voi voi tätä maailmaa

mitä tekisin näihin

odinissa 2 rahastoo noin 30% miinuksella samoin gustavissa 10 ja 15% miinuksella.
nordeassa 3-30% 5 rhastoo minuuksella
OP ssä 2 rahastoo 0 ja 10% miinuksella
sampop/danske 8 rahastoo joista YKSI PLUSSALLA 100e toinen 10e loput miinuksella 2-35%

täh

eniten ketuuttaaaaaaa KUN EN OTTANU KAIKKIA ULOS MARRASKUUSSA KUN VOITTOO OLI JA LAITTANU KORKOIHIN

oikeastaan suurin ketutus elämässäni

otanko liian tosissaan tämän pelin=?

8

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijoitus Nero

Lisää rahaa rahastoihin vain, etenkin niihin mitkä on isoiten miinuksella, sitten vaan holdaat kunnes arvo noussut moninkertaiseksi.

Ei saa ressata.

• -Teukka-

"oikeastaan suurin ketutus elämässäni

otanko liian tosissaan tämän pelin=?"

Jos on oikeasti suurin ketutus elämässäsi, niin joko otat todellakin liian tosissaan (tai sitten elämässäsi on ollut melko helppoa tähän asti)

Antaisin neuvoksi, että lopeta "pelaaminen" ja ryhdy sijoittamaan. Voit tietenkin pelata pienellä summalla, sellaisella, ettei niin stressaa, vaikka vähän oltaisiinkin miinuksella.

• Vakuusvaje

Vaikuttaa ainakin siltä ettet oikein osaa päättää minne rahojasi laittaisit. Tarvitsetko tosiaan 25 eri rahastoa?

• Si8joittaja

Sijoittamista on tarkoitus tarkastella 10-20 vuoden perspektiivillä, ei huolehtia päivästä päivään. Laitat tasaisesti lisää rahaa sijoituksiin ja holdaat. Sitten myyt kun sijoitukset ovat alusta 10-kertaistuneet ja tarvitset rahaa johonkin.

Toinen suosittu tapa on pitää sijoituksia niin kauan kunnes ne ovat tuplaantuneet, sitten myydä puolet, joten on saanut tavallaan alkupääomansa takaisin, ja loput 50% on ajatuksellisesti "ilmaista rahaa", josta ei tarvitse niin huolehtia.

Vain häviäjä myy pohjalla.

• tavoitteena on

...säilyttää omaisuutensa! Itse olin onnekas ja myin puolet sijoitusrahastoistani pois viime syksynä ja olen pitänyt melkoista summaa määräaikaistalletuksissa. No, onhan sijoitusomaisuus pienentynyt, mutta ei hävinnyt kuin sijoitus tekno-osakkeisiin vuosituhannen vaihteessa.

Jälkikäteen tuo myynti tuntuu fiksulta vedolta, mutta onnestahan on kyse. Jos ja kun nyt markkinat lähes kaikkialla putoavat, tärkein on seuraava asia:

1) Et ole lötrännyt velkarahalla sijoituksissasi.

2) Et ole laittanut sijoituksiin kiinni rahaa, jonka ehdottomasti tarvitse lähitulevaisuudessa muuhun.

Muuten pää pystyyn! Kyllä lähes kaikilla on mennyt huonosti.

• Mulla oli muutama satanen sijoituksina osakerahastoissa. Hävisin -10% ja pääti siirtää loput turvaan korkorahastoon.
      Ajatus kannatti. Vaikka tuo -10% tappio tuntui pahalta tuolloin. Viikkoa myöhemmin oli USAssa tämä pankkilainakatastrofi. Eli vaikka hävisin 10%, viikon päästä olisin menettänyt enemmän.
      Nyt ryhdistäydyt, ajattelet asiat uudelleen ja siirrät varat talteen joko korkeakorkoisille joita nykyään markkinoidaan.
      Jos haluat pitää rahasi pienestä riskistä huolimatta sijoita lähes kaikki rahasi pariin kolmeen korkorahastoon, jotka sijoittavat varmoihin kuten Eurooppalaisten valtioiden myymiin obligaatioihin tai jos haluat vielä suurempaa riskiä sijoita rahaa rahastoihin jotka antavat lainoja yrityksille.
      Tai laita vähän kaikkiin. Jätä 10-20% pääomasta johonkin osakerahastoon, 50-70% rahasta rahastoon joka sijoittaa valtioiden tai kuntien markkinoille lyömiin obligaatioihin ja loput yrityslainoihin sijoittaviin yrityksiin.
      Voit myös sijoittaa jonkin verran suoraan osakkeisiin. Jokin tällä hetkellä nousua tekevän yrityksen osake voisi olla ihan ok.
      Mielestäni sä otat liian raskaasti tämän. Minulle tämä on peli, jossa mä suojaan varojani itseltäni sekä inflaatiolta. Toisaalta riski tuo oman mielenkiintonsa. Välillä ketuttaa kun on tappiota, välillä tuntuu hyvältä kun idea toimii.
      Mieti mitä teen ;)

• tuosta.

"Minulle tämä on peli, jossa mä suojaan varojani itseltäni"

Sitä kutsutaan säästämiseksi. Mutta kulutusyhteiskunnassa varmasti asian voi muotoilla näin.

• tuosta. kirjoitti:

"Minulle tämä on peli, jossa mä suojaan varojani itseltäni"

Sitä kutsutaan säästämiseksi. Mutta kulutusyhteiskunnassa varmasti asian voi muotoilla näin.

Yhtälailla voisin säästää tililleni näitä rahoja, mutta käytännössä ne saisi heti käyttään. Tällöin mä kuluttaisin ne rahat hyvin nopeasti johonkin muuhun.
        Rahasto-osuuksien myynti ei tapahdu heti, rahat saa muutaman päivän päästä joten rahat säästyvät pidempään ja saan samalla pientä tuottoa.
        Vaikka onhan se hieno tunne kun mun sijoittamiani varoja on hieman ympäri maailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1408
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      221
      1266
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      162
      1076
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      29
      934
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      836
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      801
    7. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      776
    8. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      7
      743
    9. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      730
    10. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      233
      723
    Aihe