Let it be

*

ei sen kanssa voi tehdä kauppoja
ei minkäänlaisia
tinkiminenkin on osoittautunut
kehnoksi välineeksi

se haluaa nostaa päänsä itse
jos siltä tuntuu
pysyä piilossa
vaikka sitä kultalapiolla kaivettaisiin

ei sitä voi pakottaa
huiputtaa
vetää nenästä
kutsua
käskeä
ei mitään
sen olen saanut kokea

itkenyt olen
kaivannutkin
kadottanut

löytänyt
törmännyt
jopa vahingossa
ja kompastunutkin

rakkauteen

ja nyt
kun mieleni on tyhjä
painavista ajatuksista
pyydän

suru

älä kiusaa minua
luovuta minut jo

tahdon vielä elää

23

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laudi**

      :/...minä luulin sitä sydämeksi..
      Senkään kanssa, kun ei ruveta kauppoja hieromaan...:(

      • Ei se haittaa,, ja runonhan voi käsittää
        (saakin tehdä niin) usealla tasolla.
        Lukija ottaa runosta sen, mikä hänelle on
        tärkeää ja ajankohtaista, tai sen, minkä hän tahtoo.
        Kiitos kuitenkin, kun kävit ja kommentoit.


    • Rakkaudessa ei oikein voi kauppoja
      tehdä saati tinkiä.

      ...saanko kysyä ja vastauksen
      enemmän kuin 1% totuudella,
      että mistä tämä syntyi
      ...kiinnitän yhteen,kahteen
      sanaan huomiota eniten,en
      sano kuitenkaan,että mihin
      niistä.

      Osui nuo sanasi jotenkin
      ...jos aamulla jatkan,jos.
      ...suru...älä kiusaa minua
      jne..- timantti loppu. Öitä Marin.

      • % stop, alkaa nyt.

        Tiedätkö... en voi runoani selittää, en voi.
        Tämä kuten kaikki muutkin runoni, ovat ,,,hmmm..
        "hetken lapsia".

        Jos jokin runossani osui, pidän sitä edes jonkinlaisena onnistumisen merkkinä.
        Sinua kiitän ja kiidän aamuhommiin:))


      • marinfrist kirjoitti:

        % stop, alkaa nyt.

        Tiedätkö... en voi runoani selittää, en voi.
        Tämä kuten kaikki muutkin runoni, ovat ,,,hmmm..
        "hetken lapsia".

        Jos jokin runossani osui, pidän sitä edes jonkinlaisena onnistumisen merkkinä.
        Sinua kiitän ja kiidän aamuhommiin:))

        -entäs sitten jos osuu n.90% varmuudella
        kaikki runot ja n.10% menee ohitse.

        Alkoi niin painostaa nyt,että meen
        rähmälleni.


      • dolan kirjoitti:

        -entäs sitten jos osuu n.90% varmuudella
        kaikki runot ja n.10% menee ohitse.

        Alkoi niin painostaa nyt,että meen
        rähmälleni.

        Ollaan sitten rähmällään, minäkin,
        kyllähän tuollaiset prosentit jo immeisen kaataakin,
        isommankin:))


      • marinfrist kirjoitti:

        Ollaan sitten rähmällään, minäkin,
        kyllähän tuollaiset prosentit jo immeisen kaataakin,
        isommankin:))

        Rähmättää- niin kuules koiruudenkin
        kanssa rannalla parisen tuntia
        ja muutamat vatut syötiin
        ja taas rähmälleen
        ja sitten ylös
        ja sitten...mitäs nyt...
        ja pilvessä on-meinaan toi Aurinko.

        Onko turkki kastettu.


      • dolan kirjoitti:

        Rähmättää- niin kuules koiruudenkin
        kanssa rannalla parisen tuntia
        ja muutamat vatut syötiin
        ja taas rähmälleen
        ja sitten ylös
        ja sitten...mitäs nyt...
        ja pilvessä on-meinaan toi Aurinko.

        Onko turkki kastettu.

        Turkki on kasteltu, tukka pörrötetty
        ja tie vie peiton alle lämpimään:)


      • marinfrist kirjoitti:

        Turkki on kasteltu, tukka pörrötetty
        ja tie vie peiton alle lämpimään:)

        -etkä minua edes
        huoli-


      • dolan kirjoitti:

        -etkä minua edes
        huoli-

        Itku, ehdin jo herätä...
        Pidän sulle paikkaa, jos vain
        tiedän milloin tulet:)))


      • marinfrist kirjoitti:

        Itku, ehdin jo herätä...
        Pidän sulle paikkaa, jos vain
        tiedän milloin tulet:)))

        Voi hyvänen aika sentään,kyllä
        elämä meitä nyt koettelee,kun
        taivaskin itkee kohtaloamme.

        Jos mä matkamies maan,jo...
        ...ei ihan näin synkkää
        saa olla.


      • dolan kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sentään,kyllä
        elämä meitä nyt koettelee,kun
        taivaskin itkee kohtaloamme.

        Jos mä matkamies maan,jo...
        ...ei ihan näin synkkää
        saa olla.

        Ei ole synkkää, kuin taivaalla vaan...

        Älä sinä rypistele turhia, tulee ryppyjä kasvoihin:)


      • marinfrist kirjoitti:

        Ei ole synkkää, kuin taivaalla vaan...

        Älä sinä rypistele turhia, tulee ryppyjä kasvoihin:)

        ...tais tulla hävytön sana
        kun sensuuri iski...
        ...ryppyihin käytän
        silitysrautaa,se auttaa...


      • dolan kirjoitti:

        ...tais tulla hävytön sana
        kun sensuuri iski...
        ...ryppyihin käytän
        silitysrautaa,se auttaa...

        Silitysrauta.. se on hyvä, jos siinä on vielä
        höyrykin mukana:))

        Eläkä sie päästele suustas mitä sattuu,
        KGB iskee vielä ja sitten ollaan pulassa:D


      • marinfrist kirjoitti:

        Silitysrauta.. se on hyvä, jos siinä on vielä
        höyrykin mukana:))

        Eläkä sie päästele suustas mitä sattuu,
        KGB iskee vielä ja sitten ollaan pulassa:D

        Juu-höyryt on mukana niin ja
        vettä myös mahdollisiin
        palovammoihin.

        Ei kai tuo nykyinen KGB niin tarkka
        ole kuin se vanhempi painos,eikä
        ne tänne osaa kun olen niin
        hiljainen ja tuntematon heille.

        Niin ja nuo suuret vesistöt
        välissä vielä.


    • runo64-1

      ...elämän pyyntöjä,
      jos paluu entiseen on mahdotonta
      niin pääsisi jatkamaan eteenpäin
      jos "vanha" lähtisi itsestä.
      rakkauden jälkeen on rakkaus.

      tosi koskettava runo sinulta,
      sinun runot tuntuvat tulevan aivan
      sielustasi jonka kuvia ne ovat,
      no en osaa selittää mutta sen osaan
      sanoa:
      huippuhyvää hyvä mestari marin!!!

      • Tämä on jo vanhan kertausta, mutta olet
        mestari tulkinnoissasi, aivan lyömätön:))

        Mukavaa hillapäivää ja paljon saalista!

        Kiittäen

        Marin


    • peres

      Jos joku kysyy
      Mitä rakkaus on
      Niin saanhan kertoa
      Missä se runona kerrotaan
      Kiitos

      • Sinulle en uskalla kirjoittaa tähän muuta,
        kuin kuiskaten hiljaa; kiitos:)


    • lindalinda1

      niin olen kompuroinut minäkin,
      pitänyt kiinni oljenkorsista ja irrottanutkin
      lopulta itkien.

      Mutta runoa en pystyisi tuntemuksistani kirjoit-
      tamaan niin kuin Sinä olet sen tässä tehnyt.
      Kunnioituksella luen säkeidesi sielua ja
      hiljennyn Mari !

      • Sinä runomestari...
        Meillä on jokaisella oma tyylimme, ja tapamme kirjoittaa.
        En minäkään pysty kirjoittamaan, kuin tällä
        tyylillä joka minulla on, en sitä paljonkaan
        voi muuttaa, jos se muuttuu, se muuttuu asioiden kautta, ei muuten.

        Kalliit sanasi talletan.. tarvitsen niitä vielä joskus:))


    • Minänoita

      lähettää sinullekkin
      koukkunokkaystävälle
      paljon terveisiä
      noita jonka naama on
      mäkäräisten kuppaama!
      Et taitais tunnistaa jos
      vastaan tulisin!

      Runostakin kai vois jotain
      sanoa no sanotaan nyt
      vaikka että pliits ja
      elelehän siellä iisisti!

      • Miten miä siut muutenkaan tuntisin naamastas,
        kun olet aina er näköne, ko eellise kerra.
        Millo sarvipässää, millo patti keskellä nennää, toine silmä poskella jne....
        Kaikkista paras tuntomerkki on raakkuva äänes,
        se joka karhukki pelottaa kolmemeetrisee puuhu:))

        Hyvä' ko et sanont runonst mittää, en ois täs mittää mistää kehuist tajuntkaa.
        (niitähä sie tietyst olisit sanont roppakaupal;))))
        Sano Joulupukille terkkuja ja jos et
        aitoa pukkia näje, niin tuuraajallekin
        saat sannoo terkut:))

        Paljo itikoita tielles..ja vähän marjoja...
        pläähjakjäh
        toivoo
        Urban citynoita


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe