Vessakammo

kupla otsassa

Heippa!
Ongelmana juuri tarhaelämän aloittanut 3,5 vuotias tyttö-kulta!Viikko takana!Ei suostu millään menemään hoidossa vessaan/pöntölle!Mummolassakin temppuili asian kanssa muutaman kerran,mutta ei pahasti.Äiti pitäisi aina olla lähellä kun toimitus tapahtuu.Nyt asiasta on tullut varsinainen kierre,ei halua mennä hoitoon, varmaankin tämän asian takia!Kiljuu kaameasti,kun hoitaja sanoo,että nyt vessaan.Pidättää sitten niin kauan kuin pystyy,yleensä minun (äidin) tuloon asti.Olen todella huolestunut,koska voi pidätellä välillä yhdeksän tuntiakin.Onko kenelläkään samanlaista tapausta!

3

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aqi

Ei ole kokemusta ihan tuollaisesta tapauksesta..
      Voisiko isi alkaa potattaa tyttöä kotona ja siirtyisit tuosta asiasta vähän syrjemmäs...
      tai voisit laittaa tytön potalle, antaa kirjan käteen ja mennä itse pois vessasta, jättäen oven auki..

• ongelmat

Vesassa käyminen on myös monen aikuisen kauhistus. Joku jossain ehkä kuulee että joku jossain on vessassa. Jos siitä voi tulla aikuiselle paha neuroosi voi siitä tulla lapsellekin. Jos vesassa käymisestä on jossain vaippa/vessa risteyksessä tullut ylimääräisen huomoion kohde ei ole ihme että lapsi alkaa vierastaa vessareissua normaaliin elämään kuulumattomana. Ei auta vaikka lapsi näkee muittenkin lasten käyvän vessassa. On ihmisiä jotka eivät kouluissa, työpaikoissa tai vieraisilla käy koskaan vesassa paitsi tietysti siinä viimeisessä hädässä jos on ihan pakko. Tämäkin kuulunee siihen suomalaissuvaitsemattomuusyli-ihmis kaavioon minkä mukaan ihmisen pitäisi olla lähes robotti. Ongelmat tulevat pysyviksi jos niihin tulee "kasaantuvaa" voimaa eli muitten ihmisten painostus, hyvää tarkoittava kehoitus, suoraninen hyväkyttömyys tai mikä tahansa ylimääräinen huomio. Normaali iloinen suvaitsevaisuus on paras olotila. Jos ongelmiin vedetään lisää ihmisiä ongelma paisuu entisestään ja lapsesta tulee lopulta ongelma itse itselleen. Koko ongelma on saattanut olla aivan eri kuin vessajuttu. Äidin kaipaus ja hylätyksitulemisen tunne jotka nekin tietysti ovat "vääriä" tunteita koska reipas hyvä lapsi ei sellaisia tunne.

• Iloinenasiakunsenosaa

Jollei hänelle käy pissavahinkoja, miksi häntä viedään pöntölle vastoin hänen omia tuntemuksiaan hädästä? Älkää tehkö noin normaalista asiasta kuin vessassa käymisestä numeroa. Suurin osa kaksivuotiasta lapsista hoitaa potalla/vessassa käymisensä ilman sen kummempia kommervenkkejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2855
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2407
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      1988
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      133
      1568
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      82
      1370
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1203
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      99
      1150
    8. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    9. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1019
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe