Daewoo Kalos

Uusi Daewoon omistaja

Hei!

Kysyisin millaisia kokemuksia on Daewoo Kalosista. Ostimme sellaisen vuosimallia 2004. Olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia on ko. autosta.

38

21631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaista kertoa

      koska sain alleni uuden Chevrolet Kalosin tasan kaksi viikkoa sitten. Oli ilmeisesti viimeinen myymätön Kalos Suomessa. Nyt oli vain Aveoita liikkeessä. Kilsoja on kertynyt noin 400 vasta mutta ensivaikutelmat tuntuu hyviltä. Varsinkin ohjaus ja ilmastointi tuntuisi olevan huippuhyvät. Ainakin jos vertaa Getziin jollaisella ajelin pari vuotta sitten 3 ½ kuukautta ennenkuin kyllästyin autoon ja myin pois sen.
      Mitään vikaa tai negatiivista en vielä ole ainakaan löytänyt. Vaikka ohjaamo ja kojetaulu on silkkaa muovia kuten yleensäkin nykyautoissa niin Getziin verrattuna Kalos on kuitenkin miellyttävämpi. Jos on jotain mitä olisin toivonut niin sähköikkunat myös taakse. Niitä ei ole tässä 5 ovisessa mallissa. Mahdollisesti myös hieman lisätilaa pikkutavaroille.
      Maahantuojan lisävarustetarjonta on ala-arvoista mutta sehän ei huononna autoa sinänsä.

      • timppa!

        Mulla on chevy kalos 1.4 sx. 05
        Nyt ajettu 41000, ei mitään moitetta.
        Tosikivasti kulkee tienpäälläkin koko perhe ja tavarat mukana, hyvin lähtee traktorista ohi ja
        kolmosvaihde vetää 140km/h. Mulla on muuten
        5ovinen ja sähköikkunat myös taakse.


      • 5-D
        timppa! kirjoitti:

        Mulla on chevy kalos 1.4 sx. 05
        Nyt ajettu 41000, ei mitään moitetta.
        Tosikivasti kulkee tienpäälläkin koko perhe ja tavarat mukana, hyvin lähtee traktorista ohi ja
        kolmosvaihde vetää 140km/h. Mulla on muuten
        5ovinen ja sähköikkunat myös taakse.

        05 1.4 SX, 5x xxx km mittarissa. Ilmanvaihto kosteassa kelissä ei paras mahdollinen, mutta totutellen toimii. Baananopeuksissa tuntee tuulenpuuskat.
        Ei kuitenkaan mitään moittimista itse autossa - ei vaan ole tiedossa vastaavan uuden toimitusaikoja!


      • on ajettu alle

        tuhat kilsaa. Huomasin mihin kohtiin kuraa pakkaantuu mökkireissulla enkä olisi pannut pahitteeksi jos Kalosissa olisi ollut edes jonkinlaiset kuraläpät vakiona. En muista olikohan niitä edes lisävarustelistassakaan (eli siinä joka on surkea muutenkin).


      • PPLehto
        on ajettu alle kirjoitti:

        tuhat kilsaa. Huomasin mihin kohtiin kuraa pakkaantuu mökkireissulla enkä olisi pannut pahitteeksi jos Kalosissa olisi ollut edes jonkinlaiset kuraläpät vakiona. En muista olikohan niitä edes lisävarustelistassakaan (eli siinä joka on surkea muutenkin).

        Kyllä ainakin itse olen meidän kakkosautoomme (eli Kalos 1.4 SX -06) hankkinut roiskeläpät eteen ja taakse Magneetista. Ei olleet edes hirveän kalliit (en muista hintaa). Suosittelen kyllä roiskeläppien asentamista. Kyljet säästyy pahimmilta kiveniskeymiltä.


      • ja EGR venttiili on
        on ajettu alle kirjoitti:

        tuhat kilsaa. Huomasin mihin kohtiin kuraa pakkaantuu mökkireissulla enkä olisi pannut pahitteeksi jos Kalosissa olisi ollut edes jonkinlaiset kuraläpät vakiona. En muista olikohan niitä edes lisävarustelistassakaan (eli siinä joka on surkea muutenkin).

        pottuillut enemmän tai vähemmän koko ajan. Alussa oletin että oli 'alkukankeutta' mutta pakko vaan hyväksyä että kyseinen venttiili on viallinen, nyt tilattu Hollannista, ja vaihdetaan ensi viikolla. Ilmeni jatkuvana nykimisenä normaaliajossa sekä bensankulutuksen nousuna.
        Talven kynnyksellä muuta huomiota olen kiinnittänyt moottorin hitaaseen lämpiämiseen normaalilukemaan. Aika pitkään saa ajella ennenkuin viisari on normaalitasolla. Näin siis ainakin tässä 1,2 koneessa.


      • PPLehto
        ja EGR venttiili on kirjoitti:

        pottuillut enemmän tai vähemmän koko ajan. Alussa oletin että oli 'alkukankeutta' mutta pakko vaan hyväksyä että kyseinen venttiili on viallinen, nyt tilattu Hollannista, ja vaihdetaan ensi viikolla. Ilmeni jatkuvana nykimisenä normaaliajossa sekä bensankulutuksen nousuna.
        Talven kynnyksellä muuta huomiota olen kiinnittänyt moottorin hitaaseen lämpiämiseen normaalilukemaan. Aika pitkään saa ajella ennenkuin viisari on normaalitasolla. Näin siis ainakin tässä 1,2 koneessa.

        Kuinka kauan (kilometreissa) muilla kestää koneen lämpeäminen normaalikäyntilämpöiseksi? Vielä viime talvena meillä (Kalos 1.4SX -06) riitti muistaakseni n. 10km ajo, kun auto oli ollut lämppärin nokassa tunnin. Nyt jostain syystä kestää n. 20km, ennen kuin kone on käyntilämpöinen. Toisaalta ajokin on hiukan erilaista eli ennen taajama motariajoa, nykyään taajama maantieajoa eli hiukan rauhallisempaa menoa.

        Mutta siis kone lämpeää hitaasti ja lämmityslaitteestakin alkaa tulla lämmintä vasta hiukan vajaan 10km:n jälkeen vaikka pakkasta on vain 10-15 astetta ja lohkolämppäri ollut siis noin tunnin päällä. Lohkolämppäri kyllä toimii eli käyntiin lähtee kuin "palmun alta". Olen ennenkin kuullut, että Kalos on hidas lämpeämään mutta oliko siihen jotain "lääkettä"? Viimasuojaa tms.


      • ...
        PPLehto kirjoitti:

        Kuinka kauan (kilometreissa) muilla kestää koneen lämpeäminen normaalikäyntilämpöiseksi? Vielä viime talvena meillä (Kalos 1.4SX -06) riitti muistaakseni n. 10km ajo, kun auto oli ollut lämppärin nokassa tunnin. Nyt jostain syystä kestää n. 20km, ennen kuin kone on käyntilämpöinen. Toisaalta ajokin on hiukan erilaista eli ennen taajama motariajoa, nykyään taajama maantieajoa eli hiukan rauhallisempaa menoa.

        Mutta siis kone lämpeää hitaasti ja lämmityslaitteestakin alkaa tulla lämmintä vasta hiukan vajaan 10km:n jälkeen vaikka pakkasta on vain 10-15 astetta ja lohkolämppäri ollut siis noin tunnin päällä. Lohkolämppäri kyllä toimii eli käyntiin lähtee kuin "palmun alta". Olen ennenkin kuullut, että Kalos on hidas lämpeämään mutta oliko siihen jotain "lääkettä"? Viimasuojaa tms.

        saman verran ollut pakkasta kun vertailit lämpöjä? Jos nestemäärät on muuten ok niin kokeile perinteistä pahvinpalaa "etugrillissä". Auttaa lämpiämiseen. Itellä ei ole ollut ongelmia talvella.


      • PPLehto
        ... kirjoitti:

        saman verran ollut pakkasta kun vertailit lämpöjä? Jos nestemäärät on muuten ok niin kokeile perinteistä pahvinpalaa "etugrillissä". Auttaa lämpiämiseen. Itellä ei ole ollut ongelmia talvella.

        Kyllä suunnilleen saman verran mutta olen monesti huomannut, että Kalossin lämpeämiseen vaikuttaa aika paljon moottorin kierrosluvut. Aikaisemmin siis ajoin paljon moottoritietä, jolloin kierrokset on korkealla ja kone lämpeni sopivan nopeasti. Nyt työmatkalla ensimmäiset 10km on pikkukylien läpiajoa (40-80km/h) eli isoilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla ja lämpeäminen on tuskaisen hidasta. Kyselin jo joskus aikoinaan Magneetista viimasuojaa maskiin mutta ainakaan silloin ei sellaista ollut vielä olemassa. Tuskin nytkään. Pahvi on niin karmean näköinen, ettei sellaista viitsi laittaa...

        Jotenkin muistelisin joskus jostain lukeneeni, että hitaan lämpeämisen syy olisi omituinen termostaattikotelo, joka päästää aina jonkun verran termostaatin ohi nestettä. Eli termostaatin vaihtokaan ei auta. Muistankohan ihan väärin?


      • lämpeää nopeasti
        ja EGR venttiili on kirjoitti:

        pottuillut enemmän tai vähemmän koko ajan. Alussa oletin että oli 'alkukankeutta' mutta pakko vaan hyväksyä että kyseinen venttiili on viallinen, nyt tilattu Hollannista, ja vaihdetaan ensi viikolla. Ilmeni jatkuvana nykimisenä normaaliajossa sekä bensankulutuksen nousuna.
        Talven kynnyksellä muuta huomiota olen kiinnittänyt moottorin hitaaseen lämpiämiseen normaalilukemaan. Aika pitkään saa ajella ennenkuin viisari on normaalitasolla. Näin siis ainakin tässä 1,2 koneessa.

        1.2...joku egr jalka vaihdettu..jakopäästä/venttiileistä alkanut kuulua naputusta kylmänä


    • 2004

      Ostin samanlaisen auton (Automaa, Turku) heinäkuussa 2007 silloin ajettu 32000 km, kysyin silloin myyjältä koska jakopään hihna pitää vaihtaa, niin vastattiin että vasta 60000 km. Luotin tähän, mutta nyt kun olin kyselemässä 45000 km huoltoa niin merkkiliikkeestä sanottiin, että hihna olisi pitänyt vaihtaa jo maaliskuussa kun 4 v. tuli täyteen. En ehkä olisi ottanut silloin autoa jos tämän olisin tiennyt tai ainakin pyytänyt ensin vaihtamaan jakopään hihnan. Hintaa pelkällä hihnan vaihdolla halvimmissa paikoissa n. 450 €. Huolto siihen päälle n. 250 €. Myyjäliikkeellä pitäisi olla tietoa, ettei naisihmistä huiputettaisi.

      Autossa ei ole ollut mitään vikaa, bensaa olen ostanut ja vaan ajanut, hyvä valinta.

      • PPLehto

        Kylläpäs jossain osataan Kalossin hihnasta nyhtää kovaa hintaa... Kyllä Raisiossa 60tkm:n huolto sisältäen jakopäänhihnan vaihdon maksaa alle 400€ (muistaakseni 385€). Ainakin näin muistan hinnastosta katsoneeni.


      • RrerR
        PPLehto kirjoitti:

        Kylläpäs jossain osataan Kalossin hihnasta nyhtää kovaa hintaa... Kyllä Raisiossa 60tkm:n huolto sisältäen jakopäänhihnan vaihdon maksaa alle 400€ (muistaakseni 385€). Ainakin näin muistan hinnastosta katsoneeni.

        hihnan vaihtoväli on virallisesti 60000ssa. Vaihto tehtiin vähän päälle 70000ssa ja kunnon puolesta olisi kestänyt pitempääkin. Vaihtotöitten hinnat osineen kaikkien tiedustelujen jälkeen eri paikoissa vaihteli 390-500e välillä.


      • ei vaihtoehtoja
        RrerR kirjoitti:

        hihnan vaihtoväli on virallisesti 60000ssa. Vaihto tehtiin vähän päälle 70000ssa ja kunnon puolesta olisi kestänyt pitempääkin. Vaihtotöitten hinnat osineen kaikkien tiedustelujen jälkeen eri paikoissa vaihteli 390-500e välillä.

        Onpa helkutin kallis jos pelkkä hihnanvaihto maksaa tuon osineen!
        En pitkittäisi tuota hihnan vaihtoa yhtään yli sallitun, eikö tuo tekniikka ole opelin peruja? Sielläkin aikoinaan oli vaihtoväli 90tkm ja sitten muuttivat sen 60tkm:ksi, ainakin joissain 16v malleissa kun konerikkoja alkoi esiintymään.
        En tiedä onko konstruktio täsmälleen sama kuin opelissa, siinä vesipumppu pyörii samalla hihnalla ja vesipumpun kuluneisuus alkaa syömään hihnan hampaita kun linjat eivät ole enää kohdallaan.

        Nykyisessä autossa hihna pyörii kampuran ja nokan välillä ilman vesipumppua, 120tkm jälkeen ei ole vaihdettaessa pariin kertaan havaittu murtumia tai muuta epäilyttävää. Hihnanvaihdon yhteydessä olen vaihdattanut kiristin- ja ohjainrullan.


      • Kalos alla

        Mitäs sakkia nää merkkiliikkeiden huoltomiehet oikein mahtaa olla? Minulla 1,2 litrainen kone. Merkkiliikkeestä kysyin kahteen kertaan kahdelta ei henkilöltä vaihtovälin. Sanoivat että 90.000 km eikä mitään aikarajoitusta. 1,4 litraisessa moottorissa 60.000 km. Minunkin huoltokirjassa on 60.000 km, mutta ei kuulemma pidä paikkaansa. Itse olen sellaisen työantajan palveluksessa, etten usko että mielellään alkavat minua kusettamaan.


      • Kalossit
        Kalos alla kirjoitti:

        Mitäs sakkia nää merkkiliikkeiden huoltomiehet oikein mahtaa olla? Minulla 1,2 litrainen kone. Merkkiliikkeestä kysyin kahteen kertaan kahdelta ei henkilöltä vaihtovälin. Sanoivat että 90.000 km eikä mitään aikarajoitusta. 1,4 litraisessa moottorissa 60.000 km. Minunkin huoltokirjassa on 60.000 km, mutta ei kuulemma pidä paikkaansa. Itse olen sellaisen työantajan palveluksessa, etten usko että mielellään alkavat minua kusettamaan.

        näyttäisi siltä että daewoo kalossin jakohihnan vaihtovälisuositus on tuo 60 000 km ja cervoletin suositus 90 000 km.


    • Kalos alla

      Minun Kalossilla on ajettu nyt 65000 km. Itse siitä noin 2000 km. Ei ole mitään ongelmia ollut, mutta joistaan suunnista on tullut informaatiota että Daewoot ovat autoina vikaherkkiä. Toisaalta myös tietoa että ovat ihan hyviä. Olisi milenkiintoísta kuulla kokemuksia omistajilta joiden Kalosseilla ajettu yli 100000 km. Jos auto sen ajon ilman dramaattisia ongelmia kestää niin minun kohdalla ainakin on ollut pirun hyvä ostos. Tällaisessa kaupunkipyörittelyssä pesee mielestäni mennen tullen monet muut ns. laatuautot joita saisi samalla hinnalla.

      • Kysyttyä tietoa

        Itselläni ei Kalos ole ollut käytössä kuin noin puoli vuotta. Ajettu sillä on 70000 km. Ei ole ollut muuta vaivaa kuin polttimoiden vaihtoja. Kysyin ennen ostoa paikalliselta myyjältä auton vikaherkkyydestä kun satun nyt tämän jotenkin tuntemaan. Vastaus oli että "ei sen enempää vikoja ole kuin muissakaan heidän edustamissa merkeissä" ( Opel, Peugeot ja Volvo). Autohan ei sisällä kauheasti mitään "herkkuja", joten kai sitten myös mahdollisesti vikaantuvia kohteitakin on vähemmän.


    • DK1.2SE

      Termos!

      Itellä Daewoo Kalos 1.2 SE HB -03. Ajettu 43500 km, josta ite 18500 km. Vuoden olen ajellu. Vetoakselien stefat vaihdatin keväällä ku kausihuollossa havaittiin vuotoa vasemmassa vetoakselin stefassa. Samalla vaihdettiin vaihdelaatikon öljyt. Hintaa moiselle tuli 200 € osineen. Merkkiliikkeessä olisi arviolta maksanut 300 €.
      Kesällä vein katsastukseen, eikä ollut mitään huomautettavaa.
      Loppukesästä alkoi airbag-merkkivalo palaa ajon aikana ja palaa vielä tänä päivänä.
      Soitin kesällä merkkiliikkeeseen jakopäänhihnan vaihtovälistä. Kertoivat, että 60000 km tai 6 vuotta. Eli nyt ois aika vaihtaa.
      Kuus vuotta vanhaks autoks ihan toimiva peli. Lähtee -20 asteen pakkasessa kuin "palmun alta" Ei sähkövikoja paitsi toi airbag-merkkivalo. On ilmeisesti tyyppivika ku siitä mainitaan HS.fi autojen vikasarjassa.

      • Me

        Viime kesänä 2004 Kalossin määräaikaishuolto 180t km oli noin 450-500e, sisältäen jakohihnan vaihdon.

        Lämpiämisongelma on omassa yksilössäni ilmeisesti poikkeuksellisen paha, koska yli 10 asteen pakkasilla kone ei lämpeä ollenkaan. Vajaalämpöisyys alkoi jo syksyllä kun ilmat viilenivät, enkä ole kyllä koskaan moista tavannut (paitsi muistaakseni vm. 1985 mazdani oli talvisin aika jääkaappi..). Pahviviritelmä on pakko ottaa käyttöön, koska ajoviima laskee tyhjäkäynnillä saavutetun lämpötilan välittömästi.


      • autollaonkivaajaa

        Tuosta turvatyynyn valosta - jostain chevroletin jenkkifoorumilta katsoin että istuimen alla on sensorit jotka tunnistaa istujan ja siellä voi olla liittimiä jotka löystyy. Mulla oli renu cliossa sama ongelma ja syy löytyi kuskin penkin perseentunnistimien piuhoista, siellä liittimet melkein irti. Kun törkkäsin niitä paremmin kiinni niin jo sammui merkkivalo, olis pitäny kattoo netistä ensin niin olisin säästänyt turhat korjaamokäynnit.


    • ukkopoika

      Olen ajellut samanikäistä Kalosia nyt kohta viisi vuotta, ensin perheen ainoana, nyttemmin kakkosena, mutta enemmän ajettavana. Taulussa tulee 100t täyteen näinä päivinä, eikä mitään muuta ole tarvinnut kuin bensaa ja kerta vuodessa huoltoa. Tosin koiranluut vaihdatin viime huollossa pienestä vinkistä (27e/kpl). Auto on 4-ovinen ja varustelultaan ihan vertailukelpoinen Corsiin ja Poloihin jotka tosin tuntuvat viihtyvän korjaamon lämmössä. Hidas lämpiäminen tosin nakertaa mukavuuspisteitä, mutta jos rahasta ei olisi kiinni, ostaisin talon lämpimästä...

      • ukkopoika

        Päivitystä pitää laittaa auton puolesta! Nyt ajettu 136tkm ilman vaivaa. Vuosihuollot toki tehty ohjeistuksen mukaan. Kaksi matkavaivaa tosin on osunut matkalla. Toinen kehä 3:n kiihdytyskaistan tilanteessa, jonka seurauksena poliisi kyseli puhelimessa tilanteen jälkeen bemarin vaurioiden perään (itse huomioin tilanteen väistönä ilman kontaktia) ja toinen kapealla kadulla jossa bemari (taas!) kolautti ohiajaessaan sivupeilinsä parkissa lepäävään vastaavaan korealaiseen. Molemmissa tilanteissa vaurioina Korea-0 - Saksa-2. Premiumi ei ole köyhän asia. Lämmitysongelmien osalta taidan pitää uudempien autojen omistajien takia turpani kiinni. Lasit on aina kuitenkin suhtkirkkaana, vaikka kadun varresta ilman lämmitystä lähdetäänkin. (ilman pakkasrajaa, toim. huom.)
        Premiumi on kuitenkin tavoitteena. Varmaa vain on se, että Premiumi ei tarkoita saksalaista käsitystä moottorikäyttöisestä etenemisestä. Tai siis jos päätöstä ei edellä holhouspäätös, aivovaurio tai muu henkilökohtaiseen päätöksen tekoon tai taloudellisiin rajoituksiin liittyvä asia.
        Jokainen tekee tyylillään. Toinen ajaa hienolla (?) pylly ruvella, toinen mukavalla oldtimerilla.


    • Samara-mies

      Nykyinen Cervoletti Aveo. Kävin kattomassa Kuopion Rinta-Joupilla. Kuskin penkille mahtuu tämmöinen yli 180 cm pitkä mies, joka on hieman harteikkaampi tuosta mahan kohdalta. Takapenkki ja takakontti ovat aikas pienet, mutta istuimet kippaamalla saa tilaa kauppakasseille. Kun kysyin myyjältä peräkoukun asennusta, hän sanoi, että ei se paljoo vedä, ehkä polkupyörän. Pitänee harkita ko. ameriikan rautaa, kun tuo penssa-uudistus tulee.

    • Soiva nokkahuilu

      Ostin 2006 Daewoo Kalossin aj.60000 ja nyt on mittarissa 114000. Airbaggi valo palaa,mutta se johtuu kuskin penkin alla olevasta liittimestä ja sammuu kun laittaa crc:tä. Menee monta vuotta. Abs merkkivalo on syttynyt,se taas johtuu etuakselissa olevasta hammastuksesta,jos on hammastuksen väleihin mennyt sittaantunutta kuraa niin antura ei tunnista välejä. Helppo putsata,pyörä ylös ja irti ja vaikkapa teräsharjalla kevyesti rapsuttaa. Koiranluut vaihdettu eteen molemminpuolin ja akselin kumipuslat,muuten on aina mennyt leimasta. Tänäkin vuonna. Tosi kestävä ja luotettava auto,en olis uskonut. Lämmitys ongelma hoitui kun vaihdoin ns.kuumemman termostaatin=12 euroa. On talvella lämmin ja lämpiää nopeasti kunhan paisuntasäiliö on hieman yli max täytetty. Mutta kostealla säällä sivulasit huurtuu helposti.

      • 15+8

        Lämmityksestä tarkemmin?
        Mikä tai siis minkä lämpöarvoinen termostaatti?
        Mistä/miten löysit jne?

        Saattaa kiinnostaa moniakin.


    • CC(

      Ostin viime kesän alussa 190.000 ajetun Kalossin ja nyt on mittarissa 215.000 Auto oli tuolloin täysin huollettu jakopäätä myöten. Viime kuussa vaihdoin öljyt ja moniurahihnan, sekä säädätin kulmat. Auto on pelannut kuin unelma ja halpoja kilometrejä on tullut paljon. Mutta nyt rupesi se airbagin valo palamaan. Ilmeisesti kuskin penkin alla olevaan liitokseen kun lykkää crc:tä niin homma hoituu?

    • Sonar44

      Omistan 2003 vuoden Kalosin. Sekalaisessa ajossa mittautin lähemmäs 11 litran kulutuksen! Ei liene normaalia. Onko muilla kokemuksia mikä voisi olla vikana?

      • tyytyväinen

        Vikaa en tiedä, mutta mulla melkein (kuluttaa liikaa pieneksi koneeksi) sama ongelma. Tosin en siitä juurikaan välitä, kun auto oli todella halpa ja hyvä, vieläkin . Vm. 2003 1.2 L ja 151.000 km.

        Olisi hyvä kuitenkin tietää, mikäli selviäisi pienellä kululla.


    • Hyvä peli

      2004 vuosimallin kalossissa nyt 292 000 mittarissa ilman suurempia remontteja.

    • Kolossi

      Kalossi on paras. Vähän turhia herkkuja, vähän vikoja.

    • Ukkopoika2

      Sori urhea Kalossi. 186000 kilometriä, joista 150000 yhteistä. Ikinä et jättänyt pulaan ja vähät viat korjattiin määräaikaishuolloissa. Nyt talouden autot vähennettiin yhteen joten on aika hyvästellä. Toivottavasti ryhdikäs ja aina valmis korealainen saa uudesta omistajasta arvoisensa kumppanin uusien nastatossujensa kera. Pakkasella vähän viileä ja helteellä kuumempi kyyti, mutta aina ekalla käyntiin ilman lämmityksiä tai muita kikkoja. Jää hyvästi.

    • Atursa

      Mulla viimeistä mallia eli kalos sx 07, 1.2. Ajettu nyt 96 000, ja ei startannut kaatosateiden jälkeen, viikonlopun seistyään. Isännällä vikakoodin lukija pulikka ja ohjelma ja antoi viaksi kampiakselin asennontunnistimen virheen joka käyttäytyi kuin olisi lyönyt ajoneston päälle. Käynnistyksen yhteydessä siis antoi moottorin kiertää, mutta ei elettäkään startatakseen. Ovien avaus ja lukitus kauko-ohjauksella ohitti virheen, mutta se toistui seuraavana päivänä. Kellään samaa ongelmaa kom anturien kanssa?

      • Atursa

        Ja siis ei kolissut tai nakuttanut tai kuulunut ajaessa tms outoja ääniä.


    • kinnutim

      Mikähän vikana kalossissa kun moottori valo sytty palamaan mut käy ja kukkuu normaalisti

      • PUHVELI1

        Eiköhän se päästöjä herjaa. 40e obd-lukijalla selviää helposti vika. Pistoke ratin alla.


    • pienet.renkaat

      Kalos sedanissa on ihanan pienet ja suloiset renkaat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe