Miksi Oulusa ei saa tehdä mitään ? Miksi tänne ei saa rakentaa katettuja kauppakeskuksia vaan ihmisten pitäisi tarpoa tuulessa ja tuiskussa onnettomalla rotuaarilla ? Miksi Oulun keskusta on kuin pikku kylän keskusta, lyhyt katu, jonka ympärillä muutama kauppa (tietenkin arinan omistama). Miksi kaikkea aina vastustetaan: esim H&M kesti Ouluun tulo 5 vuotta kun Arina ei antanut kauppapaikkaa ? MIksi Oulun keskustan asukasyhdistys on LIIAN vahva, miksi sitä kuunnellaan joka asiassa ?
Miksi Oulussa ei ole YHTÄÄN kesätapahtumaa tai muuta mikä toisi tänne turisteja ? Esim puolta pienemmällä Seinäjoella on Vauhtiajot, Provinssirock, Tangomarkkinat, joista jokainen vetää yli 40.000 kävijää, kaupunki antaa sulkea kokonaisia katuja, jotta esiintymislavat saadaan rakennettua ja mikään asukasyhdistys ei saa valtaa kaataa tapahtumia. Oulussa valitetaan yhdestäkin pikku tapahtumasta.
KETKÄ TÄHÄN ASUKASYHDISTYKSEEN KUULUVAT ???? Miksi sillä on liian paljon valtaa ? Tällä menolla Oulun ´keskusta on kohta autoton, äänetön ja tyhjä. Muuttaisivat Liminkaan jos autot ja äänet häiritsevät
Miksi Oulu ei kehity ?
21
1415
Vastaukset
- ihan rauhassa
Keskity ihan vaan elämiseen ja lopeta tuo rahan ja autojen palvominen.
- OLEN SUN
kans tuosta asiasta.
- IHMEESSÄ
kaupungilla pitäs olla autoja?Mun mielestä siellä on paljon kivampi kulkeaki,kun ei olis niin paljon auto liikennettä.Kyllähän Oulusta nyt kaikki oleellinen löytyy,liikkeitäki on ihan riittämiin.Miten olit ajatellut että Oulun keskustaa ruvettais muuttaan joksiki isoksi tavaratalo yhdyskunnaksi.Eihän se ole edes mahdollista,eikä myöskään tarpeen.Oulusta kyllä löytyy kaikki oleellinen mitä ihminen elämässä tarvii.Keskustassa on paljon asuinhuoneistoja.Pitäisikö ne purkaa,ja rakentaa tilalle suuria ostoskeskuksia,että teini neiti pääsee shoppaileen.Hyva vaan Oulun kaupungin päättäjille,pitäkää kaunis kaupunkinne entisellään.
- oulu on tylsä
oulu on ehkä suomen tylsin kaupunki.
Kauppoja ei saa rakentaa mutta kapakoita on enemmän kuin missään suomen kaupunkissa per asukas.... se taitaa olla näiden hörhöjen tarkoitus, jotka asuvat keskustassa. Lhyt matka kapakkaan ettei tarvitse ajaa taksilla, mihin sitä kauppoja tarvitaan kun on sama tuulipuku kesät talvet.. - asdf-71
Mielestäni keskusta-alueen kattaminen toisi sitä kaivattua vetovoimaa; olisi kiva talvella shoppailla kun ei tarvitse kaduilla liukastella. Lisäksi rotuaarin zembalot voitaisiin vetää useammin ja ilman pelkoa sateesta.
Minua kyrsii talvella että kadut ovat jäässä ja huonosti hiekoitettu. Ei ole mitenkään kiva tarpoa keskustassa. Mielestäni tälle pienelle mutta tärkeälle seikalle tulisi tehdä jotain.
Jos kehitys on autojen paljoutta, katujen sulkemista kaljateltoilla ja kusiputkilla, suon sen kernaasti Porille, Seinäjoelle jne.
- pikkukaupunkimeininkiä
Oulu on kyllä taantumuksellinen eikä mikään kehity. Nytkin ajoivat Ellen Jääskeläisen mekkokaupan pois keskustasta ja tilalle tulee joku ravintola... hohhoijaa. Kyllä niitä ravintoloita on jo ihan tarpeeksi ja juottoloita joka nurkassa, mutta kunnon kauppoja ei ole tarpeeksi.
Kyllä jää Oulu nuolemaan näppejään, kun Ideapark tulee Kiiminkiin. Jokohan Kiimingissä on lähtenyt asuntojen hinnat nousuun?- IDEAPARK KIIMINKIIN
olla vielä kovin "korkeassa kuusessa" ja hyvä niin.
Oulussa ja sen ympäristössä on kyllä ihan riittämiin ostospaikkoja, jos vain ostajia ja heillä euroja piisaa.
Ihan hölmöa ruveta yhtä kepuliukkoa ylenmäärin rikastuttamaan.
- ja tylsä
Keskusta on jäänyt kehityksestä jo ajat sitten. Pitkin hampain itse siellä käyn, mutta mieluummin menen jonnekin reuna-alueen markettiin, jossa palvelut saman katon alla. Kummallista nyysäämistä tuo keskustan homma. Pientä, hikistä ja tunkkaista. Avaruutta ja tilaa saa etsiä.
- ei tulevaisuutta
Ei niitä automarkettejakaan kannata kaupungin sivuja täyteen ahtaa. Ei tule olemaan ollenkaan järkevää jos autoilu kallistuu edelleen eivätkä ihmiset kykene käyttämään niiden palveluja.
Ja entisenä seinäjokisena kyllä sanoisin että on noissa massatapahtumista harmiakin. Rauhallinen pikkukaupunki muuttuu kaljaörveltäjien mesoamispaikaksi. Rahaa kyllä tulee kaupunkiin kävijöiden mukana ,mutta itse en ainakaan paikkakuntalaisena kaipaa tapahtumia.
Myös seinäjoen pieni keskusta kuihtuu kun laitamille suunnitellaan lisää kauppakeskuksia.
Olisiko kauppojen häviämisen syynä keskustasta isot vuokrahinnat tai jokin muu vastaava syy?- minä myös olen
seinäjoella on KAKSI katettua kauppakeskusta: Torikeskus ja Epstori (jota laaajennetaan). Oulussa EI YHTÄÄN..... ja täällä tuulee ja tuiskuaa talvella, on kato meren rannalla
- Saatana itse
Kyllä sitä nyt ollaan Oulun keskustaa kehittämässä ja kattamassa kun Ideapark menee naapurikuntaan.
Taas löydetään jos vaikka minkälaista syytä ja etenkin "asiantuntijaa" selittämään miksi sen sijainti on niin huonossa paikassa.
Oululaisilla on ollut jo vuosikymmeniä mahdollisuus ja tilaisuus kehittää kaupunkinsa keskustaa ja vaikka kattaa koko kaupunki lasilla, mutta näin ei vain ole tehty.
Nyt sitten ruikutetaan kun kurat on jo housuissa ja suurinvestointi menikin naapuriin.- jauhanta
Saatte kyllä haettua ne paskamakkaranne ja jauhelihanne pienemmästäkin kaupasta. Olen saanut tarpeekseni tästä rahan ym. paskan palvonnasta. Muuttakaa lappiin niin huomaatte että on muutakin elämää kuin materian palvonta.
- -puliukko-
jauhanta kirjoitti:
Saatte kyllä haettua ne paskamakkaranne ja jauhelihanne pienemmästäkin kaupasta. Olen saanut tarpeekseni tästä rahan ym. paskan palvonnasta. Muuttakaa lappiin niin huomaatte että on muutakin elämää kuin materian palvonta.
"Paikka on todella kauhea, haisee omituiselle ja muutenkin laatu on todellakin kateissa koko paikasta."
Että sillä tavalla kävi nirppanokalle! - Espoon ukko
-puliukko- kirjoitti:
"Paikka on todella kauhea, haisee omituiselle ja muutenkin laatu on todellakin kateissa koko paikasta."
Että sillä tavalla kävi nirppanokalle!Itse asun Espoossa ja minua nyppii se, että pitää pörrätä ympäri pääkaupunkiseutua jos on muutama asia hoidettavana. Esim. jos haluan käydä Stockmannilla, Clas Ohlsonissa ja Ikeassa saman päivän aikana pörrään noin 60km. Tällaisessa skenariossa 20km:n päässä oleva megakeskus, josta saisi kaikki alkaakin olemaan varteenotettava vaihtoehto.
- Kunhan kysyn?
Mikä erottaa rahantekijät rivimiehistä - juuri tällaiset projektit joihin tarvitaan oikea visio ja tekijä.
- SE ON SYY
NO KUN KAIKKI RAHA MENEE PIRTTIVILJELIJÖILLLE!!
- paska kaupunni
Oulu on sen verran syrjässä ettei kävijöitä ole mihinkään massatapahtumiin eikä etelän bändejä kiinnosta ajaa lappiin satoja kilometrejä muutaman ihmisen takia kun saman kävijämäärän saa kymmenkertaisesti vähemmillä kilometreillä etelässä keikkaillessa. Kohta loppuu kaikki bänditapahtumat Oulussa kun teatria puretaan uusien kerrostalojen tieltä. Uutta korvaavaa paikkaa ei tuollaisille tapahtumille löydy Oulusta.
- ........................
Oulun kehitysongelmat johtuvat epäpätevistä päättäjistä niin eilen kuin tänäänkin.
Tässäpä muutamia ongelmia,
-Kaupunkia ei uskalleta rakentaa asukaslukuaan vastaavaksi kaupungiksi. Keskusta on kuin täyteen ahdattu kolmenkymmenentuhannen asukkaan pikkukaupunki.
-Arkkitehdit ovat jääräpäisiä kolmikerroksisten talojen puolustajia, joille päättäjät nyökyttelevät Oulussa
-Joukkoliikenne ei toimi. Bussit ajavat puskurit toisissaan kiinni peräkanaa, kunnes "joukkoliikenne" taas hiljenee. Sitten taas odotellaan tunteroinen.
-Liikennejärjestelyissä ei mitään logiikkaa. Jonot matelevat kapeilla kaduilla, joiden varsilla liikennemerkkejä joissa kymmenen lisäkylttiä. Kun risteys ylitetään, vastaan saattaa tullakin toinen auto. On siinä risteksessä kuitenkin maalimerkintä, että nyt pitää vaihtaa kaistaa. Ai niin, talvellahan ne maalit ei näy, mutta kyllä me Oululaiset muistetaan miten siinä ajetaan...
-Kaupungista ei haluta tehdä kaupunkimaista, vaan kattamaton ostoskeskus.
-Tapahtumat polkevat paikoillaan vuodesta toiseen tyyliin kaikille jotain. Dingo, Paula Koivuniemi ja Yö. Parasta antia Suomen viihdetaivaalta Oululaisille. Kaiken pitää olla hajutonta, mautonta ja kädenlämpöistä ilman pienintäkään riskiä.
Ketkä näistä asioista päättävät täällä? Jos he eivät itse ymmärrä kyvyttömyyttään, jonkun pitäisi pystyä sanomaan se heille.- muistuttaja
Pistetään päättäjät vaihtoon, niin saadaan kehityksen rattaat pyörimään!
- Tämmöne
muistuttaja kirjoitti:
Pistetään päättäjät vaihtoon, niin saadaan kehityksen rattaat pyörimään!
Oulua voisi totta totisesti kehittää! Lähin ostoskeskus on Zeppelin ja sekin kaukana! Edes yksi ostoskeskus ouluun ja Teatriaa ei saa purkaa! Qstock uhataan lopettaa, kun "asukkaat valittavat melusta" Se on herranjumala kerran vuodessa kai sen verran voi kestää??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.314767- 343376
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833164- 112247
- 271810
- 121778
- 1611773
- 1011267
- 1371107
- 141059