Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hispanian matkat?

harvoin etelään

Minkälaisia kokemuksia teillä on matkatoimisto Hispanian matkoista? Olen lähdössä talvella Madeiralle.

24

3376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hispania on järjestänyt matkoja Azoreille vuodesta 2005 lähtien eikä tietooni ole tullut valituksia Azoreilta käyneiltä. Oppaat täällä ovat nuoria, iloisia ja asiastaan innostuneita. Madeira on Hispanialle uusi kohde.

    • kerran vain

      Meillä huonoja kokemuksia Hispaniasta Tolon matkalla, emme enää koskaan käytä ko. matkatoimistoa.

      • pakko saada tietää

        Miksi matkanne epäonnistui?


      • Barbeito

        Mitä kumman vikaa tuossa Hispanian toiminnassa ja vastauksessa on jos asiat ovat noin tosiaan tapahtuneet?

        Voipi käydä niin että matkanjärjestäjät alkavat kohdallanne nopeastikin käydä vähiin...


      • Äänten kokeminen meluksi on sekin jossakin määrin kulttuurisidonnaista. Esim. portugalilaiset eivät ole kovin herkkiä melulle ja etenkin lasten suhteen sallitaan ylilyöntejä. Feedbackista ei käy ilmi, olivatko koululaiset paikallisia.

        Hispanian vastaus on vähintään huonosti muotoiltu, rumasti sanoen, vähän kuin idiootille kirjoitettu - kaikkihan me tiedämme, että matkatoimisto ei voi tietää, ketä muita johonkin hotelliin samanaikaisesti majoittuu. Oppaan toiminta kertoman perusteella oli myös kaukana kiitettävästä. Palvelualalla toimiva kohtaa usein tilanteita, joita on hankala hallita. Silloin ratkaisevaa on palveluhenkilön asenne ja se, minkäasteisen empaattisen tunteen hänen toimintansa saa aikaan ongelman kokevasssa asiakkaassa.

        Muistan kerran joutuneeni vastaavaan tilanteeseen Torontossa. Siloin meillä oli mahdollisuus vaihtaa huonetta ja ongelma korjautui sillä. Toki emme olleet järjestetyllä matkalla vaan ihan omin päin liikkeellä.

        Viestissä kuvattu tilanne tuskin on ainutlaatuinen. Epäilen, että niitä sattuu myös muiden matkatoimistojen kuin Hispanian matkoilla eivätkä näiden muiden matkatoimistojen vastineetkaan ole välttämättä yhtään sen kummempia.

        Azoreilla nuorten matkailijoiden, sekä ulkomaisten että portugalilaiseten, määrä on olematon johtuen vähäisistä liikenneyhteyksistä ja korkeista lentohinnoista sekä siitä että Azorit eivät ole rantalomakohde.

        Yksi huono kokemus tuskin tekee koko matkatoimistosta huonon. Palvelualalla palvelevat ihmiset, eivät ne juridiset yhtiöt, jotka heille maksavat palkan. Ei ole mielestäni mitään syytä odottaa, että kaikki Hispanian työntekijät toimisivat samoin kuin tässä viestissä on kuvattu. Olen seurannut Hispanian oppaiden toimintaa Azoreilla kohta kaksi kautta eikä minun tietooni ole tähän mennessä tullut mainittavasti negatiivisia kokemuksia.


    • Barbeito

      Itsellä yksi kokemus Hispaniasta eli viime Azoreiden matka. Varauksen tein netissä - siellä oli huonoa se, ettei voinut maksaa verkkopankissa vaan piti hoitaa homma luottokortilla. Muuten sivustojen toiminta oli ok.

      Opaspalvelut tavanomaiset, tosin ihmeellisen kauas bussi jätti hotellista.

      Eli ei mitään erikoista plussaa sikä miinusta.

    • hyvin pettynyt

      Todella huonoa palvelua saimme! Oli ensimmöinen ja viimeinen kerta kun käytämme kyseistä matkatoimistoa. Ja matkattu on paljon! Ikinä ei ole ollut muoden firmojen kanssa ongelmia, joten siirrymme tuttuun turvalliseen..

    • Jotta palautteesta tällä palstalla olisi hyötyä, sen tulisi olla yksityiskohtaisempaa kuin yllä olevan kirjoittajan. Tulisi kertoa seikkaperäisemmin, miltä osin palvelu ei täyttänyt odotuksia. Tyytyväisyyden määrä kun tulee siitä, miten odotukset täyttyvät. Muistettakoon, että Hispania on vuosien varrella palvellut ison joukon suomalaisia, joten toimiston palvelutaso ei nyt sentään ihan heikko ole.

    • matkakake

      minulla ei valitettavaa ao. firmasta tai sen oppaista.

    • Riippuu jostain

      Riippuu varmaan minkälaista palvelua haluaa?

      • Kilchoman2

        Azoreilla viime vuonna loistava palvelu joten emme epäröineet valita Hispania ensi huhtikuussa tapahtuvan Madeiran matkan järjestäjäksi.


    • _ida_

      2010 Azoreilla Hispanian matkalla. Palvelu todella hyvää, oppaat (kävimme kahdella retkellä) iloisia, reippaita ja mielestäni paikkaan hyvin perehtyneitä.

      Jos tilanne osuisi kohdalle, varaisin varmasti matkan Hispanialta. Nyt ei valinta Madeiran tämänkeväiselle matkalle osunut Hispaniaan, koska heillä ei ollut tarjota sitä hotellia, jonne halusimme.

    • Vakuus ei riittävä ?

      Madeiran matkaa katselin ja tuttavaperheen Alma-kokemusten jälkeen olen ottanut yhdeksi kohdaksi matkan ennakkosuunnittelussa myös vierailun kuluttajaviraston sivuilla http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri

      Hakusanalla Hispania tulee seuraava vastaus:
      Matkatoimisto Hispania Oy
      y-tunnus: 1015333-4
      toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
      rekisteritunnus: 3470/00/Mj
      vakuus: Vakuus ei riittävä
      Matkatoimisto ei ole asettanut riittävää vakuutta. Tällöin on riski, ettei matkustaja saa ennakkoon maksamiaan rahoja takaisin konkurssitilanteessa.

      Lisäksi kerrotaan:
      Matkatoimiston kaikki asiat eivät ole kunnossa. Matkustajan kannattaa selvittää tarkemmin matkatoimiston tilaa ennen matkan ostamista.

      Tällaisella keskivertomatkailijalla tästä nyt tulee mieleen kaksi kysymystä:
      1. Mistä tavallinen matkailija voi "selvittää tarkemmin matkatoimiston tilaa ennen matkan ostamista."?
      2. Uskaltaako Hispanian matkaa nyt ostaa ostaa muuten kuin luottokortilla? Kertoman mukaan vei aika pitkään saada Almalta rahat takaisin ja eikös tässä nyt ole se riski että rahoja ei saa ollenkaan takaisin jos matkatoimistolle sattuu joitain?

      • Riiippuuu

        Eipä se luottokorttikaan välttämättä turvaa anna ja voi riippua kenen myöntämä se on (esim. vain pieni osa Visa-korteista on Luottokunnan).


      • Vakuus ei riittävä ?

        Kävinpä sitten katsomassa tämänpäiväisen uutisen jälkeen...
        http://www.hs.fi/talous/Matkatoimisto Hispania lopettaa toimintansa/a1305562645203
        ...että mitä kuuluu Hispanian vakuudelle.

        Ja vakuus on kunnossa.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri

        Matkatoimisto Hispania Oy
        y-tunnus: 1015333-4
        toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
        rekisteritunnus: 3470/00/Mj
        vakuus: Vakuus on

        Vaikuttaa erikoiselta: pari kuukautta sitten kun matkatoimisto oli toiminnassa niin vakuus ei ollut riittävä. Nyt kun matkatoimisto lopettaa toimintansa niin vakuus on kunnossa.

        Luulisi että se tarkoittaa nyt ainakin sitä, että he joilla on matkoja maksettuna saavat omansa pois.


      • vastikäänkäynyt
        Vakuus ei riittävä ? kirjoitti:

        Kävinpä sitten katsomassa tämänpäiväisen uutisen jälkeen...
        http://www.hs.fi/talous/Matkatoimisto Hispania lopettaa toimintansa/a1305562645203
        ...että mitä kuuluu Hispanian vakuudelle.

        Ja vakuus on kunnossa.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/matkatoimistorekisteri

        Matkatoimisto Hispania Oy
        y-tunnus: 1015333-4
        toimintamuoto: Matkanjärjestäjä
        rekisteritunnus: 3470/00/Mj
        vakuus: Vakuus on

        Vaikuttaa erikoiselta: pari kuukautta sitten kun matkatoimisto oli toiminnassa niin vakuus ei ollut riittävä. Nyt kun matkatoimisto lopettaa toimintansa niin vakuus on kunnossa.

        Luulisi että se tarkoittaa nyt ainakin sitä, että he joilla on matkoja maksettuna saavat omansa pois.

        Valitettavaa tuo Hispanian poistuminen. Madeirallekin järjestää sitten matkoja vain Aurinkomatkat - voi hyvin arvata, miten hinnat kehittyvät siinä tilanteessa.

        Järjestämällä lennot itse ja varaamalla itse hotellin, ei juuri suoria lentoja ole tarjolla, joten se ei Madeiran tapauksessa ole kovin hyvä vaihtoehto matkatoimiston järjestämille matkoille.


    • lisäinfoa, kiitos!

      Olen luullut että luottokortilla maksaminen on aina siinä mielessä turvallista, että jollei myyjä "toimita maksettua tuotetta tai palvelua" niin luottokorttifirmalta voi hakea palautusta. Mutta onko siis oikeasti joku ero siinä, että onko kortin myöntäjä Luottokunta vai pankki????? Jos edellisen viestin kirjoittaja tietää asiasta enemmän, niin vaikkei se ehkä tälle palstalle kuulukaan, niin voitko kertoa tarkemmin! Itasellä ainakin Visa ja MC on pankin myöntämiä kortteja nykyisin (aikaisemmin Luottokunnan) enkä ole osannut kuvitellakaan että olisin nyt huonommassa asemassa esim. matkafirman konkurssitilanteessa. Todella paljon kiinnostaa tämä asia!

      • Riippuu ja Roikkuu?

        Ei kai sitä luottokortilla maksettua kovin pitkään saa takaisin? Vai saako?

        Esimerkiksi jos tänään ostan matkan lokakuulle niin luottokortillakin maksettu varausmaksu menee ensi kuussa tililtäni. Jos matkatoimisto tekee Almat vaikkapa kesäkuussa niin eihän sitä varausmaksua luottokorttifirmalta enää takaisin saa? Eihän?

        Näin olen ollut ymmärtävinäni luottokorttini (Nordean Visa) ehdoista.


      • nokonkka
        Riippuu ja Roikkuu? kirjoitti:

        Ei kai sitä luottokortilla maksettua kovin pitkään saa takaisin? Vai saako?

        Esimerkiksi jos tänään ostan matkan lokakuulle niin luottokortillakin maksettu varausmaksu menee ensi kuussa tililtäni. Jos matkatoimisto tekee Almat vaikkapa kesäkuussa niin eihän sitä varausmaksua luottokorttifirmalta enää takaisin saa? Eihän?

        Näin olen ollut ymmärtävinäni luottokorttini (Nordean Visa) ehdoista.

        matkatoimistoilla pitää olla vakuudet,joista mahdollisen konkan jälkeen rahat maksellaan.ainakin teoriassa toimii,saattaa kyllä kestää kun selviteltävää riittää.


      • yeskonkka?
        nokonkka kirjoitti:

        matkatoimistoilla pitää olla vakuudet,joista mahdollisen konkan jälkeen rahat maksellaan.ainakin teoriassa toimii,saattaa kyllä kestää kun selviteltävää riittää.

        Mutta eihän tolla hispanialla ole vakuuksia. Juuri katoin tosta aiemmasta linkistä ja kyllä siellä lukee selvällä suomenkielellä Vakuus ei riittävä.

        Ja lisätietona tosiaan että matkustajalla on riski ettei saa rahojaan takasi.


      • nokonkka
        yeskonkka? kirjoitti:

        Mutta eihän tolla hispanialla ole vakuuksia. Juuri katoin tosta aiemmasta linkistä ja kyllä siellä lukee selvällä suomenkielellä Vakuus ei riittävä.

        Ja lisätietona tosiaan että matkustajalla on riski ettei saa rahojaan takasi.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/d022604e-b483-49dc-a087-aa239150e917.aspx

        matkatoimistoilla pitää olla vakuudet !


    • kiinnostaisi!

      Mutta esim. matkatoimistohan voi mennä konkkaan (kuten aikanaan Töölön matkatoimisto) jolloin luottokorttiasiakkaat sai tietääkseni rahansa pois luottofirmalta mutta "käteisasiakkaat" jäi nuolemaan näppejään. Näin siis on tapahtunut ja voi tapahtua jatkossakin. sama voi koskea muutakin toimialaa kuin matkailua, vaikkapa jos on tilannut ja maksanut kalliit keittiökaapistot tai sohvakaluston tai mitä tahansa ja ennen toimitusta ko. firma menee nurin. Niin olen ymmärtänyt että luottokorttimaksaja voi (vaikka summa olis jo veloitettu kortilta) hakea rahojaan pois luottofirnalta. Mutta onko näin sitten kuitenkaan??? Ja onko siinä joku aikaaja (kuten kirjoitti "Riippuu ja Roikkuu") ??

      • Riippuu ja roikkuu

        Aikaa on kulunut ja pankit ovat ottaneet luottokortit omaan hoitoon ja kokemus on itsellä tähän asti huono ongelmatilanteessa.


    • vastikäänkäynyt

      Oltiin vaimon kanssa muutama viikko sitten Madeiralla Hispanian järjestämällä matkalla. Kaikki järjestelyt menivät sujuvasti eikä mitään ongelmia ollut.

      Oppaalta saimme sen palvelun, mitä halusimme. Retkille emme osallistuneet, vaan liikuimme omatoimisesti jalkaisin, bussilla ja parina päivänä vuokraamallamme autolla. Ainoa matkatoimiston järjestämä "retki" oli madeiralainen ilta.

      Tämä olikin pitkään aikaan ainoa pakettimatka. Viime aikoina olemme matkustaneet enempi omatoimisesti itse lennot ja hotellit varaten. Madeiralle ei kuitenkaan löytynyt tuolla systeemillä suoria lentoja eikä koneenvaihtoihin ollut nyt halua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe