Vessakammo

kupla otsassa

Heippa!
Ongelmana juuri tarhaelämän aloittanut 3,5 vuotias tyttö-kulta!Viikko takana!Ei suostu millään menemään hoidossa vessaan/pöntölle!Mummolassakin temppuili asian kanssa muutaman kerran,mutta ei pahasti.Äiti pitäisi aina olla lähellä kun toimitus tapahtuu.Nyt asiasta on tullut varsinainen kierre,ei halua mennä hoitoon, varmaankin tämän asian takia!Kiljuu kaameasti,kun hoitaja sanoo,että nyt vessaan.Pidättää sitten niin kauan kuin pystyy,yleensä minun (äidin) tuloon asti.Olen todella huolestunut,koska voi pidätellä välillä yhdeksän tuntiakin.Onko kenelläkään samanlaista tapausta!

3

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aqi

      Ei ole kokemusta ihan tuollaisesta tapauksesta..
      Voisiko isi alkaa potattaa tyttöä kotona ja siirtyisit tuosta asiasta vähän syrjemmäs...
      tai voisit laittaa tytön potalle, antaa kirjan käteen ja mennä itse pois vessasta, jättäen oven auki..

    • ongelmat

      Vesassa käyminen on myös monen aikuisen kauhistus. Joku jossain ehkä kuulee että joku jossain on vessassa. Jos siitä voi tulla aikuiselle paha neuroosi voi siitä tulla lapsellekin. Jos vesassa käymisestä on jossain vaippa/vessa risteyksessä tullut ylimääräisen huomoion kohde ei ole ihme että lapsi alkaa vierastaa vessareissua normaaliin elämään kuulumattomana. Ei auta vaikka lapsi näkee muittenkin lasten käyvän vessassa. On ihmisiä jotka eivät kouluissa, työpaikoissa tai vieraisilla käy koskaan vesassa paitsi tietysti siinä viimeisessä hädässä jos on ihan pakko. Tämäkin kuulunee siihen suomalaissuvaitsemattomuusyli-ihmis kaavioon minkä mukaan ihmisen pitäisi olla lähes robotti. Ongelmat tulevat pysyviksi jos niihin tulee "kasaantuvaa" voimaa eli muitten ihmisten painostus, hyvää tarkoittava kehoitus, suoraninen hyväkyttömyys tai mikä tahansa ylimääräinen huomio. Normaali iloinen suvaitsevaisuus on paras olotila. Jos ongelmiin vedetään lisää ihmisiä ongelma paisuu entisestään ja lapsesta tulee lopulta ongelma itse itselleen. Koko ongelma on saattanut olla aivan eri kuin vessajuttu. Äidin kaipaus ja hylätyksitulemisen tunne jotka nekin tietysti ovat "vääriä" tunteita koska reipas hyvä lapsi ei sellaisia tunne.

    • Iloinenasiakunsenosaa

      Jollei hänelle käy pissavahinkoja, miksi häntä viedään pöntölle vastoin hänen omia tuntemuksiaan hädästä? Älkää tehkö noin normaalista asiasta kuin vessassa käymisestä numeroa. Suurin osa kaksivuotiasta lapsista hoitaa potalla/vessassa käymisensä ilman sen kummempia kommervenkkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe