Tuning boxi

Ajattelin tässä laittaa emännän autoon Tuningboxin eikä minulla ole mitään hajua sen kannattavuudesta eikä asennusvaatimuksista. Auto on Renault Megane 1.6 16v vuosimallia 2003. Voiko kyseiseen malliin edesasentaa moista värkkiä ja jos kaikki menee mallilleen niin mistä värkki kannattaa ostaa?

5

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 157db

      viellä että mikä tuo tarkoittamasi tuning boxi on? joku teholastu boxi vai?


      • ja kulku kasvaa ton
        Horus76 kirjoitti:

        Tälläistä olin ajatellut: Di.Pa. Sport Tuningboxi

        Tyyppi MPI SIEMENS Sirius 34
        ja tässä linkki kyseiseen osaan: http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35105&productcategory=1890§ion=c

        Ja sitten lisäksi viellä tälläinen asia. Mahtaako Renault Clion osat sopia Meganeen?

        lähes 400e:n edestä? Noi prosentit on myyntipuheita. Boksit ja lastut pelaa turbokoneissa kyllä mutta vaparin muuttaminen on vähä vaikeempaa...

        Jos laittasit vapaavirtaussuodattimen ja tehoputkiston niin eiköhän se ajais saman asian ja ainakin äänet paranis kuultavasti.


      • a.k.j
        ja kulku kasvaa ton kirjoitti:

        lähes 400e:n edestä? Noi prosentit on myyntipuheita. Boksit ja lastut pelaa turbokoneissa kyllä mutta vaparin muuttaminen on vähä vaikeempaa...

        Jos laittasit vapaavirtaussuodattimen ja tehoputkiston niin eiköhän se ajais saman asian ja ainakin äänet paranis kuultavasti.

        vaparin ja turbo koneen ero lastu vireissä on se ettei vaparissa voi nostaa ahtoja... muuten voidaan tehdä kaikki samat säädöt kuin turbokoneeseen. mika karala on aika velho näissä hommissa. itselläni audin vapari koneella ja vp-suodattimen ja putkiston jälkeen tehoja 125hv ja di.pa.tuningboxin jälkeen 138hv. lähtö oli 100hv että siinä sulle pelle joka et tajuu mitä lastu tekee autossa. lyhyesti turbon lastu säätää ruiskujen aukiolo aikaa sytkä/bensa kartta menee uusiksi jonka jälkeen loppu tehonlisä tulee ahtimelta... vaparissa tuo tuorbo jää pois. toki lastu säätää paljon muutakin kuin mainitsemiani mutta oleellisimmat mainitsin. tuningbox taas puolestaan ei ole varsianinen lastu vaan osa joka kytketään ecun ja ecun säätelemien osien väliin jolloin tuningbox pääsee kusettamaan ecua. lopputulos on täysin sama kuin lastulla. sinulle joka kyselit alunperin asiaa niin boxin asennus on aika helppo juttu. suosittelen boxia. ihmeitä se ei tee mutta kiva lisä ja joillekkin jo riittää... itselleni ei...vielä noin 15hv jostain lisää ja sit saa samantehoisille turbo leluille vilkuttaa.... ja ne mulle. ja jos siel se turbo pelle haluu kokeilla miltä tehot tuntuu niin tuu lappiin kokeileen kesä aikaan kun käynnistelen taas dodgen.


      • se tulevaisuuden
        a.k.j kirjoitti:

        vaparin ja turbo koneen ero lastu vireissä on se ettei vaparissa voi nostaa ahtoja... muuten voidaan tehdä kaikki samat säädöt kuin turbokoneeseen. mika karala on aika velho näissä hommissa. itselläni audin vapari koneella ja vp-suodattimen ja putkiston jälkeen tehoja 125hv ja di.pa.tuningboxin jälkeen 138hv. lähtö oli 100hv että siinä sulle pelle joka et tajuu mitä lastu tekee autossa. lyhyesti turbon lastu säätää ruiskujen aukiolo aikaa sytkä/bensa kartta menee uusiksi jonka jälkeen loppu tehonlisä tulee ahtimelta... vaparissa tuo tuorbo jää pois. toki lastu säätää paljon muutakin kuin mainitsemiani mutta oleellisimmat mainitsin. tuningbox taas puolestaan ei ole varsianinen lastu vaan osa joka kytketään ecun ja ecun säätelemien osien väliin jolloin tuningbox pääsee kusettamaan ecua. lopputulos on täysin sama kuin lastulla. sinulle joka kyselit alunperin asiaa niin boxin asennus on aika helppo juttu. suosittelen boxia. ihmeitä se ei tee mutta kiva lisä ja joillekkin jo riittää... itselleni ei...vielä noin 15hv jostain lisää ja sit saa samantehoisille turbo leluille vilkuttaa.... ja ne mulle. ja jos siel se turbo pelle haluu kokeilla miltä tehot tuntuu niin tuu lappiin kokeileen kesä aikaan kun käynnistelen taas dodgen.

        toivo edustaa...

        Nyt tutti suuhun ja nukkumaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe