Kuka heitti kiven.

Kuin tuulena viriät ihollani
auringon säteillä kuljetat
katseitasi minuun

välillämme välkehtii
laineilevat lammen
laineet,joissa sorsa
poikue keinuu
kaislojen suojaverkkoon,

ajelehtii muistojeni arkku
sisäisiä virtojaan sydän
mukanaan

suojattuna

vartioituina kavaluuksilta.

Joku heittää suuren kiven
lammen pintaan
särkyy aaltoilevat valoisan
tasaiset laineet

-syntyy pyörteitä-

kaislat kaatuilevat
sorsapoikue lehahtaa
hädissään lentoon

aurinko sukeltaa pilvimassaan
muistoaurat minussa katoavat

olen tyhjyytenä
pyörteiden muisto

arkussani.

Kuka heitti kiven
ja miksi.

Kysyn itseltäni.

20

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuunKeiju

      ollut siellä lammella. Maalasin sen eteeni runosi hienon kuvauksen perusteella.

      • Kuules en ole ollut lammella,vaikka
        tuossa lähistöllä niitä on.
        Ihan oman maun kuin tuntemusten
        mukaan sen eilen kirjoitin
        fiktiolla.

        Mitä - oletko vielä ns.taidemaalarikin.
        Minä olen piirtäjänä surkeuden huippu.

        Hyvää päivääsi KuunKeiju


      • KuunKeiju
        dolan kirjoitti:

        Kuules en ole ollut lammella,vaikka
        tuossa lähistöllä niitä on.
        Ihan oman maun kuin tuntemusten
        mukaan sen eilen kirjoitin
        fiktiolla.

        Mitä - oletko vielä ns.taidemaalarikin.
        Minä olen piirtäjänä surkeuden huippu.

        Hyvää päivääsi KuunKeiju

        ...savesta kyllä voisin muotoilla tai laulaa laulun aiheesta... Maalannut olen kyllä aitaa, se onnistui hienosti!


      • KuunKeiju kirjoitti:

        ...savesta kyllä voisin muotoilla tai laulaa laulun aiheesta... Maalannut olen kyllä aitaa, se onnistui hienosti!

        Laula dolanille laulu kun
        tämä viikko on ollut
        kaktuksia korvien välissä
        - ja päätä pistelee.

        Toivottavasti itselläsi
        paremmin.


      • KuunKeiju

      • KuunKeiju kirjoitti:

        joka varmasti auttaa:
        http://www.youtube.com/watch?v=vQWqmiHK-WE

        Kiitän- tämä on hyvin taidokas
        laulaja,jonka levyjäkin olen
        omistanut joissa monia
        upeita kappaleita.

        Toivotan hyvää yötä.


    • 'm-p'

      Tämä on niitaä
      tarinoita jotka
      johtavat lukijansa
      tai kuulijansa
      oman salatun
      sisimpänsä
      suljetulle ovelle,
      joka yhtäkkiä onkin auki:

      Kerro mitä näet :)

      Kiitos :)

      • Mitähän minä näen
        -valkoista arkkia,joka pitäisi
        täyttää kirjoituksilla
        -nyt näen harmaalla pohjalla
        luonnon vihreyttä jossa
        mielenmaisemani on itselleen
        kysymyksinä sisäisessä paineikossa.

        Minä Kiitän Sinua.


    • Poet-of-the-spring

      uppositko dolan?
      vai jatkaako arkku yksin ulapalla..
      pyörteet ovat arvaamattomia, saatatkin vielä päästä toiselle rannalle? ja ehkä joku arkun onnistuu avaamaan

      haikea kuva jäi tästä mieleen

      • dolan

        Olisikohan tuo tämän hetken
        alitajunnan tunnelmiani,
        jossa olen.

        Haikeuskin voi olla kaunista
        omalla tavallaan
        -iloisuuden vastapainona.

        Kiitän Sinua kun luit
        ja kommentoit,sillä
        on hyvä tietää eri
        mielipiteitä...tai yleensä. Kiitos.


    • *MURUKULTA*

      Mutta jos se oli
      välttämätöntä vähän keikauttaa,
      Synnyttää aaltoja,
      jotta vesi ei aivan paikoillaan olisi,,,
      Happea kehiin, dolan,
      että voi elää
      ja kerätä jälleen taas muistoja,,!

      Hiphei,,,ja Muru meni! :)

      ps....joo ja jos ei muita ilmottaudu
      niin laita vaan sitten mun syyksi... ;þ

      • Kyllä tavallaan oikeassa olet,
        joskus se keikkuu kuin itsestään.
        Juuri happea kävin haukkaamassa
        ja tulin tänne.

        Minä en kissaa syytä
        mistään,ehkä itseäni
        voin,sillä sen minä
        luulen osaavani.

        Sinulla oli tuossa kaunis
        pieni runo joku pv.sitten,
        en ole nyt ehtinyt
        kommentoimaan mitenkään
        ...luullakseni.


    • Laineiden mukana keinuva arkku--
      täynnä muistoja--

      järkyttävää, joku rikkoi idyllin..

      Näin elämä menee, rikki ja poikki ja pinoon
      menevät kauneimmatkin asiat,
      ei aina,
      onneksi, joskus jää sentään
      jotain muistelemista..

      Ihaillen luin:))

      • Miksi laitoin rikkomaan heitetyllä
        kivellä lammen pinnan,sillä oli
        tai on tarkoituksensa
        - sillä elämä yleensä ei
        ole tasaista koko aikaa,
        vaan tulee eri tekijöitä
        tuttuun kaavaan.

        Kiitän kun luit ja
        kommenttisi annoit.


    • Saa arvet punoittamaan.
      Joku.
      Aina joku.
      Jolla on vielä hetkellinen voima.
      Niin elämän tyyneys särkyy.
      Iltaa ihanaista.
      Veden tyyneyttä sinne jonnekkin.
      Minä juuri tulin uimasta.

      • Hui sentään uimasta...hrrr..oli
        kai villasukat jalassa ja niska
        suojattuna
        -ettei vedessä tule jäykkyys kohtausta.
        Ja minä kuljen jo takki päällä
        ja kaulukset ylhäällä.

        Olet rautainen nainen,sillä
        heikot miehet pysyvät
        maalla villoissaan auringossakin...
        jota ei nyt kyllä näy.

        Hyvää tätä päivää ja minä
        Kiitän Sinua.


    • lindalinda1

      elävä kaikin puolin, ja tuo mieleen elettyä elä-
      mää lukijallekkin.

      Melko koskettavakin, hienosti koottu.

      • dolan

        Eläväinen runo ehkäpä tuolta
        fiktion uumenista,mutta
        kait siinä jotain alitajuntan
        ajatustakin lienee mukana.

        Yritän usein tuohon koottuun
        kiinnittää huomiota,ettei
        pahasti rönsyile,ellei sitä
        sitten halua.

        Kiitos linda.


    • laudi**

      ...sellaista tekisi...sorsapoikuettakaan säikyttelisi...:(..

      ..muistojen arkku..siihen mahtuu varmaan paljon..
      kuin valokuvat :)...niistäkin on iloa pitkiksi ajoiksi.

      • En kyllä minäkään,mutta tuo
        kirjoittaja halusi ilmeisesti
        värittää kertomustaan.

        Kiitos Sinulle laudi ja
        hyvää päivän jatkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe