Ota tästä löytyvä artikkeli:
http://www.medicina.fi/fato/42.pdf
Sieltä löytyy sivulta 679 tämä tieto:
LAINAUS ALKAA
Glukokortikoidit estävät sekä vasta-aine- että soluvälitteistä immuniteettia.
Vasta-aineiden muodostumiseen tai soluvälitteisen
immuunisuuden normaaleihin ensisijaisiin prosesseihin kortikoideilla
ei liene vaikutusta. Glukokortikoideilla on merkitystä mm.
astman ja eräiden allergisten sairauksien hoidossa. Näissä sairauksissa
esiintyy IgE-tyyppisiä vasta-aineita syöttösoluissa (keuhkoissa,
ihossa jne.). Näitä vasta-aineita voi esiintyä myös verenkierrossa.
Glukokortikoidit estävät näiden immuunireaktioiden seurauksena
syntyviä oireita.
LAINAUS PÄÄTTYY
Siis estävät vasta-aine- että soluvälitteistä immunitettia.
Kortisoni on "hyvä" lääke eli jos on astma. Se estää siis tehokkaasti IgE-vasta-aineen muodostumisen. Ennen kuin pistää kortisonia suuhunsa, niin olisi hyvä tutkia se, että onko veressä IgE-vasta-aineita.
Todella paha juttu on se, että jos onkin IgG-välitteinen allergia, esim. allerginen alveoliitti. IgG-vasta-aineet ovat tärkeitä, koska ne poistavat tehokkaasti keuhkorakkuloihin asti pääseitä bakteeri-itiöitä. Näin tapahtuu aina tulehduksen alussa. Mikä kauheinta, kortisoni estää soluvälitteisen (Th1-lymfosyytti) immuniteetin toiminnan, siis lymfosyyttipuolustuksen, jonka viime kädessä pitäisi pitää meidät kutakuinkin terveinä. Ei ihme, että bakteeri- ym. infektiot rehottavat meissä.
Huomaa siis, että kortisoni on tarkoitettu IgE-allergian estämiseen. Tuollaista allergiaa ei kuitenkaan kosteusvaurio ei aiheuta.
Vikaiskaapa sivulta 683 kortisonijohdosten haittavaikutuksista. Huh! taidan pyörtyä!
Minua ihmetyttää nämä sisarten "todistajalausunnot" siitä, että kortisoni pelasti jälleen henkeni. Ei kai vain ole kyse siitä, että väärällä astma-diagnoosilla haetaan korvauksia?
Tämänkin hyödyllisen oppikirjatiedon teille välitti
Pekka Nikkola
KORTISONISTA
24
2315
Vastaukset
- kortisonista pääsee
eroon? Ei voi lopettaa tabletteja noin vain.
- nisuiisu
artikkelissa. Annosta vain pienennetään pikkuhiljaa. Eikä sitä saa edes syödä pikään! Ei kai nyt sellaista lääkäriä ole missään, joka sitä on määrännyt jokapäivä otettavaksi.
Kortisoni on tarkoitettu siis vain IgE-allergian "hoitoon".
PN - niveltulehdus
nisuiisu kirjoitti:
artikkelissa. Annosta vain pienennetään pikkuhiljaa. Eikä sitä saa edes syödä pikään! Ei kai nyt sellaista lääkäriä ole missään, joka sitä on määrännyt jokapäivä otettavaksi.
Kortisoni on tarkoitettu siis vain IgE-allergian "hoitoon".
PNNo, miten pitäisi menetellä, kun kortisonia on määrätty muihin sairauksiini. Systeeminen kortikosteroidi sekä niveltensisäiset kortisoni-injektiot.
Toisaalta palstalla sanotaan, etten saisi niitä käyttää, koska minulla on homeista johtuva hengitystieoireilu, ehkä astma?
No, kuinka tämä kortisoni nyt vaikuttaa? Onko se siis vaaraksi minulle, vaikka se on tällä hetkellä ainoa lääke muuhun sairauteeni! - nisuiisu
niveltulehdus kirjoitti:
No, miten pitäisi menetellä, kun kortisonia on määrätty muihin sairauksiini. Systeeminen kortikosteroidi sekä niveltensisäiset kortisoni-injektiot.
Toisaalta palstalla sanotaan, etten saisi niitä käyttää, koska minulla on homeista johtuva hengitystieoireilu, ehkä astma?
No, kuinka tämä kortisoni nyt vaikuttaa? Onko se siis vaaraksi minulle, vaikka se on tällä hetkellä ainoa lääke muuhun sairauteeni!eikä vain ns. kela-astma (=henkeä hieman ahdistaa), niin kortisoni on ihan OK.
Kyllä lääkärisi pitää varmistaa, että sinulla on astma eikä esim. keuhkorakkulatulehdus. Jos olet sairastunut kosteusvauriosta, niin siitä ei sairastu astmaan. ENSIAPUUN voi tietysti käyttään yhden kerran kortisonia, jos meinaa tukehtua, vaikka olisi keuhkorakkulatulehdus.
Tuolta samalta sivulta 679 (linkki löytyy aloituksesta) löytyy seuraavaa:
"Vaikutus on palliatiivinen, oireita parantava, eikä vaikutusta
taustalla olevaan syyhyn ole. Siten kortikoidit vaikuttavat kliinistä tilaa
helpottavasti ja voivat jopa pelastaa potilaan hengen, mutta samalla
ne pysäyttävät elimistön puolustautumismekanismit ja esimerkiksi
infektio voi jatkua esteettä oireiden puuttuessa."
Kortisoni parantaa vain OIREEN, eikä sairautta. Pahinta on se, että se pysäyttää PUOLUSTAUTUMISMEKANISMIT. Siis juuri sen mekanismin, jonka pitäisi parantaa kosteusvauriosta johtuva keuhkorakkulatulehdus. Kortisoni on siis kaksiteräinen miekka. Kannattaa lukea koko artikkeli, vaikkei ymmärtäisi kuin pätkän sieltä sun täältä. Lääkärit kyllä tietävät nämä asiat.
Valitettavasti vain avunanto lääkärissä tuntuu loppuvan, jos mainitsee, että on mahdollisesti sairastunut kosteusvauriosta.
Minulla muuten loppui sen hetkiset nivelkivut kertalaakista, kun kävin ns. otsoniterapiassa.
PN - niveltulehdukset
nisuiisu kirjoitti:
eikä vain ns. kela-astma (=henkeä hieman ahdistaa), niin kortisoni on ihan OK.
Kyllä lääkärisi pitää varmistaa, että sinulla on astma eikä esim. keuhkorakkulatulehdus. Jos olet sairastunut kosteusvauriosta, niin siitä ei sairastu astmaan. ENSIAPUUN voi tietysti käyttään yhden kerran kortisonia, jos meinaa tukehtua, vaikka olisi keuhkorakkulatulehdus.
Tuolta samalta sivulta 679 (linkki löytyy aloituksesta) löytyy seuraavaa:
"Vaikutus on palliatiivinen, oireita parantava, eikä vaikutusta
taustalla olevaan syyhyn ole. Siten kortikoidit vaikuttavat kliinistä tilaa
helpottavasti ja voivat jopa pelastaa potilaan hengen, mutta samalla
ne pysäyttävät elimistön puolustautumismekanismit ja esimerkiksi
infektio voi jatkua esteettä oireiden puuttuessa."
Kortisoni parantaa vain OIREEN, eikä sairautta. Pahinta on se, että se pysäyttää PUOLUSTAUTUMISMEKANISMIT. Siis juuri sen mekanismin, jonka pitäisi parantaa kosteusvauriosta johtuva keuhkorakkulatulehdus. Kortisoni on siis kaksiteräinen miekka. Kannattaa lukea koko artikkeli, vaikkei ymmärtäisi kuin pätkän sieltä sun täältä. Lääkärit kyllä tietävät nämä asiat.
Valitettavasti vain avunanto lääkärissä tuntuu loppuvan, jos mainitsee, että on mahdollisesti sairastunut kosteusvauriosta.
Minulla muuten loppui sen hetkiset nivelkivut kertalaakista, kun kävin ns. otsoniterapiassa.
PNEi siis ole astmaa, astmaepäily on. Jatkotutkimuksissa todettu, että TTL:ssä todettu astma ei ole astmaa. Olen siis turhaan käyttänyt astmalääkkeitä vuoden ja ollut sopeutumisvalmennuskurssilla astman johdosta?
Kyllä keuhkoja puristaa silti.
Nivelet särkevät, lisänä kankeus. Lisäksi suolistotulehdus. Kortisoni on niveltulehdukseen.
Mutta, miten kortisoni vaikuttaa siihen, että on muu hengitystiesairaus. Pienet tiehyet ovat ahtautuneet.
Se tässä askarruttaa. - homeahdistus1
niveltulehdukset kirjoitti:
Ei siis ole astmaa, astmaepäily on. Jatkotutkimuksissa todettu, että TTL:ssä todettu astma ei ole astmaa. Olen siis turhaan käyttänyt astmalääkkeitä vuoden ja ollut sopeutumisvalmennuskurssilla astman johdosta?
Kyllä keuhkoja puristaa silti.
Nivelet särkevät, lisänä kankeus. Lisäksi suolistotulehdus. Kortisoni on niveltulehdukseen.
Mutta, miten kortisoni vaikuttaa siihen, että on muu hengitystiesairaus. Pienet tiehyet ovat ahtautuneet.
Se tässä askarruttaa.Mikä suolistotulehdus sinulla on ja miten sitä hoidetaan? Minä olen jo ehtinyt ihmetellä olenko ainoa homesairas, jolla on näitä maha-suolikanavan oireita myös? Minulla on colitis ulcerosa, joka on onneksi yleensä rauhallinen mutta aktivoituu tietysti muun homesairauden kanssa ja silloin on olo kaikinpuolin tukala. Kipu on pahimmillaan sellaista että joutuu harkitsemaan sairaalapäivystykseen menoa (en ole mennyt kyllä, kun tiedän mistä on kyse).
- suolistosta
homeahdistus1 kirjoitti:
Mikä suolistotulehdus sinulla on ja miten sitä hoidetaan? Minä olen jo ehtinyt ihmetellä olenko ainoa homesairas, jolla on näitä maha-suolikanavan oireita myös? Minulla on colitis ulcerosa, joka on onneksi yleensä rauhallinen mutta aktivoituu tietysti muun homesairauden kanssa ja silloin on olo kaikinpuolin tukala. Kipu on pahimmillaan sellaista että joutuu harkitsemaan sairaalapäivystykseen menoa (en ole mennyt kyllä, kun tiedän mistä on kyse).
Tutkimukset on kesken. Alustavana diagnoosina on suolistotulehduksen aiheuttama nivel- ja lihassärky. Mahdollisesti reaktiivinen artriitti. Näytteet otettu, vastauksia odottelen.
Kerron palstalla tuloksia ja minulle määrätyn hoidon.
Tällä hetkellä hoitona Mobic 15 mg / 1 pvä (annettiin kortisonin tilalle). - homeahdistus1
suolistosta kirjoitti:
Tutkimukset on kesken. Alustavana diagnoosina on suolistotulehduksen aiheuttama nivel- ja lihassärky. Mahdollisesti reaktiivinen artriitti. Näytteet otettu, vastauksia odottelen.
Kerron palstalla tuloksia ja minulle määrätyn hoidon.
Tällä hetkellä hoitona Mobic 15 mg / 1 pvä (annettiin kortisonin tilalle).Homeherkkä on kirjoitellut siitä ja jos muistan oikein, hänen mukaansa aiheuttaja ei ole suolitulehdus vaan sitä on homesairailla muuten vaan. Oppikirjoissa aiheuttaja tosiaan on joku infektio?
Minulla on myös nivelet kipeät ja jäykät ja lisäksi on paksusuolentulehdus. Olen hoitanut niveliä omatoimisesti luontaistuotteilla toistaiseksi, vaikka välillä hermo pettää ja olen menossa reumakokeisiin. Luontaistuotteista on kuitenkin selvää apua, joten sen perusteella olen ajatellut että ehkä tämä ei mitään vakavampaa ole.
- homeahdistus1
et kai ole tosissasi? Miten niin H-L:n astmadiagnoosi on "väärä" ja hän hakee sillä "korvauksia"? Perustelepa hieman. H-L on moneen kertaan kirjoittanut kärsivänsä ihan IgE-allergiasta, johon tuossa kerroit kortisonin auttavan...
Oikeasti astmalääkkeet (joissa on kortisonia) auttavat myös ei-IgE-välitteiseen astmaan. Ne vähentävät tulehdusta keuhkoputken limakalvolla. Minä en varmasti saa mitään korvauksia, silti lääkkeet auttavat. En kuitenkaan voi ruveta pahemmissa homepaikoissa oleskelemaan symbicortin voimalla, sillä se ei mitenkään estä alveoliitin oireiden ilmaantumista.- nisuiisu
on "tuotettu" muistaakseni ulkolman erittäin yleisellä homeella Cladosporiumilla. Ei hän siitä ole sairastunut. Hän on sairastunut "sädesienistä" ja jos niistä on sairastunut, niin kortisoni pahentaa tilannetta.
Koettakaa nyt lukea ja ymmärtää, mitä oppikirja kertoo. Minä vain välitän tieteelistä tietoa.
Eikä hänellä ole ollut sairautensa alussa lainkaan IgE-vasta-aineita.
Älä puhu mistään ei IgE-välitteisestä astmasta. Kun on kyse biologisesti aktiivisesta hiukkasesta ja jos se aiheuttaa homeallergian, niin kyse on AINA IgE-allergiasta. Tämä on BIOKEMIAA eli solubiologiaa. Älä ala opettamaan sorsaa uimaan!
Sinun pitäsi takertua tuohon oppikirjatietoon, jota minä käytän hyväkseni. Ei H-L:n lausunnot kumoa mitenkään oppikirjatietoa.
PN - homeahdistus1
nisuiisu kirjoitti:
on "tuotettu" muistaakseni ulkolman erittäin yleisellä homeella Cladosporiumilla. Ei hän siitä ole sairastunut. Hän on sairastunut "sädesienistä" ja jos niistä on sairastunut, niin kortisoni pahentaa tilannetta.
Koettakaa nyt lukea ja ymmärtää, mitä oppikirja kertoo. Minä vain välitän tieteelistä tietoa.
Eikä hänellä ole ollut sairautensa alussa lainkaan IgE-vasta-aineita.
Älä puhu mistään ei IgE-välitteisestä astmasta. Kun on kyse biologisesti aktiivisesta hiukkasesta ja jos se aiheuttaa homeallergian, niin kyse on AINA IgE-allergiasta. Tämä on BIOKEMIAA eli solubiologiaa. Älä ala opettamaan sorsaa uimaan!
Sinun pitäsi takertua tuohon oppikirjatietoon, jota minä käytän hyväkseni. Ei H-L:n lausunnot kumoa mitenkään oppikirjatietoa.
PNsilloin tällöin, välillä käytän uimarengasta, välillä räpiköin ihan itse. Minä en taaskaan kirjoittanut mistään homeallergia (IgE) astmasta. Ihan tästä tavallisesta astmasta, jonka aiheuttajaa ei oikeastaan saada selville, tai jota lääkärit eivät osaa etsiä. Minulla on ollut anafylaksiaakin ilman IgE-allergiaa ja allergiasairaalassa kuulin, että niin on muillakin. Se on hyvin nopea reaktio (kortisoni muuten auttaa siihenkin ensiapuna).
- nisuiisu
homeahdistus1 kirjoitti:
silloin tällöin, välillä käytän uimarengasta, välillä räpiköin ihan itse. Minä en taaskaan kirjoittanut mistään homeallergia (IgE) astmasta. Ihan tästä tavallisesta astmasta, jonka aiheuttajaa ei oikeastaan saada selville, tai jota lääkärit eivät osaa etsiä. Minulla on ollut anafylaksiaakin ilman IgE-allergiaa ja allergiasairaalassa kuulin, että niin on muillakin. Se on hyvin nopea reaktio (kortisoni muuten auttaa siihenkin ensiapuna).
siihen, mitä allergiasairaalassa puhutaan kosteusvaurioista. Koko järjestelmä on komennettu kusettamaan kansaa, koska katastrofi on päässyt tapahtumaan. Ajattele esim. Kallion virastotaloa, jota korjattiin 30 milj. €. Tuttavani kävi siellä viime vuoden kesällä terveysasemalla. Hän muuten pyörtyi sen sisäilman johdosta.
Minähän kerroin, että farmarinkeuhkopotilaille sitä on käytetty, kuten aivan oikein ilmaiset ENSIAPUNA. Valitettavasti kortisoni on liian tehokas "lääke". Sitä ei saa käyttää vuosikausia, koska se tappaa. Muistelepas Seretide-uutinen, joka oli linkitetty tällä palstalla n. vuosi sitten.
Jos olet sairastunut kosteusvauriosta, niin kyse on Th1-lymfosyyttivälitteisestä allergiasta eli alveoliitista. Sitten on tämä Th2-allergia, johon liittyy IgE ja eosinofiilia. Ei kerta kaikkiaan ole mitään muuta ainakaan oppikirjojen mukaan. Th1:een liittyy IgG ja viivästynyt soluvälitteinen allergia. Tuo tauti meillä kaikilla on, EIKÄ kyse ole mistään IgG-välitteisestä astmasta, kuten "lääketieteen ja kirurgian merkonomi", hyvä ystäväni "homeherkkä" on sairauden nimennyt.
Tämä on yksinkertainen asia. Se pitää vain ensiksi ymmärtää.
PN - homeahdistus1
nisuiisu kirjoitti:
siihen, mitä allergiasairaalassa puhutaan kosteusvaurioista. Koko järjestelmä on komennettu kusettamaan kansaa, koska katastrofi on päässyt tapahtumaan. Ajattele esim. Kallion virastotaloa, jota korjattiin 30 milj. €. Tuttavani kävi siellä viime vuoden kesällä terveysasemalla. Hän muuten pyörtyi sen sisäilman johdosta.
Minähän kerroin, että farmarinkeuhkopotilaille sitä on käytetty, kuten aivan oikein ilmaiset ENSIAPUNA. Valitettavasti kortisoni on liian tehokas "lääke". Sitä ei saa käyttää vuosikausia, koska se tappaa. Muistelepas Seretide-uutinen, joka oli linkitetty tällä palstalla n. vuosi sitten.
Jos olet sairastunut kosteusvauriosta, niin kyse on Th1-lymfosyyttivälitteisestä allergiasta eli alveoliitista. Sitten on tämä Th2-allergia, johon liittyy IgE ja eosinofiilia. Ei kerta kaikkiaan ole mitään muuta ainakaan oppikirjojen mukaan. Th1:een liittyy IgG ja viivästynyt soluvälitteinen allergia. Tuo tauti meillä kaikilla on, EIKÄ kyse ole mistään IgG-välitteisestä astmasta, kuten "lääketieteen ja kirurgian merkonomi", hyvä ystäväni "homeherkkä" on sairauden nimennyt.
PNjota olen vetänyt vuosia. Ei se tapa, ainakaan kaikkia ;-) Jättämällä lääkityksen kokonaan pois, voi astmaatikon tappaa, kun astma hiljalleen pahenee. Tässäkin maassa käy säännöllisesti niin, että ambulanssi ei ehdi ajoissa paikalle ja astmaatikko tukehtuu kuoliaaksi.
Ole tyytyväinen jos sinulla ei astmaa ole. Ehkä sinun on jotenkin vaikea asettua astmapotilaan tilanteeseen, jos et tunne sairautta omakohtaisesti? Se on hyvin erilainen sairaus kuin alveoliitti. Astmapotilaalle lääkkeen antama apu on yleensä välitöntä avaavien ollessa kyseessä ja kortisonikin alkaa auttaa hyvin nopeasti. - väärän tiedon levittäminen
nisuiisu kirjoitti:
PNkyllä sylettää nämä väittämäsi että ainoa sairaus jonka kosteusvauriorakennuksista saa, on sinun mielestäsi allerginen alveoliitti.
Lopeta jo paskan jauhaminen, sanon sen nyt aivan suoraan. Kuinka edes pystyt moiseen valehteluun.
Missään, ei missään ole kirjotettu,tutkittu tai ilmoitettu myöskään virallisissa julkaisuissa että allerginenalveoliitti tulee väistämättä ja ainoastaan. Se on vain yksi mahdollisuus kuten julkaisuissakin on, eikä edes kovin yleinen sellainen.. - sinä kaveri
nisuiisu kirjoitti:
PNjoku vasta alkutekijöissään oleva homesairas
voi sua uskoakkin ja jättää astmalääkkeet pois
sinäkö vastaat jos henki lähtee
et näytä poju astmasta tietävän mitään
sää kuule vain puoskaroit tällä palstalla ja sillä siisti
- tarvita
myös allergisen alveoliitin hoidossa, kuten voit todeta Tukholman Karolinska universitetssjukhuset'in tiedostoista. Huomannet myös, että siellä todetaan allergisen alveoliitin olen nykyään harvinainen sairaus:
http://www.karolinska.se/templates/DivisionStart.aspx?id=72820&epslanguage=SV
" Allergisk alveolit är en numera en relativt ovanlig typ av allergisk luftvägssjukdom.
Behandling
Ofta går symptomen tillbaka inom 1-3 dygn om man undviker de ämnen som utlöst sjukdomen. I vissa fall kan behandling med steroider (kortisonpreparat) sättas in."
Luotan Karolinska universitetssjukhuset'in asiantuntemukseen. Se on yksi Euroopan suurimmista sairaaloista ja Karolinska Insitutet'in kanssa johtaa lääketieteellistä kehitystoimintaa Ruotsissa.
"Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Europas största sjukhus och tillsammans med Karolinska Institutet leder vi den medicinska utvecklingen i Sverige. För oss är sjukvård, forskning och utbildning lika viktiga delar i arbetet för att förlänga och förbättra människors liv.
Som universitetssjukhus medverkar vi i utbildningen av framtidens medicinska expertis och vårdanställda."- ylettyy
Ruotsiin asti. Suomen valtiovalta on määrännyt ruotsalaiset lääkäritkin valehtelemaan!
- nisuiisu
farmarinkeuhkoon (=i vissa fall) sairastuneille KERTAKUURINA, ei siis jatkuvasti.
Niin tutkihan Mönkärekin aikoinaan tätä "lääkettä" ja totesi, että eipä auta pidemmän päälle. Eipä auttanut, koska tuhosi soluvälitteisen immuniteetin! Nämä potilaat ovat varmaan jo kaikki "maalaisliiton" jäseniä.
PN
- HYI OLKOON!
" Minua ihmetyttää nämä sisarten "todistajalausunnot" siitä, että kortisoni pelasti jälleen henkeni. Ei kai vain ole kyse siitä, että väärällä astma-diagnoosilla haetaan korvauksia?"
Minä olen kotona sairastunut homeongelman seurauksena astmaan. Ilman kortisonia en selviä. Mitä ihmeen korvauksia tarkoitat?? Vähennystä lääkekuluista verotuksessa? - riehu
ei oo näkynny viruksia eikä muitakaan pöpöjä mussa riehumass
tuos yks tuttu riehuu ny viruksen kans
ei sil mittää homevaivoja ies oo
tull vaa ihan sillee
montaks sussa niit riehuu noin vuuen mittaan
ja mitä tost kortisonist
panee naamaan ku on pakko et pysyy hengis
pahenee se astmakii ain silloin tällöin
eikä ne tavalliset lääkkeet sit auta
jos sull ei oo astmaa ni oo hyvilläs - väännät niistä
jälleen oman totuutesi. Aivan käsittämätön
taito muuntaa kirjoitettu tieto vääristäen itselleen mieleiseksi.
Tämän minä sanon teille taas kerran ja kuinka monta kertaa olenkaan sanonut, että ei kannata uskoa kaikkea sitä huijausta jota nisuiisu harrastaa totuuden nimissä.- oikeassa
olen ollut väärällä astma dg:llä ja syönyt kortisonia SUURIA annoksia vuosikausia sillä seurauksella ,että on vaikea ins.dm. osteoporoosi, luunmurtumia sarjana, kuoliot lonkissa,sydämessä vauriot, immuunivaje ja kaikki tämä kortisonin aiheuttamaa, onneksi olen lääkärin hoidossa nyt joka ymmärsi asian ja ilmoitti että kaikki on kortisonin aiheuttamaa ja Abpa:aan aloitettiin oikea lääkitys. mutta terveyteni on mennyt totaalisesti.
- todennäköisesti
oikeassa kirjoitti:
olen ollut väärällä astma dg:llä ja syönyt kortisonia SUURIA annoksia vuosikausia sillä seurauksella ,että on vaikea ins.dm. osteoporoosi, luunmurtumia sarjana, kuoliot lonkissa,sydämessä vauriot, immuunivaje ja kaikki tämä kortisonin aiheuttamaa, onneksi olen lääkärin hoidossa nyt joka ymmärsi asian ja ilmoitti että kaikki on kortisonin aiheuttamaa ja Abpa:aan aloitettiin oikea lääkitys. mutta terveyteni on mennyt totaalisesti.
viesti on nisuiisun omaa tekelettä. Pitää beesata itseään mahdollisimman hurjilla jutuilla.
- Hyi häpeää
Glukokortikoidit eivät ole spesifisiä IgE-allergian estäjiä, vaan ne rauhoittavat yleisesti kaikkia tulehduksellisia reaktioita.
"Glukokortikoidit ovat voimakkaimpia tunnettuja tulehdusta rauhoittavia aineita, ja niiden vaikutukset kohdistuvat laajalti tulehdusta välittäviin mekanismeihin. Ne vähentävät tulehduksen systeemisiä ja paikallisia oireita sekä rajoittavat tulehduksen aiheuttamaa kudostuhoa. Glukokortikoideilla on systeemistä immuniteettia lamaavia ja immuunivastetta muuntavia vaikutuksia (4.19., taulukko 5). Anti-inflammatorisina vaikutuksina glukokortikoidit vähentävät tulehduksen välittäjäaineiden prostaglandiinien, leukotrieenien ja tromboksaanien synteesiä. Vaikutus välittynee sekä fosfolipaasi A2 -entsyymiä estävän lipokortiinin synteesin stimulaation että syklo-oksigenaasin eston kautta. Myös sidekudosta hajottavien entsyymien kuten kollagenaasin ja metalloproteinaasien toiminta estyy samoin kuin verisuonia laajentavan typpioksidin muodostuminen."
Naurettava sumutusyritys. Selitykset lopussa, kun pitää jo kaapia tynnyrin pohjia?
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat_tmp.Naytaartikkeli?p_artikkeli=mbi00361
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760