Runsaat kuukautiset

iida-annikki

Mikä avuksi runsaisiin kuukautisiin? Olen töissä asiakaspalvelussa, josta ei voi aina pyrähtää vessaan. Ehkäisy tarvetta ei varsinaisesti ole, koska sterilisaatio tehtiin 3 lapsen jälkeen 15.v sitten.

11

2761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan
    • kohduton

Moi! etpä ole ainoa nainen joka kärsii runsaista vuodoista..Sinulle voisi olla apua hormonikierukasta koska se hoitaa kohdun limakalvoa ja auttaa myös vaihedevuosien vuotohäiriöihin..mutta ensin mene lääkäriin ja selvittäkää onko vuotojen taustalla esim.kohdun hyvälaatuiset lihaskasvaimet eli myomat...Minulla hormonikierukka oli oiva apu mutta sitten myöhemmin kärsin kohdunlaskeumasta ja kohtu poistettiin-ihanaa-ei vuotoja -ei raskaaksi tulemisen peikkoa...

• ei auttanut

Minulla oli reilun vuoden hormonikierukka
        runsaiden menkkojen vuoksi ja vuoto vain
        lisääntyi sinä aikana.Oli tosi rankkaa aikaa.
        Ainut apu oli kohdunpoisto.

• auttanut

runsaisiin kuukautisiin lääkevalmiste nimeltään Cyklokapron. Jos muistaa ottaa niitä säännöllisesti kuukautisten aikana, ne auttavat huippu hyvin.

• hoidoksi ..

kohdun lämpöpallohoidon, hormonit eivät sopineet ja vuotoa oli pikkutipoittelupäivistä isoihin normaalimenkkapäiviin. Kivaa kun 2 viikkoa kuukaudesta oli jos jonkinnäköistä vuotoa. Perussairauteni vuoksi minulle ehdotettiin joko kierukkaa, (ei siis mitenkään varma vuotojen vähentäjä) toisena vaihtoehtona oli sitten tämä lämpöpallohoito, nukutuksessa tehdään: kohtuun laitetaan ns pallo joka täytetään vedellä, vesi kuuumennetaan 75 asteiseksi jolloin kohdun limakalvo tuhoutuu. Jossain sanottiin että hoito voi vaatia kaksikin kertaa saman toimenpiteen. Itselläni kk:t ovat enää tiputtelua tällä hetkellä, toivottavasti vaikutus pysyisi. En tiedä onko se tämän hoidon vaikutusta, mutta nykyään minulla tuntuu olevan vv-oireita (hikoilua ja hengenahdistusta juuri ennen pahoja päiviä ym) ikää vasta 40.

• hyvä vaihtoehto

Olen kärsinyt myöskin runsaista kuukautisista nyt useamman vuoden ajan. Jopa siinä määrin että ilmenee anemiaa. Lääkäri suositteli ensin minullekin hormonikierukkaa vaan sanoi että auttaa 50%:n todennäköisyydellä. Ja sivuoireena turvotusta ja vuotohäiriöitä. En suostunut siihen hoitoon kun turvottelua ja vuotohäiriöitä on jo ennestäänkin liiankin kanssa.
        Niinpä lääkäri teki lähetteen kohdun limakalvon poistoon polttamalla. Pitäis joko lopettaa vuodot kokonaan tai sit vaan esiintyy vaan pientä tiputtelua. Nyt odottelen toimenpiteeseen pääsyä, ei todellakaan tule menkkoja ikävä.
        Minäkin olen mietiskellyt että mikä vaikutus sillä toimenpiteellä on hormonitoimintaan. Eli paheneeko vv-oireet? Olen nyt 41-v. ja hikoilua on jo nyt tolkuttomasti. Jopa niin että välillä epäilyttää onko suolatasapaino kunnossa. Voimaton ja väsynyt olo mutta se kai johtuu osin tuosta anemiastakin. Jospa se vointi paranee kun vuodot loppuu tai ainakin vähenee!

• entinen vuotaja

Hormonikierukka auttaa tai jos se ei sovi ja oireilet henkisesti, vaadi kohdonpoisto.Minulla poistettiin 43 v ja auttoi monella tapaa elämää

• lisää vuotoa

vv-iässä. Keltarauhashormonikuurilla vuoto voi asettua.
        Tai sitten annat olla ja pakkaat vaan isointa mahdollista sidettä varmisteeksi. Kohdun poisto on silkkaa idiotismia, minulle ei juolahtanut moinen mieleenkään! Uhkana siinä myös ennenaikainen rupistuminen ja karmeat vv-vaivat.

• ei aiheuttanut
        lisää vuotoa kirjoitti:

vv-iässä. Keltarauhashormonikuurilla vuoto voi asettua.
        Tai sitten annat olla ja pakkaat vaan isointa mahdollista sidettä varmisteeksi. Kohdun poisto on silkkaa idiotismia, minulle ei juolahtanut moinen mieleenkään! Uhkana siinä myös ennenaikainen rupistuminen ja karmeat vv-vaivat.

ainakaan minulla ennenaikaista "rupistumista" eikä karmeita vv.vaivoja. Munasarjat kyllä jätettiin. Kohdunpoistoon on aina lääketieteellinen syy, eikä se ole mitään "idiotismia"

• kohdunpoistoja
        ei aiheuttanut kirjoitti:

ainakaan minulla ennenaikaista "rupistumista" eikä karmeita vv.vaivoja. Munasarjat kyllä jätettiin. Kohdunpoistoon on aina lääketieteellinen syy, eikä se ole mitään "idiotismia"

edelleen liian paljon. Asiasta oli taannoittain juttu lehdessä.

Runsaat kuukautiset eivät ole järkevä syy silpoa tervettä elimistöä.

Meidät on opetettu hysteerisen steriileiksi. Metsä ei saa näyttää metsältä, ihminen ei saa näyttää luonnolliselta, eikä nainen saa vuotaa kuukautisverta kuin pienen niukan tipan, ja sekin tuntuu olevan joillekin liikaa.

MInulla on ollut koko ikäni runsaat kuukautiset, mutta en ole kokenut niitä haitaksi vaan iloinnut naisellisuudestani.

• kohduton
        kohdunpoistoja kirjoitti:

edelleen liian paljon. Asiasta oli taannoittain juttu lehdessä.

Runsaat kuukautiset eivät ole järkevä syy silpoa tervettä elimistöä.

Meidät on opetettu hysteerisen steriileiksi. Metsä ei saa näyttää metsältä, ihminen ei saa näyttää luonnolliselta, eikä nainen saa vuotaa kuukautisverta kuin pienen niukan tipan, ja sekin tuntuu olevan joillekin liikaa.

MInulla on ollut koko ikäni runsaat kuukautiset, mutta en ole kokenut niitä haitaksi vaan iloinnut naisellisuudestani.

... taidat olla ainoa joka "rakastaa" kuukautisia. No, meitä on moneksi. En todellakaan jäänyt kaipaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe