kestovaipoista..

osaisko joku auttaa??

Ongelmani on sellainen, että olen aivan sekaisin tuosta kestovaippasanastosta... Ajattelin ommella itse lapselleni kestovaippoja,mutta en nyt tiedä et mitä kaavoja pitäis hommata.. dream nappy-verkkokaupasta pystyis tilata jotain kaavoja,mutten tiedä,riittääkö tuo taskuvaippa-kaava,vai pitääkö mun tilata vielä kuorivaipan tai sisävaipan kaava. En ymmärrä yhtään,miten monta kerrosta pitää olla päällekkäin ,mutta silti kiehtoisi nuo kestovaipat.
En hommaa niitä all-in-one-vaippoja,koska luin jostain että ne kuivuvat tosi hitaasti.. Olen kiitollinen jos joku ymmärsi ongelmani ja osaisi auttaa...

6

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      taskuvaipat on tosi simppeleitä, ohjeet taitaa myös löytyy kestovaippainfon sivuilta.laittaa vaan harsoo lisä imuna jota saa myös eurokankaasta. ja jos oot yhtään kutoja niin tee merinovillasta tai hahtuvasta kuorivaipat, ohjeita saa mm. ruskovillalta/ tai jälleen myyjiltä esim kirjokannalta kalevankadulta, hki. tietysti on kaavoja niihin vaippakuoriin jos et innostu villahousuista. mielestäni niitä ei tarvii kuin yhdet tai kahdet ja ne on aika edullisia ostaakin, ellei halua oikeen tehdä tosi paljon.. tarkoitako taskuvaippaan monta kerrosta kangasta? mielestäni kasi riittää että saa sen taskun ja sitten imua niin paljon kun tarvii, kuivaa 1-1.5pv:ssä

      • aloittaja

        että onko taskuvaippa sellanen että sinne ommellaan joku tasku mihin työnnetään sitä imua sisään? Siis onko taskuvaippa sellanen et siihen ei tarvii erikseen sisä- ja ulkovaippaa vaan siinä on kosteuden pitävä kangas ulkopuolella ja sisällä joku pehmeempi,ja sit sinne tulee ne imut sisään???
        Tässä asiassa oon ihan pihalla,en yhtään ymmärrä miten nuo menee... Täällä päin ei taida ihan lähellä olla mitään mistä sias tietoo noista,siks joudun kyselee täältä.(en asu lähelläkään pääkaupunkiseutua...)


    • paikkakunnalla

      missä asut voit saada myös neuvontaa niiden kasaamiseen ja tekoon!netistä löytyy osoitteita kestovaippayhdityksen/infon sivuilta esim. helsingissä kengruu myy kankaitakin ja opastaa

      tuolta löytyy jälleenmyyjiä kangasvalinnoissa ja paikkakuntakohtasia. ota vaan reippaasti yhteyttä johonkin vaikka ne useinmiten kotoota käsin myykin mutta ne ei pure :D

      http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=32

    • sivuilta

      Hei,

      katsopas sanastoa ja muuta tietoa tuolta:

      http://www.kestovaippayhdistys.fi/

      Myös äitiyspakkauksessa tulee kestovaippaopas ( muutama kestovaippa!), jossa selitetään kestovaippailun perusteet.

      Lyhyesti vastaus kysymykseesi: taskuvaipassa on kosteudenpitävä ulkopinta ja siinä on tasku, minkä sisään laitetaan se imu. Eli erillistä vaippakuorta ei tarvitse. See kuivaa paremmin kuin all-in-one, kun imu on erillään.

      Käsittääkseni (itsekin vasta suunnittelen kestovaippailun aloittamista, odotan ensimmäistä lastani) nuo all-in-one vaipat on lähinnä vanhemmille muksuille, jo pottailua opetteleville.

      • vastauksestasi!

        Nyt sain sen tiedon minkä tarvitsinkin. :)


    • ilta-tuuli29

      Vastaanpas nyt vaikka ehkä saitkin jo tarvitsemasi tiedon... Meidän poika kun käyttää vain taskuvaippoja, olen kokenut ne parhaimmiksi. Päiväkäytössä on imuna taittoimu joko bambupuuvillasta tai bambuhamppufleecestä. Taittoimu on kaksinkertaiseksi ommeltu kangas, jonka voi taittaa kolmeen tai neljään osaan, riippuen vaipankin koosta ja tietysti imun koosta (normaalikoko ehkä 35x40cm). Unille laitetaan vähän paksumpaa imua, päiväunille vähemmän kuin yöksi. Taskuvaippa kuivuu kiitettävän nopeasti, jopa muutamassa tunnissa (ainakin materiaaleina ollessa pul br ja kuivaliinaneulos).

      Imuja voi ommella myös vanhoista froteepyyhkeistä tai flanellipyjamista tms. jos sellaisia sattuu löytymään. Näistä voi tehdä esim. muotoonommeltuja imuja ja mikä estää taittoimuksikin tekemästä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe