Kuka heitti kiven.

Kuin tuulena viriät ihollani
auringon säteillä kuljetat
katseitasi minuun

välillämme välkehtii
laineilevat lammen
laineet,joissa sorsa
poikue keinuu
kaislojen suojaverkkoon,

ajelehtii muistojeni arkku
sisäisiä virtojaan sydän
mukanaan

suojattuna

vartioituina kavaluuksilta.

Joku heittää suuren kiven
lammen pintaan
särkyy aaltoilevat valoisan
tasaiset laineet

-syntyy pyörteitä-

kaislat kaatuilevat
sorsapoikue lehahtaa
hädissään lentoon

aurinko sukeltaa pilvimassaan
muistoaurat minussa katoavat

olen tyhjyytenä
pyörteiden muisto

arkussani.

Kuka heitti kiven
ja miksi.

Kysyn itseltäni.

20

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuunKeiju

      ollut siellä lammella. Maalasin sen eteeni runosi hienon kuvauksen perusteella.

      • Kuules en ole ollut lammella,vaikka
        tuossa lähistöllä niitä on.
        Ihan oman maun kuin tuntemusten
        mukaan sen eilen kirjoitin
        fiktiolla.

        Mitä - oletko vielä ns.taidemaalarikin.
        Minä olen piirtäjänä surkeuden huippu.

        Hyvää päivääsi KuunKeiju


      • KuunKeiju
        dolan kirjoitti:

        Kuules en ole ollut lammella,vaikka
        tuossa lähistöllä niitä on.
        Ihan oman maun kuin tuntemusten
        mukaan sen eilen kirjoitin
        fiktiolla.

        Mitä - oletko vielä ns.taidemaalarikin.
        Minä olen piirtäjänä surkeuden huippu.

        Hyvää päivääsi KuunKeiju

        ...savesta kyllä voisin muotoilla tai laulaa laulun aiheesta... Maalannut olen kyllä aitaa, se onnistui hienosti!


      • KuunKeiju kirjoitti:

        ...savesta kyllä voisin muotoilla tai laulaa laulun aiheesta... Maalannut olen kyllä aitaa, se onnistui hienosti!

        Laula dolanille laulu kun
        tämä viikko on ollut
        kaktuksia korvien välissä
        - ja päätä pistelee.

        Toivottavasti itselläsi
        paremmin.


      • KuunKeiju

      • KuunKeiju kirjoitti:

        joka varmasti auttaa:
        http://www.youtube.com/watch?v=vQWqmiHK-WE

        Kiitän- tämä on hyvin taidokas
        laulaja,jonka levyjäkin olen
        omistanut joissa monia
        upeita kappaleita.

        Toivotan hyvää yötä.


    • 'm-p'

      Tämä on niitaä
      tarinoita jotka
      johtavat lukijansa
      tai kuulijansa
      oman salatun
      sisimpänsä
      suljetulle ovelle,
      joka yhtäkkiä onkin auki:

      Kerro mitä näet :)

      Kiitos :)

      • Mitähän minä näen
        -valkoista arkkia,joka pitäisi
        täyttää kirjoituksilla
        -nyt näen harmaalla pohjalla
        luonnon vihreyttä jossa
        mielenmaisemani on itselleen
        kysymyksinä sisäisessä paineikossa.

        Minä Kiitän Sinua.


    • Poet-of-the-spring

      uppositko dolan?
      vai jatkaako arkku yksin ulapalla..
      pyörteet ovat arvaamattomia, saatatkin vielä päästä toiselle rannalle? ja ehkä joku arkun onnistuu avaamaan

      haikea kuva jäi tästä mieleen

      • dolan

        Olisikohan tuo tämän hetken
        alitajunnan tunnelmiani,
        jossa olen.

        Haikeuskin voi olla kaunista
        omalla tavallaan
        -iloisuuden vastapainona.

        Kiitän Sinua kun luit
        ja kommentoit,sillä
        on hyvä tietää eri
        mielipiteitä...tai yleensä. Kiitos.


    • *MURUKULTA*

      Mutta jos se oli
      välttämätöntä vähän keikauttaa,
      Synnyttää aaltoja,
      jotta vesi ei aivan paikoillaan olisi,,,
      Happea kehiin, dolan,
      että voi elää
      ja kerätä jälleen taas muistoja,,!

      Hiphei,,,ja Muru meni! :)

      ps....joo ja jos ei muita ilmottaudu
      niin laita vaan sitten mun syyksi... ;þ

      • Kyllä tavallaan oikeassa olet,
        joskus se keikkuu kuin itsestään.
        Juuri happea kävin haukkaamassa
        ja tulin tänne.

        Minä en kissaa syytä
        mistään,ehkä itseäni
        voin,sillä sen minä
        luulen osaavani.

        Sinulla oli tuossa kaunis
        pieni runo joku pv.sitten,
        en ole nyt ehtinyt
        kommentoimaan mitenkään
        ...luullakseni.


    • Laineiden mukana keinuva arkku--
      täynnä muistoja--

      järkyttävää, joku rikkoi idyllin..

      Näin elämä menee, rikki ja poikki ja pinoon
      menevät kauneimmatkin asiat,
      ei aina,
      onneksi, joskus jää sentään
      jotain muistelemista..

      Ihaillen luin:))

      • Miksi laitoin rikkomaan heitetyllä
        kivellä lammen pinnan,sillä oli
        tai on tarkoituksensa
        - sillä elämä yleensä ei
        ole tasaista koko aikaa,
        vaan tulee eri tekijöitä
        tuttuun kaavaan.

        Kiitän kun luit ja
        kommenttisi annoit.


    • Saa arvet punoittamaan.
      Joku.
      Aina joku.
      Jolla on vielä hetkellinen voima.
      Niin elämän tyyneys särkyy.
      Iltaa ihanaista.
      Veden tyyneyttä sinne jonnekkin.
      Minä juuri tulin uimasta.

      • Hui sentään uimasta...hrrr..oli
        kai villasukat jalassa ja niska
        suojattuna
        -ettei vedessä tule jäykkyys kohtausta.
        Ja minä kuljen jo takki päällä
        ja kaulukset ylhäällä.

        Olet rautainen nainen,sillä
        heikot miehet pysyvät
        maalla villoissaan auringossakin...
        jota ei nyt kyllä näy.

        Hyvää tätä päivää ja minä
        Kiitän Sinua.


    • lindalinda1

      elävä kaikin puolin, ja tuo mieleen elettyä elä-
      mää lukijallekkin.

      Melko koskettavakin, hienosti koottu.

      • dolan

        Eläväinen runo ehkäpä tuolta
        fiktion uumenista,mutta
        kait siinä jotain alitajuntan
        ajatustakin lienee mukana.

        Yritän usein tuohon koottuun
        kiinnittää huomiota,ettei
        pahasti rönsyile,ellei sitä
        sitten halua.

        Kiitos linda.


    • laudi**

      ...sellaista tekisi...sorsapoikuettakaan säikyttelisi...:(..

      ..muistojen arkku..siihen mahtuu varmaan paljon..
      kuin valokuvat :)...niistäkin on iloa pitkiksi ajoiksi.

      • En kyllä minäkään,mutta tuo
        kirjoittaja halusi ilmeisesti
        värittää kertomustaan.

        Kiitos Sinulle laudi ja
        hyvää päivän jatkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe