Lilan kukkakaalin arvoitus on

RATKAISTU!!!

Kysyin tänään kauppiaalta!
Se on värjätty!
Sopii kuulemma kauniisti kesäpöytää ja kaunistaa kattauksesn.
väri ei kuulemma ole myrkyllistä ja lähtee keittämällä.
En kyllä osta tuota värillistä kaalia.

14

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punaisia kukkakaaleja viljeltävän. Googleta punainen kukkakaali ja
      vimpan pdf tiedoston kun avaa,,,vihanneskasvien siemeniä.

      • puhui

        lilasta kukkakaalista, ei punaisesta.


      • aloittaja
        puhui kirjoitti:

        lilasta kukkakaalista, ei punaisesta.

        Jos joku nyt asuu lahdessa niin semmoisia myydään ainakin euromarketissa.
        Minulle niin sanoittiin et se on värjätty!!
        Käykää katsomassa jos ette usko!!!
        Ukkoni kanssa tuota ihmeteltiin.


      • ja varmaan
        aloittaja kirjoitti:

        Jos joku nyt asuu lahdessa niin semmoisia myydään ainakin euromarketissa.
        Minulle niin sanoittiin et se on värjätty!!
        Käykää katsomassa jos ette usko!!!
        Ukkoni kanssa tuota ihmeteltiin.

        uskovat muutkin yhtä lukuunottamatta jonka pitää aina yrittää päteä asioilla joista ei mitään tiedä.


    • oli myynnissä neilikoita jotka oli värjätty.
      mutta ne värjättiin kuulemma niin että veteen laitettiin jotain väriä ja sitten kun se kukka sitä imi itseensä niin kukka värjäytyi.
      uskoisin että samaa periaatetta tässä käytetään.
      ja tosiaan mitä järkeä siinä on jos se väri lähtisi keittäessä?

    • ---------------------------...
      • manta-elviira

        noiden itse värien ainesosia, että ymmärtäisi miksi lila väri katoaa keitettäessä...

        Herkullisen näköisiähän noi eri vaihtoehdot ovat. Olisi vaan saatavissa kaikista kaupoista. Eikä se taida ihan hetkeen onnistua...


      • manta-elviira kirjoitti:

        noiden itse värien ainesosia, että ymmärtäisi miksi lila väri katoaa keitettäessä...

        Herkullisen näköisiähän noi eri vaihtoehdot ovat. Olisi vaan saatavissa kaikista kaupoista. Eikä se taida ihan hetkeen onnistua...

        maistuu paremmin nuin kivan väriset ruuat ;-)


      • manta-elviira
        majorica kirjoitti:

        maistuu paremmin nuin kivan väriset ruuat ;-)

        ...jollei jossain vaiheessa opitut ennakkoluulot olisi esteenä edes maistamiselle ja sitä kautta ehkä tykästymisellekin...


    • kylläpäs taas on juttuja

      Ja millähän se on värjätty ???? Onko samaa maalia kun esim. porkkanalla, mutta eriväristä vaan ! >Voi Lyyti sun juttujas.

      Se on AITO punainen kukkakaali, joka muuttaa värinsä keitettäessä, paitsi umalehtisen kattilassa, joka saa siitä väriä kattaukseensa -. kyllä te ootte TOSI onnettomia umpeloita.

      Mistä teitäkin riittää jokaiselle paklstalle ?

      • kerroin ostaneeni punaisen kukkakaalin,,,, missä kohtaa sanoin laittaneeni sen kattilaan?
        Meillä rouskutellaan myös raakana kukkakaalia. Paas koittaen pistää punainen kukkakaali keskelle isoa lautasta, sen ympärille rakennat salaatista lehdet,, näyttävä kattauksen piristäjä.
        Toinen tapa on "raakasalaatti" johon paloitat raakaa kukkakaalia,,,salaatinlehtiä,,erivärisiä paprikoita,,melonia, ananasta,,,,,ihan mitä mielesi tekee..


    • dfhfhfhdf

      Miten tämä muuten liittyy koiriin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe