Hei olisiko jollain ohjetta tai tietoa yrttiliköörin
teosta.Olen kuullut että sellainen on hyvää ja saisi käytettyä kaikki ylimääräiset yrtit,koska en tykkää kuivata niitä käytän vaan tuoreena.
Kiitos teille jos vastauksia löytyy!
yrttilikööri
2
1611
Vastaukset
- vanha kokki
Laita haluamiasi yrttejä tai yrttisekoituksia pulloon niin paljon kuin sinne mahtuu. Lisää sokeria neljänneksen pullon tilavuudesta. Täytä pullo kirkkaalla maustamattomalla viinalla. Laita korkki pullon suuhun, aseta puteli ikkunalle auringon valoon. Kääntele pulloa muutaman kerran päivittäin ylösalaisin. Kun sokeri on liuennut, on
likööri imenyt kaikki aromit yrteistä ja voit suodattaa liköörin melittapaperin lävitse.
Kaikki näin tehdyt liköörit eivät säilykovin pitkään. Toiset taas paranevat iän myötä. Esimerkiksi mansikka ei säily, Vaikka eihän se yrtti olekaan. Kokeilemalla asia selviää. Lisäksi voit maustaa erilaisilla siemenillä likööriäsi.
Kirjastosta löytyy lisää ohjeita, mm. kirjanen nimeltä Pieni liköörikirja.
Mukava harrastus, onnea matkaan.- kuitenkin kannattaa
varmasti useimmat yrtit kuivattaa ensin, mikä taisi ylläolevassa jäädä mainitsematta (se on itsestäänselvyys meille mutta silti).
Muuten, tilli ja kumina ovat aika oivia maustamiseen. Siis se Carum carvi, ei juustokumina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922007Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671480YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741269- 711107
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2251082Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871044Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.145974Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237928Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881