Minkälaisia kokemuksia teillä on matkatoimisto Hispanian matkoista? Olen lähdössä talvella Madeiralle.
Hispanian matkat?
24
3431
Vastaukset
Hispania on järjestänyt matkoja Azoreille vuodesta 2005 lähtien eikä tietooni ole tullut valituksia Azoreilta käyneiltä. Oppaat täällä ovat nuoria, iloisia ja asiastaan innostuneita. Madeira on Hispanialle uusi kohde.
- kerran vain
Meillä huonoja kokemuksia Hispaniasta Tolon matkalla, emme enää koskaan käytä ko. matkatoimistoa.
- pakko saada tietää
Miksi matkanne epäonnistui?
- Barbeito
Mitä kumman vikaa tuossa Hispanian toiminnassa ja vastauksessa on jos asiat ovat noin tosiaan tapahtuneet?
Voipi käydä niin että matkanjärjestäjät alkavat kohdallanne nopeastikin käydä vähiin... Äänten kokeminen meluksi on sekin jossakin määrin kulttuurisidonnaista. Esim. portugalilaiset eivät ole kovin herkkiä melulle ja etenkin lasten suhteen sallitaan ylilyöntejä. Feedbackista ei käy ilmi, olivatko koululaiset paikallisia.
Hispanian vastaus on vähintään huonosti muotoiltu, rumasti sanoen, vähän kuin idiootille kirjoitettu - kaikkihan me tiedämme, että matkatoimisto ei voi tietää, ketä muita johonkin hotelliin samanaikaisesti majoittuu. Oppaan toiminta kertoman perusteella oli myös kaukana kiitettävästä. Palvelualalla toimiva kohtaa usein tilanteita, joita on hankala hallita. Silloin ratkaisevaa on palveluhenkilön asenne ja se, minkäasteisen empaattisen tunteen hänen toimintansa saa aikaan ongelman kokevasssa asiakkaassa.
Muistan kerran joutuneeni vastaavaan tilanteeseen Torontossa. Siloin meillä oli mahdollisuus vaihtaa huonetta ja ongelma korjautui sillä. Toki emme olleet järjestetyllä matkalla vaan ihan omin päin liikkeellä.
Viestissä kuvattu tilanne tuskin on ainutlaatuinen. Epäilen, että niitä sattuu myös muiden matkatoimistojen kuin Hispanian matkoilla eivätkä näiden muiden matkatoimistojen vastineetkaan ole välttämättä yhtään sen kummempia.
Azoreilla nuorten matkailijoiden, sekä ulkomaisten että portugalilaiseten, määrä on olematon johtuen vähäisistä liikenneyhteyksistä ja korkeista lentohinnoista sekä siitä että Azorit eivät ole rantalomakohde.
Yksi huono kokemus tuskin tekee koko matkatoimistosta huonon. Palvelualalla palvelevat ihmiset, eivät ne juridiset yhtiöt, jotka heille maksavat palkan. Ei ole mielestäni mitään syytä odottaa, että kaikki Hispanian työntekijät toimisivat samoin kuin tässä viestissä on kuvattu. Olen seurannut Hispanian oppaiden toimintaa Azoreilla kohta kaksi kautta eikä minun tietooni ole tähän mennessä tullut mainittavasti negatiivisia kokemuksia.
- Barbeito
Itsellä yksi kokemus Hispaniasta eli viime Azoreiden matka. Varauksen tein netissä - siellä oli huonoa se, ettei voinut maksaa verkkopankissa vaan piti hoitaa homma luottokortilla. Muuten sivustojen toiminta oli ok.
Opaspalvelut tavanomaiset, tosin ihmeellisen kauas bussi jätti hotellista.
Eli ei mitään erikoista plussaa sikä miinusta. - hyvin pettynyt
Todella huonoa palvelua saimme! Oli ensimmöinen ja viimeinen kerta kun käytämme kyseistä matkatoimistoa. Ja matkattu on paljon! Ikinä ei ole ollut muoden firmojen kanssa ongelmia, joten siirrymme tuttuun turvalliseen..
Jotta palautteesta tällä palstalla olisi hyötyä, sen tulisi olla yksityiskohtaisempaa kuin yllä olevan kirjoittajan. Tulisi kertoa seikkaperäisemmin, miltä osin palvelu ei täyttänyt odotuksia. Tyytyväisyyden määrä kun tulee siitä, miten odotukset täyttyvät. Muistettakoon, että Hispania on vuosien varrella palvellut ison joukon suomalaisia, joten toimiston palvelutaso ei nyt sentään ihan heikko ole.
- matkakake
minulla ei valitettavaa ao. firmasta tai sen oppaista.
- Riippuu jostain
Riippuu varmaan minkälaista palvelua haluaa?
- Kilchoman2
Azoreilla viime vuonna loistava palvelu joten emme epäröineet valita Hispania ensi huhtikuussa tapahtuvan Madeiran matkan järjestäjäksi.
- _ida_
2010 Azoreilla Hispanian matkalla. Palvelu todella hyvää, oppaat (kävimme kahdella retkellä) iloisia, reippaita ja mielestäni paikkaan hyvin perehtyneitä.
Jos tilanne osuisi kohdalle, varaisin varmasti matkan Hispanialta. Nyt ei valinta Madeiran tämänkeväiselle matkalle osunut Hispaniaan, koska heillä ei ollut tarjota sitä hotellia, jonne halusimme. - Vakuus ei riittävä ?
Madeiran matkaa katselin ja tuttavaperheen Alma-kokemusten jälkeen olen ottanut yhdeksi kohdaksi matkan ennakkosuunnittelussa myös vierailun kuluttajaviraston sivuilla http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri
Hakusanalla Hispania tulee seuraava vastaus:
Matkatoimisto Hispania Oy
y-tunnus: 1015333-4
toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
rekisteritunnus: 3470/00/Mj
vakuus: Vakuus ei riittävä
Matkatoimisto ei ole asettanut riittävää vakuutta. Tällöin on riski, ettei matkustaja saa ennakkoon maksamiaan rahoja takaisin konkurssitilanteessa.
Lisäksi kerrotaan:
Matkatoimiston kaikki asiat eivät ole kunnossa. Matkustajan kannattaa selvittää tarkemmin matkatoimiston tilaa ennen matkan ostamista.
Tällaisella keskivertomatkailijalla tästä nyt tulee mieleen kaksi kysymystä:
1. Mistä tavallinen matkailija voi "selvittää tarkemmin matkatoimiston tilaa ennen matkan ostamista."?
2. Uskaltaako Hispanian matkaa nyt ostaa ostaa muuten kuin luottokortilla? Kertoman mukaan vei aika pitkään saada Almalta rahat takaisin ja eikös tässä nyt ole se riski että rahoja ei saa ollenkaan takaisin jos matkatoimistolle sattuu joitain?- Riiippuuu
Eipä se luottokorttikaan välttämättä turvaa anna ja voi riippua kenen myöntämä se on (esim. vain pieni osa Visa-korteista on Luottokunnan).
- Vakuus ei riittävä ?
Kävinpä sitten katsomassa tämänpäiväisen uutisen jälkeen...
http://www.hs.fi/talous/Matkatoimisto Hispania lopettaa toimintansa/a1305562645203
...että mitä kuuluu Hispanian vakuudelle.
Ja vakuus on kunnossa.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri
Matkatoimisto Hispania Oy
y-tunnus: 1015333-4
toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
rekisteritunnus: 3470/00/Mj
vakuus: Vakuus on
Vaikuttaa erikoiselta: pari kuukautta sitten kun matkatoimisto oli toiminnassa niin vakuus ei ollut riittävä. Nyt kun matkatoimisto lopettaa toimintansa niin vakuus on kunnossa.
Luulisi että se tarkoittaa nyt ainakin sitä, että he joilla on matkoja maksettuna saavat omansa pois. - vastikäänkäynyt
Vakuus ei riittävä ? kirjoitti:
Kävinpä sitten katsomassa tämänpäiväisen uutisen jälkeen...
http://www.hs.fi/talous/Matkatoimisto Hispania lopettaa toimintansa/a1305562645203
...että mitä kuuluu Hispanian vakuudelle.
Ja vakuus on kunnossa.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri
Matkatoimisto Hispania Oy
y-tunnus: 1015333-4
toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
rekisteritunnus: 3470/00/Mj
vakuus: Vakuus on
Vaikuttaa erikoiselta: pari kuukautta sitten kun matkatoimisto oli toiminnassa niin vakuus ei ollut riittävä. Nyt kun matkatoimisto lopettaa toimintansa niin vakuus on kunnossa.
Luulisi että se tarkoittaa nyt ainakin sitä, että he joilla on matkoja maksettuna saavat omansa pois.Valitettavaa tuo Hispanian poistuminen. Madeirallekin järjestää sitten matkoja vain Aurinkomatkat - voi hyvin arvata, miten hinnat kehittyvät siinä tilanteessa.
Järjestämällä lennot itse ja varaamalla itse hotellin, ei juuri suoria lentoja ole tarjolla, joten se ei Madeiran tapauksessa ole kovin hyvä vaihtoehto matkatoimiston järjestämille matkoille.
- lisäinfoa, kiitos!
Olen luullut että luottokortilla maksaminen on aina siinä mielessä turvallista, että jollei myyjä "toimita maksettua tuotetta tai palvelua" niin luottokorttifirmalta voi hakea palautusta. Mutta onko siis oikeasti joku ero siinä, että onko kortin myöntäjä Luottokunta vai pankki????? Jos edellisen viestin kirjoittaja tietää asiasta enemmän, niin vaikkei se ehkä tälle palstalle kuulukaan, niin voitko kertoa tarkemmin! Itasellä ainakin Visa ja MC on pankin myöntämiä kortteja nykyisin (aikaisemmin Luottokunnan) enkä ole osannut kuvitellakaan että olisin nyt huonommassa asemassa esim. matkafirman konkurssitilanteessa. Todella paljon kiinnostaa tämä asia!
- Riippuu ja Roikkuu?
Ei kai sitä luottokortilla maksettua kovin pitkään saa takaisin? Vai saako?
Esimerkiksi jos tänään ostan matkan lokakuulle niin luottokortillakin maksettu varausmaksu menee ensi kuussa tililtäni. Jos matkatoimisto tekee Almat vaikkapa kesäkuussa niin eihän sitä varausmaksua luottokorttifirmalta enää takaisin saa? Eihän?
Näin olen ollut ymmärtävinäni luottokorttini (Nordean Visa) ehdoista. - nokonkka
Riippuu ja Roikkuu? kirjoitti:
Ei kai sitä luottokortilla maksettua kovin pitkään saa takaisin? Vai saako?
Esimerkiksi jos tänään ostan matkan lokakuulle niin luottokortillakin maksettu varausmaksu menee ensi kuussa tililtäni. Jos matkatoimisto tekee Almat vaikkapa kesäkuussa niin eihän sitä varausmaksua luottokorttifirmalta enää takaisin saa? Eihän?
Näin olen ollut ymmärtävinäni luottokorttini (Nordean Visa) ehdoista.matkatoimistoilla pitää olla vakuudet,joista mahdollisen konkan jälkeen rahat maksellaan.ainakin teoriassa toimii,saattaa kyllä kestää kun selviteltävää riittää.
- yeskonkka?
nokonkka kirjoitti:
matkatoimistoilla pitää olla vakuudet,joista mahdollisen konkan jälkeen rahat maksellaan.ainakin teoriassa toimii,saattaa kyllä kestää kun selviteltävää riittää.
Mutta eihän tolla hispanialla ole vakuuksia. Juuri katoin tosta aiemmasta linkistä ja kyllä siellä lukee selvällä suomenkielellä Vakuus ei riittävä.
Ja lisätietona tosiaan että matkustajalla on riski ettei saa rahojaan takasi. - nokonkka
yeskonkka? kirjoitti:
Mutta eihän tolla hispanialla ole vakuuksia. Juuri katoin tosta aiemmasta linkistä ja kyllä siellä lukee selvällä suomenkielellä Vakuus ei riittävä.
Ja lisätietona tosiaan että matkustajalla on riski ettei saa rahojaan takasi.http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/d022604e-b483-49dc-a087-aa239150e917.aspx
matkatoimistoilla pitää olla vakuudet !
- kiinnostaisi!
Mutta esim. matkatoimistohan voi mennä konkkaan (kuten aikanaan Töölön matkatoimisto) jolloin luottokorttiasiakkaat sai tietääkseni rahansa pois luottofirmalta mutta "käteisasiakkaat" jäi nuolemaan näppejään. Näin siis on tapahtunut ja voi tapahtua jatkossakin. sama voi koskea muutakin toimialaa kuin matkailua, vaikkapa jos on tilannut ja maksanut kalliit keittiökaapistot tai sohvakaluston tai mitä tahansa ja ennen toimitusta ko. firma menee nurin. Niin olen ymmärtänyt että luottokorttimaksaja voi (vaikka summa olis jo veloitettu kortilta) hakea rahojaan pois luottofirnalta. Mutta onko näin sitten kuitenkaan??? Ja onko siinä joku aikaaja (kuten kirjoitti "Riippuu ja Roikkuu") ??
- Riippuu ja roikkuu
Aikaa on kulunut ja pankit ovat ottaneet luottokortit omaan hoitoon ja kokemus on itsellä tähän asti huono ongelmatilanteessa.
- vastikäänkäynyt
Oltiin vaimon kanssa muutama viikko sitten Madeiralla Hispanian järjestämällä matkalla. Kaikki järjestelyt menivät sujuvasti eikä mitään ongelmia ollut.
Oppaalta saimme sen palvelun, mitä halusimme. Retkille emme osallistuneet, vaan liikuimme omatoimisesti jalkaisin, bussilla ja parina päivänä vuokraamallamme autolla. Ainoa matkatoimiston järjestämä "retki" oli madeiralainen ilta.
Tämä olikin pitkään aikaan ainoa pakettimatka. Viime aikoina olemme matkustaneet enempi omatoimisesti itse lennot ja hotellit varaten. Madeiralle ei kuitenkaan löytynyt tuolla systeemillä suoria lentoja eikä koneenvaihtoihin ollut nyt halua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783