Kysyin tänään kauppiaalta!
Se on värjätty!
Sopii kuulemma kauniisti kesäpöytää ja kaunistaa kattauksesn.
väri ei kuulemma ole myrkyllistä ja lähtee keittämällä.
En kyllä osta tuota värillistä kaalia.
Lilan kukkakaalin arvoitus on
14
1006
Vastaukset
punaisia kukkakaaleja viljeltävän. Googleta punainen kukkakaali ja
vimpan pdf tiedoston kun avaa,,,vihanneskasvien siemeniä.- puhui
lilasta kukkakaalista, ei punaisesta.
- aloittaja
puhui kirjoitti:
lilasta kukkakaalista, ei punaisesta.
Jos joku nyt asuu lahdessa niin semmoisia myydään ainakin euromarketissa.
Minulle niin sanoittiin et se on värjätty!!
Käykää katsomassa jos ette usko!!!
Ukkoni kanssa tuota ihmeteltiin. - ja varmaan
aloittaja kirjoitti:
Jos joku nyt asuu lahdessa niin semmoisia myydään ainakin euromarketissa.
Minulle niin sanoittiin et se on värjätty!!
Käykää katsomassa jos ette usko!!!
Ukkoni kanssa tuota ihmeteltiin.uskovat muutkin yhtä lukuunottamatta jonka pitää aina yrittää päteä asioilla joista ei mitään tiedä.
oli myynnissä neilikoita jotka oli värjätty.
mutta ne värjättiin kuulemma niin että veteen laitettiin jotain väriä ja sitten kun se kukka sitä imi itseensä niin kukka värjäytyi.
uskoisin että samaa periaatetta tässä käytetään.
ja tosiaan mitä järkeä siinä on jos se väri lähtisi keittäessä?- ---------------------------...
ja ei ilmeisesti ole värjätty vaan saatu kasvatettua värillisiä lajikkeit.
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=3457- manta-elviira
noiden itse värien ainesosia, että ymmärtäisi miksi lila väri katoaa keitettäessä...
Herkullisen näköisiähän noi eri vaihtoehdot ovat. Olisi vaan saatavissa kaikista kaupoista. Eikä se taida ihan hetkeen onnistua... manta-elviira kirjoitti:
noiden itse värien ainesosia, että ymmärtäisi miksi lila väri katoaa keitettäessä...
Herkullisen näköisiähän noi eri vaihtoehdot ovat. Olisi vaan saatavissa kaikista kaupoista. Eikä se taida ihan hetkeen onnistua...maistuu paremmin nuin kivan väriset ruuat ;-)
- manta-elviira
majorica kirjoitti:
maistuu paremmin nuin kivan väriset ruuat ;-)
...jollei jossain vaiheessa opitut ennakkoluulot olisi esteenä edes maistamiselle ja sitä kautta ehkä tykästymisellekin...
- kylläpäs taas on juttuja
Ja millähän se on värjätty ???? Onko samaa maalia kun esim. porkkanalla, mutta eriväristä vaan ! >Voi Lyyti sun juttujas.
Se on AITO punainen kukkakaali, joka muuttaa värinsä keitettäessä, paitsi umalehtisen kattilassa, joka saa siitä väriä kattaukseensa -. kyllä te ootte TOSI onnettomia umpeloita.
Mistä teitäkin riittää jokaiselle paklstalle ?kerroin ostaneeni punaisen kukkakaalin,,,, missä kohtaa sanoin laittaneeni sen kattilaan?
Meillä rouskutellaan myös raakana kukkakaalia. Paas koittaen pistää punainen kukkakaali keskelle isoa lautasta, sen ympärille rakennat salaatista lehdet,, näyttävä kattauksen piristäjä.
Toinen tapa on "raakasalaatti" johon paloitat raakaa kukkakaalia,,,salaatinlehtiä,,erivärisiä paprikoita,,melonia, ananasta,,,,,ihan mitä mielesi tekee..
- HannuW
Kyllä se on jalostettu muunnos
https://www.thekitchn.com/look-purple-and-orange-cauliflower-ingredient-intelligence-33348 - dfhfhfhdf
Miten tämä muuten liittyy koiriin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368662Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1671242Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17896Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657