Heips!Onko kellään vastaavaa tapahtunut/neuvoja/ruokinta-ohjeita jne. Viime perjantaina vein kissanin eläinlääkäriin, kun kiinnitin huomiota, että kisuli ravaa koko aika hiekkalaatikollaan eikä saanut mitään aikaiseksi. Hiekkalaatikolla se yritti pinnistellä useamman minuutin, mutta ilman tulosta. Vein sitten 5 vuotiaan leikatun poikakissani lekuriin ja sillähän oli virtsaputki tukossa. Saivat vaivoin laitettua sille katetrin, joka piti olla viikonlopun paikoillaan...Olen nyt koko aika seuraillut kissaani miten tekee pissaa jne...yhä kisulini kyköttää useamman minuutin paikoillaan saamatta mitään aikaiseksi...olen myös antanut levolackia kissalleni ummetuksen takia.Eli eli...onko kokemuksia miten kissa käyttäytyy katetrin poiston jälkeen?koska voihan kissa vielä tuntea että sillä on jotain "ylimääräistä" sisällään ja siksi pinnistellä...jotenkin on vain rasittavaa katsella ku ravaa hiekkalaatikolla...ja kytätä tekeekö se nyt mitään.minkälaista ruokintaa kissoille joilla on virtsavaivoja? ostin lekurilta virtsatiepotilaille raksuja ja pussiruokaa, mutta pidemmän päälle aika yksitoikkoista ruokaa...toivottavasti kisulini päivärytmi tulisi normaaliksi. on vaa niin ikävä katsoa sen ponnisteluita onko se sitten virtsa/ummetusvaivoja?pitää seurailla pari päivää sen toimintoja vielä...
Kissan virtsatietulehdus/ummetus
7
1680
Vastaukset
- täällä myös
Meillä vähän vastaavanlainen tilanne. Kissalla todettu pissatulehdus nyt kahdesti kuukauden sisällä, taas menossa antibioottikuuri. Nyt on kuuri ollut päällä pari päivää, mutta edelleen pissaaminen vaivalloista ja tänään tuli verta pissan joukossa. Me aloitettiin kans tuo erityisruokavalio, mutta ei siitä ainakaan vielä ole apua ollut. Huomenna ilmeisesti soitettava taas lääkäriin tuon veren takia. :(
- duski
Siis jos kissa ei saa ollenkaan pissattua, niin vie se heti takas sinne lääkäriin! Siinä on äkkiä nirri pois kissalta, jos pissaaminen ei onnistu ollenkaan.
- cindi15
kissa pissaa välillä kunnolla, mutta välillä menee pissaamisasentoon, eikä mitään tule haistelee vaan muttei peitä? Onko teillä samati? kissalla on myös ollut ummetusta. Olen antanut välillä toilax peräruiskeita että on saatu kakka tulemaan. Miten teidän kissa nyt voi?
- heiduli
moiks! Meidän kisuli alkaa jo olla hieman paremmassa kunnossa...aiemmin se yritti pitkään olla pissimis asennossa ja ei mitään tullut, eikä se peittänyt läksi vaan astialta ja rupesi pesemään "pippeliään":D. ja vähän ajan kuluttua meni uudestaan laatikkoon... nyt mitä olen seurannut niin on tehnyt pissiä, muttei peitä sitä. ja äsken teki kakankin:D...tais levolac auttaa...juoksi se nyt tässä illalla ensimmäistä kertaa viikkoon kunnon spurtit huoneiden läpi. ja nyt tyytyväisenä makaa kehräten sylissäni...jospa se siitä paranemaan päin...syötän vielä elukkalääkäriltä ostamiani virtsapotilaiden ruokia, mutta jatkossa sekoittelen muutakin ja juominenhan tässä se kaiken a ja o on ...toivottavasti teidän kisulinne paranee...ja kannattaa kokeilla, jos kissa ei juo niin ruiskulla laittaa vettä suuhun,...on ainakin jotain apua..
- Papunen
heiduli kirjoitti:
moiks! Meidän kisuli alkaa jo olla hieman paremmassa kunnossa...aiemmin se yritti pitkään olla pissimis asennossa ja ei mitään tullut, eikä se peittänyt läksi vaan astialta ja rupesi pesemään "pippeliään":D. ja vähän ajan kuluttua meni uudestaan laatikkoon... nyt mitä olen seurannut niin on tehnyt pissiä, muttei peitä sitä. ja äsken teki kakankin:D...tais levolac auttaa...juoksi se nyt tässä illalla ensimmäistä kertaa viikkoon kunnon spurtit huoneiden läpi. ja nyt tyytyväisenä makaa kehräten sylissäni...jospa se siitä paranemaan päin...syötän vielä elukkalääkäriltä ostamiani virtsapotilaiden ruokia, mutta jatkossa sekoittelen muutakin ja juominenhan tässä se kaiken a ja o on ...toivottavasti teidän kisulinne paranee...ja kannattaa kokeilla, jos kissa ei juo niin ruiskulla laittaa vettä suuhun,...on ainakin jotain apua..
Kun kyseessä on kiteet, niin tarvitaan aikaa ja vaivaa. Tutustuthan lääkeruoan käyttöohjeisiin, mikäli lääkäri ei antanut kunnon ohjeita, yleensä sitä pitää syöttää melko pitkäänkin, jollei loppuelämän, sillä kiteet myös uusivat helposti. Tämä tarkoittaa siis vain ja ainoastaan lääkeruokaa, silloin kissalle ei saa antaa mitään muuta. Kuivia nappuloita voi liottaa, ja märkäruokaankin voi lisätä hieman vettä, niin saat "huijattua" kissaa juomaan (vaikkakin sehän sille on luonnollisempaa niin).
Joillekin kissoille on ollut apua barffauksesta, mutta se vaatii sitten kunnon tutustumisen ennen aloittamista. Kannattaa nyt kuitenkin liottaa mahdolliset kiteet ensin sillä lääkeruoalla.
- vaiva ohi
Moi,
Meidän poikakissalla oli muutama vuosi sitten virtsakiviä, joihin sai hoidoksi erikoisruokavalion. Pari kolme kuukautta niitä syötiin, sitten palattiin ruokakaupan antimiin lääkärin ohjeiden mukaan. Hän suositteli kissalle vain kana- tai kalkkunavalmisteita (ankka on liian rasvaista), ei kuivamuonaa. Lisäksi olen sekoittanut ruokaan vähän vettä. Ei ole sen jälkeen tullut virtsakiviä. - Meidän kissalla
meidän leikatulla poikakissalla oli 2010 että pissasi minnevaan ja verta tuli pissan mukana..vietiin sitten eläinlääkäriin kissu.Ja nyt 2011 se on ruvennu pissaamaan taas jokapuolelle,mutta verta sillä ei vielä tule.Hetken mietin,että olisikohan leikkauksessa mennyt jotain pieleen.Toipumisia kisulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883