Ongelmani on sellainen, että olen aivan sekaisin tuosta kestovaippasanastosta... Ajattelin ommella itse lapselleni kestovaippoja,mutta en nyt tiedä et mitä kaavoja pitäis hommata.. dream nappy-verkkokaupasta pystyis tilata jotain kaavoja,mutten tiedä,riittääkö tuo taskuvaippa-kaava,vai pitääkö mun tilata vielä kuorivaipan tai sisävaipan kaava. En ymmärrä yhtään,miten monta kerrosta pitää olla päällekkäin ,mutta silti kiehtoisi nuo kestovaipat.
En hommaa niitä all-in-one-vaippoja,koska luin jostain että ne kuivuvat tosi hitaasti.. Olen kiitollinen jos joku ymmärsi ongelmani ja osaisi auttaa...
kestovaipoista..
6
734
Vastaukset
- vaan
taskuvaipat on tosi simppeleitä, ohjeet taitaa myös löytyy kestovaippainfon sivuilta.laittaa vaan harsoo lisä imuna jota saa myös eurokankaasta. ja jos oot yhtään kutoja niin tee merinovillasta tai hahtuvasta kuorivaipat, ohjeita saa mm. ruskovillalta/ tai jälleen myyjiltä esim kirjokannalta kalevankadulta, hki. tietysti on kaavoja niihin vaippakuoriin jos et innostu villahousuista. mielestäni niitä ei tarvii kuin yhdet tai kahdet ja ne on aika edullisia ostaakin, ellei halua oikeen tehdä tosi paljon.. tarkoitako taskuvaippaan monta kerrosta kangasta? mielestäni kasi riittää että saa sen taskun ja sitten imua niin paljon kun tarvii, kuivaa 1-1.5pv:ssä
- aloittaja
että onko taskuvaippa sellanen että sinne ommellaan joku tasku mihin työnnetään sitä imua sisään? Siis onko taskuvaippa sellanen et siihen ei tarvii erikseen sisä- ja ulkovaippaa vaan siinä on kosteuden pitävä kangas ulkopuolella ja sisällä joku pehmeempi,ja sit sinne tulee ne imut sisään???
Tässä asiassa oon ihan pihalla,en yhtään ymmärrä miten nuo menee... Täällä päin ei taida ihan lähellä olla mitään mistä sias tietoo noista,siks joudun kyselee täältä.(en asu lähelläkään pääkaupunkiseutua...)
- paikkakunnalla
missä asut voit saada myös neuvontaa niiden kasaamiseen ja tekoon!netistä löytyy osoitteita kestovaippayhdityksen/infon sivuilta esim. helsingissä kengruu myy kankaitakin ja opastaa
tuolta löytyy jälleenmyyjiä kangasvalinnoissa ja paikkakuntakohtasia. ota vaan reippaasti yhteyttä johonkin vaikka ne useinmiten kotoota käsin myykin mutta ne ei pure :D
http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=32 - sivuilta
Hei,
katsopas sanastoa ja muuta tietoa tuolta:
http://www.kestovaippayhdistys.fi/
Myös äitiyspakkauksessa tulee kestovaippaopas ( muutama kestovaippa!), jossa selitetään kestovaippailun perusteet.
Lyhyesti vastaus kysymykseesi: taskuvaipassa on kosteudenpitävä ulkopinta ja siinä on tasku, minkä sisään laitetaan se imu. Eli erillistä vaippakuorta ei tarvitse. See kuivaa paremmin kuin all-in-one, kun imu on erillään.
Käsittääkseni (itsekin vasta suunnittelen kestovaippailun aloittamista, odotan ensimmäistä lastani) nuo all-in-one vaipat on lähinnä vanhemmille muksuille, jo pottailua opetteleville.- vastauksestasi!
Nyt sain sen tiedon minkä tarvitsinkin. :)
- ilta-tuuli29
Vastaanpas nyt vaikka ehkä saitkin jo tarvitsemasi tiedon... Meidän poika kun käyttää vain taskuvaippoja, olen kokenut ne parhaimmiksi. Päiväkäytössä on imuna taittoimu joko bambupuuvillasta tai bambuhamppufleecestä. Taittoimu on kaksinkertaiseksi ommeltu kangas, jonka voi taittaa kolmeen tai neljään osaan, riippuen vaipankin koosta ja tietysti imun koosta (normaalikoko ehkä 35x40cm). Unille laitetaan vähän paksumpaa imua, päiväunille vähemmän kuin yöksi. Taskuvaippa kuivuu kiitettävän nopeasti, jopa muutamassa tunnissa (ainakin materiaaleina ollessa pul br ja kuivaliinaneulos).
Imuja voi ommella myös vanhoista froteepyyhkeistä tai flanellipyjamista tms. jos sellaisia sattuu löytymään. Näistä voi tehdä esim. muotoonommeltuja imuja ja mikä estää taittoimuksikin tekemästä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029