Satunnainen käynnistyvyysongelma.

Carina2 1.6

Viimeaikoina on ollut sellaista ongelmaa, että kun kääntää avaimesta startatakseen auton, ei tapahdu mitään. "virta päällä" asennossa sisätilan tuuletin ja radio toimii normaalisti. mutta kun starttaa, ei tapahdu yhtään mitään. akku on kolmevuotta vanha exide, mutta pitäisi olla kunnossa (ainakin viimetalven perusteella toimi hyvin).

ongelma esiintyy satunnaisesti, mutta yleensä silloin kun auto on ollut tunteja käyttämättä. ei ole yhtään kiinni ulkoilman lämpötilasta, koska tänäänkin kun lähdin töistä oli 18 astetta lämmintä ja teki sen taas piti kolmekertaa kääntää avainta niin sitten vasta reagoi avaimen kääntöön.

olen itse miettinyt, että olisiko vika jossain startissa vai maadoituksessa? en käynnistysmoottorista oikeastaan mitään tiedä, joten apu olisi ihan hyvä vian paikallistamiseen. kuitenkin tarkoitus olisi korjata se itse, kun vain löytää vian..

7

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oiskohan sama tyyppivika mikä on Avensiksessakin.. elikkä virtalukon pohja. Uusi näyttäs maksavan 33€ Motonetissa.

• taas oli

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

• Carina2 1.6
        taas oli kirjoitti:

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

Katson nyt aluksi sen startinpään johdot ja jos ne näyttää olevan kunnossa niin tilaan sen virtalukonpohjan jos ei ole muita ehdotuksia, näkee sitten auttaako.

• solenoidissa?
    • päävirran

kuparinen kytkentänasta kulunut. Helppo vaihtaa. Ei maksa maltaita. Virtalukko on kunnossa.

• ex-dx

Just tuo kuparien kuluminen oli itellä ongelmana pari vuotta sitten dexissäni. Se tulis näin ensimmäisenä mieleen.

• oli vika.

vaihdoin startin niin nyt ei ole temppuillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      5
      2878
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2517
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1383
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      776
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      26
      632
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe