Viimeaikoina on ollut sellaista ongelmaa, että kun kääntää avaimesta startatakseen auton, ei tapahdu mitään. "virta päällä" asennossa sisätilan tuuletin ja radio toimii normaalisti. mutta kun starttaa, ei tapahdu yhtään mitään. akku on kolmevuotta vanha exide, mutta pitäisi olla kunnossa (ainakin viimetalven perusteella toimi hyvin).
ongelma esiintyy satunnaisesti, mutta yleensä silloin kun auto on ollut tunteja käyttämättä. ei ole yhtään kiinni ulkoilman lämpötilasta, koska tänäänkin kun lähdin töistä oli 18 astetta lämmintä ja teki sen taas piti kolmekertaa kääntää avainta niin sitten vasta reagoi avaimen kääntöön.
olen itse miettinyt, että olisiko vika jossain startissa vai maadoituksessa? en käynnistysmoottorista oikeastaan mitään tiedä, joten apu olisi ihan hyvä vian paikallistamiseen. kuitenkin tarkoitus olisi korjata se itse, kun vain löytää vian..
Satunnainen käynnistyvyysongelma.
7
733
Vastaukset
Oiskohan sama tyyppivika mikä on Avensiksessakin.. elikkä virtalukon pohja. Uusi näyttäs maksavan 33€ Motonetissa.
- taas oli
Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...
- Carina2 1.6
taas oli kirjoitti:
Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...
Katson nyt aluksi sen startinpään johdot ja jos ne näyttää olevan kunnossa niin tilaan sen virtalukonpohjan jos ei ole muita ehdotuksia, näkee sitten auttaako.
- solenoidissa?
Tuosta keskustelusta hieman selvyyttä ongelmaasi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000016309119
Voi tietty olla muuallakin vikaa. - päävirran
kuparinen kytkentänasta kulunut. Helppo vaihtaa. Ei maksa maltaita. Virtalukko on kunnossa.
- ex-dx
Just tuo kuparien kuluminen oli itellä ongelmana pari vuotta sitten dexissäni. Se tulis näin ensimmäisenä mieleen.
- oli vika.
vaihdoin startin niin nyt ei ole temppuillut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait52878- 392517
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381383- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 32776
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi26632Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596