Viimeaikoina on ollut sellaista ongelmaa, että kun kääntää avaimesta startatakseen auton, ei tapahdu mitään. "virta päällä" asennossa sisätilan tuuletin ja radio toimii normaalisti. mutta kun starttaa, ei tapahdu yhtään mitään. akku on kolmevuotta vanha exide, mutta pitäisi olla kunnossa (ainakin viimetalven perusteella toimi hyvin).
ongelma esiintyy satunnaisesti, mutta yleensä silloin kun auto on ollut tunteja käyttämättä. ei ole yhtään kiinni ulkoilman lämpötilasta, koska tänäänkin kun lähdin töistä oli 18 astetta lämmintä ja teki sen taas piti kolmekertaa kääntää avainta niin sitten vasta reagoi avaimen kääntöön.
olen itse miettinyt, että olisiko vika jossain startissa vai maadoituksessa? en käynnistysmoottorista oikeastaan mitään tiedä, joten apu olisi ihan hyvä vian paikallistamiseen. kuitenkin tarkoitus olisi korjata se itse, kun vain löytää vian..
Satunnainen käynnistyvyysongelma.
7
624
Vastaukset
Oiskohan sama tyyppivika mikä on Avensiksessakin.. elikkä virtalukon pohja. Uusi näyttäs maksavan 33€ Motonetissa.
- taas oli
Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...
- Carina2 1.6
taas oli kirjoitti:
Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...
Katson nyt aluksi sen startinpään johdot ja jos ne näyttää olevan kunnossa niin tilaan sen virtalukonpohjan jos ei ole muita ehdotuksia, näkee sitten auttaako.
- solenoidissa?
Tuosta keskustelusta hieman selvyyttä ongelmaasi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000016309119
Voi tietty olla muuallakin vikaa. - päävirran
kuparinen kytkentänasta kulunut. Helppo vaihtaa. Ei maksa maltaita. Virtalukko on kunnossa.
- ex-dx
Just tuo kuparien kuluminen oli itellä ongelmana pari vuotta sitten dexissäni. Se tulis näin ensimmäisenä mieleen.
- oli vika.
vaihdoin startin niin nyt ei ole temppuillut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408