cipralex?!

greta

Tere.Kertoisko joku kyseisestä lääkkeestä,siis joku jolla on kokemusta,lääkärit määrää,mut tuskin ite ovat käyttäneet. minulle määrättiin kyseistä lääkettä ahdistukseen/paniikkikohtausten välttämiseen.viekö seksihaluja?onko lääke väsyttävä vai piristääkö? tuleeko "tasapaksu" olo,eli ei ahdista,mut ei myöskään ole hyvä "fiilis". pystyykö urheilemaan normaalisti?huomaako läheiset ihmiset,että olet vähän muuttunut?

12

1813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarjasusanna

enkä tiiä mitä seksivaikutuksia

en kyllä usko,että ympäristö huomaa yhtään mitään - eihän ihmiset ny yleensäkään huomaa yhtään mitään

mut sen sanon ettei se mikään ihmelääke ole - terapiaan vaan sen lisäksi - psyykelääkkeet ei ole antibiootteja - eikä ahdistukseen muutenkaan ole mitään pikahoitoa olemassa,helpotusta ehkä, mutta suuremmat surut on vaan muulla tavalla purettava ja surtava

ei ole kokemusta mut kattelen työkseni näitä juttuja vierestä

• vastata tähän,

koska olen joutunut noita paniikkihäiriölääkkeitä syömään yli 10 vuotta ns. estolääkityksenä. En tule koskaan parantumaan paniikkioireilusta, sillä kohtauksen minulla aiheuttavat mm. raju liikunta, kofeiini, häkä (tupakka), alkava flunssa, ei mikään vaikkapa keskellä yötä. Näin minulla, olen neljättä polvea suvussani näiden oireiden kanssa. Terapia on kyllä hyvä ja tarpeellinen asia, mutta ei valitettavasti poista tällaista biokemiallista häiriötä, auttaa kyllä sopeutumaan siihen.En ole koskaan käyttänyt rauhoittavia, vaan minulla on käytössäni mielialalääke jonka eräs sivuvaikutus on se, että se estää paniikkikohtauksen etenemisen. Olen siinä mielessä onnekas, että kohdalleni on osunut sopiva lääke. krooniseen vitsatietulehdukseen syödään antibioottia estolääkityksenä, minun "antibioottini" estää paniikin.

• Yleinen vuodattaja

Mulla 10 mg aamulla essitalopramia. Vähentää selvästi ainakin minulla seksihaluja (mikä onkin vain plussaa yksinäiselle miehelle). Muutenkin lisää häiriöitä vehkeen toimintaan. Saattaahan se naisillakin vähentää kiinnostusta, mutta kai yksilöllistä.

Koen lääkkeen enemmän piristävän. Tunnen aivan kun se aiheuttaa 'nosteen' päivällä. Mutta ahdistusta estää kohdallani mainosti. Aiheuttaa tasapaksun olon, eli mikään ei tunnu miltään. Aiheuttaa välillä luvattoman hyvän 'nosteen', kutsun sitä hypomaniaksi.
      Essitalopraami-pössiksessä en pelkää kuten ilman lääkettä. Pystyn olemaan paremmin ihmisten joukossa. Mulle sopii nyt latistettu tunne-elämä. Olinhan ennen liian herkäksi viritetty mies.

Pystyt urheilemaan ja ainakin minulla se lisää kestävyyttä liikunnassa. Saatan tehdä 3-4 tunnin kävelylenkkejä. Joskus lievää huimausta.

Läheiset saattavat huomata. Ainakin minä luulen että jotkut voivat huomata. Olen välillä hieman apaattinen ja ehkä vetäytyvä. Välillä puhelias. Sellaisia ne lääkkeet ovat. Itse en nyt halua luopua tästä tropista. Lääkkeen ansiosta voin olla seesteinen vaikka elämä muuten olisikin ahdistavaa, tyhjää ja yksinäistä.
      Nyt alan sammua mirtazapinin oton vuoksi ja aamulla sitten taas nostetaan essitalopraamilla vauhtiin.

• Minun kokemukseni

Mulla vei seksihalut ja himot täysin enkä tietystikään lauennut, en sitten millään konstilla, tuli aikamoinen stressi, kun seksielämä vaimon kaa oli todella vilkasta, ja nyt lopetan lääkkeen käytön kahden kuukauden jälkeen. Seksielämä mulle tärkeä enkä tunne itseäni mieheksi jos seksihalut katoaa.

Tuota haittaoiretta on vähätelty, mutta se on ihan todellinen ja huomattavan paljon kiusaava, myös stressaava.

• Yleinen vuodattaja

Paljonko Sinulla oli päivittäinen Cipralex-annos? Minulla se on 10 mg, joka ihan selvästi heikentää haluja, ja hyvä niin. Ehkä tuota suuremmilla annoksilla minusta tulisi laukeamaton tuhkamuna.

• greta
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Paljonko Sinulla oli päivittäinen Cipralex-annos? Minulla se on 10 mg, joka ihan selvästi heikentää haluja, ja hyvä niin. Ehkä tuota suuremmilla annoksilla minusta tulisi laukeamaton tuhkamuna.

5mg.on tällä hetkellä,aloitin vasta "eto"lääkkeen. onkohan kaikilla masennuslääkkeillä sama "pieni" sivuvika,vie halut mennessään?

• Yleinen vuodattaja

Paljonko Sinulla oli päivittäinen Cipralex-annos? Minulla se on 10 mg, joka ihan selvästi heikentää haluja, ja hyvä niin.

• Yleinen vuodattaja
        greta kirjoitti:

5mg.on tällä hetkellä,aloitin vasta "eto"lääkkeen. onkohan kaikilla masennuslääkkeillä sama "pieni" sivuvika,vie halut mennessään?

En tiedä lääkkeistä sen enempää, kuin mitä niitä itse olen muutaman vuoden aikana tarvinnut. Luulen niiden latistavan myös seksihaluja, koska mielestäni ne vaikuttavat muihinkin tunteisiin. Tämä on vain oma arvio ja tuntuma. Ainakin minulla lääke aiheuttaa tasaisuutta. En reagoi asioihin kovin hektisesti ja siksi kai ne auttavatkin vähentäen synkistelyä. Minulle seksuaalisuus on vain taakka sairauden ja yksinäisyyden keskellä. Kannattaa vaikka keskustella lääkärin kanssa, jos tarvii niitä seksuaalisuuteen liittyviä asioita. Kokeilin joskus sitalopramia, se ei heikäntänyt miehisyyttäni, mutta ei se auttanut ahdistukseenkaan. Efexor selvästi vaikeutti orgasmia, mutta kyllähän se oli alkuun hyvä lääke ahdistuksen estoon. Yksinäiselle miehelle seksuaalisuus on nyt tosiaan vain pienen pieni osa. Aiemmin sillä oli minunkin elämässäni enemmän merkitystä, mutta yksin jäämisen myötä sen merkitys on jäänyt vähälle.

• Minun kokemukseni
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Paljonko Sinulla oli päivittäinen Cipralex-annos? Minulla se on 10 mg, joka ihan selvästi heikentää haluja, ja hyvä niin.

10Mg on, mutta 5Mg aiheutti jo haittavaikutuksia.

Nyt lopetan lääkkeen, olen naimisissa, ja seksi minulle tärkeää, vaimolle myös.

• Minun kokemukseni
        Minun kokemukseni kirjoitti:

Cipralex aiheutti myös sitä että en jaksanut mitään tehdä, en pystynyt lähtemään edes lenkille, olin jotenkin niin väsynyt, kaikki veto poissa.

Lääke teki minusta täysin passiivisen.

• Yleinen vuodattaja
        Minun kokemukseni kirjoitti:

Ymmärrän, että lääke haittaa seksielämää. Ja on hyvä jos luovut tuosta latistavasta lääkkeestä.
        Minulle ei vaimoa siunaantunut, joten lääkkeen heikentämä libido on suuri plussa. Enkä ala rikkinäisyyteni vuoksi harrastaa irtosuhteita. Varmasti itsekin vaihtaisin tropin toiseen, jos tulisi ongelmia (mikäli kohtaisin naisen).

• _Leneh-

Itse olen syönyt Cipralexia jo n.4vuotta. Halut on lähtenyt ("pakkopullaa"), mutta en tiedä johtuuko Cipralexista vai E-pillereistä vai molemmista.. Paniikkihäiriöt on pysynyt poissa. Annosta olen vaihdellut 5-20mg. Nyt pitkän aikaa 10mg. Mieleltäni olen virkeä ja positiivinen. Tullut paljon sosiaalisemmaksikin!:)
      Luulen, että minut Cipralex on ainakin tehnyt pirteämmäksi! (sehän on vähän piristävä, siksi kannattaisi ottaa aamulla). Ulospäin ei mitenkään näy että Cipralexia käyttää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      171
      2966
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      63
      1902
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      100
      1855
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      303
      1829
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      22
      1662
    6. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1369
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1352
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      118
      1243
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1122
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1062
    Aihe