Satunnainen käynnistyvyysongelma.

Carina2 1.6

Viimeaikoina on ollut sellaista ongelmaa, että kun kääntää avaimesta startatakseen auton, ei tapahdu mitään. "virta päällä" asennossa sisätilan tuuletin ja radio toimii normaalisti. mutta kun starttaa, ei tapahdu yhtään mitään. akku on kolmevuotta vanha exide, mutta pitäisi olla kunnossa (ainakin viimetalven perusteella toimi hyvin).

ongelma esiintyy satunnaisesti, mutta yleensä silloin kun auto on ollut tunteja käyttämättä. ei ole yhtään kiinni ulkoilman lämpötilasta, koska tänäänkin kun lähdin töistä oli 18 astetta lämmintä ja teki sen taas piti kolmekertaa kääntää avainta niin sitten vasta reagoi avaimen kääntöön.

olen itse miettinyt, että olisiko vika jossain startissa vai maadoituksessa? en käynnistysmoottorista oikeastaan mitään tiedä, joten apu olisi ihan hyvä vian paikallistamiseen. kuitenkin tarkoitus olisi korjata se itse, kun vain löytää vian..

7

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oiskohan sama tyyppivika mikä on Avensiksessakin.. elikkä virtalukon pohja. Uusi näyttäs maksavan 33€ Motonetissa.

• taas oli

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

• Carina2 1.6
        taas oli kirjoitti:

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

Katson nyt aluksi sen startinpään johdot ja jos ne näyttää olevan kunnossa niin tilaan sen virtalukonpohjan jos ei ole muita ehdotuksia, näkee sitten auttaako.

• solenoidissa?
    • päävirran

kuparinen kytkentänasta kulunut. Helppo vaihtaa. Ei maksa maltaita. Virtalukko on kunnossa.

• ex-dx

Just tuo kuparien kuluminen oli itellä ongelmana pari vuotta sitten dexissäni. Se tulis näin ensimmäisenä mieleen.

• oli vika.

vaihdoin startin niin nyt ei ole temppuillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      552
      8943
    2. 40% kansasta pitää Yleä selkeästi vasemmistolaisena

Vähän kylmä suihku epäilijöille. "Yle Uutiset sijoitettiin kyselyssä suurista medioista selvästi eniten vasemmistolaise
      Maailman menoa
      270
      1737
    3. Keksitkö mies

mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      123
      1539
    4. Hokki on konkurssissa!

Aivan uskomattoman hienosti on lähtenyt rahoituskierros käyntiin! ❤️ https://hokki.fi/ajankohtaista/hokki-kainuu-oy-hak
      Kajaani
      56
      1528
    5. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      187
      1521
    6. Ihanaa aurinkoista

Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      335
      1221
    7. Vasuri ehdokas pilaa koko puolamgan.

On siinä vasureilla Kova riita pukari ehdokkaana vaaleissa. Jos "pääsisi" ei yhtään kokousta ettei tule valituksia. Eikö
      Puolanka
      58
      1156
    8. Mitä jos vietettäis

Vuorokausi yhdessä? Mitenhän se menisi?
      Ikävä
      89
      1135
    9. Olet kaikella todennäköisyydellä

Ainut ihminen tällä pallolla, josta menen täysin hämilleni ja tuntuu että ÄO laskee samantien neandertalin tasolle. Kaik
      Ikävä
      39
      1105
    10. Kyllä on paha mieli

Olen niin luottavainen kaikesta huolimatta ollut sinuun. Luottanut että välität ihan oikeasti etkä halua minua satuttaa.
      Ikävä
      25
      1013
    Aihe