Moi, tuli ostettua yamahan 9.9 D veneen perämoottori vuosimallia 1993. Tietääkö kukaan miten saan muutettua koneen 15 hevosvoimaiseksi ?
Yamaha 9.9 D -> 15 hv
2
5633
Vastaukset
- onnistunee
Myyt sen ja ostat 15 kaakkisen tilalle. Ja jos myyminen on liian hankalaa niin jätä jammu rannalle matkalla moottorikauppaan, kyllä sen joku korjaa parempaan talteen.
Aikoinaan kultaisella 70-luvulla jossain kymppiheppaisessakin oli todellisuudessa liki 15 kaakkia, nykyään pitää ruveta räpeltämään lisätehoja saadakseen. Helpompaa ostaa tarpeeksi iso valmiiksi niin ei tarvi täällä itkeä. - Marcus.
Löysin netistä sivun jossa oli paljon tietoa moottorien kuristuksista: http://www.vastela.net/sami/viritys.htm
Alla oleva teksti on sieltä. En ihan ota selvää, tarkoittaako tuo sitä, ettei ennen vuotta -95 9,9 ja 15 hp koneissa ole yhteistä, vai onko? Lue itse ja yritä tulkita. Jotenkin uskoisin, että siinä sinun koneessasi olisi se perinteinen kaasuttimen rajoitin-konsti. Varmaa tietoa minulla ei ole.
"9,9 Jammua on kuristettu parilla eri tavalla:
Vm. 1995 alkaen 9,9F moottorissa imuläppien varaosanumero on 63V-13610-10, ja 15F moottorissa se on 63W-13610-00, joten ne ovat erilaiset. Niissä joutuu imuläppien rajoittajaa aukaisemaan enemmän. 9,9 hv:ssa ne aukeavat 1,7 mm ja 15 hv:ssa 6,0 mm
Tämän jälkeen läpät olivat samat ja kuristus on toteutettu rajoittimella kaasuttimessa, joka estää kaasua avautumasta kokonaan. Pitäisi olla melko yksinkertainen poistaa.
Uudemmisssa koneissa on tuli tämä imuläppä-homma takaisin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758