Tein äskettäin ensivisiitin homeopaatille. Käynti kesti n. 30 min ja mukaan sain reseptin ja valmisteita muutamia purkkeja. Meinasin saada shokin, kun hinnaksi määrättiin n. 190 euroa! Luulin aluksi että olin kuullut väärin.. Siis onko homeopatian hintataso todella noin järkyttävä? Siksi haluaisinkin tosiaan tietää mitä te muut suurinpiirtein maksatte tästä hoidosta. Tunnen itseni todella typeräksi kun en ottanut hinnoista etukäteen selvää :(
Tulipa kalliiksi!!
34
4981
Vastaukset
- olla klassinen
homeopaatti?
Kertomasi kuulostaa kyllä melko huikealta!
Normaalisti ensimmäinen käynti homeopaatilla kestää 1,5-3 tuntia, jonka aikana käydään koko ihmisen historia ja kaikki oireet läpi.
Ensikäynnin keskimääräinen hinta Suomessa 50-80€.
Klassisen homeopaatin määräämää lääkkettä, siis yhtä lääkettä, harvoin useampaa, otetaan korkeintaan pari annosta, siis ei yleensä mitään pitkiä kuureja. Annoksen hinta apteekissa on noin 10€.
Tosin, voiko terveydelle laittaa hintaa?
Kävin itse klassisella homeopaatilla ulkomailla -
300€/20min!!!
Hinta kauhistutti sillon, mutta jälkeenpäin oli pakko todeta, että taisi se homeopaatti olla vaan niin taitava oivaltamaan ongelmani, ettei haastatteluun tarvittu enempää aikaa -
nimittäin saamani lääke osui ja upposi, siis
pääsin vaivastani.
300€ on siihen nähden hyvin pieni summa! - mutta vasta alkua
Miltä tuntuu, kun kuulet, että purkeissa on pelkkiä sokerirakeita. Ja että tutkimuksissa homeopaattiset valmisteet ovat auttaneet sairauksissa yhtä vähän kuin - sokerirakeet.
- alkua
Sokerirakeet näyttävät olevan kovin tärkeä osa elämääsi.
Olet varmaankin tutustunut ja tutkinutkin niitä aktiivisesti, kun esität aiheesta niin kovin varmaa ja vähättelevää tietoa!
Onkohan tutkimuksesi kuitenkin vielä pahasti keskeneräinen, kun aiheesta on toisaalla saatu aivan päinvastaisiakin, ja sinun tutkimuksesi kumoavia tuloksia!
Vai oletko tutkimuksissasi "hiukan oikonut", ja vetänyt "mutkat suoriksi", saadaksesi "sopivat" tulokset?
Tutkipa tuolta erilaisia tuloksia:
http://www.ylioppilaslehti.fi/2002/020226/mehilainen.html - väärä palsta
alkua kirjoitti:
Olet varmaankin tutustunut ja tutkinutkin niitä aktiivisesti, kun esität aiheesta niin kovin varmaa ja vähättelevää tietoa!
Onkohan tutkimuksesi kuitenkin vielä pahasti keskeneräinen, kun aiheesta on toisaalla saatu aivan päinvastaisiakin, ja sinun tutkimuksesi kumoavia tuloksia!
Vai oletko tutkimuksissasi "hiukan oikonut", ja vetänyt "mutkat suoriksi", saadaksesi "sopivat" tulokset?
http://www.ylioppilaslehti.fi/2002/020226/mehilainen.htmlOlet ahkera googlettaja, mutta lukisit joskus omat linkkisi. Homeopatiapalstalla olisi asiallista keskustella homeopatiaan liittyvistä aiheista.
- mitenkään!
alkua kirjoitti:
http://www.ylioppilaslehti.fi/2002/020226/mehilainen.html...
- homeopatiaan?
väärä palsta kirjoitti:
Olet ahkera googlettaja, mutta lukisit joskus omat linkkisi. Homeopatiapalstalla olisi asiallista keskustella homeopatiaan liittyvistä aiheista.
Miksi ei liity?
Jos sokerirakeet, joiden tehottomuudesta huomautetaan täällä jatkuvasti, liittyvät homeopatiaan, niin miksi niiden tehosta kertova tieto, TUTKITTU tieto ei sitten enää kuuluisikaan homeopatiaan? - sokeri ei vaikuttava aine
homeopatiaan? kirjoitti:
Miksi ei liity?
Jos sokerirakeet, joiden tehottomuudesta huomautetaan täällä jatkuvasti, liittyvät homeopatiaan, niin miksi niiden tehosta kertova tieto, TUTKITTU tieto ei sitten enää kuuluisikaan homeopatiaan?>Miksi ei liity?
Homeopatiauskomuksessa on kyse siitä, että rytmikkäästi ravistettuna ja veteen tai alkoholiin liotettuna aineeseen kuvitellaan liittyvän mystistä taikavoimaa. Taika vahvistuu ja muuttuu, kun lähtöaine laimennetaan olemattomiin. Saatu neste voidaan joko annostella tippoina tai imeyttää laktoosiin tai sokeriin.
Sokerirakeilla itsellään ei ajatella olevan taikavoimia.
- ahneporsas
Tälläkin palstalla on kritisoitu lääkäreitä ahneiksi, mutta "yllättäen" ahneus on suuri myös vaihtoehtohörhöjen mielissä.
Suosittelisin että te homeo-fanit tekisitte jokin hintavertailun ja laittaisitte nettiin. (Tänne ei tietenkään voi, kun ei saa mainostaa.)
Mielenkiinnolla odotan. - turhasta tavarasta
Suomalaisen lainsäädänön mukaan homeopaattiset valmisteet eivät saa sisältää mitään ainetta vaikuttavaa määrää. Niitä saa ostaa ja myydä kuka tahansa aivan vapaasti ja millaisia määriä hyvänsä. Mitään reseptejä ei tarvita. Reseptien kirjoittaminen oli siis ihan hämäystä.
taidettiin vähän yrittää matkia lääkäriä tämmöisellä kikkailulla.- reseptistä
Yleensä homeopaatit antavat lääkeaineiden käyttämiseen ohjeen, jonka kirjoittavat tietynlaiselle lomakkeelle. Aloittaja varmaan tarkoitti sitä, kun puhui reseptistä. On toki suotavaa ja asiallista, että homeopaatti antaa asiakkaalle käyttöohjeen, minkä mukaan valmistetta otetaan.
Jos homeopaatti ei itse myy homeop. valmisteita, niin hän kirjoittaa vastaavanlaiselle lapulle homeopaattisten aineiden nimet ja potenssin, ja asiakas menee itse esim. homeop. valmisteita myyvään apteekkiin ostamaan ne. Kyllä se lappu on hyvin tärkeä olla olemassa. Eikö se ole ihan asiallinen käytäntö, mitä ihmeen kikkailua siinä muka on...
On se kumma, että kaikkea pitää arvostella.
Se vasta aiheuttaisi arvostelua, jos homeopaatin asiakkaalle ei annettaisi mitään ohjeita kirjallisesti. - sain apua
Sain homeopaatilta yrttijauheina ja tinktuurana lääkkeitä. Niissä ei mitään sokeria ole, joten monenmoista yrittäjää on liikkeellä. Mulla käytössä mustasaksanpähkinä, koiruoho ja neilikka vatsa- ja iho-oireisiin sekä kipuihin vatsassa. Gluteeni ja maito kiellettin myös ja olen paremmassa kunnossa tämän homeopaatin ansiosta.
Lääkärit pitivät kuusi vuotta minua stressin sairastuttamana luulotautisena itsensätarkkailijana. Just joo. Eivät tunnusta sitä että joku ruoka-aineen osa, kuten gluteeni ja maitoproteiini, voi ssairastuttaa ihmisen. Minun homeopaattini oli ensimmäinen ihminen joka näki oireeni kokonaisuutena! Buranalääkäreille en enää edes mene.
Miettikääpäs mitä niissä lääkärien määräämissä lääkkeissä on? Liian suuret tehot vaan aiheuttaa toisen sairauden kun yritetään jotain oireita toisesta sairaudsta lieventää. Olen nähnyt tämän kierteen kun työni puolesta jaan lääkkeitä ja antibiootteja: joillekkin menee yli 10 lääkärin pilleriä päivässä ja sairaammaksi muuttuvat vuosi vuodelta ja lisää kroonisia vaivoja tupsahtelee. Miksiköhän? Puolustelkaas homeopatian vastustajat nyt sitä sitten. - -----
sain apua kirjoitti:
Sain homeopaatilta yrttijauheina ja tinktuurana lääkkeitä. Niissä ei mitään sokeria ole, joten monenmoista yrittäjää on liikkeellä. Mulla käytössä mustasaksanpähkinä, koiruoho ja neilikka vatsa- ja iho-oireisiin sekä kipuihin vatsassa. Gluteeni ja maito kiellettin myös ja olen paremmassa kunnossa tämän homeopaatin ansiosta.
Lääkärit pitivät kuusi vuotta minua stressin sairastuttamana luulotautisena itsensätarkkailijana. Just joo. Eivät tunnusta sitä että joku ruoka-aineen osa, kuten gluteeni ja maitoproteiini, voi ssairastuttaa ihmisen. Minun homeopaattini oli ensimmäinen ihminen joka näki oireeni kokonaisuutena! Buranalääkäreille en enää edes mene.
Miettikääpäs mitä niissä lääkärien määräämissä lääkkeissä on? Liian suuret tehot vaan aiheuttaa toisen sairauden kun yritetään jotain oireita toisesta sairaudsta lieventää. Olen nähnyt tämän kierteen kun työni puolesta jaan lääkkeitä ja antibiootteja: joillekkin menee yli 10 lääkärin pilleriä päivässä ja sairaammaksi muuttuvat vuosi vuodelta ja lisää kroonisia vaivoja tupsahtelee. Miksiköhän? Puolustelkaas homeopatian vastustajat nyt sitä sitten.Siis jaat vanhainkodissa lääkkeitä ja huomaat, että asukkaat muuttuvat vuosien mittaan sairaammiksi?
Mahtoiko käydä mielessä, että he ehkä vanhenevat? Homeopatialla voisi loppu olla nopeampi. - apua saanut
----- kirjoitti:
Siis jaat vanhainkodissa lääkkeitä ja huomaat, että asukkaat muuttuvat vuosien mittaan sairaammiksi?
Mahtoiko käydä mielessä, että he ehkä vanhenevat? Homeopatialla voisi loppu olla nopeampi.Mainitsemani henkilöt ovat iältään 20-50 vuotiaita, eivät vanhainkodissa asuvia. Hieman virhepäätelmiä täällä tehdään näköjään kaikesta...
- kertoisit suoraan
apua saanut kirjoitti:
Mainitsemani henkilöt ovat iältään 20-50 vuotiaita, eivät vanhainkodissa asuvia. Hieman virhepäätelmiä täällä tehdään näköjään kaikesta...
missä ammatissa toimit ja mikä on työnkuvasi?
Jos sinulle ei sovi maito ja maitosokeri, mikä ei kaikille sovi, niin eikö olisi silloin paljon parempi jättää ne vain pois.
Siinä olisivat lääkäritkin voineet auttaa, eikä olisi tarvinnut mitään homeopaatin määräämiä muita pillereitä.
Minusta sinun kertomuksesi homeopaatin toiminnan osalta kuulostaa siltä niinkuin laihdutustuotteiden valmistajat mainostavat tuotteitaan, että näillä laihdut. Sitten pienellä lukee että käytä tuotetta kuukauden ajan ja liiku säännöllisesti.
Saman tuloksen olisi saanut ilman laihdutustuotettakin kun vain liikkuisi säännöllisesti ja kuluttaisi sen energian mitä on itseensä ahtanut.
Minulla on parikin tuttua jotka eivät kestä maitoa ja maitosokeria. Toinen pystyy käytttämään hylamaitoa, mutta toinen ei kestä maitoa lainkaan, eikä tuotteita jossa on maitoa. Kumpikaan heistä ei syö lääkkeitä, ainoastaan ruokavalion muutos on riittänyt. Ja tämä on hoidettu ihan länsimaisen lääketieteen opeilla ja kumpikin on oikein tyytyväinen elämäänsä.
- sain apua
Minä olen ravannut yksityisillä ja terveyskeskuksissa turhaan ja maksanut joka ikisestä kerrasta vuosien varrella PALJON.
Kävin homeopaatilla kahden tunnin vastaanotolla joka maksoi 150 euroa. Lääkkeet hän veloittaa erikseen. MUTTA sain apua, joten miksi en maksaisi.
Ultra 120 €, infektioihin erikoistunutlääkäri 65€, ihotauteihin erikoistunut lääkäri 65€, verikoe (perusverenkuva) 12€ ja allergiatestit terveyskeskuksessa n. 30€, gynekologi ultra yli 100 euroa, päivystyskäynti n 10 €. Tässä vain muutama esimerkki mitä on mennyt mm. vatsaoireiden turhaan tutkimiseen lääkäreissä.- huijausta
Muuten ihan kiva, mutta homeopatia ei aikuisten oikeasti auta mihinkään sairauteen. Aika kova hinta hemmotteluhoidosta.
Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako? - apua saanut
huijausta kirjoitti:
Muuten ihan kiva, mutta homeopatia ei aikuisten oikeasti auta mihinkään sairauteen. Aika kova hinta hemmotteluhoidosta.
Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako?...asenteesi. Oletko käynyt homeopaatilla? Oletko oireillut kroonisesti? Vai perustuuko asenteesi huhu-puheisiin? Jos sinulla ei ole mitään kokemusta vaihtoehtoisesta lääketieteestä niin aika turhaa kommentointia...
- itse kertoa
apua saanut kirjoitti:
...asenteesi. Oletko käynyt homeopaatilla? Oletko oireillut kroonisesti? Vai perustuuko asenteesi huhu-puheisiin? Jos sinulla ei ole mitään kokemusta vaihtoehtoisesta lääketieteestä niin aika turhaa kommentointia...
että mikä sinua oikeasti sitten vaivaa?
Kaikenlaisia oireita olet jo listannut, mutta mitään tietoa ei ole tullut että mikä sinua oikein vaivaa ja tunnut asiaa oikein karttavankin.
Luontaishoitajat antavat jonkinlaisia yrttijohdannaisia, tai muuta hoitoa. Homeopaatti ei anna mitään sellaista mikä olisi luonnonmukaista, paitsi vesi joka annetaan joko vetenä tai sitten sokeriin tai laktoosiin imeytettynä ja siinä vedessä ei ole molekyyliäkään mitään siitä luonnonaineesta mukana vaan jokin mystinen veden muisti kuulemma kuljettaa sitä "parantavaa tietoa".
Jos sinulla sinulla on keliakia, tai jokin muu sen kaltainen sairaus jossa maito tai gluteeni ei sovi, niin sehän hoituu pelkästään ruokavalion muutoksella ja siihen ei auta mitkään homeopaatin antamat aineet. Vai paranitko tosiaan homeopaatin antamilla aineilla niin että voit nyt käyttää gluteenia tai maitoa?
Vatsakivut ja muut vatsaoireet loppuvat kun gluteenin ja maidon jättää pois, jos ne eivät sovi. Mutta voisitko kertoa nyt vielä samalla että mihin ne lääkkeet oikein auttoivat ja miten? - suhde
huijausta kirjoitti:
Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako?"Muuten ihan kiva, mutta homeopatia ei aikuisten oikeasti auta mihinkään sairauteen."
Itse olen saanut apua kohtuuhinnalla homeopatiasta. Niin ja on asiasta tutkimuksiakin, niistä aiemmassa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000402&posting=22000000034557834 - oli kyseisen ketjun
suhde kirjoitti:
"Muuten ihan kiva, mutta homeopatia ei aikuisten oikeasti auta mihinkään sairauteen."
Itse olen saanut apua kohtuuhinnalla homeopatiasta. Niin ja on asiasta tutkimuksiakin, niistä aiemmassa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000402&posting=22000000034557834tulos?
Tulos oli ettei homeopatia auta mitään, noista tutkimuksista huolimatta mitkä olivat aloitusviestissä ja myös mitkä kyseisessä ketjussa osoitettiin olevan täysin väärin toteutettuja, tai muutoin huonolaatuisia. Kyseisistä tutkimustilanteista on tehty myös jälkeenpäin tutkimuksia joissa ei ole tullut lainkaan samanlaista hyvää tulosta kuin mitä oli lupailtu.
Tulos = Homeopatia ei toimi.
Mutta et tietenkään viitsinyt koko ketjua lukea, ethän? - tulokset
oli kyseisen ketjun kirjoitti:
tulos?
Tulos oli ettei homeopatia auta mitään, noista tutkimuksista huolimatta mitkä olivat aloitusviestissä ja myös mitkä kyseisessä ketjussa osoitettiin olevan täysin väärin toteutettuja, tai muutoin huonolaatuisia. Kyseisistä tutkimustilanteista on tehty myös jälkeenpäin tutkimuksia joissa ei ole tullut lainkaan samanlaista hyvää tulosta kuin mitä oli lupailtu.
Tulos = Homeopatia ei toimi.
Mutta et tietenkään viitsinyt koko ketjua lukea, ethän?"Tulos = Homeopatia ei toimi."
Homeopatia toimii hyvin. Väittämät tutkimuksien huonolaatuisuudesta ovat vain väitteitä. Niin ja mulla homeopatia toiminut hyvin. - "väitteet"
tulokset kirjoitti:
"Tulos = Homeopatia ei toimi."
Homeopatia toimii hyvin. Väittämät tutkimuksien huonolaatuisuudesta ovat vain väitteitä. Niin ja mulla homeopatia toiminut hyvin.Lue se koko ketju, kyseisessä ketjussa tulee kyllä hyvin ilmi se, että aloitusviestin kyseisistä positiivisia tuloksia antaneista tutkimustilanteista on tehty uusia riippumattomia tutkimuksia jotka eivät ole enää antaneetkaan positiivisia tuloksia.
Tulos on se että homeopatia ei toimi.
Kumma kuinka ensin väitätte että on ihan tieteellisesti tutkittu ja positiivisia tuloksia saatu, mutta sitten kun on taas tieteellisesti suoritettu riippumattomia tutkimuksia ja vieläpä samoista aiheista, ne ovatkin enää pelkkiä väitteitä kun tulokset eivät ole positiivisia. - toimii.
"väitteet" kirjoitti:
Lue se koko ketju, kyseisessä ketjussa tulee kyllä hyvin ilmi se, että aloitusviestin kyseisistä positiivisia tuloksia antaneista tutkimustilanteista on tehty uusia riippumattomia tutkimuksia jotka eivät ole enää antaneetkaan positiivisia tuloksia.
Tulos on se että homeopatia ei toimi.
Kumma kuinka ensin väitätte että on ihan tieteellisesti tutkittu ja positiivisia tuloksia saatu, mutta sitten kun on taas tieteellisesti suoritettu riippumattomia tutkimuksia ja vieläpä samoista aiheista, ne ovatkin enää pelkkiä väitteitä kun tulokset eivät ole positiivisia.Homeopatia toimii todella hyvin ja tehokkaasti.
Kokemuksia niin akuuttien kuin kroonistuneidenkin mm. tulehdusten ja kiputilojen hoidosta, joita koululääketieteen hoidot eivät kyenneet parantamaan, ainoastaan oireita lievittämään.
Toivon, että tieteessä kehittyisi äkkiä menetelmiä, joilla kyetään homeopatian kaltaisia yksilöllisiä hoitomuotoja testaamaan, nyt kun testaukset on suunniteltu sairauden hoitoon eikä ihmisen hoitoon.
Homeopatiassa ei nimittäin hoideta sairautta vaan ihmistä, jolla tämä sairauden nimellä kulkeva oirekokonaisuus on.
Homeopatia etsii syytä ja lähtökohtaa, miksi tällainen oiretila on juuri tälle ihmiselle kehittynyt. Ja täsmälääkkeellä vaikuttaa tuohon perittyyn tai hankittuun heikkouteen.
Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni. - samuel h.
toimii. kirjoitti:
Homeopatia toimii todella hyvin ja tehokkaasti.
Kokemuksia niin akuuttien kuin kroonistuneidenkin mm. tulehdusten ja kiputilojen hoidosta, joita koululääketieteen hoidot eivät kyenneet parantamaan, ainoastaan oireita lievittämään.
Toivon, että tieteessä kehittyisi äkkiä menetelmiä, joilla kyetään homeopatian kaltaisia yksilöllisiä hoitomuotoja testaamaan, nyt kun testaukset on suunniteltu sairauden hoitoon eikä ihmisen hoitoon.
Homeopatiassa ei nimittäin hoideta sairautta vaan ihmistä, jolla tämä sairauden nimellä kulkeva oirekokonaisuus on.
Homeopatia etsii syytä ja lähtökohtaa, miksi tällainen oiretila on juuri tälle ihmiselle kehittynyt. Ja täsmälääkkeellä vaikuttaa tuohon perittyyn tai hankittuun heikkouteen.
Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni."Homeopatiassa ei nimittäin hoideta sairautta vaan ihmistä, jolla tämä sairauden nimellä kulkeva oirekokonaisuus on."
Homeopatiauskonnossa sairaus on pelkkä oirekokonaisuus, kuten kirjoittaja rehellisesti myöntää. Sairauden syytä ei Hahnemannin mukaan saa etsiä vaan pitää kiinnittää huomiota pelkästään oireisiin.
Oikeassa terveydenhoidossa tietenkin etsitään sairauden syy ja yritetään korjata se.
"Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni."
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan. - apua saanut
itse kertoa kirjoitti:
että mikä sinua oikeasti sitten vaivaa?
Kaikenlaisia oireita olet jo listannut, mutta mitään tietoa ei ole tullut että mikä sinua oikein vaivaa ja tunnut asiaa oikein karttavankin.
Luontaishoitajat antavat jonkinlaisia yrttijohdannaisia, tai muuta hoitoa. Homeopaatti ei anna mitään sellaista mikä olisi luonnonmukaista, paitsi vesi joka annetaan joko vetenä tai sitten sokeriin tai laktoosiin imeytettynä ja siinä vedessä ei ole molekyyliäkään mitään siitä luonnonaineesta mukana vaan jokin mystinen veden muisti kuulemma kuljettaa sitä "parantavaa tietoa".
Jos sinulla sinulla on keliakia, tai jokin muu sen kaltainen sairaus jossa maito tai gluteeni ei sovi, niin sehän hoituu pelkästään ruokavalion muutoksella ja siihen ei auta mitkään homeopaatin antamat aineet. Vai paranitko tosiaan homeopaatin antamilla aineilla niin että voit nyt käyttää gluteenia tai maitoa?
Vatsakivut ja muut vatsaoireet loppuvat kun gluteenin ja maidon jättää pois, jos ne eivät sovi. Mutta voisitko kertoa nyt vielä samalla että mihin ne lääkkeet oikein auttoivat ja miten?Lääkärin allergiatesteissä olen edelleen vain heinäallergikko mutta silti vatsani oireilee tietyistä ruoka-aineista johon lääkärit vain toteavat että sinä olet niin herkkä ja tarkkailet itseäsi liikaa. Homeopaatilta sain suoliston puhdistukseen yrttilääkkeitä HUOM: EI MITÄÄN SOKERIPILLEREITÄ VAAN JAUHETTA KASVEISTA JOTKA ON PAKATTU GELATIINIKUOREEN mm. Jos nyt siis nämä sokeripillerit jo unohdettaisiin, harmi että niitä on jollekkin määrätty ja se joku ei niistä ole apua saanut, mutta siis nyt puhutaan ihan eri lääkkeistä. Ilmeisesti joku jo kirjoittikin että yrttilääkintä ei ole homeopatiaa. Whatever, jos niistä avun saa.
Kukaan lääkäri ei ole neuvonut minua ravintoasioissa koskaan eikä kertonut että hiivasieni infektio joka on ollut kroonisesti ihollani ON MYÖS RUUANSULATUSJÄRJESTELMÄSSÄ tuhoten limakalvoja. Tämä tieto on sillä homeopaatilla jolla kävin. Lääkärithän tunnustavat vain emätin hiivan ja ihottumat hiivan aiheuttamiksi. Luultavasti nämä vatsan limakalvovauriot ovat niin vähäpätöisiksi vaivoiksi luokiteltuja, kuten myös kosmeettisia haittoja aiheuttavat ihovaivat, että niiden tutkimuksia ei edes rahoiteta. Siksi lääkäriltä en ole apua saanut. No, saisin varmaan sitten sen vatsalaukun poistoleikkauksen tai avanteen siinä vaiheessa kun olisi tuhot jo aika pitkällä.(kuten sukulaisilleni on käynyt)
Olen kertonut kaiken omasta ja sukulaisteni vatsaongelma kokemuksista ja jätän nyt omalta osaltani aiheen tähän. Oma valintahan se on miten kroppaansa hoitaa, joten sinänsä turhaa puolustella omia valintojaan tällaisella palstalla. Toivoin vain että ne joilla on epämääräisiä vatsavaivoja ottaisivat selvää esim. hiivasta ja antibioottikierteen vaaroista ja kuuntelisivat omaa kroppaansa vaikka se jonkun lääkärin mielestä on "liiallista itsensä tarkkailua" Kyllä ruuasta tulevat rajut kipukohtaukset ovat jotain ihan muuta kuin korvien välistä syntyvää ongelmaa. Eihän Heliko bakteeristakaan tiedetty vielä 80-luvulla vaan vatsahaava oli myös korvien väli- eli stressisairaus. Kannattaako siis lääkäriin luottaa sokeasti, varsinkin nyt kun netin avulla voi löytää tutkimustuloksia jotka saattavat tulla vasta 10 tai 20 vuoden kuluttua lääkäreiden yleisesti hyväksymiksi.
Pitäkää huolta itsestänne :) - heh
samuel h. kirjoitti:
"Homeopatiassa ei nimittäin hoideta sairautta vaan ihmistä, jolla tämä sairauden nimellä kulkeva oirekokonaisuus on."
Homeopatiauskonnossa sairaus on pelkkä oirekokonaisuus, kuten kirjoittaja rehellisesti myöntää. Sairauden syytä ei Hahnemannin mukaan saa etsiä vaan pitää kiinnittää huomiota pelkästään oireisiin.
Oikeassa terveydenhoidossa tietenkin etsitään sairauden syy ja yritetään korjata se.
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan....että meillä on täällä lääkiksestä kohta valmistuvakin vaiko peräti jo lääkäri? Noh, arvailuja vain....
- vaikeaa
samuel h. kirjoitti:
"Homeopatiassa ei nimittäin hoideta sairautta vaan ihmistä, jolla tämä sairauden nimellä kulkeva oirekokonaisuus on."
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan.""Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni."
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan."
Taidat taas kokea enemmän kuin muut. Lause oli ihan selkeä, homeopatia pelastanut ihmishenkiä. Äidinkielesi ei taida olla suomi, tai sitten kokemusmaailmasi on jotenkin vaihtoehtoinen, joten kokeillaan.
Tässä lause, "koululääketiede pelastaa ihmishenkiä". Ymmärrettävää eikö totta, vai pitäisikö tähänkin laittaa jotain detaljeja, että kokisit sen syvällisemmin. Siis "homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni", mikä siinä nyt kuullostaa hölmöltä, kerro rohkeasti omin sanoin. Normaali ihminen kun ymmärtää kerrasta mitä kirjoittaja tarkoittaa. - sanon niin!
vaikeaa kirjoitti:
""Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni."
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan."
Taidat taas kokea enemmän kuin muut. Lause oli ihan selkeä, homeopatia pelastanut ihmishenkiä. Äidinkielesi ei taida olla suomi, tai sitten kokemusmaailmasi on jotenkin vaihtoehtoinen, joten kokeillaan.
Tässä lause, "koululääketiede pelastaa ihmishenkiä". Ymmärrettävää eikö totta, vai pitäisikö tähänkin laittaa jotain detaljeja, että kokisit sen syvällisemmin. Siis "homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni", mikä siinä nyt kuullostaa hölmöltä, kerro rohkeasti omin sanoin. Normaali ihminen kun ymmärtää kerrasta mitä kirjoittaja tarkoittaa.Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni!
Mutta minun lauseeni ei todista mitään. Minä voin vaikka toistaa sen ja vähän muokatakin:
Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni. Tuttujenkin kumminkaimojensukulaiset on homeopatia pelastanut kuolemalta!
Kerro hieman enemmän että millaisessa kuolemanvaarassa lähipiirisi oli kun homeopatia tuli hätiin ja pelasti heidät?
Syöpä, AIDS, aivohalvaus, sydäninfarkti kallion jyrkänteellä roikkuminen? - yhden kommentin
sanon niin! kirjoitti:
Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni!
Mutta minun lauseeni ei todista mitään. Minä voin vaikka toistaa sen ja vähän muokatakin:
Homeopatia on pelastanut henkiä ihan lähipiirissäni. Tuttujenkin kumminkaimojensukulaiset on homeopatia pelastanut kuolemalta!
Kerro hieman enemmän että millaisessa kuolemanvaarassa lähipiirisi oli kun homeopatia tuli hätiin ja pelasti heidät?
Syöpä, AIDS, aivohalvaus, sydäninfarkti kallion jyrkänteellä roikkuminen?Juttuhan lähti siitä kun tieteellistä tutkimusta väitettiin pelkäksi "väitteeksi" ja jota sen vuoksi ei tarvitsisi ottaa mitenkään todesta, ja että ainoat uskottavat tieteelliset todisteet olisivat ne ketjun alussa esitellyt tutkimukset jotka ketjussa kyllä todettiin olevan ihan puhdasta huuhailua.
Kun sitten kerroin asian, niin seuraava kommentti mikä kommenttini tuli, oli juuri sellainen väite: "Homeopatia on pelastanut ihmishenkiä ihan lähipiirissäni".
Missä on tieteellinen näyttö? Missä on yleensäkään mikään näyttö mikä noin rajua väitettä koskee?
"Homeopatia nosti ramman kävelemään!" -Siinä on teille IHME ja täyttä totta koska minä sen juuri äsken kirjoitin, uskokaa pois! - Näyttöpääte
yhden kommentin kirjoitti:
Juttuhan lähti siitä kun tieteellistä tutkimusta väitettiin pelkäksi "väitteeksi" ja jota sen vuoksi ei tarvitsisi ottaa mitenkään todesta, ja että ainoat uskottavat tieteelliset todisteet olisivat ne ketjun alussa esitellyt tutkimukset jotka ketjussa kyllä todettiin olevan ihan puhdasta huuhailua.
Kun sitten kerroin asian, niin seuraava kommentti mikä kommenttini tuli, oli juuri sellainen väite: "Homeopatia on pelastanut ihmishenkiä ihan lähipiirissäni".
Missä on tieteellinen näyttö? Missä on yleensäkään mikään näyttö mikä noin rajua väitettä koskee?
"Homeopatia nosti ramman kävelemään!" -Siinä on teille IHME ja täyttä totta koska minä sen juuri äsken kirjoitin, uskokaa pois!"Juttuhan lähti siitä kun tieteellistä tutkimusta väitettiin pelkäksi "väitteeksi" ja jota sen vuoksi ei tarvitsisi ottaa mitenkään todesta, ja että ainoat uskottavat tieteelliset todisteet olisivat ne ketjun alussa esitellyt tutkimukset jotka ketjussa kyllä todettiin olevan ihan puhdasta huuhailua.
Missä on tieteellinen näyttö? Missä on yleensäkään mikään näyttö mikä noin rajua väitettä koskee?"
Missäs on tieteellinen näyttö siihen että "ketjussa kyllä todettiin olevan ihan puhdasta huuhailua." Ketjussa oli homeopatiaan skeptisesti suhtautuvien ja homeopatiaa puoltavien mielipiteitä. Miten nuo skeptisten toteamukset olisivat automaattisesti faktaa, kun vastakkaisia toteamuksia löytyy samasta ketjusta. Eli onko rajuille väitteille mitään tieteellistä näyttöä? - Diipaduu
samuel h. kirjoitti:
Voisit hieman hioa tuota tarinaasi. Kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vakuuttaa, että minulla on positiivinen kokemus homeopatiasta. Keksi jotain detaljeja mukaan ja yritä uudestaan."Homeopatiauskonnossa sairaus on pelkkä oirekokonaisuus, kuten kirjoittaja rehellisesti myöntää. Sairauden syytä ei Hahnemannin mukaan saa etsiä vaan pitää kiinnittää huomiota pelkästään oireisiin."
Heh, varmaan viides kerta, kun tämä asia samuel hoolle korjataan, mutta aina hän jaksaa tuoda esille oman virheellisen luulonsa homeopatiasta. Klassisessa homeopaattisessa hoidossa on ihan PERUSASIA, että etsitään sairauden syy eikä hoideta vain oiretta. Näin tekee jokainen ammattinsa osaava klassinen homeopaatti. Jos sinun on jostain syystä vaikea tätä uskoa, niin heitäppä soittokierros homeopatiaa opettaviin kouluihin. Sieltä saat tälle asialle ihan varmistuksenkin. Ilmeisesti et ole ymmärtänyt homeopatiaa hoitomuotona ollenkaan tai sitten jostain syystä vääristelet asioita tahallaan, miksiköhän..... - skksl
huijausta kirjoitti:
Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako?Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako?
Usko tai älä: homeopatia ja koululääketiede voivat toimia rinnakkain ja täydentää toisiaan. Eli näinkin yksinkertaista: jos tarvitaan jostain syystä verikoe, potilas menee otattamaan lääkärille verikokeen, ei sen sen ihmeellisempää ole. - juurikin näin
skksl kirjoitti:
Miten muuten homeopaatti tekee saman, mihin oikeassa hoidossa tarvitaan ultra tai verikoe? Arvaamallako?
Usko tai älä: homeopatia ja koululääketiede voivat toimia rinnakkain ja täydentää toisiaan. Eli näinkin yksinkertaista: jos tarvitaan jostain syystä verikoe, potilas menee otattamaan lääkärille verikokeen, ei sen sen ihmeellisempää ole.>jos tarvitaan jostain syystä verikoe, potilas menee otattamaan lääkärille verikokeen, ei sen sen ihmeellisempää ole.<
Täsmälleen näin meilläkin on toimittu jo toistakymmentä vuotta: käydään lääkärillä tutkituttamassa ja myöskin jälkitarkastuksissa, mutta varsinainen hoito haetaan homeopaatilta.
Toimii ihan täydellisesti :) - syillä tässä tapauksessa
Diipaduu kirjoitti:
"Homeopatiauskonnossa sairaus on pelkkä oirekokonaisuus, kuten kirjoittaja rehellisesti myöntää. Sairauden syytä ei Hahnemannin mukaan saa etsiä vaan pitää kiinnittää huomiota pelkästään oireisiin."
Heh, varmaan viides kerta, kun tämä asia samuel hoolle korjataan, mutta aina hän jaksaa tuoda esille oman virheellisen luulonsa homeopatiasta. Klassisessa homeopaattisessa hoidossa on ihan PERUSASIA, että etsitään sairauden syy eikä hoideta vain oiretta. Näin tekee jokainen ammattinsa osaava klassinen homeopaatti. Jos sinun on jostain syystä vaikea tätä uskoa, niin heitäppä soittokierros homeopatiaa opettaviin kouluihin. Sieltä saat tälle asialle ihan varmistuksenkin. Ilmeisesti et ole ymmärtänyt homeopatiaa hoitomuotona ollenkaan tai sitten jostain syystä vääristelet asioita tahallaan, miksiköhän.....sitä että mikä miasma on vialla?
Sehän sitä klassista homeopatiaa on, sinähän sen tiedät kun olet klassisen koulutuksen saanut homeopaatti, vai oletko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323807- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231284VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu961258Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371229- 701146
- 691023
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985