaan :)
- bunski
moikka!!! minä rohkenin ja aloitin juuri nyrkeilyn.on kolmet treenit viikossa ja kestää aina tunni kerralla.hanskat jo on.ei tarvitse muutakuin sisäö tossut verkkarit ja t paita.oln ny käynyt pari kertaa ja tuntuu olevan mun lajini.saahan tässäkin kuntoa nostettua.tykkään mätkiä.
- minä vaan
niin että löytyykö tätä nyrkkeilyä 12vuotiaillekkin kun haluaisn päästä kokeileen oon muuten harrastanu jalkapalloo jo hyvän aikaa mut oon halunnu nyrkkeillä pitkän aikaa ett jos löytyis jostain 12vuotiaille niin olis kiva jos joku kertois mistä:D:D
- ensin
minä vaan kirjoitti:
niin että löytyykö tätä nyrkkeilyä 12vuotiaillekkin kun haluaisn päästä kokeileen oon muuten harrastanu jalkapalloo jo hyvän aikaa mut oon halunnu nyrkkeillä pitkän aikaa ett jos löytyis jostain 12vuotiaille niin olis kiva jos joku kertois mistä:D:D
kirjottaa paikkakunta :D ja toki 12 v voi aloittaa nyrkkeilyn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774